Poprzednie częściFormy krótkie #1 SAMOBÓJCA?
Pokaż listęUkryj listę

Formy krótkie #21 REGRES – CZYLI FARAON EGIPSKI Z IV DYNASTII

W starożytnym Egipcie, w roku 2581 p.n.e. swoje władanie zakończył Cheops. Jego zmumifikowane ciało, pochowano w wielkiej piramidzie. Na jego miejsce został wybrany „wielki” (raptem metr dwadzieścia) i nieoceniony (czy aby na pewno?), Regres. Faraon Wszechczasów (litości!). Nefertkau, żona Cheopsa, po jego śmierci postanowiła związać się z „Wielkim” Regresem (wyrazy współczucia).

Pełnił on funkcję najwyższego kapłana, sędziego, wodza naczelnego i budowniczego świątyń. Między innymi piramidy, grobowca Cheopsa. Stał na straży harmonii i porządku. Chociaż tak naprawdę, burzył ową harmonię i porządek.

Faraon Regres, tak jak i jego wielcy poprzednicy, posiadał dwa imiona wpisane w kartusz: imię noszone od urodzenia i imię koronacyjne. Jako koronacyjne, nadane zostało mu Regres. Imiona te tworzyły królewską tytulaturę, Królewski Protokół.

Faraon Regres, corocznie uczestniczył w Święcie Opet, procesji barek bogów z Karnaku do Luksoru, podczas którego dokonywało się odnowienie jego władzy. Poddani wiwatowali na jego cześć.

Faraon Regres, różnił się jednak od poprzed(nick)ów. Z każdym miesiącem, tygodniem, dniem, a nawet godziną swojego władania, cofał rozwój cywilizacji Egiptu, zamiast ją rozwijać. Poddani zaczęli się buntować, a jego żona nie wytrzymując stresu, napięcia (najzwyczajniej swojego wkurwienia na małżonka), postanowiła odejść (rzuciła się do Nilu, gdzie pożarły ją aligatory). W 2572 r. p.n.e. naszego (ułomnego w gruncie rzeczy) Regresa, zastąpił Chaefre... Chefren...

Regres za swoje cofanie cywilizacji (nie tylko cywilizacji) został stracony. Chefren natomiast uczynił coś odwrotnego do Regresa (regresu). Progres...

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (3)

  • Angela 24.04.2016
    "postanowiła odejść (rzuciła się do Nilu, gdzie pożarły ją aligatory)" normalnie padłam kiedy to przeczytałam : D 5
  • TeodorMaj 24.04.2016
    Hihi ;) Dzięki za pięć! :)
  • JarekHcH 30.04.2016
    Chyba najlepszy tekst jaki czytałem u Ciebie! "REGRES, FARAON EGIPSKI Z IV DYNASTII". Jebłem :D
    GENIALNE! Pozdrawiam!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania