LBnD 20 Ostatnia Wojowniczka

Pozostawałyśmy w mroku jaskini — otępiałe, bezradne, niemal martwe — trawione przez nicość i zapomnienie. Było ciemno, ciasno, głucho, ale w pewnym sensie — „wygodnie”, ponieważ wiedziałyśmy, jak jest, co nas czeka. Przynajmniej tak się nam wydawało.

 

Tylko ona, wciąż się oddalała. Chadzała własnymi drogami, zatracając srebrne łzy. Krzyczałyśmy: „Głupia, naiwna — wracaj!” Nie słuchała. Aż została zupełnie sama. Nieraz upadała. Buty zgubiła. Poraniła sobie stopy o skały. Stąpała boso po rozżarzonych węglach niezgody… Całe jej oblicze — cierpiało.

 

Powróciła... Miała odwagę. Nam już było wszystko jedno...

Na swych obolałych ramionach niosła nas (wiarę i miłość) — ku światłu, ku odrodzeniu…

Średnia ocena: 4.4  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (16)

  • Anonim 17.12.2020
    Dobre drabble. Ten, kto prawdziwy, ten wie, co to cierpienie.
    Mówią, że trzeba być głupim, aby wybierać cierpienie. A co jest matką głupich?... I to powoduje, że drabble z przeciętnego skacze o klasę wyżej.

    Pozdrawiam.
  • Ocalić Myśl 17.12.2020
    Antoni, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Pozdrawiam serdecznie! :)
  • Dekaos Dondi 18.12.2020
    Ocalić Myśl↔Ładnie napisane:)
    Rozumiem w ten sposób, że początek tekstu, to: Wiara i Miłość,
    a ta co odeszła i wróciła, mimo wszystko wzmocniona,
    niosąc Je później na plecach ku światłu, to Nadzieja:)↔Pozdrawiam:)↔5
  • Ocalić Myśl 22.12.2020
    Dekaosie, dziękuję pięknie za komentarz i ocenę. :) Tak, zgadza się, to Nadzieja. :)
    Pozdrawiam serdecznie. :)
  • LBnDrabble 18.12.2020
    Rozpoczynamy głosowanie. Dziewięć tekstów i 900 słów.
    Czytamy, komentujemy i głosujemy według zasady: 3 - 2 - 1 - plus uzasadniamy dlaczego?
    Zapraszamy: https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Głosujemy do 21 grudnia /poniedziałek/ godz. 23.59
    Literkowa pozdrawia
  • Pasja 19.12.2020
    Bardzo zastanawiąjące sto słówek. O ludzkim losie, upadkach i o wstawaniu aby iść dalej. Bo nadzieja nigdy nie mija, chociaż mówią, że jest matką głupich. Jednak potrzeba ją mieć.
    Pozdrawiam
  • Ocalić Myśl 22.12.2020
    Pasjo, dziękuję bardzo z Twój komentarz. Między innymi, chciałam wyrazić metaforę ludzkiego losu. Nigdy nie można się poddawać, ani odbierać komuś nadziei. Pozdrawiam serdecznie. :)
  • Baba Szora 19.12.2020
    Odbieram to jaką krótką alegorię nadziei :-)
    Pozdrawiam,
  • Ocalić Myśl 22.12.2020
    Babo Szora, dziękuję bardzo za odwiedziny i komentarz. Pozdrawiam serdecznie. :)
  • LBnDrabble 21.12.2020
    Do północy można zagłosować na najlepsze drabble. Zapraszamy na Forum:
    https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
  • Shogun 21.12.2020
    Toż to piękna pochwała nadziei. Bardzo dobrze napisana, obrazowo. Jeśli ranna, jeśli cierpi, a mimo to trwa, upada, ale się podnosi, to znak, że żyje, że jest prawdziwa. I oto właśnie w tym wszystkim chodzi...
    Pozdrawiam :)
  • Ocalić Myśl 22.12.2020
    Shogunie, bardzo dziękuję za piękny komentarz.:)
    Pozdrawiam serdecznie :)
  • Pan Buczybór 21.12.2020
    Nieco wybija mnie z klimatu ten nawias... Poza tym naprawdę spoko.
  • Ocalić Myśl 22.12.2020
    Panie Buczyborze, dziękuję bardzo za odwiedziny i komentarz. Pozdrawiam serdecznie.:)
  • Dobre drabble. Tekst o ludzkich bolączkach, cierpieniu, lecz w tym wszystkim, z nadzieją. Nadzieja jest ważna, bardzo ważna. Bo to może dzięki niej i dla niej żyjemy?

    P.S: Zapraszamy do wzięcia udziału w naszej nowej zabawie literackiej – Literackich Horyzontach! Wszystkie informacje znajdziesz tu – https://www.opowi.pl/konkursy/literackie-horyzonty/
    Liczymy na Ciebie!
  • Ocalić Myśl 03.01.2021
    Dziękuję bardzo za refleksje i informacje o zabawie.

    Dokładnie! Nadzieja jest tym, co nie pozwala nam się poddawać, dlatego trzeba ją zawsze mieć. :)

    Pozdrawiam serdecznie.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania