LBnD 40 Alicja w Krainie Moczarów

2002

Słychać delikatny tupot małych stópek. To znak, że Alicja już wstała. Ostrożnie zalewa wodą pół łyżeczki kawy rozpuszczalnej, by sprawić mamie niespodziankę.

Świst ptaków zamienia się w kojącą muzykę. Promienie słońca subtelnie zaglądają do okien. W sercu triumfuje radość. Czas wyjść na podwórko...

*

Biegając po łące, wśród stokrotek — podziwia motyle, łapie niesforne bańki mydlane, śmiejąc się przy tym beztrosko. Z zachwytem spogląda w niebo, posyłając biedronki po okruszki chleba. Zupełnie zapomina o czasie. A przecież — nie może przegapić Wieczorynki: „Witaj, Franklin!”.

Alicja żegna dzień pełen wrażeń z uśmiechem. Nazajutrz spełni się jej marzenie — dostanie kredki.

*

2022

„Znowu trzeba wstawać?! Ech! Dlaczego?!”

Średnia ocena: 4.1  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (17)

  • Urszula Pieńkowska dwa lata temu
    Świetne drabble o tym, jak łatwo zapominamy o radości codziennego życia.

    Gratuluję ?
  • Ocalić Myśl dwa lata temu
    Urszulo, dziękuję za komentarz. Bardzo mi miło. :) Pozdrawiam serdecznie. :)
  • LBnDrabble dwa lata temu
    Witamy!

    Zapraszamy na Forum: https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Autorze!
    Wejdź w link - czytaj, komentuj i zagłosuj na najlepsze drabble.
    Głosujemy według zasady: 3 - 2 - 1 - plus uzasadniamy dlaczego?
    Głosujemy do 26 marca /sobota/ godz. 23.59
    Dziękujemy wszystkim za udział i liczymy na ciebie!
    Literkowa
  • Pasja dwa lata temu
    Zamknięte w pigułce beztroskie dzieciństwo i dorastanie. Kredkki - kolory na życie...wraz z przemijającym czasem strugamy je.

    Bardzo ciekawy tytuł i lustra istnienia.

    Pozdrawiam
  • Ocalić Myśl dwa lata temu
    Pasjo, dziękuję bardzo za piękną interpretację. Pozdrawiam serdecznie. :)
  • 110101011 dwa lata temu
    Bardzo smutne o przemijaniu, po lekturze mój nastrój spadł o dwa stopnie i obecnie jest na minusie - co w żaden sposób nie wpływa na jakość tego drabbla który jest naprawdę dobrze napisany!
  • Ocalić Myśl dwa lata temu
    110101011, nie miałam takiej intencji, aby obniżyć Czytelnikom nastrój. Choć puentę można oceniać jako smutną, nie jest to jedyny odcień tego tekstu. Chciałam przywołać też miłe wspomnienia, wzbudzić refleksję, że każdy może odnaleźć w sobie choć trochę dziecięcej radości, doceniając drobne rzeczy w codziennym życiu. Warto także szukać odpowiedzi na pytanie: "Dlaczego?" :)
    Każdy może odbierać tekst na wiele różnych sposobów i to jest piękne. Bardzo dziękuję, że podzieliłeś/-aś się swoimi odczuciami. Pozdrawiam serdecznie. :)
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Ocalić Myśl↔Gdyby potraktować tekst, jako baśń, to można by pomyśleć, że "w tamtej krainie" cofnęła się w czasie, by kolejny już raz, przeżyć chwile beztroskiego dzieciństwa. Może akurat teraz, znowu tam jest. Też można inaczej rozumieć.
    Szczęśliwy czasu nie liczy:))↔Bardzo na tak↔drabble:)↔Pozdrawiam:)↔%
  • Ocalić Myśl dwa lata temu
    Dekaosie, dziękuję za Twoją interpretację. Bardzo mi się mi się podoba. :) Pozdrawiam serdecznie. :)
  • Margerita dwa lata temu
    Piękne
  • Ocalić Myśl dwa lata temu
    Margerito, dziękuję bardzo za Twój komentarz i odwiedziny. Pozdrawiam serdecznie. :)
  • kigja dwa lata temu
    Dzieciństwo zbyt szybko nam mija...
    Wczoraj beztroski, mile spędzony czas, a dziś obowiązki, poranny wyścig i spłata kredytu we frankach. Drabble jak wehikuł czasu - fantastyczne :))
  • Ocalić Myśl dwa lata temu
    Kigjo, dziękuję Twój za komentarz i odwiedziny. Bardzo mi miło. Pozdrawiam serdecznie. :)
  • Ocalić Myśl dwa lata temu
    Oj, miało być: "dziękuję za Twój komentarz". ?
  • kigja dwa lata temu
    Ocalić Myśl ?
  • zsrrknight dwa lata temu
    super. Podoba mi się przedstawiony tu kontrast
  • Ocalić Myśl dwa lata temu
    zsrrknight, dziękuję bardzo. Miło mi. Pozdrawiam serdecznie. :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania