LBnD 30 Podarunki

Każdy z nas przemierza własną, unikalną drogę. Jedni truchtem idą przez świat, inni śmiało pędzą galopem. Wspólnym celem staje się odnalezienie szczęścia...

A cóż to za nieznośny łoskot? Delikatne serce znów wypadło z dłoni. Echo upadku słychać aż w niebie, a także u podnóża piekielnych bram... Marzenia momentalnie zmieniają się w nędzny pył. Każda drobinka coś jednak oznacza: wysiłek, ból, nadzieję — zbieraną skrzętnie, całymi latami... Wyrzeczenia, o których nikt nie wie.

A gdyby tak, podarować sobie kolejną szansę? Nie tylko na szczęście, lecz także — na porażkę. Z obu tych doświadczeń wypływa podobna lekcja — by nigdy się nie poddawać, zawsze cierpliwie walczyć. Do końca...

Średnia ocena: 4.2  Głosów: 13

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (24)

  • LBnDrabble 18.07.2021
    Witamy w Bitwie! Powodzenia

    Literkowa
  • Ocalić Myśl 18.07.2021
    Literkowa, dziękuję bardzo. :)
  • Bajkopisarz 18.07.2021
    Niezłe, niezłe. Fajnie ujęte – okazja na sukces ale i na porażkę. W sumie lęk przed porażką może tak sparaliżować, że kogoś całkiem zamrozi, a marazm pochłonie. Tak, że nie będzie ani truchtu przez życie ani galopu, ale najwyżej ślimacze tempo, takie jak ma legendarny Pielgrzym z Gór Świętokrzyskich ?
    Z drugiej strony lęk przed porażką nie bierze się znikąd. Musiało nastąpić jakieś zdarzenie na tyle traumatyczne związane z porażką (bo ona sama to za mało), że bardziej się lękamy okoliczności niż samego sedna niepowodzenia.
  • Ocalić Myśl 18.07.2021
    Bajkopisarzu, dziękuję za Twój cenny komentarz. :)
    Zgadzam się z Tobą, że lęk przed porażką może paraliżować, blokować przed działaniem, a trudne doświadczenia mogą jeszcze wzmacniać nasze obawy. Jest to bardzo złożony temat. Chciałabym napisać o tym dłuższy tekst.
    Pragnęłam podkreślić, że warto zawsze mieć nadzieję, nie poddawać się, bez względu na okoliczności, z każdego doświadczenia możemy nauczyć się czegoś wartościowego. :) Pozdrawiam. :)
  • Bajkopisarz 18.07.2021
    Ocalić Myśl - chętnie bym poczytał dłuższy tekst o okolicznościach porażek i sukcesów, jak nas paraliżują i jak wzmacniają. Nadzieja - wiadomo, umiera ostatnia. Jednak interesujące jest też to, co się dzieje, kiedy nadzieja faktycznie umrze, a jej nosiciel nie. Czy wszystko, co będzie robił, jest już przegrane?
  • Ocalić Myśl 22.07.2021
    Bajkopisarzu, bardzo ciekawe, zastanawiające pytanie Trudno na nie jednoznacznie odpowiedzieć.
    Być może będzie mu się wydawało, że wszystko już przegrane, a przecież utrata nadziei niekoniecznie musi wiązać się z rzeczywistym brakiem sensu działań. Z drugiej strony, można się nazbyt łudzić i to też nie wydaje się rozsądne. Pozostaje więc, ów „nosicielowi nadziei”, poszukiwać „złotego środka” między marazmem a nadmiernym optymizmem. :)
    Powstają też inne pytania: Czy nadzieję można odzyskać? Czy mamy tylko jedną nadzieję?
  • Bajkopisarz 23.07.2021
    Ocalić Myśl - odzyskać nadzieję? Hmmm... Jeśli jest ona całkiem martwa, to nie, w żadnym razie, nie wskrzesimy jej, sama też nie zmartwychwstanie. Jeśli jednak dojdzie do sytuacji odzyskania nadziei, to najwyraźniej tylko udawała martwą, może pozostawała w stanie jakiejś hibernacji. Wciąż żyła.
    To dawałoby odpowiedź na drugą kwestię - czy istnieje jedna nadzieja. Nie, na szczęście nie, jest ich wiele. Przykład z miłością aż sam się nasuwa: jeśli pan A kocha panią B i ma nadzieję na związek, a ona tak skutecznie go odrzuca, ze wychodzi za mąż za pana Z, wyporowadza się do Nevady i zrywa wszelkie stosunki, to nadzieja pana A powinna umrzeć. Zwykle jednak nie umrze tylko się zahibernuje, na wypadek, gdyby pani B jednak wróciła. Ale może też w panu A zakiełkować nadzieja nowa, na miłość do pani C. O ile wcześniej nie popełni samobójstwa z rozpaczy ;)
  • Pasja 18.07.2021
    Takie podarunki od losu dostajemy chyba często. Tylko nie potrafimy ich dojrzeć, albo nie umiemy się z nimi cieszyć. Sukces czy porażka? Odwieczny hamulec przed decyzją. Ciekawe stusłówka

    Pozdrawiam
  • Ocalić Myśl 18.07.2021
    Pasjo, dziękuję bardzo za Twoją cenną refleksję. Dokładnie, warto przyglądać się naszym doświadczeniom, doceniać je lub też — mieć odwagę uczyć się na ich podstawie. Pozdrawiam. :)
  • JamCi 18.07.2021
    Prawda.
  • Ocalić Myśl 18.07.2021
    JamCi, dziękuję bardzo za Twoje odwiedziny. :) Pozdrawiam. :)
  • LBnDrabble 18.07.2021
    Zapraszamy Autorkę!
    Rozpoczynamy głosowanie.
    Czytamy, komentujemy i głosujemy według zasady: 3 - 2 - 1 - plus uzasadniamy dlaczego?
    Głosujemy do 23 lipca /piątek / godz. 23.59
    Dziękujemy wszystkim za udział i zapraszamy Autorów do odwiedzenia swoich konkurentów i na obowiązkowe czytanie i pozostawienie komentarzy.
    Literkowa
  • Akwadar 18.07.2021
    Galopada przez życie jest niebezpieczna ale jakże fascynująca... Ładne.
  • Ocalić Myśl 22.07.2021
    Akwadarze, dziękuję bardzo za komentarz i Twoje odwiedziny. Pozdrawiam. :)
  • Dekaos Dondi 18.07.2021
    Ocalić Myśl→''A gdyby tak, podarować sobie kolejną szansę? Nie tylko na szczęście, lecz także — na porażkę''
    Taką myśl, na pewno warto ocalić:)↔Całość też wiele mówi, tak inaczej, ale życiowo i ładnie napisane:)↔Pozdrawiam:)↔%
  • Ocalić Myśl 22.07.2021
    Dekaosie, jestem wdzięczna za Twoje odwiedziny i komentarz. Pozdrawiam. :)
  • Czasem wydaje się, że kiedy „świat się skończy” nie ma już nic, ale czasem ze zgliszcz powstaje inny, często lepszy…
  • Trzy Cztery 19.07.2021
    Jeśli ktoś idzie przez życie z sercem na dłoni, to będzie tak iść do końca, nawet z okruchem serca. Tylko może innymi drogami? Tak myślę. Ładne drabble.
  • Ocalić Myśl 22.07.2021
    Maurycy, dziękuję za bardzo ciekawy komentarz. Cieszę się z Twoich odwiedzin. Pozdrawiam. :)
  • Ocalić Myśl 22.07.2021
    Trzy Cztery, dziękuję za Twoją piękną refleksję i odwiedziny. Pozdrawiam. :)
  • Pan Buczybór 19.07.2021
    Fajne przesłanie i nieźle skonstruowane drabble.
  • Ocalić Myśl 22.07.2021
    Panie Buczyborze, dziękuję bardzo za komentarz i odwiedziny. Pozdrawiam. :)
  • LBnDrabble 05.09.2021
    Zapraszamy do zabawy ze stusłówkami!
    Dekaos Dondi proponuje tematy. Może trochę dziwne. Nie wiem.
    1↔Za smutno na śmiech, za śmieszno na smutek.
    2→Tam gdzie szybują cienie fruwających ptaków.
    Czas do 10 września do 23.59
    Liczymy na Ciebie!!!
    Literkowa
  • Ocalić Myśl 06.09.2021
    Literkowa, dziękuję bardzo za zaproszenie. Fajne tematy. :)
    Pozdrawiam. :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania