Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

Fuzja – Część II (14 – ostatnia)

20.

To nie ona biegła chodnikiem jak najdalej od osiedla, od budynku z trzema klatkami, od siódmego piętra. To uciekało przed nią miasto...

https://www.e-bookowo.pl/proza/fuzja.html

 

http://lubimyczytac.pl/ksiazka/4885802/fuzja

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (43)

  • Justyska 13.07.2018
    Trzynastka to moja liczba:) Adamie ta końcówka, świetnie podsumowuje tajemniczy klimat, bo przecież nie wszystko się wyjaśniło. I to ostatnie zdanie mogłabym je sama powiedzieć wiele razy "bo ja, to tylko wzruszenie ramion" - cudne.
    Wiem, że znawca ze mnie żaden ale moim zdaniem to świetna seria i cieszę się, że miała okazję ją przeczytać.
    Gratuluję Ci i pozdrawiam serdecznie.
  • Adam T 14.07.2018
    Ja także cieszę się, że wytrwałaś z tym tekstem do końca. Za to Ci bardzo dziękuję. I za wszystkie zawsze sympatyczne komentarze.
    Ciepło pozdrawiam ;)
  • Bożena Joanna 13.07.2018
    Na zakończenie "Fuzji" mamy Dagmarę i jej krzyk rozpaczy. To jakby horror wieku dorastania, szukania własnej prawdy i próba znalezienia własnego boga, która nie daje satysfakcji, a raczej bunt. Dagmara trochę kpi ze współczesnego świata i jego promocji, centrów handlowych. "Zostanie straszliwe nic". To zdanie podsumowuje całą serię pełną niespodziewanych wątków, ciekawych przemyśleń (szczególnie Kuby), którą śledziłam z zaciekawieniem. Serdecznie pozdrawiam!
  • Adam T 14.07.2018
    Bo ta seria, to w zasadzie samo dorastanie, dzikie, chaotyczne, dziwaczne, durne, okrutne; co się dzieje w głowie dorastającego nastolatka, wie tylko on sam. Świetnie to podsumowałaś, Bożeno.
    Bardzo się cieszę, że dotarłaś "ze mną" aż tutaj.
    Dziękuję i pozdrawiam ;)
  • Keraj 13.07.2018
    Szkoda się żegnać z Dagmarą która w mojej ocenie szuka czegoś prawdziwego a nie utopi centrów handlowych. 5
  • Keraj 13.07.2018
    Mam nadzieję że będzie nowa seria. Pozdrawiam serdecznie
  • Keraj 13.07.2018
    A może że dzisiaj piątek 13-tego to pojawi się jeszcze jakiś mały fragmencik tej serii
  • Adam T 14.07.2018
    Nie, to już koniec. Część trzecia dopiero w bólach się pisze, ale nie mam do niej serca, więc albo jest do dupy, albo muszę na chwilę dać z nią spokój.
    Bardzo Ci dziękuję, Keraj, za czytanie i komentarze.
    Pozdrawiam ;)
  • Szudracz 15.07.2018
    Nie wszystko zostało rozwiązane. Te,, supełki'', które pozostały, wzmacniają wolną przestrzeń w tej serii.
    Nie jest to treść łatwa do analizy, czy prostego podsumowania. W każdym razie coś jak dla mnie innego, co warto było prześledzić. :)
  • Adam T 15.07.2018
    Pytam się nieraz, dlaczego horror musi być racjonalny? Dlaczego musi być dopowiedziany do ostatniego pierdnięcia dogorywającej ofiary? Od racjonalności jest prasa. A ja jestem za wolnym biegiem wyobraźni. Dlatego ciągle jestem tu, a nie na półce w empiku. Bo ludzie wolą wskazywać drwala na obrazku, niż trochę pogłówkować.
    To ostatnie zdanie zabrzmiało, jak jeden z wylewów żółci puszczyka. Trudno.
    Wielkie dzięki, Szu. Byłaś, czytałaś, komentowałaś, to dla mnie bezcenne.
    Pozdrawiam ;)
  • No powiem, że niby napisałeś "koniec" , ale jakoś tego nie czuję. Tak na moje oko, zresztą sam wyżej o tym wspominasz, ten temat nie został wyczerpany i oczywiście, można zakończyć i zostawić czytelnika z niedopowiedzeniami, aby mógł sobie sam wysnuć własne hipotezy, lecz można śmiało pociągnąć temat :) Ja jestem za tą drugą opcją :)
    No dziękuję Adamie za to opowiadanie, jednak po cichu liczę na rozwinięcie.
    Pozdrawiam!
  • Adam T 15.07.2018
    Historia Anny i Kuby została zamknięta. Ich już nie ma. Została na placu boju jedynie Daga i jej demony, oraz dziwny świat Mr. Czapy, Beznogi z ich tajemnicami. O tym w części trzeciej, która raczkuje. Motyw foramtowania ludzkiego umysłu był także w Grzezawisku, które dzieje się dużo po Fuzji (obecnie w przebudowie ze wzgledu na marną końcówkę).
    Losy Kuby pozostawiam Tobie i moim czytelnikom. Co było realne, co nie, odpowiedzcie sobie sami. Czy część druga do psycho trip Kuby czy nie - odpowiedzcie sobie sami. A może projekcje umierającego umysłu? A może to efekt działań Krzysztofa, ojca Kuby? A może to wszystko było w zeszytach? Może Kuba stworzył własny świat i na tyle się w nim zatracił, że zapłaciła za to jego rodzina? Kurna, jest tyle możliwości. I o to chodzi. Ba czasem sama podróż jest ważna, i to co podczas. Koniec i tak musi prędzej czy później nastąpić.
    Dziękuję, Maurycy, że odbyłeś tę podróż i, mam nadzieję, nie żałujesz.
    Serdecznie pozdrawiam ;)
  • Adam T a może ożywić Kubę i Ankę :)
    Trochę żartuje ale, w takim opku, gdzie balansuje się na granicy światów materialnych i nie do końca „uchwycalnych” było by to do zrobienia. :)
    Nie, na pewno nie żałuje, że dałem Ci się porwać w nurty twojej wyobraźni :)
    Jak nie napiszesz inaczej, to ja sobie Ankę i Kubę we własnej wersji zakończenia i tak ożywię, mam nawet pare pomysłów jak to zrobić :)
    Oczywiście mowię o moich przemyśleniach.
    Taki jestem o :)
  • Adam T 15.07.2018
    Jakbyś chciał to opisać, jestem ciekawy bardzo, bardzo.
  • Adam T 15.07.2018
    Gdyby mózg Kuby poddać pośmiertnie badaniom (np. Beznogi mógłby coś w tym temacie), byłaby okazja do ożywienia wszystkich postaci. Ale to już bardzo na siłę by było.
  • Adam T a gdyby tak założyć, że ktoś sterował tym wszystkim, mówiłem Ci wcześniej, że ja to tak odbierałem.
    Taki mini matrix, sterowany przez... no właśnie to do ustalenia , i po prostu, wykreować rownolegle rzeczywistości... w ten deseń.
    U mnie Kubą by żył na końcu z Anka oczywiście :)
  • Adam T 15.07.2018
    Próbuj.
  • Pasja 16.07.2018
    Witam
    Koniec z rodziną Bielenikow. Ale pozostało wiele niewyjaśnionych spraw. Zeszyt który dostała od Anny dalej jest nieodkryty. Dagmara szuka odpowiedzi i widzimy w niej bunt na otaczający ją świat. Każdy inaczej przeżywa stratę bliskiej osoby. U Dagmary jest to krzyk w środku wspomagany muzyką.

    Zostanie straszliwe nic. Obce, bezlitosne, nienawistne. Krzyk nadejdzie trochę później, będzie go tyle, że ciało tego nie wytrzyma... czy tyle pozostanie?, a jednak pozostajemy w zawieszeniu niedopowiedzenia.

    Pozdrawiam i miłego dzionka
  • Pasja 16.07.2018
    ps. W horrorze wszystko jest możliwe... można wskrzesić bohaterów. :))
  • Adam T 16.07.2018
    Nie, nie ;) Nie będzie żadnego wskrzeszania. Moźe jakieś wspomnienia o rodzeństwie, ale tylko wspomnienia. Tak, jak pisałem Maurycemu, nie chcę kopiować całego komentarza. Tak sobie wymyśliłem, irracjonalność i zagadkowość potęgują uczycie niepokoju, w końcu zagubienia. Niepokój i zagubienie również wpasowują sie w definicję horroru. Wiem, że większość przywykła do kawy na ławę, i pod tym kątem jesteście pewnie mocno rozczatowani, ale z drugiej strony dałem tyle scieżek, podpowiedzi, że wszystko powinno być przynajmniej z grubsza jasne.
    Ogromnie Ci, pasjo, dziękuję za to, że byłaś, czytałaś, komentowałaś. To wiele dla mnie znaczy.
    Serdecznie pozdrawiam ;)
  • Adam T widzisz Adam, nie tylko ja kombinowałem w ten sposób :)
    Trochę się bałem, że jestem sam jeden taki dziwny, a tu patrz, jest wiecej dziwnych :)
    Chyba Pasję poniosła podobna fala co i mnie. Ale to tylko na plus dla Twojego tekstu, znaczy, że działa na wyobraźnie.
    Ta fuzja dobra jest, warto ją ciagnąć, obojętnie w którym kierunku byś poszedł.
    Taka moja opinia!
    Amen :)
  • Okropny 17.07.2018
    Tak tylko Ci zaznaczam, że tu byłem, przeczytałem, przemyśliwuję. Czytam Twoje komentarze, odpowiedzi, myślę. Póki co nie wiem, co myśleć, ale jak się dowiem, dam Ci znać.
    Tymczasem składam na Twoje ręce wielkie pozdro i gratulacje z okazji finału! :)
  • Adam T 17.07.2018
    To bardzo cenny komentarz dla mnie.
    Moich odpowiedzi (tych wyżej) nie powinno w zasadzie być. Wszyscy, którzy przeczytali, powinni zostać z własnymi emocjami - rozczarowanie? Ok, niech będzie rozczarowanie. Zachwyt - raczej watpię, gdyby mi zależało na zachwytach, inaczej bym wszystko pociągnął. Obojętność? A mnie zależało na samej podróży, na refleksjach z drogi. Przeprowadziłem Was przez świat wyobraźni.
    Wielkie dzięki za to, że w tej podróży uczestniczyłeś i szczęśliwie dotarłeś do mety.
    Pozdrawiaki ;)
  • Okropny 17.07.2018
    Adam T: między innymi dlatego właśnie wpuściłem Cię za kulisy Wysp - może nie identyczna sytuacja, ale podobna (czytelnik skończył, autor chce się podzielić). Wyspy to mniej czytelników, mniej emocji, inny temat - mniej spekulacji i spoko, mi to pasuje, można rzec - mniejsza szansa na wywnętrzenia typu "co autor miał na myśli" ze strony samego autora.
  • Adam T 17.07.2018
    Dlatego zapomnij o moich odpowiedziach, weź je tam grubą krechą, i tak dalej. A kiedy dojdziesz do jakichś konkluzji, nie omieszkaj się podzielić.
  • Okropny 31.07.2018
    Adam T dobra, jestem gotowy. Fuzja miała niepowtarzalny klimat: Nastolatki i ich miłość, seks, młodzieńcze erekcje i pocałunki. Eksperymenty, tajemnice i tortury. Rodzice "o chuj roszczaś". Wątek religijny, mścicielski, wszystko w takim, wybacz, kisielu pełnych jaj wkurwionego nastolatka. Bardzo dobrze się czytało. Zakończenie jak u Kinga, chuj wie co się stało, ale dobrze jebło. Mi się podobało, zakończenie mniej, ale dziś już przemyślane i gra mi ta wizja.

    Na pełnej piździe to szło, a zwinęło się jak wąż do rolmetra na koniec. I'm fine with it.

    Wielkie pozdro. Masz to coś, pisz dalej, chłopie.
  • Adam T 31.07.2018
    No bo, w sumie, jak pamiętam, nastolatkiem będąc robiłem 10 rzeczy na raz, myślałem przy tym o kilku innych, za nastolatkami ciężko nadążyć, trudno pojąć, to - kurwa - inna rasa jest ;) Z innego świata. Marzyło mi się choć po części oddać ten stan. Z tego, co piszesz, wnioskuję (ależ ja się intelektualnie ten teges), że przynajmniej po części się udało.
    Dzięki wielkie raz jeszcze za konkluzje z Fuzji.
    Pozdrawiam ;)
  • Canulas 22.07.2018
    Kurde, jakiś taki smutny i wyciszający ten koniec. Nie chodzi o nagromadzenie słów typu: strata i rozpacz. Po prostu coś zagrało, że się tak stało.
    Pełno mądrych myśli. Cudny cytat o palących książkach.
    Ładna puenta.
    Dzięki piękne i czekam na 3 cześć.
    Pozdrowienia.
  • Adam T 22.07.2018
    To tylko Dagmara, moja final girl. Wiesz co, cieszę się, że tak to odebrałeś, że wyłapałeś ten smutek. Chciałem coś na kształt in memoriam, ot, taki kaprys.
    Ja też dziękuję, że byłeś przez wszystkie te części (niektóre raz jeszcze).
    Pozdrawiaki ;)
  • Elorence 01.08.2018
    Już pisałeś wcześniej, w odpowiedzi na moje komentarze, że planujesz część trzecią, co mnie bardzo cieszy. Zostawiłeś koniec w rozsypce, aż się prosi o ciąg dalszy. Miałam nadzieję, że Dagmara przeczyta fragment z zeszytu Kuby i wszystko się ostatecznie wyjaśni, już nie będzie trzeba się domyślać. Ale no nic, zostawiłeś sobie otwartą furtkę - bardzo dobry ruch :)

    Końcówka smutna. I taka bardziej rzeczywista. Cała narracja Kuby wydaje się być narracją prowadzoną przez człowieka, który ma problemy psychiczne, który żyje w swoim wyimaginowanym świecie i stara się wszystko do niego dopasować. Nasunęła mi się refleksja, że ojciec zniszczył mu psychikę tymi swoimi muzycznymi eksperymentami. Bo przecież, w 12 części Kuba włączył znowu płytę. Czyli mam rozumieć, że dobił się?

    Jeśli miałabym ocenić całość, to dałabym Ci szóstkę z plusem w pięciopunktowej skali. Majstersztyk. Narracja prowadzona genialnie. Ta zawiłość sytuacji i niepewność, co się stanie za chwilę. Tego nie za bardzo dało się podzielić, jeśli chodzi o czytanie. Gdyby wczoraj nie była taka zmęczona, pewnie popłynęłabym z całością. Na pewno.

    Nie wiem, skąd wziął się pomysł na coś takiego, ale dałeś radę. Pokazałeś coś innego, prawdziwie oryginalnego. Mogę Ci tu tylko pisać ochy i achy, bo nie mam się do czego doczepić. Były aspekty, które mi nie leżały, ale opisałeś je w taki sposób, że mogłam porzucić nerwy i czytać dalej.

    Jakby szukać morału, można byłoby się pokusić o stwierdzenie, że najważniejszym momentem w życiu człowieka jest ten wiek licealny. Taki gimnazjalno-licealny. Kiedy człowiek dopiero uczy się pewnych zachowań, poznaje uczucia, stara się radzić sobie z emocjami. Tak łatwo kogoś złamać.
    Ale dobra, trzeba się pożegnać z Kubą i z całą rodziną. Jezu.
    Czekam na część trzecią :)
    Pozdrawiam najserdeczniej :))
  • Adam T 01.08.2018
    Ogromnie dziękuję Ci za te przemyślenia. I bardzo się cieszę, że spodobał Ci się tekst chyba nie do końca w Twoim stylu. Podchodzisz do komentarzy bardzo emocjonalnie (ja tak nie potrafię), to dużo daje mnie, bo jeśli są emocje u czytelnika,to znaczy, że coś tam umiem.
    Gdybym napisał,co było w zeszycie (a miałem taki zamiar), myślę, że zabiłbym tę tajemniczość. A tak jest tyle możliwości, choć w sumie to wszystko jest bardzo proste.
    Część trzecia nie będzie już o Bielenikach, będzie dotyczyła świata, który tu pokazałem tylko w dwóch fragmentach, ale to jeszcze daleka sprawa.
    Ciepło pozdrawiam ;))
  • Ritha 26.09.2018
    „To nie ona biegła chodnikiem jak najdalej od osiedla, od budynku z trzema klatkami, od siódmego piętra. To uciekało przed nią miasto, śpiesznie się cofało, czmychało w najciemniejsze zaułki” – ładne

    Cały „spacer” i refleksje Dagmary są absolutnie przewspaniałe, te wplecione wersy, personifikacja budynków, cudo

    „Ilu pan dzisiaj złapał złodziei, panie Ochrze?” – haha, panie Ochrze :D

    „Bo jestem tylko wzruszeniem ramion” <3

    Ok, finał. Ładny, smutny finał. Chciałabym zobaczyć tę kasetę, widziałam oczami wyobraźni Kubę, który ją ogląda i widzi jak ich morduje nie pamiętając i przypominając sobie w trakcie. Albo jak ogląda ją Anka. Może to Beznogi pomordował? Są też Namiętniki. Jest sporo na czym można by było oprzeć III część. Można w zasadzie też zostawić tak, w niedopowiedzeniach, bo całość jest absolutnie fenomenalna. Relacja Kuby i Anki, te opisy, dialogi, emocje, no wszystko o czym pisałam w poszczególnych komentarzach. Absolutny top serii, jakie tu czytałam, pierwsza trójka.
    Dziękuję za całą podróż.

    Pozdrawiam :)
  • Adam T 26.09.2018
    Ja dziękuję tym bardziej. Za cenne spostrzeżenia, mnóstwo pozytywnej energii, masę ciepłych słów, całą masę technicznych drobiazgów i gigantów. Część III będzie zupełnie o czymś innym, choć niektóre postacie się powtórzą (Daga na pewno). Ale kiedy powstanie, nie wiem. Robię teraz coś innego, mam zajęte obie ręce, coś tam dłubię w Dragonflaju, a resztę czas pokaże.
    Jeszcze raz ogromne dzięki.
    Pozdrawiam ;)
  • Ritha 27.09.2018
    Oooo, na Dragonfly to ja czekam w takim razie! Początek dobrze rokował.
    Pozdrawiam raz jeszcze :)
  • Ritha 28.09.2018
    Adamie, biorąc pod uwagę, że jak sam pisałeś - masz ręce pełne roboty, bez natarczywości, jedynie z resztką nadziei w ockach, zapytowywuję się Cię, czy nie miałbyś ochoty pobawić się z nami w TW? Mamy rekordową frekwencję , a signore Adam nigdy z nami nie pisiał i nam jest smutno i źle z tegoż powodu :( Przybądź Adamie na TW, zapraszamy :)
  • Adam T 28.09.2018
    O! I ja tu zajrzałem właśnie ;)
    Bardzo dziękuję za pamięć i zaproszenie, ale nawet z Pogromu musiałem się wycofać na razie, więc o TW nie ma co marzyć póki co ;( Ale kto wie, może kiedyś, kiedyś. Raz jeszcze dzięki ;)
  • Ritha 28.09.2018
    Adam T rozumiem :) Ni ma sprawy, jakbys mial ochote kiedys, to w dowolnym momencie wpadaj w TW-watek :)
    Pozdrowienia :)
  • Agnieszka Gu 03.11.2018
    Tak się jakoś śmisznie złożyło, że dziś skończyłam serie Nożyczek o Oxley'u, a teraz twoją :)
    Zobaczmy, co tu się zadzieje...


    Straszne... Strasznie dobre zakończenie... z tą muzyką... r e w e l a c j a

    Warto było dotrwać do końca!
    Pozdrawiam :))
  • Adam T 04.11.2018
    Cieszę się, że dotrwałaś do końca, zwłaszcza że konkurencją był Oxley ;)
    Ogromnie dziękuję za obecność, komentarze i mnóstwo dobrej energii.
    Pozdrawiam ;)
  • Adelajda 09.11.2018
    I jestem na końcu. A może początku, bo napomknąłeś coś o trzeciej części. Fuzja jako broń, a może synteza światów, kto wie. Muzykę do napisów końcowych posłuchałam. Podoba mi się ten cytat na samym początku o książkach i mózgach. Stworzyłeś coś bardzo specyficznego. Świat w którym przeplata się lęk, strach, gniew, zazdrość i wszelkiego rodzaju emocje, które mieszają się i wybuchają. Czytelnik w pewnym momencie nie wie czy to się wydarzyło, czy może się przyśniło. Bohaterowie jakże cudowni w swoich rolach i naiwności ; samodestrukcja na wiele sposobów. Jak to mówią ręka, noga, mózg na ścianie, oko na widelcu. Dzięki za ugoszczenie :) Pozdrawiam.
  • Adam T 09.11.2018
    To zdanie o naiwności i samldestrukcji bardzo pięknie podsumowuje Fuzję. Ona w zasadzie o tym jest. To roller coaster psychiki nastolatka, samotnika i nadwrażliwca jakim jest Kuba. Tkwienie we własnym świecie jest zgubne.
    To ja dziękuję, że pozwoliłaś się tyle razy ugościć ;) Dziękuję też za to, że skreśliłaś Fuzji, bo brzydka, czasem celowo drastyczna, czasem niesmaczna dla samej brzydoty i niesmaczności. Doceniam to i ogromnie Ci dziękuję za chęć poświęcenia Fuzji swojego czasu.
    Pytałaś kiedyś o Edytę. Jeśli nadal chcesz poczytać ją do końca - zapraszam na FB. Wpisz Adam T, zobaczysz moją roześmianą gębę. Jest tam moja strona Obrazki z wystawy, a na niej prawie cała Edyta (nie ma ostatniej części, bo dotyczy bardzo przykrych i osobistych wspomnień; nie mogę się przemóc, by ją publikować. Edyta była osobą z krwi i kóści).
    Jeszcze raz wielkie dzięki.
    Pozdrawiam;)
  • Adam T 09.11.2018
    Ps. Tam na początku "...o samodestrukcji" być miało być.
  • Adelajda 10.11.2018
    Adam T Czytałam, czytałam Edytę i tak ci powiem, że 6 z 25 września genialna. I reszta też genialna, te pytanie "Mama, a poleżysz koło mnie?" - to zbrodnia napisać tak niewiele słów i przyprawić kogoś o smutek :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania