Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

LBnD 21 Dziękuję

Obudził się przestraszony. Jego poduszka pamiętała tęsknoty minionych lat. Na ścieżce życia zasmakował wielu trudnych wyzwań: najpierw — doskwierał mu brak możliwości i pieniędzy, później — nieustannie nie miał czasu, a ostatnio — nie wystarczało zdrowia.

Drżał, płakał. Kompulsywnie poszukiwał zawieruszonych wspomnień, desperacko uciekając. Nagle przypomniał sobie o sprawach najistotniejszych. Mimo swego poważnego stanu, odzyskiwał świadomość. Spojrzawszy na własne dzieci, odetchnął z ulgą…

Pochwycił i ucałował dłoń każdego z nich — delikatnie, z wdzięcznością. Skrupulatnie czytał ich twarze, rejestrował kojące głosy, czuł ciepły dotyk. Znów doświadczył prawdziwej miłości. Dostrzegł to, docenił — po raz pierwszy w życiu…

Był spokojny. Pragnął wyszeptać: „Dziękuję”, lecz musiał już oddać duszę gwiazdom…

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (17)

  • Dekaos Dondi 03.01.2021
    Piękne w swej wymowie drabble. A jednak zdążył w pewnym sensie. Dla niego bardzo istotnym.
    po raz pierwszy w życiu... może tak lepiej, bardziej tajemniczo? gdyż→ostatni→wynika z ostatniego zdania
    Ale to jeno szczegół:)↔Pozdrawiam:)↔5
  • Ocalić Myśl 03.01.2021
    Dekaosie, dziękuję bardzo za komentarz i sugestię. Już zmieniłam. Pozdrawiam serdecznie. :)
  • Anonim 03.01.2021
    Piękne drabble, z jednym wyjątkiem:
    "Znajdował się w straszliwym amoku — jakby czegoś kompulsywnie szukał." -- osobiście bardzo unikam i odradzam takich opisów jak pierwsza część tego zdania. Bo można opisać to inaczej, bez uciekania się do takiej prościzny. Można opisać, co robił, np: kompulsywnie szukał nieodnalezionych wspomnień, rozpaczliwie uciekając... Ale to moja propozycja, którą nie trzeba się przejmować.
    A poza tym świetne drabble.

    Pozdrawiam.
  • Ocalić Myśl 03.01.2021
    Antoni, dziękuję za cenną uwagę. Wcześniej nie myślałam o tym zdaniu w kategoriach "prościzny". Rzeczywiście, można lepiej to opisać. Cały czas się nad tym zastanawiam. Lekko zmieniłam Twoją propozycję: "Kompulsywnie poszukiwał zawieruszonych wspomnień, desperacko uciekając." Czy taka wersja jest w porządku?
    Pozdrawiam serdecznie.
  • Anonim 03.01.2021
    Ocalić Myśl
    nie pytaj mnie, czy taka wersja może być, bo to Twój tekst, ja tylko Ci powiedziałem, że opisywanie takie, jak zrobiłaś Ty, jest dla mnie - mozna powiedzieć - pójściem na łatwiznę.
    Ale subiektywnie dla mnie jest o niebo lepiej.
  • Ocalić Myśl 03.01.2021
    Antoni Grycuk, lubię i doceniam takie uwagi, sugestie zmian, bo mogę się zastanowić i uczyć.
  • Józef Kemilk 03.01.2021
    Fajny tekst.
  • Ocalić Myśl 03.01.2021
    Józefie, dziękuję bardzo za odwiedziny i pozdrawiam serdecznie.
  • Piotrek P. 1988 03.01.2021
    Smutna, poważna, realistyczna historia. 5, pozdrawiam :-)
  • Ocalić Myśl 03.01.2021
    Piotrek P. 1988, dziękuję za odwiedziny, komentarz i ocenę. Pozdrowienia. :)
  • Shogun 03.01.2021
    Ładny obraz ukazujący przekrój życia człowieka na łożu śmierci.
    Szkoda, że nie udało mu się ostatecznie na koniec powiedzieć "Dziękuję", ale cóż, czasem nie trzeba mówić nic, aby powiedzieć wiele...

    Pozdrawiam :)
  • Ocalić Myśl 03.01.2021
    Shogunie, dziękuję za cenne spostrzeżenia. Również pozdrawiam. :)
  • LBnDrabble 03.01.2021
    Witamy w Bitwie i prosimy o olinkowanie drabbelka na Forum
    Literkowa życzy fajnej zabawy
  • Ocalić Myśl 03.01.2021
    Wstawiłam link na Forum. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.
  • Pan Buczybór 04.01.2021
    No, bardzo spoko. Docenienie, ale chyba trochę za późno... Porządnie napisane drabble.
  • Ocalić Myśl 04.01.2021
    Panie Buczyborze, dziękuję bardzo za komentarz i odwiedziny. Pozdrawiam serdecznie.
  • LBnDrabble 05.01.2021
    Zapraszamy na Forum:
    https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Rozpoczynamy głosowanie na najlepsze drabble.
    Głosujemy do 08 stycznia /piątek/ godz. 23.59
    Literkowa

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania