Poprzednie częściLBnD 01 Niebezpieczny dźwięk

LBnD 12 - Najwyższa jakość z najniższej półki

Znowu przyszła do mojego sklepu. Pojawiała się codziennie. Zawsze przychodziła, gdy nie było ludzi. Wiedziałem, że nie interesują ją ubrania, a manekiny. Patrzyła i podziwiała, czemu się nie dziwię, gdyż były najwyższej jakości.

Pewnego razu do niej podszedłem.

– Lubisz manekiny?

– Tak, ale tylko te z pańskiego sklepu.

– Dlaczego?

– Wszystko dookoła pędzi, wszędzie zamęt, można to nazwać nawet chaosem, a one stoją, co by się nie działo, po prostu stoją. Poza tym pańskie manekiny, choć martwe, są jak żywe. Wyglądają jak żywe.

Wziąłem do ręki pewien przedmiot.

– Chcesz wiedzieć dlaczego?

– Tak.

Pochyliłem się do niej i szepnąłem:

– Ponieważ były kiedyś ludźmi.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (37)

  • Anonim 17.08.2020
    Z-A-J-E-B-I-S-T-E!!!!
    Naprawdę świetne! Szacun!
    I jest kryminał i tajemnica wstępna i niedopowiedzenie na końcu. Super!

    Pozdrawiam
  • Shogun 17.08.2020
    Wielkie dzięki Antoni! Strasznie mi miło słysząc, że aż tak Ci się podoba :D

    Również pozdrawiam! ;)
  • Anonim 17.08.2020
    Shogun
    tylko błąd zapisu w przedostatniej linijce - niepotrzebny myślnik.
  • Shogun 17.08.2020
    Antoni Grycuk o, rzeczywiście, zaraz poprawię, dzięki ;)
  • Anonim 18.08.2020
    Shogun,
    wiesz co jeszcze pomyślałem?
    Chyba zmieniłbym ostatni wers na: Ponieważ nie zawsze były manekinami. Ilość słów się nie zgadza, ale można spokojnie gdzieś ująć jedno. Ale to moja wizja.
  • Shogun 18.08.2020
    Antoni Grycuk hmm, ciekawe. Musiałbym pomyśleć, bo jakby na to spojrzeć, to obydwie wersje pasują, tylko kwestia teraz taka, która bardziej haha :)
  • Anonim 19.08.2020
    Shogun
    po przemyśleniu jednak sądzę, że Twoja wersja jest lepsza, bo z tym zmienionym ostatnim zdaniem zupełnie nie byłoby wiadomo, o co chodzi. A jednak w tym drabble musi być sens wyrazisty.
    Można by zmienić dwa zdania:
    wziąłem do ręki nóż
    i wtedy moje zdanie albo zostaje, jak jest.
  • Shogun 19.08.2020
    Antoni Grycuk cóż, myślę, że ostatecznie jednak zostanie tak, jak jest, bo jednak zależy mi najbardziej na tej wyrazistości, oraz niedopowiedzeniu, aby nie wszystko było do końca jasne ;)
  • LBnDrabble 17.08.2020
    Brawo! Witamy kolejne drabble w Bitwie i zyczymy dobrej zabawy. Przypominamy o linku
    Literkowa pozdrawia.
  • Shogun 17.08.2020
    Dziękuję, zaraz podlinkuję ;)
  • 00.00 17.08.2020
    Udane. :)
  • Shogun 17.08.2020
    Dziękuję ślicznie. Miło mi to słyszeć :D
  • Kocwiaczek 17.08.2020
    Wow:) no tego się nie spodziewałam. Świetne, świetne i jeszcze raz świetne!
  • Shogun 17.08.2020
    Wielkie dzięki Kocwiaczku, za tak pozytywny odbiór, oraz jak zawsze za wizytę ;)
  • Raven18 17.08.2020
    Brawo Shogi! :D
  • Shogun 17.08.2020
    Wielkie dzięki Raven! :D
  • DEMONul1234 17.08.2020
    Noice...Aż anime "Death Parade" mi się przypomniało, pozdrawiam kumatych ^^
  • Shogun 17.08.2020
    Ano w sumie trochę tak haha :D Ja ze swojej strony pozdrawiam kumatego i innych kumatych ;)
  • Bajkopisarz 17.08.2020
    Znakomite. Końcówka niejednoznaczna, czy powiedział prawdę czy to tylko blef na uciążliwych klientów, którzy nic nie kupują, ale lubią się wałęsać po sklepach. Jakby nie było, kobita już raczej nie przyjdzie :)
  • Shogun 17.08.2020
    Dzięki Bajko :) Tak, chciałem, aby było niejednoznacznie i niejako "otwarcie", dlatego cieszę się, że udało mi się to osiągnąć :D Ano właśnie, jak to z tym było, to chyba tylko właściciel sklepu wie ;) A co do kobitki, to nie wiem, skoro lubi manekiny, to może nie taka strachliwa ;)
  • Pasja 17.08.2020
    Nie zawsze jakość idzie w parze z wartością i marką. Gwoździem tego tekstu jest zaskakujące zakończenie niedokonane do końca. Pozostaje do rozszyfrowania przez czytelnika. Cieszę się wszak to moje wyzwanie.
    Pozdrawiam
  • Shogun 17.08.2020
    Dokładnie tak. Taki był mój cel, aby zostawić otwarte zakończenie, aby czytelnik sam, w swój własny sposób mógł sobie je dopowiedzieć, lub jak to określiłaś, rozszyfrować.
    Również pozdrawiam ;)
  • jakubvzc 17.08.2020
    Bardzo fajnie ujęty problem współczesnego świata - obojętności, ujednolicenia ludzi. Daję 5. Pozdrawiam :)
  • Shogun 17.08.2020
    Bardzo ciekawe spojrzenie :) Dziękuję za piąteczkę i również pozdrawiam ;)
  • Onyx 18.08.2020
    Świetne! Takiego zakończenia to się nie spodziewałam! Po prostu znakomite, Sho!
  • Shogun 18.08.2020
    Wielkie dzięki Onyx! :D
  • Johnny2x4 18.08.2020
    ✌???????
  • Shogun 18.08.2020
    ✌️????
  • Pan Buczybór 18.08.2020
    eee, chciałem już się, mówiąc kolokwialnie, przyczepić, że sztampowe, że patos, że nijakie, ale końcówka mocno ratuje sprawę. Moja reakcja to właśnie początkowe "eeeeeee" i z tym cię zostawiam :)
  • Shogun 18.08.2020
    Cóż, dlatego trzeba patrzeć zawsze na całość, żeby się nie pomylić, bo gdzie tu sztampa, a tym bardziej patos, to nie mam pojęcia :)
    Dzięki za koment i za zerknięcie ;)
  • Tjeri 18.08.2020
    No! Dobre! Nie spodziewałam się zakończenia.:)
    A jeszcze lepiej byłoby z poprawką Antłana. Subtelniej i jeszcze bardziej tajemniczo.
    Ale i tak jest git. Dobre stusłówka.
  • Shogun 18.08.2020
    Dzięki Sowo ;) Ano jeszcze się zastanawiam nad propozycją Antoniego. Zobaczymy co wymyślę :D
  • Dekaos Dondi 18.08.2020
    Shogunie→Chyba najlepszy drabbel, jaki Twój czytałem. Może nie tyle w sensie stylu, ale treści.
    A szczególnie zakończenia→''Ponieważ kiedyś byli ludźmi''→aż sobie można wyobrazić, co to był za przedmiot,
    a ona w sklepie... została:)↔Też tak można zrozumieć... dosłownie:)→Pozdrawiam:)↔5+
    P.S→''Patrzyła i podziwiała, czemu się nie dziwię''→tu mi coś nie pasi, ale to w sumie nie istotne.
  • Shogun 19.08.2020
    Dekaos Dondi - Dziękuję, naprawdę nawet nie wiesz, jak miło mi jest to słyszeć, a może wiesz? ;)
    Dokładnie tak, taki był cel zakończenia, niedopowiedziane, pozostawiające miejsce na domysły.
    Można zrozumieć na wiele sposobów, tak naprawdę i o to mi chodziło :)
    Nawet jeśli nieistotne, to i tak zerknę, czy cuś tam i mi zgrzytnie ;)
    Jeszcze raz dziękuję za tak miły komentarz i jak zawsze pozdrawiam ;)
  • Clariosis 19.08.2020
    Dziś będąc w galerii przeszłam obok sklepu z bardzo ładnymi manekinami na wystawie. Miały delikatnie wyglądające twarze, zamknięte oczy, zaróżowione usta i piękne włosy... Aż przypomniało mi się to drabble, które wcześniej przeczytałam w kolejce i aż mnie lekkie ciary przeszły. ;)
    Bardzo fajnie napisane. Prosto, a jednak z przytupem.
  • Shogun 20.08.2020
    Ojojoj, moje drabble straszy? To chyba nie dobrze, albo dobrze ;)
    Dziękuję, miło mi, że wyszło z przytupem ;D
  • LBnDrabble 20.08.2020
    Autorze zapraszamy na Forum do głosowania: https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Czytamy, komentujemy i nagradzamy punktami najlepsze drabble wg. zasady 3 - 2 - 1
    Możesz zaglosować tylko do poniedziałku tj. 24 sierpnia (północ)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania