Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

LBnD 53 ***

Nasza ziemska wędrówka to zaledwie chwila. Jesteśmy jak drobinki gwiezdnego pyłu we Wszechświecie. Malutcy, a jednak – niezwykle potrzebni.

Wraz z odejściem człowieka kończy bieg jego historia, pamięć zastyga w miejscu niespodziewanym. Puste krzesło, choć domaga się istnienia, nie spełnia już swojej funkcji. My pozostajemy. Jak cień, gdyż mowa w tej chwili wydaje się zbyt trudna, a milczenie boli jeszcze bardziej. Nawet lustro kruszy się w samotności. Bezradność oraz naiwne oczekiwanie dotkliwie przypominają o sobie.

Zegar tyka, bo się urodziliśmy. Życie udaremnia w białych rękawiczkach. Z jednej strony bezlitośnie doświadcza, z drugiej – codziennie daje szansę na odnalezienie sensu i odkrycie piękna.

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (11)

  • Poncki 7 miesięcy temu
    "Malutcy, a jednak – niezwykle potrzebni." z tym, CAŁKOWICIE się nie mogę zgodzić. Nie jesteśmy światu potrzebni do niczego. Wszechświat poradzi sobie bez nas nie zauważając nawet, że nas nie ma.
    To tylko z naszej perspektywy zegar tyka. Wszechświat jest szczęśliwy i nie liczy czasu tak jak my.
  • Ocalić Myśl pół roku temu
    Poncki, wydaje mi się, że nigdzie nie napisałam, że Wszechświat nas potrzebuje, ale rozumiem, że można ten tekst również w taki sposób zinterpretować. :) Zgadzam się z Tobą - być może Wszechświat niewiele się nami przejmuje. Są jednak ludzie, których cenimy, i dla których jesteśmy ważni. Naszym zadaniem jest odnalezienie sensu, mimo małości w skali Wszechświata. A może właśnie na tym polega ludzka nietuzinkowość? Dziękuję bardzo za Twój komentarz. Pozdrawiam serdecznie. :)
  • LBnDrabble 7 miesięcy temu
    Ocalić myśl wrzucaj na konkurs! Czekamy!

    Literkowa
  • Dekaos Dondi 7 miesięcy temu
    Ocalić Myśl↔W przekonaniu mym, początek naszej prawdziwej wędrówki, to nie będzie→tu.
    Chociaż faktycznie można by rzec, iż Wszechświat nas nie potrzebuje.
    Inne pytanie, czy istnieje o tak sobie, nie wiadomo po co, czy właśnie dla nas, żebyśmy mogli go po śmierci, dokładnie obejrzeć, gdyż nasze możliwości, wzrosną? Może jednego bez drugiego, by nie było?
    Temat rzeka, a w każdym umyśle inna płynie:)↔Pozdrawiam😀:)
  • Ocalić Myśl pół roku temu
    Dziękuję za Twoją interpretację. Pozdrawiam serdecznie! :)
  • LBnDrabble 7 miesięcy temu
    Rozpoczynamy głosowanie. Zapraszamy na Forum:
    https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/

    Głosujemy według zasady: 3 - 2 - 1 - plus uzasadniamy dlaczego? Komentujemy i zostawiamy ślad.
    Czas do soboty /23.59/

    Literkowa życzy przyjemnej lektury
  • Pasja 7 miesięcy temu
    Człowiek rodzi się z wyrokiem śmierci. Jesteśmy bombą we wszechświecie i wybuchamy kiedy zakończy się w nas życie. Czas tylko jest dodatkiem dla przemijania. Natura jest ponad czasem, i dlatego nie liczy się z człowiekiem.

    Pozdrawiam serdecznie
  • Ocalić Myśl pół roku temu
    Dziękuję bardzo za piękną interpretację. Pozdrawiam serdecznie. :)
  • Urszula Pieńkowska pół roku temu
    Piękny tekst. Przemawia do mnie, szczególnie fragment: życie... "codziennie daje szansę na odnalezienie sensu i odkrycie piękna". Dziękuję. Miło się czytało. Pozdrawiam serdecznie 🙂
  • Ocalić Myśl pół roku temu
    Dziękuję bardzo za komentarz. Cieszę się, jeśli tekst się podobał. Pozdrawiam serdecznie. :)
  • LBnDrabble pół roku temu
    Jeszcze zdążysz do północy, aby zagłosować!!! Zapraszamy na Forum:
    https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/#reply

    Literkowa

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania