Poprzednie częściFormy krótkie #1 SAMOBÓJCA?
Pokaż listęUkryj listę

Formy krótkie #11 CIEKAWSKI CZŁOWIECZEK

Za górami, za lasami, razu pewnego, żył sobie ciekawski, irytujący człowieczek. Ludzie unikali go na każdym kroku. Nie mogli już z nim wytrzymać. A dlaczegoż to? Ano dlategoż, że owy człowieczek musiał wszystko wiedzieć, choćby miał i pęknąć, paść trupem!

Tak oto dzień za dniem, chodził za ludźmi, podsłuchując, dopytując, podglądając, a czasami i doradzając. Gdy coś w „wiosce” się działo, wiedział o tym pierwszy. Gdy był wypadek, był na miejscu pierwszy. Gdy ktoś umarł czy rodził, również był pierwszy. Żeby tego było mało... Ba! To co wiedział i to czego nie wiedział, powtarzał dalej, czasami przekręcając, koślawiąc, zmieniając sens. Od plotek i ploteczek huczało w całej "wiosce". Nagle wybuchł „skandal”. Heca na czternaście fajerek. A może i na więcej...

Ludzie się zmówili. Zaplanowali jak tu ukrócić te praktyki. Owy „skandal”, hecę sami wymyślili, a że ciekawski człowieczek był pierwszy do takich spraw, pobiegł prosto na miejsce, w którym rzekomy „skandalik” wybuchł. Otwiera drzwi, cały zdyszany, żądny wiedzy. Wchodzi... PAC! Dostaje w łeb i pada na ziemię. Krew się leje po posadzce. Tak oto skończył żywot ciekawski człowieczek.

A czy ktoś jemu nie powiedział, żeby nie wtykać nosa w nie swoje sprawy...?

Średnia ocena: 4.4  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (7)

  • Neurotyk 22.04.2016
    Teodorze, ciut mniej absurdalna puenta, ale nadal miło się czyta, 4,5 :)
  • TeodorMaj 22.04.2016
    Dzięki ;) W następnych miniaturach postaram się bardziej ;) Pozdrawiam.
  • TeodorMaj 22.04.2016
    PS. Mogę mieć małą prośbę? Zerknąłbyś w wolnej chwili na opowiadanie "48h...". Byłbym wdzięczny za jakieś rady :)
  • Neurotyk 22.04.2016
    TeodorMaj, najpierw Bracia wilcy Nazaretha, potem Nożyczki, potem 48h - jesteśmy umówieni, Teodorze:)
  • TeodorMaj 22.04.2016
    Neurotyk Ok! Dzięki :)
  • Angela 24.04.2016
    Ciekawość, pierwszy stopień do piekła : ) 5
    Trochę moralizatorskie, ale fajne.
  • Nazareth 26.04.2016
    Coś jak chłopiec który krzyczał :Wilk!. Podobało mi się.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania