Poprzednie częściLBnD 01 Niebezpieczny dźwięk

LBnD 47 – Świadomość

Leżała, nie słyszała nic. Ani otoczenia, ani nawet siebie, lecz co najgorsze nie słyszała rytmu...

 

Mimo to wyczuwała pewną obecność, ciepłą i kojącą jak pierwsze promienie wiosennego słońca. Otulała ją niczym kokon, niczym zbroja chroniąca przed wszelkim złem. Znała ją doskonale, jednak nie była w stanie przypomnieć sobie, do kogo należy. Wiedziała jedno, czuła się przy niej bezpieczna i spokojna...

Czas mijał, ona jednak niestrudzenie trwała... na straży.

 

Sądziła, że będzie to trwać wiecznie.

 

Jednakże nadeszła ta chwila...

 

Miała wrażenie, że straciła coś bardzo cennego...

 

Otworzyła oczy, słysząc rytm.

 

Powrócił...

 

Jednak obecność odeszła.

 

Wróciła pamięć... a po policzkach popłynęły łzy...

Następne częściLBnD 54 - Jesteś?

Średnia ocena: 4.5  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (32)

  • LBnDrabble dwa lata temu
    Powitać i podziękować za udział w zabawie. Jeszcze proszę wrzucić link na forum! Potem czytać stusłówka i czekać na głosowanie.

    Literkowa
  • Shogun dwa lata temu
    Podziękował i wrzucone ;)
  • Anonim dwa lata temu
    Kurde, czasem tak miewam, że wpadam w stan, który pozytywnie zagłusza wszystko, co niedobre. Tak odebrałem ten tekst. Czasem tak mam, jak budzę się ze snu...
    Ale spójrz na to:
    "Mimo to wyczuwała pewną obecność, ciepłą i kojącą jak pierwsze promienie wiosennego słońca. Otulała ją niczym kokon niczym zbroja chroniąca przed wszelkim złem. Znała ją doskonale, jednak nie była w stanie przypomnieć sobie, do kogo należy. Wiedziała jedno, czuła się przy niej bezpieczna i spokojna..." Czy na pewno podmiot kolejnych zdań jest ten sam? Jeśli nie, to trzeba napisać kogo/czego to dotyczy.

    Pozdrość.
  • Shogun dwa lata temu
    Mówisz o podmiocie w zdaniach z tego konkretnego fragmentu czy zdań zaraz po nim? Bo jeśli z tego konkretnego fragmentu to podmiot cały czas jest ten sam.

    Podziękował za wizytę ;)
  • Anonim dwa lata temu
    Shogun
    Mimo to wyczuwała pewną obecność, ciepłą i kojącą jak pierwsze promienie wiosennego słońca. - podmiotem jest bohaterka
    Otulała ją niczym kokon niczym zbroja chroniąca przed wszelkim złem. - czy na pewno bohaterka ją otulała? Tu chyba podmiotem jest "to coś", nieprawdaż?
    Znała ją doskonale, jednak nie była w stanie przypomnieć sobie, do kogo należy. - A tu znów bohaterka jest podmiotem.
  • Shogun dwa lata temu
    Antoni Grycuk ok, teraz rozumiem, jest dokładnie tak jak napisałeś. Pisząc, myślałem że nie sprawi to problemu, a nie chciałem zaznaczać dokładnie aby nie powiedzieć "za dużo" ;)
  • Poncki dwa lata temu
    Czy to jest o poronieniu?
  • Shogun dwa lata temu
    Cóż, co prawda nie przepadam za takimi pytaniami, bo nie lubię zdradzać o czym jest lub nie, ale mogę powiedzieć że nie jest, także spokojnie :)
  • Poncki dwa lata temu
    Shogun
    Tak mi pasuje na sen dziewczyny po poronieniu, ale w sumie może nie. Ciekawe?
  • Shogun dwa lata temu
    Poncki ano, szukaj szukaj, interpretuj po swojemu, o to w tym wszystkim chodzi ;)
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Shogun↔Potrafisz pisać tego typu teksty, niejednoznaczne. Hmm... tak sobie pomyślałem, że chodzi jakby o "świadomość" co jest strażnikiem człowieka i "leży w jego umyśle"
    A człek jest np: w śmierci klinicznej. Na "miedzy"↔Dla tego odczuwa "niezrozumiałą obecność"
    Lecz osoba, wraca do życia. Jeszcze nie czas. Dlatego obecność, zanika.
    Jednak pojawiają się łzy wzruszenia, że jest jak jest:)↔Wiem dziwne, ale takie skojarzenie me:)
    Pozdrawiam?:)
  • Clariosis dwa lata temu
    Oh Shogunie, tym tekstem to poruszyłeś me serce na osobistym poziomie i to bardzo głęboko. :) Mogę się z pewnych powodów osobiście z nim utożsamić. I to dosłownie. ;)

    Tak, brzmienie rytmu, czyżby utworu? Bądź nawet rytmu serca. Kiedy nie brzmi, zostaje pustka. A rytmem może być każde nasze wspomnienie z życia, uczucie, a nawet konkretna osoba. I gdy ten rytm odejdzie, zacichnie, zostaje pustka. Głęboka i nie do zniesienia - bo pragniemy znów słyszeć.

    Bohaterka pewnie słyszała rytm tego, kto był dla niej ważny, lecz ten rytm zniknął, zostawiając za sobą pustkę. A brzmienia pięknego pragnie nasze ucho, i dusza. Z bardziej prozaicznego punktu widzenia można to porównać do momentu, w którym pamiętamy jakieś brzmienie, lecz nie pamiętamy tytułu. I tak szukamy konkretnego utworu, a gdy jakimś cudem go znajdziemy, wybuchamy radością. I tutaj gdyby znalazła, tak samo by zareagowała. Ale brzmienie odeszło. Zostało tylko wspomnienie. I to jest najgorsze, że tego rytmu, nieważne jak podobne by nie było, nie zastąpi nic...

    5
  • Akwadar dwa lata temu
    No, Samuraju... Żeś pojechał, bardzo niezły tekst. Tylko ten wielokropek... jakby w nadmiarze go... ;)
  • Shogun dwa lata temu
    Podziękował Wodniaku ;) Co do wielokropku, to chyba takie trochę moje zboczenie... ;)
  • Akwadar dwa lata temu
    Shogun też tak mam czasami z nim, ale staram się :)
  • Shogun dwa lata temu
    Akwadar ano, musimy starać się ;)
  • Akwadar dwa lata temu
    Tak mnie zastanawia: "Jednak obecność odeszła."- "jednak" spójnik przeciwstawny, w tym wypadku do czego?
  • Shogun dwa lata temu
    Akwadar ogólnie chodziło o to że bohaterka cały czas była przekonana że obecność nie odejdzie, a zostanie z nią na zawsze, mimo to ostatecznie odeszła. Jak tak teraz zwróciłeś na to uwagę, to nie do końca jestem pewny czy użycie jest prawidłowe ?
  • Akwadar dwa lata temu
    Shogun no tak mnie ukłuło.
    Jednak odeszła, bo usłyszała rytm, bo powrócił?

    Sądziła, że będzie to trwać wiecznie.
    "Jednakże nadeszła ta chwila..." - w tym wypadku (jak dla mnie lepszym wyjściem byłoby zrobić jedno złożone zdanie, ale upierać się nie będę) jest jasne użycie "jednakże", w drugim nie pasuje mi takie rozwiązanie ze spójnikiem "jednak".
  • Shogun dwa lata temu
    Akwadar hmmm, rozumiem, pomyślę nad tym bo teraz zaczęło mnie to też zastanawiać. Może uda się zrobić to lepiej ;)
  • Akwadar dwa lata temu
    Shogun jeżeli mogę zaproponować z pewną dozą nieśmiałości :
    "Otworzyła oczy, słysząc rytm.
    Powrócił... wtedy obecność odeszła." - lub jakoś tak ;)
  • Shogun dwa lata temu
    Akwadar wodniak to powinien tylko śmiało ;) Pokombinujem ;)
  • Akwadar dwa lata temu
    Shogun dobra, nie przejmuj się :) Jest dobry tekst i wystarczy! :))
  • LBnDrabble ponad rok temu
    Rozpoczynamy głosowanie. Zapraszam!
    https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/

    Sześć drabble i tylko 600 słówek do zaczytania.
    Głosujemy według zasady: 3 - 2 - 1 - plus uzasadniamy dlaczego?
    Dziękuję wszystkim za udział i zapraszam Autorów do zagłosowania.
    Liczę na Autorów i na czytanie i pozostawienie komentarzy.

    Literkowa
  • Atriskel ponad rok temu
    Gdy dusza wyrusza w wędrówkę i powraca...

    Ciekawy tekst, pozdrawiam
  • Pasja ponad rok temu
    Ukazanie stanu psychicznego w czasie kiedy powinien trwać sen. Zoobrazowanie świadomości występującej cyklicznie i gdzie około 2/3 doby przypada na jej czuwanie. Niby jesteśmy, a jednak bez rytmu czasu.

    Pozdrawiam serdecznie
  • słone paluszki 7 miesięcy temu
    Cześć Shogunie,
    Myślę, że 9 mcy to dobry czas, by urodziło się coś nowego i bardzo literackiego.
    Jest nowy konkurs drabble i może chciałbyś coś napisać? Gdybyś chciał drabble, to podaję tematy:
    ~ RĘKAWICZKI
    ~ POŻĄDANIE
    🙂
  • LBnDrabble pół roku temu
    Zapraszamy do wzięcia udziału w LBnDrabble!
    Tematy do wyboru:
    1. Iluzja wiedzy (pewności).
    2. Diament w popiele.
    W tekście można zamieścić obydwa tematy, albo jeden z dwóch. Do wiadomości! Piszemy jedno drabble.
    Piszemy do 22 października, do północy. Zatem do dzieła!
    Tutaj znajdziesz odpowiedzi na pytania:
    https://www.opowi.pl/konkursy/
    https://www.opowi.pl/profil/lbndrabble/opis
    Liczymy na Ciebie!
    Literkowa
  • Shogun pół roku temu
    Powitać Literkową, powitać, radość to wielka że ktoś zauważył moje "ożycie" na portalu ;) I tak, wspominałem wczoraj że chyba udział wezmę, bo tematy ciekawe i chyba tak się stanie ;) Dziękować raz jeszcze za zaproszenie 🦊
  • Ocalić Myśl pół roku temu
    Cześć, ale super, że wróciłeś. Czekamy na Twój udział! Pozdrawiam. :)
  • Shogun pół roku temu
    Ocalić Myśl a dziękuję bardzo. Udział wezmę, myślę nad koncepcją ;) również pozdrawiam
  • LBnDrabble pół roku temu
    Shogun miło. I czekamy na wejście lisa

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania