LBnD 34 Ukryłam Cię

Obca, nieproszona, bezlitośnie wdziera się do domu. Błagam: „Jeszcze nie teraz!” Milknę... W sercu — krzyczę!

*

Z narzuty i dwóch krzeseł powstaje nasz tajemny azyl. Toczą się rozmaite boje. Zatapiamy statki, rozgrywamy karciane wojny. Gdy trzeba, namiot błyskawicznie zamienia się w fantazyjną dorożkę. Wówczas, wraz z Wojtusiem, udajemy podróżników.

Dziecięce konwenanse rozprasza zapach zbożowej kawy. Na stole czekają jagódki, smakowite racuchy i pyszna zupa ogórkowa. Przysięgam, nie jestem głodna... Aaa! Jednak się skuszę… Babcia jest niezastąpiona! Swoją dobrocią opromienia moje życie.

*

Silna, odważna, na wskroś życzliwa, z piękną duszą — poznałaś oblicze śmierci. Wciąż nie rozumiem, co się stało... Schowałam Cię w sercu!

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (17)

  • Ocmel 25.10.2021
    Śliczne i nostalgiczne. Aż się uśmiechnęłam na wspomnienie dziecięcych zabaw w fortecy zbudowanej z koca ;)) Nie zapomnij tylko wrzucić linka na forum! ;)
  • Ocalić Myśl 25.10.2021
    Ocmel, dziękuję bardzo! :) Miło mi, że tutaj zajrzałaś. Pozdrawiam serdecznie. :)
  • LBnDrabble 25.10.2021
    Witamy kolejne drabble w Bitwie. Dobrej zabawy życzymy.

    Literkowa
  • Ocalić Myśl 25.10.2021
    Literkowa, dziękuję serdecznie i pozdrawiam! :)
  • LBnDrabble 25.10.2021
    Jeszcze prosimy o link!
  • Vincent Vega 25.10.2021
    Pożegnanie z okresem dzieciństwa, kiedy wyobraźnia działa na zatrważających obrotach. Bardzo uniwersalnie moim zadaniem przedstawiłaś dzieciństwo i obrazy, które wiele osób ma zapisane we własnych wspomnieniach.
    Pozdrawiam serdecznie, cudna lektura :)
  • Ocalić Myśl 31.10.2021
    Vincencie, dziękuję bardzo za Twój cenny komentarz. Miło mi, że tu zajrzałeś. Pozdrawiam serdecznie! :)
  • LBnDrabble 26.10.2021
    ZAPROSZENIE!
    Rozpoczynamy głosowanie. Czytamy, komentujemy i głosujemy według zasady: 3 - 2 - 1 - plus uzasadniamy dlaczego?
    Głosujemy do 31 października /niedziela/ godz. 23.59
    Dziękujemy za udział i zapraszamy do zagłosowania.
    Literkowa
  • Piotrek P. 1988 26.10.2021
    Moje dzieciństwo również wyglądało bardzo podobnie. Mnóstwo pozytywnych wspomnień o czasach bardzo nostalgicznych, optymistycznych, inspirujących, rozrywkowych i pełnych wyobraźni, przygód oraz krótszych i dłuższych wycieczek. Najczęściej w obrębie województwa, ale czasami dalszych.
    5, pozdrawiam :-)
  • Ocalić Myśl 31.10.2021
    Piotrku, cieszę się, że mogłam przywołać miłe wspomnienia. Dziękuję za odwiedziny i wartościowy komentarz. Pozdrawiam. :)
  • Dekaos Dondi 26.10.2021
    Ocalić Myśl↔ Bardzo ładnie przedstawiony świat dzieci, w krainie dzieciństwa...
    tajemniczych azyli... I te "jagódki, smakowite racuchy... itd...
    Nie chciały "jej" wpuścić, by uratować babcię. Przecież schowała ją w sercu:)→Radosny i smutny tekst, zarazem.
    Jedynie co bym zmienił, to nie użył słowa: śmierć. Np→poznałaś jej oblicze.
    Byłoby niedopowiedziane, a można się domyśleć:)↔Pozdrawiam:)↔%
  • Ocalić Myśl 31.10.2021
    Dekaosie, bardzo cenna interpretacja. Dziękuję za odwiedziny. :) Pozdrawiam serdecznie. :)
  • Bajkopisarz 26.10.2021
    Ładne. Może ckliwe, ale ładne. Babcie zwykle kojarzą się z beztroskim dzieciństwem i jakimiś pysznościami, które po latach docenia się jeszcze bardziej. Moja babcia piekła bezy. Chociaż teraz też można je upiec, to nikomu nie udają się takie jak jej. Dziadek z kolei umiał zrobić prawdziwą czekoladę. Chociaż przepis zostawił, to i tak nie wychodzi taka, jak jemu się udawała.
    Dobrze mieć miłe wspomnienia, jest do czego wracać. Dzieciństwo to wspaniały czas, tylko dzieci nie zawsze o tym wiedzą ?
    I tu pominę, że niektórym dzieciom dzieciństwo jest odbierane, bo jeden dziad z drugim dziadem mają chore ambicje… Nie o tym to przecież ten tekst.
  • Ocalić Myśl 31.10.2021
    Bajkopisarzu, dziękuję za odwiedziny i wartościowy komentarz. Dziadkowie kojarzą mi się tylko i wyłącznie miło. Dlatego zastanawiam się, co masz na myśli, pisząc: „chore ambicje".
  • Bajkopisarz 02.11.2021
    Ocalić Myśl - dziadkowie tak, ale dziady już nie. Dziad to takie stworzenie często na szczytach władzy, dla którego ambicja zaistnienia i bycia "kimś" jest ważniejsza od wszystkiego. I dla tej fantasmagorii jest skłonny poświęcić każdego, dowolną ilość ludzkich istnień, więc także każde dziecko i jego dzieciństwo.
  • Pan Buczybór 28.10.2021
    Sympatyczne. Powrót do beztroskich czasów dzieciństwa i ciekawa refleksja na koniec.
  • Ocalić Myśl 31.10.2021
    Panie Buczyborze, dzięki za odwiedziny i cenny komentarz. Pozdrawiam serdecznie! :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania