Pokaż listęUkryj listę

Drabblle→Sad Jabłąkowy

Trochę inna wersja dawnego tekstu

 

 

Siedzi oparty o jabłonkę. Tęsknota rozszarpuje serce, choć nie pamięta, za czym tęskni. Tylko ciemne włosy, oświetlone poświatą księżyca, stanowią jaśniejszy punkt sytuacji. Słabo widoczne cienie niewielkich drzewek, jeszcze bardziej potęgują melancholijny nastrój.

 

Wiatr powiewa nagle. Skleja powieki początkiem zaśnięcia. Krawędź świadomości, chłonie niepokojący szelest. To pewnie jabłka spadają. Dźwięki na granicy snu i jawy, gęsto utkanym całunem, tłumią w umyśle wspomnienia, lecz tęsknotę zostawiają na wierzchu.

 

Słyszy znajome kroki. Chwilę później, czuje na twarzy ciepły oddech. Widzi ją. Poznaje. Częstuje go owocem. Tylko dlaczego ma taką cienką rękę. To nic. Ważne, że jest. Przytula gałązkę z jabłkiem do policzka.

Średnia ocena: 3.5  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (145)

  • sturecki 8 miesięcy temu
    Niczym kuszenie Adama w raju. Ciekawy jestem, czy biblijny ogród był równie nastrojowy. I najważniejsze - jest Ewa.
  • Dekaos Dondi 8 miesięcy temu
    Sturecki↔Dzięki:)↔Zaiste. Lubię czytać ciekawe skojarzenia:)↔Pozdrawiam🙂:)
  • Marek Adam Grabowski 8 miesięcy temu
    Utwór magiczny. Pozdrawiam 5 Ps. Tak przy okazji to ciekawe, że przerabiasz swoje dawne teksty. Ja jak już coś opublikuje to daje co najwyższej minimalne zmiany. Oczywiście nie twierdzę, że twoje podejście jest gorszę, po porostu zauważam różnicę.
  • Dekaos Dondi 8 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski↔Wynika to z tego, że gdy czytam, po dłuższym czasie, to widzę, że to i owo, można by inaczej. Lecz meritum, to likwidacja: się. Teraz to w ogóle nie używam tego zaimka🙂:)
  • Akwadar 8 miesięcy temu
    Czy " Sad jabłąkowy" to celowy zapis?
  • Akwadar 8 miesięcy temu
    a, i jeszcze "drabblle"?
    "Drabblle→Sad Jabłąkowy"
  • Dekaos Dondi 8 miesięcy temu
    Akwadar↔Chodzi o "jabłonie lub jabłonkę, na pustej łące. A może w ogóle, to wyobraźnia?
    Lista nie pomieści więcej→drabble. Przeto→drabblle→nowa lista, ale można piknąć wsteczną.
    🙂:)
  • Akwadar 8 miesięcy temu
    Dekaos Dondi idzie mi tylko, czy nie powinno być "sad jabłoniowy" i "drabble". Tak się czepiam tylko jakoś... żeby wiedzieć ;)
  • Akwadar 8 miesięcy temu
    Albo jabłonkowy... słabo dziś chce mnie się myśleć...
  • Dekaos Dondi 8 miesięcy temu
    Akwadar↔W wyrazie→jabłoniowy→nie ma "...łąkowy'
    Drabble z jednym "L'' lista mi nie załapie. Koniec limitu ilości:))
    Piknij w "Pokaż listę"
  • Dekaos Dondi 8 miesięcy temu
    Tak→jabłonkowy zgodny z przepisami, ale łąka jest przez: ą 🙂
  • Akwadar 8 miesięcy temu
    Dekaos Dondi oki, przyjmuję tę łąkę... Jam prosty chłop z wioski i w porę nie załapałem ;))
  • Dekaos Dondi 8 miesięcy temu
    Akwadar↔Jam też skrzętnie, i nie wszystko załapałem, w zaplątaniu czegokolwiek, cokolwiek rzekłem i cokolwiek by uwłaszczać bliźnim miało 🙂
  • Zenza 8 miesięcy temu
    Lubię i ja jabłkowe sady, noce spędzone na liczeniu gwiazd.

    w jabłkowym sadzie
    spadają gwiazdy
    sierpniowe papierówki

    Niskie ukłony.
  • Dekaos Dondi 8 miesięcy temu
    Zenza↔Dzięki Ci, za taki "Kosmiczny komet" w wyrazie wszechświata :)↔Pozdrawiam🙂":)
  • Poncki 8 miesięcy temu
    Czyżby Ewka z przyczyn naturalnych skierowała się w stronę papirusów toaletowych, zostawiając Adasia pod opieką węża?
  • Dekaos Dondi 8 miesięcy temu
    Poncki↔Dzięki:)↔Też fajne skojarzenie, przyczynowo – skutkowe→Pozdrawiam🙂:)
  • Piotrek P. 1988 8 miesięcy temu
    Dobry jest ten jabłonkowo-łąkowy tekst. Jak jabłko na łące 😄

    🍎 🍎 🍎 🍎 🍎, pozdrawiam 🌳 🙂
  • Dekaos Dondi 8 miesięcy temu
    Piotrek P.1988↔Dzięki:)↔Dlatego taki tytuł, przez: ą:)↔Pozdrawiam🙂
  • Magdalena Turek 8 miesięcy temu
    Jabłoń - Jabłonka, więc Sad jabłonkowy...
  • Dekaos Dondi 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek↔Dzięki:)↔To jest tzw: neologizm:)↔Pozdrawiam🙂:)
  • Magdalena Turek 8 miesięcy temu
    Dekaos Dondi Pierwszy raz słyszę, by błąd ortograficzny nazwać neologizmem... ale skoro tak twierdzisz...
  • woda 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek Braki twojej wyobraźni są zatrważające.
  • Magdalena Turek 8 miesięcy temu
    woda To nie kwestia wyobraźni, a wiedzy XD
  • woda 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek Otóż jest dokładnie odwrotnie, skoro nie widzisz neologizmu w połączeniu słów jabłko i łąka.
    A może nie wiesz czym jest neologizm?
  • Magdalena Turek 8 miesięcy temu
    woda Może brak ci wiedzy jak tworzy się hybrydy słowne? Może zwyczajnie brak ci wiedzy, a masz ogrom buty i chęć walki? Otóż "jab-łąka" to byłby portmanteau czyli zbitka słowna, a nie neologizm, "jabłąka" to wyraz z błędem ortograficznym. Proste? No nie... bo ty nie wiesz czym jest neologizm, a się na niego powołujesz XD
  • woda 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek Rozśmieszasz mnie, a to cenne :)))
    Chcesz koniecznie udowodnić błąd ortograficzny w czymś, co jest typowym sposobem stosowanym w poezji.
    Pisz więc słowniki, a nie poezję.
  • Magdalena Turek 8 miesięcy temu
    woda Twój brak wiedzy cię rozśmiesza, czy buta z jaką nie przyjmujesz do świadomści swoich braków? Myślisz, że poezją można wytłumaczyć błędy zapis słowa? Nie. Najwiekszi poeci byli ludźmi doskonale posługującymi się słowem, obyci w świecie, znający języki i dyskutujący o wielu gatunkach sztuki i polityce. Może najpierw naucz się pisać, a potem bierz za opiniowanie i definiowanie zabiegów literackich...
    Najpierw przeczytaj słownik, a potem poezję...
  • Dekaos Dondi 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek↔Dzięki:)↔Rezolutna Tyś:))→Łonkowy→to wyraz z ortem!
    A zatem jab-łąkowy→bo łąka, przez: ą ↔Pozdrawiam(:🙂:)
  • woda 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek Ty zostałaś na etapie słownika.
    I na nim poprzestań z takim podejściem.
    Bez odbioru.
  • woda 8 miesięcy temu
    Dekaos Dondi Może miała skojarzenia z łonem?
  • Dekaos Dondi 8 miesięcy temu
    Woda↔Dla mnie żaden skojarzenia, nie są dziwne, znając moje, które nie zawsze upubliczniam🙂:)
  • woda 8 miesięcy temu
    Dekaos Dondi :)))
  • Magdalena Turek 8 miesięcy temu
    Zapis "Jab-łąkowy" byłby całkowicie poprawny, "Jabłąkowy" zaś jest błędny. Myślę, że nie chcesz już na etapie tytułu być postrzegany jako osoba, która nie zna zasad ortografi i by twoja inteligencja była przez to postrzegana błędnie.
  • Magdalena Turek 8 miesięcy temu
    woda Myślisz, że kreatywnością można usprawiedliwić grafomanię. Jeśli to twój styl, to nie zajmuj się tym więcej... Wielu grafomanów pragnie obecnie zabłysnąć, myśląc, że wystarcz mieć pomysł, a przekaz to już kwestia przymykania oka na rażace braki edukacyjne?

    Jesteś jakimś zbokiem, że łąki i jabłonki kojarzą ci się z łonami? Głodnemu chleb na myśli...
  • woda 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek Tu nie ma grafomanii.
    Nie ma też błędu ortograficznego.
    Jest normalny zabieg literacki.
    Opanuj się i weź węgiel.
  • Akwadar 8 miesięcy temu
    a cóż to za nerwy i po czemu?
  • woda 8 miesięcy temu
    Akwadar Bogujca drugiego nam hodują
  • hamlet 8 miesięcy temu
    woda zdrowia doda
  • Magdalena Turek 8 miesięcy temu
    woda Na twoją sraczkę moja suplemaentacja nie pomoże. Po pierwsze - wykazałeś się znajomością definicji i znajomości zabiegów literackich. Więcej swej wiedzy udowadniac nie musisz. Po drugie - twoja grafomania mnie nie interesuje, skoro uważasz, że możesz byc grafomanem, to sobie badź, tylko nie traktuj tego jak sztukę. Adnym Warholem nie jesteś, żeby ludzie się twoim g***** zachwycali... Po trzecie - w tekście jest błąd. Niepoprawny zapis tworzy błąd ortograficzny. Może zamierzony, ale by tworzyć tego typu twórczość (opartą na niepoprawności) autor musiałby wpierw wykazać się zdolnościami literackimi i udowodnić swoją wartość w tym świecie. Twoje poparcie czy uwielbienie dla niego to trochę za mało...
  • woda 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek Szkoda czasu na ciebie.
    Błysnęłaś wiedzą i wyczuciem jak wypalona świeczka.
  • Magdalena Turek 8 miesięcy temu
    woda Nie ja nazywam portmanteau neologizmami i nie znam definicji tych słów XD Byłsnęłam wiedzią, tylko że naprawdę, a ciebie to boli, jakby ci ktoś tyłek sprokurował... a wystarczyło trochę więcej przyłożyć się w szkole...
  • Akwadar 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek kiedy błąd nie jest błędem?
  • Akwadar 8 miesięcy temu
    woda nikt nie zapewniał, że będzie łatwo...
  • woda 8 miesięcy temu
    Akwadar Życie.
    Ta pani ma tak ograniczoną wyobraźnię, że musi ją podpierać słownikami.
    Chrystus był bardziej tolerancyjny dla literatów. :)
  • Akwadar 8 miesięcy temu
    woda, słownikami się podpiera, powiadasz... no, to się chyba tylko podpiera, albo za mało zna
  • Marek Adam Grabowski 8 miesięcy temu
    Jaka jest definicja błędu Językowego: "Błąd językowy jest to NIEŚWIADOME (pogrubienie moje - M.G.) odstępstwo od obowiązującej w danym momencie normy językowej ..." . Wielki Słownik poprawnej polszczyzny, pod redakcją A. Markowskiego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2006, s. 1553. Reasumując nie można zrobić błędu w sposób zamierzony. Jeśli jest to zamierzone to mamy odczynienia z prowokacją. Może i zbędną, ale na pewno nie z błędem. Dlatego proszę panią Magdalenę o niekompromitowanie się. Pozdrawiam
  • Magdalena Turek 8 miesięcy temu
    Akwadar Bywali Odpowiadając na twoje pytanie: kiedy zostanie poprawiony. A odnosząc się do twojej kontekstu twojego pytania, to bywały wiersze wielkich poetów, którzy isali w sposób zamierzony niepoprawnie, chcąc coś tym osiągnąć. Jednakże nikt nie był w stanie podważyć ich talentu i zdolności.
  • woda 8 miesięcy temu
    Akwadar A niechby znała, ale jeszcze Bralczyk z Miodkiem nie są wybitnymi pisarzami czy poetami.
  • Magdalena Turek 8 miesięcy temu
    woda Każdy musi podpierać się słownikiem, inaczej to grafomania XD

    Skoro Chrystus tak mówi... No, z Chrystusem dyskutować nie będę... Kiedy byłeś z nim ostatnio na łączach?
  • Akwadar 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek cztery zasady o błędach, które błędami nie są
  • woda 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek Bez przerwy jestem.
    Woli takiego antychrysta, niż nawiedzone baby.
    A podpieraj się najlepiej kijem.
  • Magdalena Turek 8 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski ale autor też był nieświadomy niepoprawnego zapisu i jeszcze nieświadomie nazwał to neologizmem, co równiez było błędem. tak można założyć, że każdy tworzy swiadomie i popełnia błędy świadomie XD Wiec nikt nie popełania błędów XD
  • Magdalena Turek 8 miesięcy temu
    woda Pokazuj swoją pearanoję XD Śmiało nie krepuj się XD
  • woda 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek Ale ja nie jestem autorem.
    I nawet jeśli to nie jest neologizm, to z pewnością nie ma tam błędu ortograficznego.
  • Marek Adam Grabowski 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek Jeśli u mnie znajdziesz brak przecinka to wiedz że był nieświadomy.😜 A tak na poważnie, Dedoks lubi bawić się słowem. Może nie zawsze mu to wychodzi, ale on ma taki prowokacyjny styl. Możemy to krytycznie oceniać, ale nie są to błędy, gdyż on zna zasady, a jedynie je nagina dla zabawy.
  • Marek Adam Grabowski 8 miesięcy temu
    Przepraszam nie "Dekoks" tylko "Dekaos". To co właśnie zrobiłem to jest błąd.
  • Magdalena Turek 8 miesięcy temu
    woda Z tego jak się pokazałeś, wątpie byś umiał cokolwiek napisać... Owszem jest, a to, że nie znasz definicji, nie usprawiedliwia twojej niewiedzy...
  • woda 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek Oczywiście, że nie umiem pisać, ale niech mnie Chrystus strzeże przed ciasnymi doktrynerkami.
  • Dekaos Dondi 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek↔Ech... no to mam problem. Muszę zapytać mojej inteligencji, w jaki sposób jest postrzegana. Mam już taką od małego i rzadko udziela audiencji, przeto nigdy jej nie pytałem, czy ewoluuje, czy też nie będzie mi dane, pojmę światłych umysłów xd. 🙂:)
  • Magdalena Turek 8 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski Nie zna, bo nazwał ten zabieg neologizmem... to świadczy o tym, że nie wie, co czyni... Wielcy pisarze też bawili się słowem, ale wpierw udowodnili swą wielkość. Gdyby znał zasady zapisałby to słowo prawidłowo i nie byłoby problemu. To tak, jakbyś napisał "jasno niebieski" albo "czerwonopomarańczowy" tylko, że w jego przypadku, taki zabieg sprawił, że powstał nie tylko błąd interpunkcyjny, ale zmienił się w ortograficzny.
  • Magdalena Turek 8 miesięcy temu
    woda Idź się do tego Chrystusa modić fanatyku...
  • woda 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek Przestań się mądrzyć, bo twój brak wyobraźni i nieznajomość środków literackich woła o pomstę do nieba.
  • Magdalena Turek 8 miesięcy temu
    Dekaos Dondi Zacznij od przeczytania ze zrozumieniem, to często bardzo ułatwia komunikację z ludźmi...
  • Magdalena Turek 8 miesięcy temu
    woda Już udowodniłam swoją znajomość zabiegów literackich XD Wskazałam wyraźnie że jest to portmentau, czego zaewne nawet nie znałes do tej pory XD Proszę, nie ma za co... A teraz idź, Bóg cię wzywa, chce ci uswiadomić, że głupita jest grzechem i powinieneś się teraz wybiczować za swoją grafomanię...
  • Dekaos Dondi 8 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski↔Dzięki za słowa wstawiennicze. Każdy jest jaki jest.
    Aczkolwiek, np: przecinki lub ich brak, nie w tych miejscach, co trza,
    to moje błędy Na pewno→przez duże: N😜:)
  • Dekaos Dondi 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek *~(:😜:)~*
  • woda 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek Jak widać od mądrości do śmieszności tylko krok.
    Człowiek zastosował zwykły i nawet oryginalny zabieg słowotwórczy, a ta się posrała z błędem ortograficznym.
    Zluzuj już majty.
  • Magdalena Turek 8 miesięcy temu
    woda Widzę, że do pustego i Salomon nie naleje. Czego nie rozumiesz w tym, że to nie jest zabieg słowotwórczy? Neologizm to utworzenie nowego słowa, np. istniejące w języku polskim "plaża" odmienione przez angielską formę. Przykład: obraz - paint -> malować - painting -> malarz - painter zostało poddane obróbce i została utworzona forma "plażing", czyli opalać się. To jest neologizm. A teraz inny zabieg literacki czyli portmanteau inaczej "zbitka słowna" jest to tworzenie słów poprzez zlepienie dwóch w jedno, np. jasność i niebieski -> jasnoniebieski, czerwony i żółty -> czerwono-żółty. Dlaczego jedno posiada przecinek, a drugie nie? Pierwsze określa natężennie barwy, drugie jest dwiema oddzielnymi rzeczami połaczonymi w jedno. Pies i kot -> Kotopies lub Ko-pies. Jabłoń i łąka -> Jabłoniołąka lub Jab-łąka.

    Bardziej nie potrafię wytłumaczć, ale sądzę, że twoje zdolności poznawcze ograniczone są do "mam rację, a ty nie" i nie ważne, jak wiele wiedzy językowej w ciebie będę usiłowała wlać, ty jesteś w pozycji agresji i zaprzeczenia, nawet jeśli prawda wali cię po oczach. Zaczniesz coś, że nie mam kreatywności, bo znajomość zasad językowych zabija wyobraźnię bla bla bla... Co jest bzdurą, bo przede wszystkim otwarcie się na przyswajanie wiedzy pozwala ci w pełni otworzyć umysł na wszelkie formy ekspresji. Póki tego nie zrobisz, będziesz tylko grafomanem, który swoją nieudolność literacką będzie tłumaczył, że inni się nie znają. Wielcy poeci najpierw udowodnili, że doskonale posługują się słowem, a zasady nie są im obce, a dopiero potem tworzyli językowe wypatrzenia. Nie można zasłaniać się zabiegami literackimi, czy kreatywnością nie znając zasad pisowni.

    Ale coś czuję, że ten głaz nigdy nie dotrze na szczyt i stajnia Augiasza będzie dalej w tak samo opłakanym stanie...
  • Akwadar 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek, a jakbyś się zajęła poprawą własnych tekstów?
  • woda 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek Nawet czytać się nie chce tych wypocin.
    Płyń.
  • stereo_dream-dolby-C 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek, "Przykład: obraz - paint -> malować - painting ->"

    Wzajemnie onanizować → petting. Zalukaj na pitolo https://www.opowi.pl/forum/pitolko127-chce-porozmawiac-z-jolka-w1609/
    bedzie nas wtedy sporo, o osobę więcej.
  • Magdalena Turek 8 miesięcy temu
    Akwadar To byś nie miał czemy wystawiac oceny 1.0, a czekaj, i tak byś ją wstawił... Masz nowy rozdział, czeka na twoją "obiektywną", hejterska jedynkę XD
  • Magdalena Turek 8 miesięcy temu
    woda Rozumiem, długi tekst... Zbyt trudny, a pod blokiem kumple piwko piją XD
  • Magdalena Turek 8 miesięcy temu
    stereo_dream-dolby-C Mam od tego męża, desperatów z internetów mam pod dostatkiem, ustaw się w kolejce XD
  • stereo_dream-dolby-C 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek, To zapiszę i kamińe, on bardzo chętnie poczeka, zboczony je we wszystkie strony. Ale na pitolo, to my nie tylko o seksie rozmawiamy, ale i filozoficznie i o literaturze, to też!
  • Akwadar 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek mega rzadko wystawiam oceny, a jedynki szczególnie... chyba że ktoś bardzo pragnie, więc prosisz i masz. Daję słabą trójkę.
  • stereo_dream-dolby-C 8 miesięcy temu
    Tam je szyćko czego cesz!
  • Marek Adam Grabowski 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek Ja już łapię się za głowę. Dekaos zrobił (po raz enty) żart językowy i tyle. Nie podoba ci się ok. Ale po co czwarty już dzień robić pseudo intelektualne wykłady i wyzywać ludzi od grafomanów?
  • Magdalena Turek 8 miesięcy temu
    Akwadar Już wystawiłeś ocenę, i nim zajrzałam już wiedziałam, że wszedłeś i pokomentowałeś... Nie udawaj teraz Greka. Teks otrzymuje same 4 i 5 i nagle odzywasz się ty i dostaje serię jedynek... przypadek? Nie sądzę XD Nie udwaj niewiniątka, tacy jak ty są przewidywalni.
  • Magdalena Turek 8 miesięcy temu
    stereo_dream-dolby-C Nie jesteś człowiekiem wartym dyskusji.
  • stereo_dream-dolby-C 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek, We kolejce my som chtóre? Bo nie wiem, czy wyjeżdżać, na dziesięć lat, żeby termin mi nie przepad, bo jak take strate, wzionć potem na klate?
  • stereo_dream-dolby-C 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek, Dlatego staję w kolejce po sex.
  • Akwadar 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek, a ty autorką wartą czytania.
  • Magdalena Turek 8 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski Napisał, że to neologizm... Nigdzie nie pisał o żartach, a aby sobie z języka żartować, należy wykazać się najpierw jego znajomością. Inaczej to błędy... Rozumiem, lubisz jego wiersze i jesteś w związku z tym tolerancyjny, poprawność językowa jest dla ciebie mało istotna... ale, twoja sympatia nie zmienia w żaden sposób zasad językowych. Dałby myślnik, było by poprawnie. Nie dał, mamy błąd. Koniec, kropka... nie ma o czym dyskutowac tyle czasu. Jest amatorem, zrobił to amatorsko i ok. Ale to wciąż nie zmienia zasad językowych...
  • Magdalena Turek 8 miesięcy temu
    stereo_dream-dolby-C Twoja matka szybciej cię przyjmie i jeszcze zupą poczęstuje. Do mnie nie ma terminów.
  • Akwadar 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek dałem jeden komentarz, jeden i zwróciłem uwagę, że nad tekstem trzeba popracować i tyle. Co do jedynek, to już napisałem, że nie stawiam.
  • stereo_dream-dolby-C 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek, Nie ma?! Niedawno pisałaś żeby się ustawiać, bo som.

    "Magdalena Turek 33 min. temu
    stereo_dream-dolby-C Mam od tego męża, desperatów z internetów mam pod dostatkiem, ustaw się w kolejce XD"
  • woda 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek Płyń
  • Akwadar 8 miesięcy temu
    stereo_dream-dolby-C jeżeli sex jest taki jak tekst, to kolejka szybko się zmniejsza ;)
  • Magdalena Turek 8 miesięcy temu
    Akwadar A ja jestem królową angielską XD Myślisz, że jak zostaniesz złapany za ręke, to możesz mówić, że to nie twoja ręka? Miej chociaż odwagę, przyjąć z godnością, że zostałeś nakryty...
  • stereo_dream-dolby-C 8 miesięcy temu
    kamińe załamie rence. A ja byde ze smutku chodził w sukience, taka nendza uczyni ze mnie kiendza.
  • Magdalena Turek 8 miesięcy temu
    Prawda w oczy kole.
  • Magdalena Turek 8 miesięcy temu
    stereo_dream-dolby-C Jest kolejka, nie ma terminów. Polski być trudna język... XD
  • woda 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek Strasznie upierdliwa jesteś.
  • stereo_dream-dolby-C 8 miesięcy temu
    Akwadar, Tyko czy chętnych aby już nie zapisało się zbyt dużo? Bo jak szybko idzie, to chętnych je, jak mało dzie.
  • Magdalena Turek 8 miesięcy temu
    Akwadar Liczę na to, że desperatów walących do mnie w końcu zabraknie... Obyś znudził się równie szybko, bo dla mnie już jesteś nudny... XD
  • Magdalena Turek 8 miesięcy temu
    woda Tak ci ojciec mówi?
  • woda 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek Kto cię wystrugał molu?
  • Akwadar 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek zostałem nakryty... ha, ha, ha
    A na czym, jeśli można wiedzieć?
  • stereo_dream-dolby-C 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek, To ja poprosze poza kolejnościom. Kocham polaka mowa, je smaczna i zdrowa. Grałem w kości, gdy uczyli gramotności, ale się zmotywiłem i już nadrobiłem.
  • Akwadar 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek ja się nie nudzę, oj nie :))
  • Magdalena Turek 8 miesięcy temu
    woda Skąd ty masz teksty? To nawet logicznego sensu nie ma... Na ławeczce się z tego śmieją?
  • Magdalena Turek 8 miesięcy temu
    Akwadar Na trzymaniu palca w tyłku...
  • stereo_dream-dolby-C 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek, "Liczę na to, że desperatów walących do mnie w końcu zabraknie..."

    Nie może być. To je taki portal, jak nie żaden, tu jak jeden kojtnie, to go powielają krotnie.
  • Akwadar 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek wsadzasz sobie?
  • stereo_dream-dolby-C 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek, Ło Ateistyczny Boże! Ta kobieta taryfowo zgorszyła mie brzydko mowo!
  • woda 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek Jak cię czytam to jestem za pełną aborcją.
    Już ci napisali, żebyś własne teksty zaczęła poprawiać.
    Spadaj na drzewo.
  • stereo_dream-dolby-C 8 miesięcy temu
    Może chociaż kupi abonament na piątki, piątki po dziesiątki.
  • Akwadar 8 miesięcy temu
    stereo_dream-dolby-C a taka ułożona wydawała się...
  • stereo_dream-dolby-C 8 miesięcy temu
    Akwadar, Prawie nie stąd.
  • woda 8 miesięcy temu
    stereo_dream-dolby-C Dobrze trafiła.
    Będzie koleżanka dla Marti.
  • stereo_dream-dolby-C 8 miesięcy temu
    woda, One sie polubiom, jak dwa kanarki.
  • Akwadar 8 miesięcy temu
    stereo_dream-dolby-C prawie... :)) ale żuli się nader szybko
  • Akwadar 8 miesięcy temu
    stereo_dream-dolby-C chyba nie polubiom się..
  • woda 8 miesięcy temu
    stereo_dream-dolby-C Na bank.
    Ten sam psychodeliczny rys.
  • stereo_dream-dolby-C 8 miesięcy temu
    Akwadar, Działanie klimatu, sprzyja środowisko.
  • stereo_dream-dolby-C 8 miesięcy temu
    woda, Pójdą w dance trance.
  • Akwadar 8 miesięcy temu
    woda e, M mimo wszystko lepiej pisze i bardziej cwana jest, a przede wszystkim nie zniesie konkurencji :)
  • stereo_dream-dolby-C 8 miesięcy temu
    Akwadar, Polubiom się nie lubić, jak nic, to pewne, jak to, że fiskars robi najlepsze grabie.
  • Akwadar 8 miesięcy temu
    stereo_dream-dolby-C a jakie widły! ;)
  • stereo_dream-dolby-C 8 miesięcy temu
    Akwadar, Że nie wspomnę o sekatorach i szpadlach!
  • Akwadar 8 miesięcy temu
    stereo_dream-dolby-C no ba!
  • woda 8 miesięcy temu
    stereo_dream-dolby-C Inna sprawa, że Marti i jej ego nie trawią konkurencji.
  • woda 8 miesięcy temu
    Akwadar To fakt :)
  • stereo_dream-dolby-C 8 miesięcy temu
    woda, Dlatego będą wobec siebie duchem niechętni.
  • stereo_dream-dolby-C 8 miesięcy temu
    Lubiąc ten stan.
  • woda 8 miesięcy temu
    stereo_dream-dolby-C Może tak być!
  • stereo_dream-dolby-C 8 miesięcy temu
    Magdalena Turek, "Wielcy poeci najpierw udowodnili, że doskonale posługują się słowem, a zasady nie są im obce, a dopiero potem tworzyli językowe wypatrzenia. Nie można zasłaniać się zabiegami literackimi, czy kreatywnością nie znając zasad pisowni."

    Papusza miała to w małym palcu. Jacek Podsiadło od run z cegieł na budowie wkuwał słowo po słowie.
  • droga_we_mgle 8 miesięcy temu
    Podobnie jak niektórzy komentujący, mam skojarzenia z Adamem i Ewą w Raju.
    Niepodobnie do komentujących mam również skojarzenia z Izaakiem Newtonem...

    Ale przede wszystkim i w oderwaniu od tego ujmuje mnie końcówka.
    4* ode mnie (5 daję za, subiektywnie postrzegany, ,,efekt wow" - 4 u mnie oznacza dobry tekst, w którym do niczego się nie przyczepię), pozdrawiam :)
  • Dekaos Dondi 8 miesięcy temu
    Droga_we_mgle↔Dzięki:)↔W guście mym Twoje rozróżnienie tekstów, w sensie subiektywnego odczucia. Tak to jest, właśnie. Rzadko to czynię, by tłumaczyć... raczej miałem na myśli wdowca, który tęsknił, lecz zapomniał... za czym... aż przysnął w sadzie, gdzie wiele wspomnień... a cienką gałązkę, wziął z jej rękę:)
    A może był tak naprawdę, na pustej łące.... Pozdrawiam🙂:)
  • droga_we_mgle 8 miesięcy temu
    Dekaos Dondi ✎czyli ździebko żeśmy przeintelektualizowali prostą, ale serdeczną historię. Doceniam wytłumaczenie, kiedy nie masz tego w zwyczaju.
  • Dekaos Dondi 8 miesięcy temu
    Droga_we_mgle↔Nie lubię tłumaczyć z prostego powodu. Bywa, że interpretacje – jeżeli zaistnieją – są ciekawsze dla autora, od tego, co miał autor na myśli🙂:)
  • droga_we_mgle 8 miesięcy temu
    O, tak, mam podobne zdanie w tym temacie🙂
  • woda 8 miesięcy temu
    Przecież oczywiste jest, że słowo jabłonkowy jest neologizmem ze słów jabłko i łąka.
    Ależ trzeba być ograniczonym, aby uznać to za błąd :)
  • Dekaos Dondi 8 miesięcy temu
    Woda↔Dzięki z obecność na mym profilu. Tym bardziej, że upał↔Pozdrawiam🙂:)
  • woda 8 miesięcy temu
    Dekaos Dondi Hejo :)
  • Dekaos Dondi 8 miesięcy temu
    Woda↔Gorąco pod moim tekstem, lecz woda studzi emocje🙂:)
  • woda 8 miesięcy temu
    Dekaos Dondi Dam radę DD :)
  • TseCylia 8 miesięcy temu
    Ciepła melancholia. Rozczula.
    Na różne sposoby rozkminialam sobie "cienką rękę", a później przeczytałam komentarze. ;-)
    Podobaś ode mnie.
  • Dekaos Dondi 8 miesięcy temu
    TseCylia↔Dzięki:)↔Ano. Im więcej zrozumień, tym ciekawiej.
    Nawet 2 + 2 = 4, można różnie zinterpretować🙂:)
  • Marek Adam Grabowski 8 miesięcy temu
    Chłopie; ale masz komentarzy! Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi 8 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski↔Jam raczej nie przywykły. Muszę zerknąć do lustra, by widzieć, jak bardzo jestem speszony:)🙂:)
  • Józef Kemilk 8 miesięcy temu
    Chyba kiedyś czytałem. Mi jak to że mną kojarzy się że śmiercią. Ukochana już umarła, on do niej dołącza. Ładne
    5
  • Dekaos Dondi 8 miesięcy temu
    Józef Kemilk↔Dzięki:)↔Moje myśli były podobne:)↔Pozdrawiam🙂:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania