LBnD 54 Ponad cieniem pokoleniowych dylematów

Pierwszemu potomkowi załatwiłem pracę w tutejszym sklepie. Zarabia. Złoty człowiek! Drugi syn wyjechał daleko stąd, lecz chyba zmądrzał, bo szybko wrócił. Dobry dzieciak, nie narzekam! Ale ten trzeci – ech, szkoda słów!

 

***

– I co ty będziesz robił na filozofii!?

– Pragnę się rozwijać, pytać, analizować, odkrywać. Świat jest piękny!

– Myśl realistycznie! Tu – na gospodarstwie – czeka mnóstwo zajęć! Masz dom, jedzenie za darmo, jeszcze ci mało!?

– Ale… Nauka…

– Milcz! Wiem, co dobre dla moich dzieci. Od pokoleń dbamy o tę ziemię! Najpierw trzeba zapracować na chleb własnymi rękami! A potem… Zobaczysz, kiedyś mi podziękujesz.

 

Dostrzegł stosy książek. Serce znów zabiło z rozrzewnieniem. Zrozumiał…

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (13)

  • LBnDrabble pół roku temu
    Brawo! Witamy w bitwie i dobrej zabawy życzymy.
    Jeszcze prosimy o linkowanie!

    Literkowa
  • Grafomanka pół roku temu
    Etos chłopski... i Janko Muzykant.

    Wyobrażasz sobie dzisiaj sytuację, że rodzice blokują dzieciakom prawo do nauki na rzecz pracy na roli?
  • Ocalić Myśl pół roku temu
    Dzięki za komentarz. Bardzo dobre pytanie! :) Mam nadzieję, że tak nie jest. :) Wyobraźnia podsunęła mi akurat taki kontekst, ale mogą być też inne. Chodziło mi o to, żeby przedstawić także pewne problemy, które mogłyby dotyczyć każdego z nas, nie tylko ludności wiejskiej. Pozdrawiam serdecznie. :)
  • Dekaos Dondi pół roku temu
    Ocalić Myśl→Sądzę, iż najważniejsze, to nie uszczęśliwiać na siłę, według tego, co nadawca uważa za słuszne. Co najwyżej zgłosić propozycję, na wypadek, gdyby była zbieżna z pomyśleniem adresata.
    a o czym ów akurat nie pomyślał   (Tak a propos →podobnie z poradami do tekstów)
    Bo później mogą być takie czy inne żale→a gdybym jednak... itd↔Pozdrawiam🤣:)
  • Ocalić Myśl pół roku temu
    Dzięki za Twoją refleksję! Zgadzam się z Tobą. Zwykle rodzice chcą dla swoich dzieci jak najlepiej, zapominają, że one mają prawo zdecydować samodzielnie. Pozdrawiam serdecznie. :)
  • Aleks99 pół roku temu
    Ile sporych karier zjadła na śniadanie ta "matka żywicielka"? Pewnie sporo. Ale czemu się dziwić? Pokolenia wychowane na pasionce nie potrafiły myśleć dalej niż za własną miedzę. Bardzo fajne drabble :)
  • Ocalić Myśl pół roku temu
    „Pokolenia wychowane na pasionce nie potrafiły myśleć dalej niż za własną miedzę". Interesujące stwierdzenie i bardzo mnie zastanawia: Czy nie potrafiły, czy nie miały możliwości, aby postąpić inaczej, a może chodziło o jeszcze inne czynniki? Dziękuję bardzo za odwiedziny i ciekawą refleksję. :) Pozdrawiam. :)
  • LBnDrabble pół roku temu
    Rozpoczynamy głosowanie. Zapraszamy na Forum.
    Głosujemy według zasady: 3 - 2 - 1 - plus uzasadniamy dlaczego? Komentujemy i zostawiamy ślad.

    Głosujemy do 28 /sobota/ godz. 23.59

    Literkowa
  • Pasja pół roku temu
    Iluzja wiedzy często budzi w nas zwątpienie. Pewność w dobrym znaczeniu potrafi uskrzydlić. Niestety stereotypy jeszcze tkwią w narodzie i podcinają skrzydła. Dobre drabble

    Pozdrawiam
  • Ocalić Myśl pół roku temu
    Czasem łatwiej tkwić w rutynie i stereotypach. Niestety, takie podejście jest często bardzo szkodliwe. Pozostaje mieć nadzieję, że główny bohater tekstu to sobie uświadomił. Dziękuję za odwiedziny i komentarz. :) Pozdrowienia!
  • droga_we_mgle pół roku temu
    Jak, mając iluzję pewności, że wiesz, co jest dla wszystkich najlepsze, zasypać diament w popiele.

    Tak to odbieram przynajmniej.

    Wrażenie zrobiło na mnie raczej przeciętne, ale wykorzystanie tematów dobre.

    Pozdrawiam :)
  • Ocalić Myśl pół roku temu
    Dzięki za odwiedziny, komentarz, Twoją interpretację. :) Pozdrawiam serdecznie. :)
  • LBnDrabble 5 miesięcy temu
    Zapraszamy do wzięcia udziału w LBnDrabble!
    Tematy do wyboru:
    1. SAMOTNY POWIEW
    2. NADZIEJA GRZECHU
    W tekście można zamieścić obydwa tematy, albo jeden z dwóch. Do wiadomości! Piszemy jedno drabble.
    Piszemy do 13 listopada, do północy. Zatem do dzieła!
    Tutaj znajdziesz odpowiedzi na pytania:
    https://www.opowi.pl/konkursy/
    https://www.opowi.pl/profil/lbndrabble/opis
    Liczymy na Ciebie!

    Literkowa

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania