Czarnoksiężnik - 1 - Kim jestem?

Czarnoksiężnik 1

(Nowy pomysł zamiast „Kolekcjonera”, bo mi para uszła w zakresie pomysłów na kontynuację… więc oto nowy pomysł!)

 

Zasady, prawa, tradycje… żałosne łańcuchy które istoty myślące same zakładają sobie na dłonie. Miłują wolność, miłują pokój… brak im odwagi, chęci poznania, zrozumienia wolności. Wszyscy bez wyjątku, niewolnicy bez „herbu” na piersi. Żyją w swoich klatkach, a istoty wolne, nazywają „dzikimi”, „brutalnymi”, „bezmyślnymi”. Chciałbym tu zaznaczyć jak bardzo są w błędzie, ale nie są. Taka cena prawdziwej wolności. Bez zasad i ograniczeń, każdy manifestuje swoje najgłębsze pragnienia, najgorsze koszmary i najpiękniejsze sny.

A Ja?

Ja najdrożsi, jestem… hym… może inaczej: nie jestem człowiekiem, nie jestem też elfem, ani krasnoludem. Nie posiadam nazwiska, rodu, herbu czy domostwa. Moje zrozumienie świata wykracza poza wzrok innych, wywarzam drzwi, których inni nie odważyliby się otworzyć inni. Używam mocy, o której najznamienitsi w fachu, szepczą ze zgrozą i wstrętem. Jestem bronią, ostatnią deską ratunku, najgorszym koszmarem, lekarzem, katem i złodziejem. Nie znam ani granic w dobru, ani granic w złu.

Jestem wędrowcem, dla którego przyjemność, satysfakcja, seks i złoto są najwyższą nagrodą.

Jestem wyklętym, po którego się wzywa, kiedy wszystkie inne środki zawiodą.

Ileż to razy widziałem tą samą ekspresję, zarówno na twarzach głodujących chłopów, jak i otyłych szlachciców. Wyraz przerażenia wymieszanego z promieniem nadziei, kiedy porzuceni przez szlachetnych rycerzy, błogosławionych świętych i potężnych magów, padali na kolana i rzucali złotem, błagając o pomoc.

Szukając w mroku, światełka nadziei.

 

Jestem czarnoksiężnikiem.

 

Wyklętym magiem, który porzucił swoją szkołę i mistrza.

Me imię to Edward… ale ludzie zwą mnie…

 

HA!

 

Karmazynowym Krukiem…

Średnia ocena: 4.4  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (23)

  • Szigo 30.05.2019
    Postać overpower bawiąca się światem, jak drewnianymi klockami i żołnierzykami, co? Będę czekać na pierwszą historyjkę z Edwardem.
  • maga 30.05.2019
    "Jestem wędrowcem, dla którego przyjemność, satysfakcja, seks i złoto są najwyższą nagrodą.
    Jestem wyklętym, po którego się wzywa, kiedy wszystkie inne środki zawiodą.: - To jak Rasputin.

    Dobrze napisane! Żywo, energicznie, wciągająco. Dla mnie jest spoko.
  • Kapelusznik 30.05.2019
    Wow...
    Ok.
    Niby mam być historykiem, a takiego skojarzenia nie miałem
  • Aksi1 30.05.2019
    Trochę nie w moim stylu, osobiście wolę dobrych bohaterów, ale dobrze i ciekawie napisane.
  • Nefer 30.05.2019
    Zaczynasz coś nowego? Początek obiecujący, zapowiada ciekawą opowieść (chciaż to, rzecz jasna, tymczasem tylko zapowiedź, bo sam tekst króciutki). Dobry język.
    Pozdrawiam
  • Kapelusznik 30.05.2019
    Dzięki, może dziś coś się jeszcze pojawi
  • Pan Buczybór 30.05.2019
    "pokuj" - panie, wstyd takie błędy strzelać
    "wywarzam [przecinek] drzwi których inni nie odważyliby się otworzyć"
    "tą samą ekspresje" - tę, ekspresję

    A tak poza tym całkiem spoko. Niezły wstęp. Fajnie zarysowałeś temperament, charakter głównego bohatera. Wprowadzasz też w klimacik, który, jak myślę, nie będzie zbyt poważny. No, i "karmazynowy kruk" brzmi odpowiednio sztampowo. Zerknę na następne części.
  • Kapelusznik 30.05.2019
    Dzięki za uwagi
    Aktualnie pisze prace (kilka) naukowe - co mi całe dnie zajmuje
    jak piszę coś dla zabawy, to już nawet nie mam siły sprawdzać
  • pkropka 30.05.2019
    O, to mi się podoba. Zaintrygowałeś mnie.
    "Nie znam ani granic w dobru, ani granic w złu." - napisałabym 'nie znam ani granic dobra, ani granic zła. Ale zrobisz, jak uważasz ;)
    "Ileż to razy widziałem tą samą ekspresje, zarówno na twarzach głodujących chłopów i otyłych szlachciców." - jak i ?
    Pozdrawiam i pewnie do następnego.
  • Pontàrú 02.06.2019
    Okej zobaczymy co dalej. Ode mnie 5. Świat rysuje się co najmniej ciekawie
  • Ozar 04.06.2019
    Wpadłem, bo lubię twoje teksty, a z demonem "walczę" już od dłuższego czasu. Zawsze mnie ciekawiło takie porównanie czarodzieja, maga, czy czarnoksiężnika. Generalnie czarodziej kojarzy się ze staruszkiem zazwyczaj dobrym, mag to jakby coś z lekka innego, ale też ma wydźwięk pozytywny w większości. Ale czarnoksiężnik to coś złego, to taki czarodziej, który pada się czarną magią, czyli raczej negatywne opinię. Czarno księżnik - to nie błąd ale pokaz że to coś związanego z ciemnem, a to zazwyczaj kojarzy się ze złem. Ciekawy jestem czy ty też tak do tego pochodzisz? 5 i czytam dalej, ale do demona wrócę, nie porzucam bo prowadzisz go ciekawie.
  • JamCi 09.08.2019
    Uwaga, zaczynam! Popraw se błędy, bo faktycznie fajniej by było bez. Wstęp super, wciągający. Zaintrygowałeś mnie i nie zanudziłeś. Imię Idealnie koresponduje z treścią i zaciekawia jeszcze bardziej. Do zobaczenia przy drugim :-)
  • Kapelusznik 09.08.2019
    Czemu Czarnoksiężnik?
    Pisałaś pod "Demonem"
  • JamCi 09.08.2019
    Kapelusznik bo mi się wszzystko pokiełbasitsu, wiedziałłam, ze było co inne, ale nie mogłłam załapac. :-)
    Mam demona? Dobrze. Ale to już jutro :-) Nawet miałam Cię pytać co ja miałam czytać najierw :-)
  • Kapelusznik 09.08.2019
    JamCi
    Czarnoksiężnik to miniseria - którą dawno skończyłem - pisana na kolanie, dla jaj
    Demon Odrodzenie - to moja powieść - o którą dbam
  • JamCi 09.08.2019
    Kapelusznik dobrze. :-) zobaczę pieszczone dziecko :-) ale to mi się spodobało, więc też se niuchne. :-)
  • Kapelusznik 09.08.2019
    JamCi
    Luzik, dla dodatkowej informacji
    Zarówno Czarnoksiężnik, jak i Demon - toczą się w tym samym uniwersum - tylko że jakieś... 4 tys. od siebie - jeśli dobrze pamiętam
  • JamCi 09.08.2019
    Kapelusznik to fajnie. Lubię długie opowieści o jakimś świecie. Teraz już nic nie ogarniam, ale jak tylko oprzytomnieje -wskocze. Ja lubię takie klimaty. :-)
  • RebelMac 09.08.2019
    Niestety słabe i banalne. Warsztatowo też nie zachwyca. Karmazynowy Kruk? Czarnoksiężnik? Raczej jakiś chwalipięta. Pozdrawiam.
  • Kapelusznik 09.08.2019
    Seria była dla jaj
    ...
    Nigdy nie miała być to jakaś genialba seria, zaledwie odskocznia od głównego Demona
    Ale ludziom się spodobało, więc banalne - pewnie tak - ale podobno nadal fajne
    Pozdrawiam
  • Isteri'Luene 19.03.2020
    Jakoś mnie ostatnie zdanie nie przekonało, ale fajnie operujesz wyliczeniami i zestawieniem przeciwieństw, co zawsze bardzo lubię
  • Kapelusznik 19.03.2020
    Witam serdecznie pod prawie rocznym opowiadaniem :)
    Czarnoksiężnika lubiłem i też innym się spodobał
    Był to jednak poboczny projekt, więc nie spodziewaj się cudów
    Proponuję zajrzeć pod Demona - moją główną serię
  • Isteri'Luene 19.03.2020
    Kapelusznik chętnie to uczynię

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania