Poprzednie częściFormy krótkie #1 SAMOBÓJCA?
Pokaż listęUkryj listę

Formy krótkie #41 WCZASY

– Skręć w prawo – darła się nawigacja. – Skręć w prawo.

– Kurwa! Sama sobie skręć, jak tu drogi nie ma! – krzyknął zirytowany.

 

Urlop, wakacje, dwa tygodnie świętego spokoju (teoretycznie), było tym na co czekał od tak dawna. Miał jechać sam (miał). Miał odpocząć (miał). Włączył radio. Łupanka. Nie lubi jej, ale co tam. Szuka płyt w schowku. Nie ma. Dlaczego do jasnej cholery nie wziął płyt? Tego nie wie nikt.

 

– Jedź tą drogą.

– Zamkniesz ty się w końcu? A co niby robię?

 

Uzmysłowił sobie, że prowadzenie dialogu z nawigacją nie ma większego sensu. Odpuścił. Radio zaczynało drażnić uszy.

 

– Daleko jeszcze? – zapytała dziewczynka siedząca z tyłu.

– Daleko – odpowiedział zgodnie z prawdą.

– Ale bardzo daleko, czy daleko? – dziecko nie dawało za wygraną (jak to dziecko).

– Bardzo daleko.

– A ile to jest bardzo?

– Za sześćset metrów skręć w lewo – włączyła się nawigacja.

– Jak będę chciał!

– No to ile?

– Jak dojedziemy to się dowiesz.

 

Dlaczego on się zgodził zabrać dzieciaki przyjaciółki? Ne wie. Zapewne wolał je zabrać i nie słuchać jej wyrzutów. Ale teraz żałuje. Po co w ogóle było jechać. Można było posiedzieć w domu.

 

– Przygotuj się do skrętu w lewo.

– No to jak daleko jest bardzo daleko?

– Skręć w lewo.

– Daleko?

– Na rondzie zjedź pierwszym zjazdem.

– No to jak! Daleko czy nie daleko?

 

Radio warczy, nawigacja ujada, a dziecko wpadło na plan wykończenia psychicznego.

 

– Daleko? Skręć w prawo. No więc? Jedź tą drogą. Bardzo daleko? Skręć w lewo. Daleko? – dzieciak wpadł w niepohamowany jazgot przedrzeźniania nawigacji.

– Dojechałeś do celu.

– Daleko?

– Nie! – nerwy już dawno puściły.

 

Po pięciu godzinach jazdy w upale, bez klimatyzacji, z natrętną nawigacją, koszmarną muzyką i nawiedzonymi dzieciakami dojechał na miejsce. Nad morze. Tylko coś nie widać tego morza... Jakieś pola, kukurydza, żyto... A morze gdzie? Tego nie wie nikt. Gdzie nawiedzone dzieci? Tego nie wie nikt. Gdzie nawigacja [...] Gdzie samochód [...] Co tu się właściwie dzieje? Tego nie wie nikt.

Bipip, bipip, bipip... otworzył oczy. Zegar wskazuje drugą piętnaście w nocy. Czas wstawać i jechać na wczasy.

 

– Pierdolę te wczasy! – powiedział i poszedł dalej spać.

 

Co było dalej? Tego nie wie nikt (i niech tak pozostanie...).

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • Neurotyk 19.07.2016
    Eee, fajnie się czytało, typowe wakacje Polaka, stereotypowy koszmar :) Taki sen to skarb, bo wiesz, że po pierwsze:

    Won dzieci za auta - biegnijcie za samochodem:)

    drugie:

    Od nawigacji satelitarnej lepsze są mapy płachty - stajesz na poboczu, wysiadasz z auta, rozkładasz płachtę-mapę na masce samochodu i przytykasz palec do miejsca celowego równocześnie zastanawiając się, gdzie z kolei teraz jesteś...

    trzecie - uczysz się orientacji w teranie poprzez określanie położenia słońca na widnokręgu oraz porastania mchem drzew z jednej tylko strony.

    Udanych wakacji!!! :) 5
  • Kociara 19.07.2016
    Wchodzę na Opowi w patrzę a tu Teo nowy tekst wstawił :D po tytule myślalam że będą konie a tu taka niespodzianka :D świetny tekst, nawigacja cudowna :D 5
  • Neurotyk 19.07.2016
    Kociara, Teo nasz szaleje na rumakach, uczy się westernu :) Wspaniale :)
  • Neurotyk 19.07.2016
    Teodorku, miałeś dużo komentarzy pod "Formami krótkimi" , jednakże znalazłem trochę "Form" nieskomentowanych, albo słabo, co jest oznaką sezonu ogórkowego na Opowi – mając tak świetne teksty poradzę Ci złożyć je w zbór, albo dwa zbiory i wrzucić w takie paczce na Opowi w porządny, sobotnio-niedzielny wieczór. Zasługują na przeczytanie zbiorcze i ocenę generalną :) A wtedy i te nie komentowane zyskają splendor. :)
  • alfonsyna 19.07.2016
    Miło wpaść na Twój tekst, tym bardziej tak aktualny i adekwatny. Rozbawił mnie, choć w sumie nie jest wcale zabawny. Na szczęście zakończenie szczęśliwe i to się liczy. XD 5.
  • Specific_girl 21.07.2016
    Mam jedno zastrzeżenie: Nawigacja gada zupełnie inaczej :D

    Ale tak ogólnie, pierwsze wrażenie, to takie: JIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIp! :D Dokładnie takie. takie kurde, no śmiać się chce jak się czyta i koniec jest smutny, bo chcesz czytać dalej:p 5

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania