Pokaż listęUkryj listę

Marudzenia Szalonego Królika (17) Herosi

Świat stał się jednorazowy, a ludzie wygodni i puści.

 

Mężczyźni zniewieścieli, kobiety zmężniały, a wokół nich pojawiło się kilkadziesiąt wymyślonych płci. Żyjemy w świecie pomieszania pojęć, z zaciekłością walcząc o własną fryzurę, kolejny tatuaż ledwo mieszczący się na ciele, lub też o do granic możliwości powiększone usta. Idolami stali się puści celebryci, pokazujący, że żadne granice nie istnieją. Ogłupiały lud naśladuje ich, a gdy nie daj boże, ktoś zwróci uwagę na ich postawę, staje się wrogiem, którego należy za wszelką cenę zniszczyć. Zidiocenie jest chyba jedyną wartością cywilizacji zachodniej.

Są jednak ludzie dający nadzieję ludzkości. Gabriel Araujo, Stanisław Kmiecik, Nick Vujicic, czy ktoś zna tych ludzi? To właśnie o nich można powiedzieć, że są Herosami w pełni tego słowa znaczeniu. Oni, ich rodzice i wszyscy ci, którzy w nich uwierzyli. I pozwolili żyć. Przede wszystkim to. Tak, wiem, że w dalszym ciągu nie wiadomo, co o chodzi, a więc czas na wyjaśnienie.

 

Gabriel Araujo brazylijski pływak został mistrzem paraolimpijskim w pływaniu stylem grzbietowym na pięćdziesiąt metrów. Jego czas to 53,96 sekundy. Fajne, ale co w tym dziwnego, można by się spytać? To właśnie, że ten dziewiętnastolatek nie ma rąk, a jego nogi są znacząco zdeformowane, co nie przeszkodziło mu pływać szybciej, niż większość z nas. Spróbujcie, tak z ciekawości przepłynąć grzbietem pięćdziesiąt metrów i zmierzcie sobie czas. Obstawiam, że nawet kraulem popłyniecie wolniej, a przecież to my jesteśmy pełnosprawni. A może jednak nie?

 

Stanisław Kmiecik jest natomiast malarzem, który pozbawiony rąk maluje ustami i nogami. Wydawałoby się bez szans na normalne życie, właśnie takie osiągnął. Pięknie maluje, jeździ samochodem, ożenił się, ma piątkę dzieci i wiedzie życie, o którym może pomarzyć wielu z nas. Bo przecież szukamy szczęścia, które wiele lat temu odrzuciliśmy. Łatwość stała się naszym bogiem i przekleństwem, która ciągnie nas w otchłań niemocy.

 

Kim zaś jest niejaki Nick Vujicic? To australijski ewangelizator i mówca motywacyjny pochodzenia serbskiego z całkowitym wrodzonym brakiem rąk i nóg. Jemu to jednak nie przeszkodziło, by inspirować miliony ludzi na świecie. A przecież w szkole był poniżany za swoją niepełnosprawność, mógł się poddać i złorzeczyć na świat. To jednak go zahartowało i pozwoliło na wyrwanie się z niepełnosprawności, bo chyba tak należy traktować jego sukces. On, mimo wszystko wybrał drogę światła i pokonał własne ograniczenia. Aktualnie ma żonę, czwórkę dzieci i całkowicie normalnie życie.

 

Takich osób jest więcej, walczą, żyją i pokazują, że niemożliwe nie istnieje. A mogłoby ich nie być na świecie, bo przecież takie osoby nie miały przyszłości. W końcu aborcja byłaby najlepszym wyjściem. Prawda, że tak? Tak wielkie wady płodu uniemożliwiały im normalne życie. To przecież oczywiste. Jednak są i można się z tego cieszyć. To właśnie oni pokazują, jak nieograniczone możliwości ma każdy z nas.

 

Jeżeli oni tyle osiągnęli, to co ja mogę? I czym mam prawo żądać, by pozbyć się takich osób, zanim się urodzą? W imię czego? Własnej wygody, bo przecież ja chcę tylko normalnie żyć. A gdy w wypadku to właśnie ja staną się niepełnosprawnym, to kto wtedy mnie zainspiruje? A może wtedy będę błagał o eutanazję, bo po co żyć? Ostatecznie, jeżeli z pełną sprawnością tak mało osiągnąłem, to co mogę zrobić, gdy mi jej zabraknie?

 

"Trudne czasy tworzą silnych ludzi, silni ludzie tworzą dobre czasy, dobre czasy tworzą słabych ludzi i słabi ludzie tworzą trudne czasy" (Michael Hopf).

 

Do zobaczenia w trudnych czasach, one właśnie nadchodzą.

Średnia ocena: 3.8  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (234)

  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    "Takich osób jest więcej, walczą, żyją i pokazują, że niemożliwe nie istnieje. A mogłoby ich nie być na świecie, bo przecież takie osoby nie miały przyszłości. W końcu aborcja byłaby najlepszym wyjściem. Prawda, że tak? Tak wielkie wady płodu uniemożliwiały im normalne życie. To przecież oczywiste. Jednak są i można się z tego cieszyć. To właśnie oni pokazują, jak nieograniczone możliwości ma każdy z nas."

    Wszystkich łączy prawdopodobnie jedno - bogaci albo przynajmniej zamożni rodzice. W patologii na pewno nie wyrastali. A mówca motywacyjny to równie potrzebny zawód, co influencerka.
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    Zobacz sobie jakiś filmik z Nick Vujicic-em może zmienisz zdanie. ciekawy jestem co nazywasz patologią, bo mogą być różne definicje.
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Józef Kemilk patologia to antonim kochającej, funkcjonującej rodziny (fakt, niekoniecznie zamożnej). Natomiast zamożna, funkcjonująca i kochająca rodzina to combo, które daje ogromne przyspieszenie pełnosprawnym, a tym niepełnosprawnym jest w stanie zapewnić zadowalający poziom życia. Samotna matka z problemami finansowymi i emocjonalnymi na pewno nie byłaby w stanie zaprowadzić tych ludzi tam, gdzie są. Tak samo rodzina, w której alkohol leje się rzeką. Ani rodzice nawet kochający, ale biedni. Zwróć też uwagę na to, że jedyny relatywnie biedny kraj, z którego pochodzą ci ludzie to Brazylia, ale tam też jest sporo zamożnych ludzi - zgaduję, że ten pływak jest biały. Z faweli na pewno nie pochodził. Zmuszanie do rodzenia osób z ciężkimi niepełnosprawnościami to sadyzm wobec ich i ich rodziców.
  • D.E.M.O.N 09.10.2021
    Józef Kemilk dokładnie.
  • Patriota 03.10.2021
    BARDZO DOBRY TEKST. 5.
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    dzięki
  • Szalenie trudny temat.
    Z jednej strony zakaz aborcji, zmuszanie kobiet do urodzenia bez względu na stopień upośledzenia płodu, nakaz do przyjścia na świat bez względu na cierpienie przez kilka godzin, tygodni życia.
    Z drugiej strony aborcja dostępna.
    A z niej wyjściowa do eliminacji niepoełnosprawnych, rudych, leworęcznych, chorych na raka, bo uznani za innych lub ciëżar dla społeczeństwa.
    Nieusunięty płód wyrósł na przykład dla innych.
    Nieusunięty płód wyrósł na degenerata.
    Kwestua wychowania.
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    Racja, że trudny temat. Ciekawe co będzie, jeżeli będziemy rodzić tylko pięknych. Tak czy siak, pewne osoby pokazują, że niemożliwe nie istnieje. A to jest ważne, nawet bardzo.
  • Józef Kemilk Co będzie? Coraz wyższa poprzeczka.
    Projektowanie dziecka? Niewykluczone.
    Dążenie do doskonałości po trupach kalek i brzydkich.

    Czym jest upiec ciasto dla kobiety opiekujæcej się 24 godziny na dobę niepełnosprawnym dzieckiem?
    Miłym gestem czy litością? A może ten placek to podziękowanie losowi, że nie mnie to spotkało? Ani kalectwo, ani opieka nad kalekim.
    Kiedyś usłyszałam, że dzięki kalekim możemy okazać swoje człowieczeństwo. Czyli ci chorzy ludzie są niejako narzędźmi dla cywilizacji.
    Bardzo niebezpieczny jest brak różnorodności, ktœra okupiona cierpieniem innych.
    Ktoś tu poruszył temat eutanazji.
    Kwestia, która proceduralnie musi być bardzo, ale to bardzo szczegółowo opracowana.
    I jak może wyrazić chęć zejścia z tego świata ktoś, kto nie jest w stanie tego zrobić, a nie wytrzymuje uwiëzienia w ciele? I analogicznie jak ktoś, kto mimo wszystko chce żyć, może poprosić, żeby nie zabijać go?
    Po sobie wiem, że jest czynnik egoizmu. Chciałam, żeby moja mama żyła, choćby jako "warzywo", ale żeby żyła. A czy ona by tak chciała żyć?
    Czy drgnie ci ręka, gdy będziesz miał odłaczyć aparaturę lub podpisać dokument o uśmierceniu?
    Myślę, że człowiek zbyt ingeruje w to, vo reguluje natura.
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    Nadleśniczy Nuncescu zgadzam się z tobą. Im większy postęp, tym gorzej z nami. Ciekawe jak to się skończy. Idealny człowiek nie różniący się zbyt wiele od innych ideałów.
  • Tjeri 03.10.2021
    "Jeżeli oni tyle osiągnęli, to co ja mogę? I czym mam prawo żądać, by pozbyć się takich osób, zanim się urodzą?" " Żądać"? Ty żądasz i uznałeś, że nie masz prawa? Ciekawe czy ktoś żąda... W przeszłości na pewno Hitler. Na tym forum zaś pewien użytkownik udowadniał, że pieniądze dla niepełnosprawnych powinny iść na wojsko (deklarowany katolik oczywiście). Czyli może pośrednio jakby faktycznie żądał.
    Moim zdaniem państwo powinno się skupić na pomocy dla niepełnosprawnego dziecka (i całej rodziny) I to szeroko rozumianej pomocy od urodzenia do śmierci. Wtedy w dużym stopniu problem aborcji z powodu wad zniknie.
    Jako że to portal literacki, nie mogę wytknąć ledwie przerobionego "kopiuj wklej". Akurat całkiem niedawno czytałam artykuł o Nick Vujiciciu i widzę u Ciebie bardzo podobne zdania (częściowo słowo w słowo) – mogłeś to jakoś bardziej "przerobić".
  • Tjeri 03.10.2021
    A! Aborcji na żądanie mówię zdecydowane nie. Natomiast zakaz abrocji przy ciężkich wadach letalnych to inna sprawa. Tu zostawiłabym decyzję matce, rodzicom.
  • Patriota 03.10.2021
    Dla ludzi jako tako logicznie myślących jest chyba zrozumiałe, że w sytuacji zagrożenia będzie nas bronić Wojsko Polskie, a nie armia złożona z niepełnosprawnych. Szczególnie, gdy u granic mamy przeciwnika uzbrojonego po zęby. Trudno pani jest zapewne zrozumieć i pojąć, że jak się nie będzie żywiło i wyposażało armii własnej, to się będzie żywiło armię cudzą, po pięcio, albo i dziesięciokrotnie wyższych kosztach. Wystarczy znać elementarną historię, żeby to wiedzieć, zamiast pustosłowia, że historia i jej powtarzanie mnie już nudzi.

    W związku tym istnieje hierarchia potrzeb i celów w państwie, bo budżet żadnego kraju nie jest z gumy. Oczywiście nie odmawiam, żeby pewien, nawet znaczny procent budżetu przeznaczać na niepełnosprawnych, ale też z umiarem. Od tego wybieramy rząd, żeby się tym zajmował. W państwie jest wielu chętnych na budżetowe pieniądze, nie tylko oni jedni. Przy całym szacunku, ale każda grupa społeczna i zawodowa myśli, że jest wyjątkowa.

    Proszę więc mi tu nic nie imputować, że żądałem pozbycia się niepełnosprawnych, jeśli łaska.
  • pansowa 03.10.2021
    Patriota Zapomniałem o ksenofobii i muzułmańskim stosunku do kobiet.
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Patriota Celinka, tu wszyscy wiedzą, żeś kryptonaziol, choć otwarcie tego nie przyznajesz. Pogarda dla biedniejszych, słabiej i lepiej wykształconych, mniejszości seksualnych, uchodźców... Na wszystko można znaleźć potwierdzenie w postaci twoich własnych słów, a teraz płaczesz jak dzieciak na placu zabaw wołający mamę, bo ktoś mu zaj3bał wiaderko... Paradne. :)
  • pansowa 03.10.2021
    cos_ci_opowiem To właśnie napisałem w koncentracie.
    Gość nie lubi prawdy, stylizując się na cywilizowanego człowieka.
  • pansowa 03.10.2021
    cos_ci_opowiem Wczoraj jeszcze zapomniał się z Bogumiła przelogować.
    Pewnie walił gdzieś jedynki, albo piątki u siebie :)))
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Vujcić to chyba najgorszy przykład z podanych... Fajnie, że mu się powiodło przy tak ogromnej niepełnosprawności, ale mówca motywacyjny, do tego chrześcijański... Nie wiem czy to o wiele lepiej niż influencerka wydymająca swoje wary do obiektywu.
  • Tjeri 03.10.2021
    cos_ci_opowiem
    Nie mam nic przeciwko. I wyobrażam sobie, że dla ludzi będących w dołku, podłamanych problemami, ktoś taki może pozytywnie zadziałać. Jak kto podatny na takie rzeczy, oczywiście. Ma odbiorców, więc jest jednak potrzebny.
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Tjeri No wiesz, posiadanie odbiorców nie musi świadczyć o jakości przekazu. Dla mnie po prostu cała ta dziedzina zwana coachingiem czy mówcy motywacyjni to bullshit, znaleźć kogoś, kto wie o czym mówi jest jak szukanie czarnoziemu na pustyni. A jeśli to jest jeszcze przyprawione religią to ani za dopłatą nie biorę. Tak samo wartościowa dziedzina, jak te influencerki na świństagramie. Może raz na parę setek trafi się ktoś ciekawy z wartościowym przekazem, ale generalnie - bullshit.
  • Tjeri 03.10.2021
    cos_ci_opowiem
    Ależ nikt nie każe w tym uczestniczyć. Tak samo jak nie dla wszystkich jest podnoszenie ciężarów, czy joga. Dla Ciebie "bullshit", dla kogoś może okazać się pomocne. Nie lubię generalizowania.
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    Tieri, akurat ludzie żądają aborcji nawet na życzenie. Tutaj chciałem pokazać drugą, zakrzyczaną stronę (obrończy życia) i ich racje. Co do pomocy państwa, to obstawiam, że przynajmniej dwie z tych osób (Polak i Brazylijczyk) takiej nie otrzymały, jednak udało im się osiągnąć rzeczy niezwykłe.
    Cywilizacja zachodu staje się cywilizacją śmierci. W Holandii aborcja na życzenie, eutanazja nawet dzieci. Słabo to wygląda, jeżeli tak ma wyglądać przyszłość świata, to nie będzie to mój świat. Ale będą kolejne doskonałe twory na wzór "aryjczyków".
    Co do Vujicicia to nie wiem o jakim artykule mówisz, ja podałem właściwie suche fakty, a one raczej nie ulegają korekcie.
  • Tjeri 03.10.2021
    Józef Kemilk ja mówię o sposobie pisania. Zarówno przy "żądaniach" (zwróć uwagę na konstrukcję), jak i przy Vujiciu. To jednak portal literacki, który za często służy do gburzogennej publicystyki.
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Tjeri Influenserki też komuś mogą pomóc, a służą jako synonim debila, co zresztą mnie w ogóle nie przeszkadza. :)
    Józef na samym początku skarży się na rzekomo wynalezione kilkadziesiąt płci - ktoś z pogranicza płci, kto jest pogodzony z tym, jaki jest też może komuś pomóc, kto zmaga się z tym samym, ale żyje na przykład w znacznie mniej tolerancyjnym środowisku, prawda? A tego już nie dostrzegasz.
  • Tjeri 03.10.2021
    cos_ci_opowiem
    :)))) A skąd taki wniosek?
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Tjeri jaki? O tych płciach?
  • Patriota 03.10.2021
    Józef Kemilk oczywiście, że otrzymał pomoc, jeśli chodzi o Polaka, istnieją związki sportowe dla niepełnosprawnych, one dostają pieniądze od państwa, inaczej by nie działały. Fundacje też otrzymują dotacje, mogą legalnie zabiegać o sponsorów. Sądzisz, że wyszkolenie zawodnika bez rąk, czy nóg bez tego byłoby w ogóle możliwe. Oczywiście, że państwo łoży na to gigantyczne pieniądze. Nie wszystko trzeba wywalać na renty, za które jakaś matka wariatka urządzi sobie wycieczkę do Afryki.
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    pansowa Taka prośba o niewyzywanie innych.
  • Tjeri 03.10.2021
    cos_ci_opowiem coś tam mi przypisujesz w sensie jakieś poglądy "A tego już nie dostrzegasz." Ciekawa jestem skąd wniosek i czego w sumie dotyczy :)
  • Patriota 03.10.2021
    Józefie, ci którzy prowadzą tutaj tę akcję pod Twoim wątkiem to są przyjaciele portalowi tej spokojnej, kulturalnej kobiety.
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Tjeri poprawiam się - nie wiem, czy dostrzegasz, ale temat nie był poruszony, dlatego nie powinienem wytykać, że nie dostrzegasz, bo tego nie wiem. Teraz dobrze?
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    cos_ci_opowiem rozumiem, że do Ciebie się Vujcić nie myje. Cóż jeżeli napiszesz mi, co nieco o sobie, to mogę uzupełnić felieton.
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    cos_ci_opowiem Nie skarżę się, tylko odnotowuję fakt, że można wymyślać problem, jeżeli nie ma się rzeczywistego. Oczywiście jest jeszcze obojnactwo i tutaj można interweniować chirurgicznie.
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    Patriota Akurat Polak w felietonie był malarzem.
  • Tjeri 03.10.2021
    cos_ci_opowiem teraz git. :)
    Temat nie był poruszony, bo ja w zasadzie tylko odpowiadam na Twoje konkretne wypowiedzi.
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Józef Kemilk nie tylko obojnactwo, również niebinarność - dziś wiadomo, że coś takiego istnieje, chociaż jeśli to rozszerzą do kilkudziesięciu płci, to też na to spojrzę surowym okiem sceptyka :). Z obojnactwem do niedawna radzono sobie tak, że operowano dziecko jeszcze w niemowlęctwie, a później zonk, bo dzieciak w okresie dorastania zaczął się czuć bardziej płcią przeciwną niż ustalona. To są cholernie skomplikowane sprawy i nie sprowadzałbym tego do mody czy czegoś.
    Mam to szczęście, że mam wszystko na swoim miejscu, więc nie wiem, po co Ci moja historia do uzupełniania felietonu, skoro nie spełniam podstawowych kryteriów. :)
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Tjeri ok, tośmy się chyba dogadali.
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    cos_ci_opowiem Po prostu wydawało mi się, że nie doceniasz Vujicica, a więc możliwe, że osiągnąłeś coś więcej. Ja po prostu podziwiam ludzi, którzy przełamują własne ograniczenia. Dla mnie to coś wspaniałego. Co do płci to nie wiem jak można ich być więcej niż trzy (jeżeli trzecią jest obojnactwo). Dla mnie pozostałe to są wymyślone i raczej bym to zaliczył do preferencji seksualnych.
  • Patriota 03.10.2021
    Józef Kemilk ok, mój błąd, ale chodzi mi o to, żę wszyscy niepełnosprawni na ostatniej olimpiadzie dla niepełnosprawnych reprezentowali jakieś związki i przebywali tam nie na swój koszt, tylko państwa polskiego, czyli poodatników. To są gigantyczne pieniądze, możnaby za nie podwyższyć renty wszystkich niepełnosprawnych, a nie przeznaczać je na wybranych, którzy mają akurat inklinacje sportowe. Oczywiście kpię teraz logiki naszej pańci.
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Józef Kemilk cyferek na koncie na pewno nie osiągnąłem takich jak on i większość znanych mówców motywacyjnych. Influencerki też mnie dawno wyprzedziły pod tym kątem i o czym to ma świadczyć - o popycie na ich usługi czy o tym, że dostarczają wartościowy towar odbiorcom? Trzeciej płci nie sprowadzałbym do wrodzonego obojniactwa ani preferencji seksualnych, przecież jeszcze niedawno homo- i biseksualizm uważano za zboczenie, które można leczyć, tylko po wielu latach prób i błędów okazało się, że to "leczenie" nic nie daje, a tylko szkodzi, a odmienna orientacja jest wrodzona i nie jest chorobą. Tak samo będzie z płcią mózgu niedostosowaną do dwóch podstawowych. To nie jest parafilia.
  • Tjeri 03.10.2021
    cos_ci_opowiem ano :)
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    cos_ci_opowiem to podaj mi cechy pozostałych płci, bo ich nie znam.
    Kiedyś tatuaże nosili właściwie marynarze i więźniowie Teraz tatuaże mają swój renesans i bardzo duża grupa ludzi je ma. nie ma to jak dobry marketing.:)
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Józef Kemilk No co do tych tatuaży... Niech sobie każdy robi ze swoim ciałem, co chce, ale mam podobne spostrzeżenia :) teraz widzę coraz więcej ludzi z tatuażami nawet na twarzach, co mnie się kojarzy jednoznacznie z Maorysami (tylko wzory chyba nie te) albo z kryminalistami.
  • Tjeri 03.10.2021
    No proszę. Nikogo nie wskazałam, ale ktoś rozpoznał własne poglądy.
  • pansowa 03.10.2021
    Dlatego drze się za adminem?
    Dobrze jest określić pacjenta w pigułce.
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    pansowa dodać warto, że za adminem, którego chwilę wcześniej obrzucał błotem :)
  • Patriota 03.10.2021
    Nie strugaj głupa. Poza tym napisałem ci polemikę do twojej idiotycznej wypowiedzi. Najlepiej cały budżet przeznacz niepełnosprawnym, zamknij szpitale, szkoły, żłobki, przedszkola, komisariaty policji, wyłącz wojsko i idź spać zadowolona.
  • pansowa 03.10.2021
    cos_ci_opowiem To zapewne nie jest hipokryzja i oszołomstwo.
    Lepiej mu włosy wyszły niż udawanie empatycznego człowieka.
  • pansowa 03.10.2021
    Patriota Nie pieprz dziadku od rzeczy.
    Nikt tu nie pisał o dawaniu wszystkiego, tylko tacy jak ty najchętniej by skazali słabszych na obóz i stopniowe wymieranie z głodu i chorób.
  • Tjeri 03.10.2021
    Patriota nie życzę sobie rozmowy z Twoją osobą. A w razie gdybyś chciał wrócić na drogę oszczerstw –
    pamiętaj – o kodeksie karnym. Mam nadzieję, że znasz procedury. Ja zaś wiem jak się nazywasz, choć to przy zgłoszeniu na policję nie ma znaczenia. I tak by ustalili. To wszystko co chciałam Ci powiedzieć - lepiej zapamiętaj.
  • Patriota 03.10.2021
    Tjeri, myślisz, że się Twoich chamskich kumpli i ich klonów wystraszę? Bawią mnie. Myślę, że w miarę kulturalnie napisałem ci uwagę polemiczną, ponieważ mnie zaczepiłaś ordynarnie. Więc może się odniesiesz.
  • Tjeri 03.10.2021
    Patriota powiem Ci jeszcze jedno. Kiedyś napisałeś do mnie maila z adresu o zmyślonym nazwisku. Jak chcesz, wyślę Ci na niego wypełnione zgłoszenie. Czeka na użycie. Sam wiesz, ile dostarczyłeś oszczerstw na jego dobre umocowanie. Poszukaj w necie jak karają za pomówienia drogą publiczną. Nieważne z jakiego klona będziesz pisał. Policja ma sposoby na ustalenie autora nawet przy zmiennym IP.
    Dla własnego dobra - pamiętaj o tym.
  • Patriota 03.10.2021
    Udowodnij te kłamstwa babo?

    Lepiej się nauczyć breila
    niż do ciebi pisać maila?.
  • Ellie Victoriano 03.10.2021
    Braille'a
  • pansowa 03.10.2021
    Ellie Victoriano :)))
  • Tjeri 03.10.2021
    Patriota
    Nie ma sprawy. Jeśli to nie był Twój adres, wyślę Ci na jakiekolwiek chcesz. Z czystej uprzejmości. Potraktuj to jako ostrzeżenie i ostateczną próbę wymaganego przez sąd porozumienia polubownego (gdybyś zapomniał: mówię o oszczerstwach w moim kierunku).
  • Patriota 03.10.2021
    Tjeri policją to strasz swojego pupila, który miota obelgi. Ja mam czyste sumienie. I radzę, nie porównuj mnie do Hitlera, bo jesteś za cienka w uszach.
  • Tjeri 03.10.2021
    Patriota swoje powiedziałam.
    A co do Hitlera - nie było porównania - to raz. Po drugie nie wymieniałam Twojego nicku - to dwa.
    Więcej ostrzeżeń nie będzie - to trzy.
  • Patriota 03.10.2021
    Jeśli to nie był Twój adres, wyślę Ci na jakiekolwiek chcesz. Z czystej uprzejmości.

    A co mi chcesz wysłać?
  • Patriota 03.10.2021
    Tjeri ja każdego dnia dostaję na swoje liczne konta tyle spamu, że jeślibym chciał ciebie oskarżyć o każdego tego maila, to by mi życia nie starczyło. Ja nawet tego nie czytam, ale usuwam, radzę ci rób to samo. Może to twój kumpel ci wysłał, ten co ci serenady tutaj pisze.
  • Tjeri 03.10.2021
    Patriota
    Jeśli naprawdę nie rozumiesz... proszę:
    Ostrzegam Cię, w związku z rozprzestrzenianiem przez Ciebie oszczerstw o mojej osobie . Wg prawa mam dwie możliwości:
    Pozew z oskarżenia prywatnego. Znam akurat Twoje personalia, ale nie będę ryzykować wezwania w trybie art. 120 k.p.k. – do uzupełnienia braku formalnego, np. adresu, więc wybrałam drugą opcję: złożenie ustnej lub pisemnej skargi o której mowa w art. 488 § 1 k.p.k.. Tu policja musi ustalić Twoje personalia i zabezpieczyć dowody (których jest jak wiesz sporo). Oczywiście lepiej wybrać formę pisemną. I taki właśnie dokument chętnie Ci prześlę. Jest wypełniony. Oczywiście z pokryciem w przykładach.
  • Patriota 03.10.2021
    Tjeri ty lepiej się zgłoś do jakiegoś lekarza, to po pierwsze, a po drugie ostrzeż swojego kumpla, żeby tutaj nie obrażał ludzi. Pozdrawiam.
  • Tjeri 03.10.2021
    Patriota
    Cieszę się że wszystko jasne. Tym samym mamy załatwioną sprawę wezwania do zaprzestania naruszania moich dóbr osobistych.
  • Patriota 03.10.2021
    Tjeri wyślij na tego maila, z którego zrobił ci kawał któryś z twoich kumpli, bo ja nie niszczyłbym sobie klawiatury, żeby cię zaszczycić moim pismem. Pewni ludzie tutaj po prostu na to nie zasługują. Bardzo dobrze, jak dowcipnisia przyskrzynią. Zdziwisz się jednak, że to któryś z dobrze ci znanych z portalu kumpli. Może nawet ten który tutaj serenady pisze.
  • Tjeri 03.10.2021
    Patriota nadal nie ma jasności? Dobrze, będę cierpliwa.
    Oszczerstwa powielałeś wielokrotnie, pisząc na forum tego portalu oraz pod tekstami swoimi i innych użytkowników. Wszystko jest solidnie udokumentowane i przygotowane do zgłoszenia. Jak napisałam wcześniej - potraktuj to jako ostatnie ostrzeżenie oraz prawny wymóg próby rozwiązania polubownego. Nie będę dłużej śmiecić Józefowi. Jeśli jeteś zainteresowany, umożliwię Ci wgląd w pismo.
    Tyle.
  • Patriota 03.10.2021
    No widzisz Józefie, chamstwo i hołota zapewni ci g.burzę pod mądrym tekstem, pod którym możnaby w spokoju i z kulturą podyskutować. Zabawne.
  • pansowa 03.10.2021
    Napisz patafianie do idola Maciara, aby oddał miliardy wpompowane w harcerzyków z WOT i przeznaczyć je na armię można.
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Celinka, kulturalnie to tu było, dopóki się nie pojawiłeś.
  • Patriota 03.10.2021
    Akurat całkiem niedawno czytałam artykuł o Nick Vujiciciu i widzę u Ciebie bardzo podobne zdania (częściowo słowo w słowo) – mogłeś to jakoś bardziej "przerobić".

    To przecież naturalne, że historię tych niepełnosprawnych autor gdzieś przeczytał, że jej sobie nie wymyślił, jest tu opisana w kilku zdaniach. To ma o tym pisać wspak, czy zmieniać szyk zdania, żeby było niegramatycznie, ale inaczej?

    Czepianie.
  • Patriota 03.10.2021
    ADMINISTATORZE, PROSZE O REAKCJĘ NA OBELGI SPAMERA I JEGO KLONÓW.
  • pansowa 03.10.2021
    :)))
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Celinka, widać, że w informatykę to ty nie umiesz. Admin sprawdzi IP i trzeba będzie sprawdzić mnóstwo logowań wstecz, żeby znaleźć jednakowe, a i to tylko w przypadku używania połączenia o zmiennym numerze IP, np. internetu mobilnego. U mnie większość logowań jest z zagranicy, nie używam żadnych VPN-ów ani TOR, więc admin sam zobaczy, że Twoje bajki o klonach można jedynie o kant dupy potłuc.
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    Mam prośbę o niewyzywanie się. Z góry dziękuję.
  • pansowa 03.10.2021
    Nikt się nie wyzywa.
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    pansowa To może prośba, by nikogo nie nazywać w sposób obraźliwy:)
  • pansowa 03.10.2021
    Józef Kemilk Ale nikogo nie nazwałem w sposób obraźliwy.
    Dałem koncentrat cech pacjenta i na każdy epitet jest potwierdzenie jego własnych wpisów.
    Ale spoko. To twój tekst i nie zamierzałem tu spamować, ale jak widze durnoty wypisywane przez gościa to sorry...
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    pansowa ok
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Józef Kemilk Bogumił "Patriota" kiedyś przedstawił się nam jako Celina i dlatego używam tego imienia zwracając się do niego. To przecież żadne wyzwisko. :)
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    cos_ci_opowiem poleciało kilka inwektyw np "kryptonaziol"to chciałem to zatrzymać.
  • Tjeri 03.10.2021
    Józef Kemilk podzielam Twoją prośbę, szkoda jednak, że reagujesz jednostronnie.
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    Tjeri Wielostronnie, skierowane jako osobny post. Także do Patrioty.
  • Tjeri 03.10.2021
    Józef Kemilk
    A, to w porządku.
  • Patriota 03.10.2021
    Tjeri kogo obraziłem? Ten tekst Józefa jest skierowany także do ciebie.
  • Patriota 03.10.2021
    Józefie, możesz mi wskazać kogo obraziłem, że kierujesz go także do mnie.
    Naziolu.
    Bawi cię taka obelga?
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    Patriota Chodzi mi o język, który często jest dosyć mocny. Jeżeli chcesz to proszę:
    "Nie strugaj głupa. Poza tym napisałem ci polemikę do twojej idiotycznej wypowiedzi.
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    A tak na marginesie, nie chodzi o szukanie winnych, tylko o zmianę stylu:)
  • Patriota 03.10.2021
    Józef Kemilk JASNE, BAW SIĘ DALEJ W SYMETRYSTĘ, TO OZNAKA TCHÓRZOSTWA, PO TRZYDZIESTU WPISACH OBRAŻAJĄCYCH MNIE NAPISAŁEM NIE STRUGAJ GŁUPA. FAKTYCZNIE, JAKAŚ BABA OBRAŻA MNIE, PORÓWNUJE W SWOIM WPISIE DO HITLERA, PRZYZYWA NA POMOC SZEMRANEGO KUMPLA Z KLONAMI. DZIĘKI.
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    Patriota Nie przeczę, że na ciebie poszły zdecydowanie większe obelgi pod tym tekstem, bo poszły. Wiem, że wciąż walczysz i często niestety też bluzgasz (stąd bany). Fajnie byłoby żebyś się nie podpalał niepotrzebnie, tym więcej ugrasz. Jak dyskusja schodzi na zbyt niskie poziomy, to niestety wszyscy wychodzą utaplani. Warto wtedy powstrzymać się przed odwetem, bo w końcu już nie wiadomo kto zaczął wojnę. To by było na tyle.
  • Patriota 03.10.2021
    Józef Kemilk baw się dalej w symetrystę, może mi wskażesz przykład bluzgu. No może jak mi ktoś nawstawia z dziesięć spamowych tekstów pod wątkiem, to nieraz coś napiszę ostrzej, ale nigdy na nikogo nie bluzgałem. To ja też mogę napisać że czasami bluzgasz.
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    Patriota Możesz, nikt ci tego nie broni. Bycie w środku, będąc bardziej na prawo od Ciebie nie jest łatwe.
  • Patriota 03.10.2021
    Józef Kemilk więc nie pisz, że apel jest skierowany do wszystch.
  • pansowa 03.10.2021
    Patriota A po co Józefowi bycie świadkiem na twoim procesie o propagowanie publiczne ideologii zakazanych?
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Patriota Celina, mógłbyś sobie odpuścić ten caps lock? Mimo znacznie rozbieżnych poglądów uważam Józefa za człowieka kulturalnego, szczególnie w porównaniu z tobą. To ty zrobiłeś tu zamęt i g-burzę.
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Józef Kemilk "kryptonaziol" czy "naziol"... Wypadło mi z głowy słowo bigot. :)
  • Akwadar 03.10.2021
    Znowu dzieje się i na dodatek klawiatura chyba zepsuta:))
  • Wartościowy artykuł, szkoda że jest pod nim takie bagno, za które oczywiście autor nie ponosi winy. Pozdrawiam 5
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    Dzięki Marku za odwiedziny. Chciałem przeciwdziałać, niestety bezskutecznie.
    Pozdrawiam
  • Patriota 03.10.2021
    Józef Kemilk no gdyby to którąś z tutejszych poetyckich gwiazd obrażono albo zrobiono u niej spam, zareagowałby bardzo szybko. Kiedyś napisałem, że próżno tutaj organizować cokolwiek, czy angażować się w cokolwiek, jakieś śmieszne konkursiki, skoro wśród ich organizatorów sami hejterzy.
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Patriota Celinka i jej kwik... ach, muzyka dla moich uszu. :)
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    Patriota Ignoruj. Mam też dosyć radykalne poglądy co do wolności słowa. Po prostu uważam, że każdy odpowiada za własne wypowiedzi, ja mogę tylko prosić o kulturę, ale zmusić nie. No i mogę sobie wyrobić zdanie o innych.
  • Patriota 03.10.2021
    Józef Kemilk i o adminie możesz sobie wyrobić pogląd. Nie odpowiedziałem tutaj na żaden wpis hejterski, poza Tjeri, która ubzdurała sobie jakieś maile rzekomo do niej pisane i kolejne oszczerstwa bez pokrycia tutaj rzuca. Jeżeli piszę do kogoś z opowijczyków maile, to wcześniej uzgadniam to na portalu, czy sobie życzą. Więc ignorują, a oni nadal.
  • Patriota 03.10.2021
    Err, ignoruję.
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Patriota Celinka, ja tam widzę parę innych wypowiedzi, w których obrzucasz kupą współużytkowników wykorzystując jako pretekst ich "hejty". :)
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    Patriota spoko, tak na marginesie coraz lepiej piszesz.
  • Józef Kemilk pełno obrażania się, i nieme zero odniesień do tekstu. A przecież napisałeś coś co powinno łączyć ludzi.
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    Marek Adam Grabowski właśnie tak.
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Marek Adam Grabowski No właśnie nie do końca łączy, bo stawia tezę, że nie wolno skrobać płodów kadłubków, podczas gdy nie każda matka i nie każda rodzina to uniesie na tyle, żeby ten człowiek osiągnął to, co wyżej wymienieni. Płód nie równa się gotowe dziecko i takie sprawy zostawiajmy sumieniu zamiast wprowadzać reprodukcyjny zamordyzm.
  • cos_ci_opowiem Tylko, że właśnie powinno nasz łączyć. Powinniśmy wspólnie zastanawiać się jak pomóc osobą ułomnym zintegrować się z społeczeństwem, a nie likwidować te jak to nazwałeś "kadłubki".
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    Marek Adam Grabowski masz rację Marku. Ludzie w nienarodzonych nie widzą ludzi
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Józef Kemilk zaśniad groniasty to też człowiek?
  • cos_ci_opowiem Nie to choroba. Zupełnie nie rozumiem pytania.
  • Józef Kemilk 04.10.2021
    cos_ci_opowiem Pytanie raczej do Pani Spurek, ona zrównuje zwierzęta z ludźmi, więc możliwe, że przyjdzie pora na pasożyty. Chyba, że to jest pytanie w stylu, czy człowiek przykryty kocem i go nie widać, to człowiek czy zaśniad groniasty. Odpowiedź moja jest taka jak Marka
  • Jared 03.10.2021
    "Trudne czasy tworzą silnych ludzi, silni ludzie tworzą dobre czasy, dobre czasy tworzą słabych ludzi i słabi ludzie tworzą trudne czasy"

    Możesz mi pokazać, kiedy te dobre czasy były i w czym były lepsze od dzisiejszych, czy to kolejna żenująca projekcja konserwatysty, w której świat rządzi się jakimiś banalnymi makrocyklami?
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    Złe czasy to I i II wojna światowa oraz kilkanaście lat po wojnie. Dobre czasy właściwie zaczęły się u nas w latach 70-tych i zostały przerwane czynnikiem zewnętrznym. Na zachodzie szło dobrze do załóźmy 2008 r. Teraz tam są słabi ludzie, państwa się psują i szykują sobie twarde lądowanie (złe czasy). My mamy poślizg, jednak nie jesteśmy samotną wyspą, więc także się potopimy. Zobacz jak pogarsza się sytuacja we Włoszech, Grecji, Hiszpanii, Francji.
  • Józef Kemilk Dopiero w latach 70-tych odbudowano Polskę z gruzowisk, zbudowano fabryki, szkoły, szpitale i domy kultury???
  • Patriota 03.10.2021
    Takie powiedzonko na wsiach funkcjonowało, nie znasz?
    Co zbudowała sanacja,
    to zniszczyła demokracja.

    Oczywiście chodziło o tę demokrację bolszewicką.
  • Jared 03.10.2021
    Józef Kemilk oczywiście kompletne bzdury - jakim trzeba być ignorantem, by formułować jakieś ekstrapolacje na podstawie cytatu z jedną zmienną? Silni ludzie rządzą na Białorusi - rozumiem, że tam teraz dobre czasy? Gwarantuję Ci, że w dowolnym państwie zachodu żyje się dziś statystycznie lepiej niż w 2008 roku. "Państwa się psują" - łeb się psuje konserwatystom od dekadencenia, bo przyszło im żyć w świecie, którego nie rozumieją. Byli przed wami już tacy, co wieszczyli upadek Zachodu. Natomiast to że sobie nie rozumiecie, to nie jest żaden wyznacznik - świat nie toczy się jakimś banalnym kołem zły-dobry. To wasz uproszczony paradygmat poznawczy, żeby móc sobie powiedzieć "kurwa, kiedy to były czasy - dzisiaj to nie ma czasów", a są i są lepsze niż kiedykolwiek. Mniej głodu, wojen, pracy, okrucieństwa - jakiekolwiek statystyki przywołasz, to polegniesz na swojej tezie. Dajcie już spokój z tym bazarowym pierdzeniem o złym świecie
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    Nadleśniczy Nuncescu Nie, ale wtedy osiągnęliśmy jako taki poziom. Moi rodzice w latach 60-tych mieli buty do szkoły i kościoła. Na co dzień na bosaka. Była niezła bieda, a to tworzy silnych ludzi. Kombinuje się, pracuje itp. A teraz. Właściwie wszystko jest.
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    Jared I nawet cytatu nie rozumiesz. Silni ludzie rodzą się w trudnych czasach. Znając życie Białorusini pracowitością biją nas na łeb. Zmieni się władza i się zobaczy jak sobie kraj poradzi. Zobacz ilu Polaków wyjechało na zachód i jak dobrze sobie radzą. Zobacz ilu Ukraińców przyjechało do Polski i dobrze sobie radzą. Dlaczego? Bo nie mieli łatwo. Zobacz jak powstał Izrael, po II Wojnie Światowej. To byli silni ludzie.
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Józef Kemilk A ilu Polaków na zachodzie wylądowało na ulicy i ilu Ukraińców u nas tak samo wylądowało i wyląduje na ulicy? Zbyteczna generalizacja.
  • Jared 03.10.2021
    Czy Ty masz na te swoje projekcje chociaż cień dowodu? Polacy we Francji zarabiają więcej od Francuzów? Ukraińcy w Polsce więcej od Polaków?
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    cos_ci_opowiem W szczegółach jest wszystko. 0 Tu jednak chodzi o większość. Zobacz jak wygląda reprezentacja Francji w piłce nożnej. Rodowici Francuzi?
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    Jared Silny człowiek, to nie ten co więcej zarabia, tylko ten co umie się dostosować do różnych środowisk. Wyobrażasz sobie przeciętnego Francuza pracującego w Polsce. Da radę?
  • Jared 03.10.2021
    Tak, da radę - wyjmij głowę z zadu. W czym ma nie dać rady? XD Co to jest, Somalia jakaś?
  • Patriota 03.10.2021
    Zobacz jak wygląda reprezentacja Francji w piłce nożnej. Rodowici Francuzi?
    Józefie, za zadawanie takich pytań Ziemkiewicza nie wpuszczono do Zjełczałego Królestwa, gdybyś był obywatelem Francji mógłbyś wylądować w więzieniu, a tutaj miejscowy wariat może Cię wyzwać od nazisty, faszysty i jeszcze nie wiadomo kogo, przy akceptacji swojej pani.
  • Jared 03.10.2021
    Patriota Pavard, Giroud, Benzema, Griezmann, Lloris, Hernandez, Rabiot - białoskórzy. Nie wiem, o co wam chodzi - pewnie o odpowiedzi pod tezę, jak to u głupich prawaczków
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    Jared Rozumiem, że Ty umiesz takie akrobację. Pełen szacun. Chciałbym to zobaczyć.
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    Patriota wiem, to na szczęście jeszcze Polska
  • Patriota Ale słuchaj, czy Ola Szwed czy Patrycja Kazadi nie są Polkami?
  • Jared 03.10.2021
    Józef Kemilk przede wszystkim to umiem się nie ośmieszać publicystyką na poziomie przedszkola i cytatami z dupy i bez żadnego uzasadnienia.
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    Jared Na pewno? Wiesz, możesz sobie wiele wyobrażać, czemy nie. Podziwiam cię za to
  • Patriota 03.10.2021
    Nadleśniczy Nuncescu nie znam, nie wiem o kim mówisz, więc nie odpowiem na to pytanie. To jakieś celebrytki.
    Celebryci wszelkiej maści, farbowani nobliści i różni tacy nagradzani na siłę przez lewactwo też głoszą te kocopoły o różnorodności kulturowej.
  • Patriota 03.10.2021
    Przecież nie dostają nagród za to, że są mądrzy, czy jacyś poczytni. Najlepszy przykład to ta Tokarczuk ze swoimi gniotami.
  • Jared 03.10.2021
    Idę, Józek, bo rzekomo "ciężkie czasy" nadciągają - idę zrobić zapasy i czekać na "silnych" ludzi XD Do zobaczenia, bawcie się ładnie z Patriotą, a postem spaćko XD
  • Jared 03.10.2021
    Patriota sam byś jej Nobla w pysku przyniósł, jakby o żołnierzach wydętych pisała - na szczęście koniec tej głupiej mody XD
  • Patriota Nagroda Nobla się zdeklasowała odkąd dostał ją Al Gore i Barack Obama.
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    Jared I zgodne to z proporcjami pewnie. Rozmawiałem z koleżanką mieszkającą w Paryżu i mówiła, że mimo brudu nie chciałaby się z Paryża wyprowadzać. Mimo brudu, niezły postęp. W latach 80-tych nie do pomyślenia
  • Patriota 03.10.2021
    Ref, no dokładnie, z roku na rok coraz gorzej.
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    Nadleśniczy Nuncescu Wcześniej też nie było najlepiej, tylko tego się nie widziało
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    Jared Benzema pochodzenie algierskie, Giezmann pochodzenie niemiecki portugalskie.
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Nadleśniczy Nuncescu Obama dostał literacką nagrodę Nobla? Nie wiedziałem. :)
  • Tjeri 03.10.2021
    Józef Kemilk da radę, zakładając, że znajdzie satysfakcjonującą płacę.
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Józef Kemilk co jest niebiałego czy nieeuropejskiego w pochodzeniu portugalskim?
  • cos_ci_opowiem A napisałam, że literacką? Nie. To nie susz kłów.
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Nadleśniczy Nuncescu czyli negujesz całą nagrodę Nobla, również w dziedzinach ścisłych, tak? Jeszcze gdyby literacka i pokojowa cokolwiek miały ze sobą wspólnego, choćby tych samych laureatów.
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    cos_ci_opowiem Kontekst, pisałem o rodowitych Francuzach, więc pytanie nie na temat.
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    Tjeri chodzi o przeciętniaka, za przeciętną polską płacę. Będzie ciężko.
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Józef Kemilk uważasz, że Francuz z portugalskim pochodzeniem jest gorszy od rodowitego? Jak na przykład Polak z pochodzeniem, no nie wiem, litewskim czy białoruskim?
  • Tjeri 03.10.2021
    Józef Kemilk
    Niczego to nie udowadnia. Może oprócz tego, że "Francuz" nie jest głupi. Dlaczego miałby wyjeżdżać i pracować za mniej? Polak wyjeżdża i "daje radę" pracować za więcej :)?

    Znaczy że pytanie (Twoje) brzmi jaki Francuz "da radę" pracować za nasze płace?
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    cos_ci_opowiem Nie, niby czemu. Z kontekstu wynika, że nawet lepszy. Tak na marginesie fajnie, że w Polsce mamy Ukraińców.
  • cos_ci_opowiem Przyjąłbyś nagrodę Nobla, obojętnie czy w dziedzinie literatury czy chemii od organizacji, która pokojową nagrodę przyzxnała Obamie?? Ja bym się brzydziła.
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Józef Kemilk akurat dla Ukraińców jesteśmy moim zdaniem zbyt otwarci, biorąc pod uwagę wspólną historię. Natomiast pochodzenie nie ma większego znaczenia w przypadku osób narodzonych w danym kraju i się z nim identyfikujących. A taki był wydźwięk Twojego "wyróżnienia" tego piłkarza w kontekście jego pochodzenia.
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    Tjeri Jasne, że nie przyjedzie. My jedziemy i ich nieco ratujemy. Ostatnio pewnie czytasz o problemach Anglików z kierowcami, to powoduje kolejne problemy
    Parafrazując twoją wypowiedź, Anglik nie jest tak głupi, by pracować jako kierowca.
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Tjeri są też expaci, wyjeżdżający często do biedniejszych krajów, gdzie za swoją pensję z korporacji mogą żyć na lepszym poziomie niż u siebie.
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Nadleśniczy Nuncescu a zrzekł się ktoś kiedyś Nobla w tych dziedzinach?
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    cos_ci_opowiem Pisałem o tym, że rodowici Francuzi nie dają rady. To zaś w dłuższym okresie czasu spowoduje wyparcie rodowitych Francuzów na margines. Taka kolej rzeczy. Możemy się jedynie spodziewać, że Francuzi w ramach protestu chwycą w ręce kredki.
  • Tjeri 03.10.2021
    cos_ci_opowiem z takimi akurat mam do czynienia: Francja, Niemcy, Luksemburg. Choć większość przy okazji zmiany (stanowiska/kraju) odchodzi.
  • Tjeri 03.10.2021
    Józef Kemilk my jedziemy ratować głównie siebie.
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Józef Kemilk uważasz, że w Mali Francuzi wojują kredkami, z dobrym zresztą skutkiem? Że zamiast rakiet mają tęczowe kredki z głowicami dildowymi? Takie ignoranckie teksty o kredkach nie zdziwiłyby mnie u Celinki albo LAłry, ale u Ciebie jednak kłują w oczy.
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    cos_ci_opowiem A uważasz, że Francja się nie zmienia? To jest zmiana jakiej nie było od pewnie setek lat. Nie mówię, że to źle, odnotowuję fakt, że po umierającym starym porządku nadchodzi nowe. Jak coś kończę, Marek ma rację, powinniśmy się jednoczyć, a nie dzielić. Po to ten tekst, by zrozumieć drugą stronę.
  • Patriota 03.10.2021
    Józef Kemilk powiedzmy sobie szczerze, to co się teraz dzieje, i co w Polsce usiłuje zasadzić nam lewactwo, opłacane najprawdopodobniej przez obce mocarstwa, podobnie jak w XVII i XVIII wieku, przypomina podbój półwyspu Iberyjskiego w średniowieczu. Potrzebna jest rekonkwista, zarówno w świecie kultury, jak i polityki. Jałowa lewacka polityka to zabójstwo naszej cywilizacji.
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Józef Kemilk zmienia się, Polska też się zmienia itd., ale serio chcesz sprowadzać wszystko do kredek? xD
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    cos_ci_opowiem nie sprowadzam wszystkiego do kredek, tylko ukazuję bezbronność nazwijmy to "starej Francji"
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Józef Kemilk to może jednak zamiast wytykać "bezbronność" na cudzym podwórku popatrz na swoje/nasze. To nie my mamy głowice atomowe i najnowocześniejsze bronie na wyposażeniu, to nie Polska samodzielnie interweniuje w Afryce w celu neutralizacji fanatyków.
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Przecież to w Polsce król jest nagi. Rozbijające się podczas lotów ćwiczebnych myśliwce, prawie brak marynarki wojennej i długo by wymieniać. Na bezbronnych uchodźców to, co jest wystarczy, a nie ma ich wielu, ale chyba nie powinniśmy się tym zbytnio szczycić.
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Patriota Celinko, no a czyim udziałem była Targowica, jakiego to obcego państwa, może nam wyjawisz? :)
  • cos_ci_opowiem odchodzimy o tematu, ale tutaj można porównać Polskę z Francję (i nie tylko). https://www.globalfirepower.com/countries-listing.php
  • Patriota 03.10.2021
    We Francji niepokoje społeczne trwają już od wielu lat, w dodatku sytuacja demograficzna i mniejszości terroryzujące rdzennych mieszkańców czynią tam życie koszmarnym.
  • Francja doiła swoje kolonie i niech teraz za ten wyzysk płaci.
    Państwa socjalistyczne nie miały kolonii, wszystko tworzyły własnym sumptem.
  • Patriota 03.10.2021
    Niby masz rację i jednocześnie jej nie masz, Ref. Bo co winni są dzisiejsi Francuzi, że przed stu czy dwustu laty ich jacyś tam praprapradziadowie gnębili Algierczyków. Miało to też dobre strony, w takiej Algierii panowało wcześniej niewolnictwo, Francuzi to zlikwidowali.
  • Patriota 03.10.2021
    Galowie / Francuzi byli gnębienie wiele wieków przez Cesarstwo Rzymskie, czy dziś mają się upominać o odszkodowania?
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Nadleśniczy Nuncescu a Szwecja, Norwegia, Grecja?
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    tam też mają tego typu problemy. Hiszpania też nie miała za wielu terytoriów w Afryce i na Bliskim Wschodzie, a to tam wyleciał w powietrze pociąg pełen ludzi.
    Fundamentaliści leją na historię, spuścizna kolonializmu może co najwyżej podkręcić nastroje, ale ci idioci są gotowi wysadzić w powietrze tłum ludzi, których uważają za niekompatybilnych, nawet za cenę zabicia swoich - Bruksela 2016, tam wśród ofiar znalazło się wielu muzułmanów.
  • cos_ci_opowiem Chodzi o to, żeby zniszczyć społeczeństwa obywatelskie. I żeby ludxie sami zapragneli faszyzmu. Stæd ściæganie "uchodźców".
  • Patriota 03.10.2021
    Nadleśniczy Nuncescu pod pierwszą częścią Twojej tezy podpisuję się całkowicie, druga trochę nierealna. Oni chcą mieć społeczeńśtwo takiej, jak jest na przykład w Kanadzie, całkowicie bezwolne i zastraszone, nie przyznające się do żadnej tradycji i historii, żeby Berlin vel Bruksela mogły rządził tłumem bezwolnych, zastraszonych głupków. Do tego celu używają zarówno tzw. feminizmu, jak rzekomych uchodźców, czy homosiów podzielonych na kilkadziesiąt płci.
  • Patriota A czemu służy te kilkadziesiąt płci? Zakaz palenia? Nakaz wypriwadzania psów w kagańcach? Atomizacji społeczeństwa. Żeby jeden na drugiego warczał, żeby jeden drugiego się bał.
    Nie boisz się, że dostaniesz w baniak od kogoś, do którego zwróciłeś się "proszę pani", a on czuje się kobietą? A jutro się poczuje ukwiałem.
    Za chwilę zaszczepieni bëdæ rzucać się do gardeł niezaszczepionym.

    To nie jest tak, że w Polsce nie ma zalewu uchodźcami, bo jest dla nich nieatrakcyjna.
    Polska nie ma społeczeństwa obywatelskiego, wiëc kapitał nie musi tu zakewać uchodźcami.
  • cos_ci_opowiem 03.10.2021
    Nadleśniczy Nuncescu nie wiem, skąd biorą niektórzy te kilkadziesiąt płci, nie ma czegoś takiego poza jakimiś pojedynczymi bańkami.
  • Ludzie jesteście niesamowici! Tekst o sukcesach ludzi niepełnosprawnych, a wy o nagrodzie Nobla, imigracji i finasowaniu wojska! A przy tym mnóstwo argumentów ad persona! Kosmos!
  • Józef Kemilk 03.10.2021
    ?
  • E! Idziemy spod tekstu, bo Marek mœwi, że robimy bydło.
  • Nadleśniczy Nuncescu a czy w ogóle do tego tekstu się odnosisz?
  • Patriota 03.10.2021
    Marku, zerknij sobie na górę, ile razy Ref odnosił się do tekstu, zaraz na samym początku. A że przez szalejące trolle temat się trochę rozmył, to inna sprawa, wyłączna zasługa troli.
  • Patriota pierwsze komentarze (w tym twój) były merytoryczne. Dalej jest trollowanie.
  • Patriota 04.10.2021
    Marku, my niestety nie mamy wpływu na złośliwe trolle.
  • Garść 03.10.2021
    Trudne czasy są już od lat kilku.
    Muszę upominać się o prawa różnych mniejszości, chodzić na protesty, narażać oczy i plery, upominać się o głodne, zziębnięte dzieci z rodzinami, wysłuchiwać totalnych bredni z ust władzy, czyli trawić Kamińskiego, Pawłowicz, Ziobro and company... długo by można. Czy to znaczy, że te trudne czasy uczyniły mnie lepszym człowiekiem? Nie. Staję się Syzyfem, który kolejny raz w tym wieku zmagać się musi z perspektywą życia pod czyjeś światopoglądowe dyktando.
    Okey, konstytucja, KK. Niezmieniane. Finito.
    Jest tyle obszarów, gdzie można się sprawdzić.
    W pracy, nauce, sporcie, kulturze.
    Mało?

    Kemlik, szukasz plusów w rychłej perspektywie wyprowadzenia nas z UE?
    Niepełnosprawna Polska poradzi sobie w świecie, jak bohaterowie Twojego tekstu?
    Naród wybrany pokaże, jak być potęgą w każdej dziedzinie?

    A jaki konkretnie czas miniony uważasz za trudny, najtrudniejszy, który ukształtował wspaniałych Polaków?
    Zabory?
    Międzywojnie?
    II wojna św. ?
    Komuna?
    III RP bez pisu?
    Powrót do przeszłości lub skok w czas, gdzie życie będzie polegało na czym? Zaradności w zdobywaniu butów, jedzenia, posady, nieocenzurowanych treści w internecie?

    Z takimi pytaniami zostawia ten tekst.
  • Józef Kemilk 04.10.2021
    Nie o takie trudne czasy chodzi. Zresztą nie wiem jaka różnica jest dla różnych mniejszości jeżeli chodzi o rządy SLD, PO, czy też PiS. Z tego co się orientuję, to PiS nawet nieco ułatwił tym najbiedniejszym (500+ lub też dodatkowa kasa dla niepełnosprawnych). ja zawsze jestem przeciw wszelkim zasiłkom, więc oceniam negatywnie, ale to nie ma nic do rzeczy (wolę obniżenie podatków i zmniejszenie roli państwa) To co może części przeszkadzać, to wykładnia TK w sprawie aborcji, ale to tak naprawdę dotyczy może do dwóch tysięcy osób rocznie. Tak na marginesie przez ponad trzydzieści lat III RP nie widziałem tylu demonstracji co za PiS-u i takiej wulgarności. A marsze równości to w wielu miastach pojawiły się dopiero za PiS-u (a żadne zmiany prawa w tym kierunku nie miały miejsca). Więc można powiedzieć, że wolność kwitnie (oprócz pasa na granicy z Białorusią i powolnym szykanowaniem osobom niezaszczepionym na Covid)

    Co do gadania głupot przez polityków, to PiS raczej nie wyróżnia się czymś wybitnym. Kopacz, Sikorski, czy też Rostowski także reprezentowali b. niski poziom, a wrzeszcząca opozycja topi się w błocie (pani Lempart).

    Co do wyjścia z UE to nie jest to takie proste i wymaga wielu lat przygotowań, tak jak wiele lat przygotowań wymagało wejście do UE. Na chybcika to może wyjść jak w 1989 r. Póki co to wygląda na to, że PiS podobnie jak i inne partie za pieniądze odda wszystko, również suwerenność (na przykład Fundusz odbudowy, gdzie Polska zgodziła się na wspólny dług - ciekawe czy to zgodne z konstytucją, śmiem wątpić, wycofywane uchwały LGBT, co robi się dla pieniędzy - nie oceniam czy to dobrze, czy źle odnotowuję jedynie fakty). Tak na marginesie UE chyli się ku upadkowi - pisałem o tym w jednym z felietonów "Słaba Europa silne Niemcy", więc czy warto być w tym tworze do końca. Może lepiej działać wyprzedzająco i podejmować rozmowy o wolnym handlu z innymi krajami na wypadek rozpadu UE.

    Co do najtrudniejszego czasu dla Polski to dla mnie II Wojna Światowa, a że później nie było zbyt łatwo, to moim zdaniem jesteśmy nieco silniejsi niż nasi rówieśnicy w UE.

    Podsumowując fajnie byłoby popatrzeć w przyszłość, bo nie będzie ona łatwa. Problemem jest nasza klasa polityczna i my, których bardzo łatwo zmanipulować i skłócić, co widać między innymi na tym forum. Różnice zdań są potrzebne, bez nich co nam zostanie?
  • Józef Kemilk "(..) PiS nawet nieco ułatwił tym najbiedniejszym (500+ lub też dodatkowa kasa dla niepełnosprawnych). ja zawsze jestem przeciw wszelkim zasiłkom (...)" - jeśli chodzi o pomoc dla niepełnosprawnych to trzeba rozróżnić dwie sprawy. Zasiłki i aktywizacje osób niepełnosprawnych. Powinniśmy stawiać na to drugie. Zasiłki dla nierobów i nieudaczników (a to większość) opieki socjalnej w Polsce to już inna kwestia.
  • Józef Kemilk "Co do wyjścia z UE to nie jest to takie proste i wymaga wielu lat przygotowań, tak jak wiele lat przygotowań wymagało wejście do UE". - Należy skończyć z tym gadaniem o tym, że PIS nas wyprowadzi z UE. PIS był wśród partii które nas do UE wprowadziły. A po co UE ma nas wyrzucić skoro w ich interesie jest na nas żerować.
  • Józef Kemilk 04.10.2021
    Marek Adam Grabowski Tak jak piszesz Marku
  • Józef Kemilk 04.10.2021
    Marek Adam Grabowski Ja jestem za wyjściem z UE, PiS nie, co napisałem w komentarzu. Nie mówię, że to jest łatwe, zastanawiam się natomiast, czy UE się nie rozpadnie jak ZSRR. Na taką sytuację warto być przygotowanym.
  • Józef Kemilk Oczywiście, ale ja odniosłem się do poglądu Garść. Ja też wolałbym Polskę po za UE, ale najpierw trzeba ustalić co w zamian. Brakuje mi takiej debaty, a bez niej POLEXIT byłby nieroztropny. Być może rozpad UE byłby najlepszym rozwianiem.
  • Garść 05.10.2021
    Józef Kemilk, nie o takie trudne czasy Tobie chodzi? A o jakie? Myślę, że mój odczyt był w punkt.
    Stwierdzasz, że przyszłość nie będzie łatwa. Poza UE na pewno gospodarczo trudniejsza. Generalizując, powiem że życie nigdy nie jest łatwe, może odcinkowo.
    Wyjść z UE jest formalnie prosto. Jedno głosowanie. Dostosowanie się do nowej sytuacji, patrząc na UK, zajmie ponad rok.
    A później, Konfederato-Herosie, bez wolnego handlu, bez pocovidowego funduszu, więc bardzo znaczącym uszczupleniem środków inwestycyjnych, będziemy się zwijać. Polska to nie UK czy Szwajcaria.
    Co zyskamy? Absolutną bezkarność władzy. Czym to pachnie? Utrąceniem demokracji.
    Ale Wy przecież wiecie lepiej, co dobre dla ciemnego ludu.
  • Szpilka 05.10.2021
    Garść

    Nie ma się co frasować przed czasem, właśnie do władzy doszli Zieloni, a z ich utopijnym programem gospodarka Niemiec step by step będzie się załamywać, a gdy największy płatnik przestanie wpłacać do unijnej kasy, to Unia się szybciutko rozleci i po problemie ?

    Nie są to żadne apokaliptyczne prognozy, vide - wyłączanie elektrowni jądrowych do 2022 roku /zbrodnia na klimacie/, nieuregulowana wręcz chaotyczna polityka imigracyjna, w końcu ten przyjazny system socjalny nie wytrzyma obciążeń, no i ktoś na ten socjal musi ciężko zapitalać - robotnik /przecież nie polityk/ zaczyna się buntować: na 100% przybyłych w swoim czasie Libijczyków, tylko 20% podjęło pracę, podobne dane liczbowe występują w przypadku Turków, ich zaledwie 30% robi coś w życiu, a to już trzecie pokolenie!

    Nom, zatem nie ma się o co kłócić, samo się stanie ?
  • pansowa 05.10.2021
    Szpilka Unia jest dziełem Niemców i nie zrezygnują z pomysłu.
    Obok rozlicznych i ogromnych korzyści jakie im daje jest jest ich, aby osiągnąć cele, których nie osiągnęli za pomocą dwóch wojen, ostracyzmu i niewiarygodnych cierpień innych i swoich.
    Po co wysyłać czołgi jeśli w szerokiej perspektywie, będąc najsilniejszym w Unii, wykupić ziemię, przemysł, zyskać rynki zbytu i rzeszę pracowników?
    I to wszystko pokojowo i w majestacie prawa. A koszta nie są większe niż prowadzenie wojny i zniszczenie własnego państwa.
    Ja to wiem, ale dopóki taka polityka przynosi i nam korzyści akceptuję ją. Bo obok niezaprzeczalnych korzyści cieszymy się pokojem i bezcennym brakiem zagrożenia na zachodniej ścianie.
    I co my tym ugramy jest tylko naszą szansą do wykorzystania potencjalnego.
    Można zostać europejczykiem i jednocześnie Polakiem. To tylko kwestia naszych działań (w oświacie, nauce, sztuce, gospodarce itp).
    To, co teraz robią ci wariaci wespół z takimi oszołomami jakich mamy nawet na portalu jest działaniem na szkodę Polski.
    Robić sobie wrogów z przyjaciół (jaka by nie była z nimi historia), antagonizować wszystkich ze wszystkimi, wyciągać łapę po kasę jednocześnie na nią plując jest kompletnie sprzeczne z naszym interesem narodowym.
    Nowoczesny patriotyzm to dostrzeganie szans i maksymalne ich wykorzystanie dla rozwoju, a nie wieczne grzebanie w dupie historii i budowanie przyszłości po raz kolejny na teorii dwóch wrogów.
    Jak to się skończyło - wiemy.
  • Szpilka 05.10.2021
    Pansowa

    Miejmy nadzieję, że Unia przetrwa, bo jakby nie liczyć, to zawsze wychodzi, że wyciągamy z unijnej kasy więcej, niż wkładamy ?

    Zgadzam się z Twoim dictum - nie ma co grzebać w (_!_) historii, zresztą przeszłością nie da się żyć, zaś honorem jeszcze się nikt nie najdał.
  • pansowa 05.10.2021
    Szpilka Historia jest potrzebna bo tym różnimy się od zwierząt.
    Małpy nie mają własnej historii.
    Historia daje dumę z przynależności, tożsamość i ciekawość pochodzenia.
    Ale nie róbmy do kurwy nędzy z niej świętej krowy i tylko na niej budować przyszłość.
    Świat się zmienia czy tego chcemy czy nie.
    Albo będziemy w zgodzie z tym faktem, albo będziemy wiecznie grzebać paluchem w przeszłości i tylko na niej budować przyszłość, bo nigdy nie uwolnimy się od demonów.
    Zawsze i wszędzie jest ktoś komuś coś winien, coś zrobił źle drugiemu i nadepnął innym na odcisk szukając swojego miejsca.
    Mamy się z tego powodu wiecznie nienawidzić i zarzynać?
  • Szpilka 05.10.2021
    Pansowa

    Pewnikiem nasza historia to powód do dumy, czasem mi jednak ciąży, bo krwawa okrutnie, no serducho boli, gdy się wstecz popatrzy. Życie jednak toczy się dalej i trzeba mu sprostać, zostawić schedę następnym pokoleniom, no co im zostawimy, trupy przeszłości?

    Osobiście nie nienawidzę naszych niegdysiejszych wrogów, bo to bez sensu, nienawistnik sam siebie truje własną nienawiścią i z czasem staje się taki sam jak wróg. Poza tym chrześcijaninowi nie godzi się pielęgnować nienawiści, ale wielu nie rozumie sensu wiary i tu jest największy problem.
  • pansowa 05.10.2021
    Szpilka I tyle w temacie :)
  • cos_ci_opowiem 05.10.2021
    Szpilka albo coś mnie ominęło, albo Zieloni mieli wynik około 10-11%, więc jak doszli do władzy? :) Co najwyżej mogą rządzić w koalicji i tak się pewnie stanie, ale to nie oni będą mieli ostatnie słowo.
  • Szpilka 05.10.2021
    cos_ci_opowiem

    15% Zieloni, w koalicji z SPD, bo najprawdopodobniej Scholz zostanie kanclerzem, a on też pierduczy o klimawandel jak Zieloni, zmieniłeś już autko na elektryczne?

    Ja mam na razie tylko elektryczną hulajnóżkę ?
  • cos_ci_opowiem 05.10.2021
    Szpilka nie zmieniłem, bo nie mam czego. xD Szczerze, to męczą mnie te auta wszędzie, miasta nie są przystosowane na takie ich liczby. A w co drugim-trzecim w godzinach szczytu jedna osoba. xD Ważne, żeby komunikacja publiczna funkcjonowała jak należy.
  • Szpilka 05.10.2021
    cos_ci_opowiem

    Nom, w Berlinie np. w szczycie nie da się jeździć, ale się nakrążyłam ongiś, żeby zaparkować nieopodal polskiego sklepu. Problem da się rozwiązać, w Londynie świetnie funkcjonuje metro. Zakaz handlu w niedzielę pozwala odetchnąć od aut, ludzie pomykają rowerkiem lub pieszo na łono natury, a nie autem do sklepu ?
  • cos_ci_opowiem 05.10.2021
    Szpilka metro to świetny wynalazek, tylko drogi. W większości miast wystarczy szybki tramwaj, a problem z nadmiarem aut rozwiąże się sam, bo nie każdego będzie stać na elektryka. I o to chodzi w tym całym temacie.
  • Szpilka 05.10.2021
    cos_ci_opowiem

    Ano, o to chodzi, żebyśmy na rowerku albo pieszo pomykali, a elYta farbowana czym chce i gdzie chce. Aha, na wywczasy też nie pojedziesz, bo zbyt duża emisja CO2, elektrycznym samolotem jedynie, ale on ma małe zasięgi - dalekie podróże odpadają, no i cena biletu pewnikiem niska nie będzie ?
  • cos_ci_opowiem 05.10.2021
    Szpilka albo na stateczku Grety. xD
  • cos_ci_opowiem 05.10.2021
    *Na stateczku Grety, gdzie nie ma toalety. xD
  • Garść 05.10.2021
    Szpilko, myślisz, że migracja ustanie, kiedy UE przestanie funkcjonować? Nic bardziej mylnego.
    Tego trendu nie da się zatrzymać. Banał - nasz świat globalnej wioski zmieni się radykalnie. Na razie raczkujemy. Być może będzie etap BARDZO Wysokich Murów, ale każda zapora jest do zdobycia. A poza tym prowokuje konflikty zbrojne.
    Nie mamy pojęcia, jak będzie wyglądała cywilizacja pod koniec wieku. Ale jak uczy historia każde imperium było zdobywane przez zdeterminowanych.
    Szanuję Merkel za przyjęcie Syryjczyków, by the way, ponad pięć tysięcy lekarzy syryjskich zasiliło Waszą służbę zdrowia. Polacy są bodajże na 3. miejscu w pobieraniu zasiłków. Bez wojny odbieramy tylnymi drzwiami to, co nam zabrano.
    Temat rozmowy się rozszerzył o ekologię. Widzę, że poglądy masz jak u nas PiS (mniej oficjalnie) i Konfederacja, a w Niemczech AfD, która utraciła 3. miejsce na rzecz Zielonych.
    Z czego ja akurat się cieszę, bo Niemcy, jakby nie patrzeć, mają decydujący wpływ na politykę klimatyczną.
    Powietrze, nie tylko w Wwie, często po prostu śmierdzi. I gdyby chodziło tu wyłącznie o dyskomfort organu powonienia można by odpuścić. Ale są statystyki zachorowań na choroby płuc i zgonów z tego powodu. Zgroza.
    Ale lepiej na złość mamie i dla sławy oszołomów teorii spiskowych brnąć w bagno.
    Miłego popołudnia, pozdrawiam :D
  • Szpilka 05.10.2021
    cos_ci_opowiem

    Hahahahha, świetne ? Przezywają ją Thunfisch, freunda SE znalazła, zapiekły hasser Izraela ?
  • Szpilka 05.10.2021
    Garść

    Właśnie to ponoć, nic nie zasiliło, nie wierz w bajki, prędzej obciążyło podatnika ? Poglądy mam horyzontalne, nie jestem ani lewacka, ani prawacka, SE obserwuję i konkluduję.

    Słyszałam ten argument, że Polacy też, trzeba by to policzyć - ilu Polaków, ilu pracuje, a ilu pobiera zasiłki, poza tym Polacy się asymilują i z nimi problemów nie ma jak z naszymi braćmi od Allaha - betonowe bloki Merkel na jarmarkach Bożonarodzeniowych /sic!/. Co mnie to obchodzi, że się ktoś radykalizuje i zaczyna do ludzi strzelać? Islam to żadna religia, to niebezpieczny system pseudoreligijny, jako kobieta stanowczo się sprzeciwiam temu czemuś!

    Ja się wcale nie cieszę, że Zieloni będą mieli więcej do powiedzenia, bo ta współprzewodnicząca partii - Baerbock jest niemożebnie głupia, sorry, takie są fakty, wystarczy jej posłuchać, pomijam fakt, że niewiarygodna ?

    Owszem, też jestem za ograniczaniem emisji gazów, ale nie za utopijną polityką Zielonych - autka na prąd, gdzie utylizacja baterii mocno obciąża środowisko! A co z gospodarką, czy taki pust łeb baerbockowy potrafi to ogarnąć, ile gospodarka energii potrzebuje i czym zastąpić elektrowne atomowe?

    Miłego i też pozdrawiam ?
  • Garść 05.10.2021
    Szpilka, nie denerwuj się :D
    Pośrodku stać nie sposób, coś nam zawsze równowagę przechyla, i bynajmniej nie jest to zdrowy rozsądek.
    Idziemy drogą prób i blędów, a relatywistyczny chichot Uniwersum zawsze będzie towarzyszył człowiekowi.
  • Garść 05.10.2021
    Wybieramy wartości, które są busolą i w rejs.
    Czyje przeważą, tam ludzkość dopłynie.
  • Szpilka 05.10.2021
    Garść

    O to, to, bardzo ładnie powiedziane ?
  • Szpilka: " Owszem, też jestem za ograniczaniem emisji gazów, ale nie za utopijną polityką Zielonych - autka na prąd, gdzie utylizacja baterii mocno obciąża środowisko!" - Masz pełną rację mądra i piękna kobieto. Trzeba dbać o środowisko, ale w granicach rozsądku. Przykładowo nie osiągniemy neutralność klimatycznej bez zainwestowania w atom, ale zieloni atomu nie chcą. Myślą, że wystarcza wiatraki.
  • Szpilka 05.10.2021
    Garść

    Tyż prowda, jak to Pyzdra godoł ?
  • Ale odeszliśmy od tematu.
  • Garść 05.10.2021
    Pamiętaj, Szpilko, że w Dubaju (sic!) w przybliżeniu obliczyli zasób swojego płynnego złota, i przygotowują się do korzystania z alternatywnych źródeł energii.
    :D
  • Szpilka 05.10.2021
    Marek

    Dziękuję z komplement, hmm, wiatraki to żaden miód, dużo ptaków ginie, choć już się śmigła oznacza farbą, którą rozpoznaje ptasie oko. Atom to czysta energia, z odpadami problem, jednak tęgie głowy już nad tym pracują ?
  • Szpilka 05.10.2021
    Garść

    Bogatemu zawsze lżej, SE poczytam na ten temat, bo mnie zainteresował ?
  • Szpilka 05.10.2021
    Marek

    Ano, ja się zmywam ?
  • Garść 05.10.2021
    Szpilka, może zimna fuzja albo metoda klasterów... człowiek na coś wpadnie po japońskiej katastrofie, zaczyna się ruch w szukaniu alternatywnych metod pozyskiwania energii.
    Podobno, działka niemal sf, inna cywilizacja czerpie energię wprost z gwiazd.
    Kto wie, jak będzie.

    Ja też, koniec miłego. :D
  • Józef Kemilk 05.10.2021
    Garść Tylko jedna rzecz jest pozytywna w UE. Wolny handel. A reszta, to albo marnotrastwo kasy (dotacje, dziwna polityka ekologiczna) albo propaganda i tworzenie nowego modelu człowieka. To nie jest moja bajka a patrząc na kierunek rozwoju UE, to musi być moja bajka w przyszłości. Zobacz jak zmieniła się Europa. Najpierw EWG (taki model jest przeze mnie pożądany) poprzez Wspólnotę Europejską, do UE, która czym innym była jak wstępowaliśmy, czym innym jest teraz. Budujemy wspólnotę socjalistyczną bez możliwości wyrażania m. in. moich poglądów. Niestety dla takich jak ja, Europa nie widzi miejsca. A jakoś nie chcę być wykluczony.
  • Józef Kemilk 05.10.2021
    Szpilka Atom jest brudną energią przy wydobywaniu uranu. My jednak dla naszego bezpieczeństwa energetycznego musimy udawać, że jest czysty. Tak więc zgadzam się z Tobą i jestem za budową elektrowni atomowych, bo po prostu nie ma innego wyjścia. A odpady już ktoś przerabiał na baterie o żywotności 28.000 lat. Na razie eksperymentalnie.
  • cos_ci_opowiem 05.10.2021
    Garść w SimCity 3 albo 4 można było po chyba 2020 roku (xD) budować coś takiego, jak elektrownie mikrofalowe, biorące energię z gwiazd. Póki co tylko tam. xD
  • Garść 05.10.2021
    Cos_ci_opowiem - zerknij
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Sfera_Dysona
  • Garść 05.10.2021
    Kemlik,to podstawa, masz rację, ale są tzw. miękkie korzyści z bycia częścią UE. Wiem, że Cię nie interesują, wiec nie wymienię.
    Za to dla mnie, i nie tylko, bardzo istotne.
  • Szpilka 06.10.2021
    Józef Kemilk

    Ano, na razie nie ma innego wyjścia ? Znalazłam ciekawy artykuł - Strupczewski: Polska może bezpiecznie wydobywać uran dla atomu (ANALIZA)

    https://biznesalert.pl/atom-wydobycie-uran-polska/
  • Tjeri 06.10.2021
    Garść
    Wg skali Kardaszowa czerpanie energii z gwiazdy centralnej to cywilizacja typu II (mówimy o skali rozwoju cywilizacji). Fizyk- celebryta Michio Kaku szacuje, że będziemy zdolni do takiego pozyskiwania energii w 2800 roku. Zakładając, że w ogóle będziemy do tego czasu :)).
  • Szpilka 06.10.2021
    Garść

    Ahoj i dobrego dzionka ?

    Poczytałam o pozyskiwaniu energii z gwiazd, ale świat się zmieni, aż szkoda, że już nie będzie nas ?
  • Tjeri 06.10.2021
    A nie wiem czy pamiętasz, parę lat temu odkryto obiekt (gwiazdę), która miała zachowywać się (jakoś przygasała chyba) jakby była otoczona sferą Dysona. Okazało się, że to pył tak ją przysłaniał okresowo. Ale dreszczyk emocji był :)).
  • Józef Kemilk 06.10.2021
    Szpilka dzięki za link
  • Patriota 04.10.2021
    Oczywiste jest, że dewiza, której użył autor, szczególnie pierwsza jej część jest prawdziwa: "Trudne czasy tworzą silnych ludzi". Może to nie brzmi precyzyjnie, charaktery silnych ludzi w trudnych czasach są najbardziej widoczne. A pewnie nieraz się dopiero kształtują w obrębie pewnej zastanej rzeczywistości Pewnie maksyma ta nie odnosi się do większość społeczeństwa, bo wielu ludziom w trudnych czasach puszczają wszelkie hamulce, ale też w trudnych czasach objawiają się prawdziwe perły, o których w innych okolicznościach byśmy się nie dowiedzieli.
    Trudne czasy, w naszej historii, już od czasów ostatnich królów elekcyjnych niemalże cały czas, były trudne, często na własne życzenie Polaków. Bo tych głupich jest znacznie więcej. Magnateria i szlachta wyobrażały, że słaby, nieagresywny kraj, niemalże bez wojska nie będzie budził nienawiści sąsiadów i w związku z tym nie będzie atakowany. Nic bardziej błędnego chyba nie można było wymyślić. Ale to przez cały osiemnasty wiek było mottem polskiej polityki wewnętrznej.
    Trudne czasy oczywiście że zabory, obydwie wojny światowe, okupacja komunistyczna. Pod obcym butem lepiej widzieć, jaką wartością jest niepodległy kraj. To ku uwadze współczesnych dewiatów gotowych za pieniądze sprzedawać suwerenność Unii Europejskiej.
    Ludzi, których piękne postawy i charaktery ujawniły się właśnie w tych trudnych czasach było dziesiątki tysięcy. Wielu zapisanych na kartach historii, wielu zmarłych lub pomordowanych bezimiennie, o których historia milczy.
  • pansowa 04.10.2021
    Historyk (raczej histeryk) z bożej łaski powinien znać całość tej sentencji zanim zabierze się za epatowanie swoimi mundrościami.
    Jedynymi i prawdziwymi.
    I oby ta sentencja szybko sie dla Polski sprawdziła.
    "Trudne czasy tworzą wielkich ludzi. Niemniej te czasy są najczęściej dziełem miernot". Maurice Druon.
  • Poncki dwa lata temu
    Przeczytałem, zgodzę się, że dobrze, że ci ludzie zostali przy życiu. Mimo wzmożonego trudu ich rodzice sie nie poddali. W zasadzie to rodzicow bar dz ziem nazwał bym herosami bo przypuszczalnie to oni wpoili dzieciakom jak nigdy się nie poddać.

    Nie uważam natomiast, żeby to było uzasadnienie, aby wszystoicy rodziców zoblgować do takiego heroizmu.

    Z przyjemnością przeczytane.
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Dzięki za wizytę. To jest po prostu prawdziwe człowieczeństwo i tylko w ten sposób zostawimy po sobie coś dobrego. A tak...
    Stajemy się "plastikowym" społeczeństwem.
    Co do zmuszania byłem zawsze za tzn kompromisem.
    Pozdr

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania