Pokaż listęUkryj listę

Marudzenia Szalonego Królika (4) Analiza

"Mój zmarły ojczym, Samuel Pisar, był jednym z dziewięciuset dzieci w swojej szkole w Białymstoku w Polsce, ale jedynym, które przetrwało Holokaust po spędzeniu czterech lat w obozach koncentracyjnych" Przyszły sekretarz stanu opowiedział, jak Pisar, ukrywając się w lesie pod koniec wojny, usłyszał odgłos czołgu. Okazało się, że był to czołg amerykański. Pisar wybiegł przed niego.

Z maszyny wyłonił się czarnoskóry żołnierz, a Pisar miał wypowiedzieć jedyne trzy słowa po angielsku, których nauczyła go matka: "God bless America"

 

Anthony Blinken w swoim przemówieniu po otrzymaniu nominacji na stanowisko sekretarza stanu.

Podane za portalem Interia. https://wydarzenia.interia.pl/swiat/news-usa-przyszly-sekretarz-stanu-anthony-blinken-mowil-o-polsce,nId,4876640

 

Załóżmy że jestem obywatelem USA i wysłuchałem przemówienia nowego sekretarza stanu, czyli odpowiednika naszego Ministra Spraw Zagranicznych. Z tego też przemówienia postanowiłem zaczerpnąć nieco wiedzy historycznej. A więc zaczynamy.

 

Dowiedziałem się, że zmarły ojczym tego pana, uczył się wraz z dziewięciuset innymi uczniami w szkole w Białymstoku i w ciągu czterech lat Holokaustu, przeżył tylko on. Jako, że działo się to w Polsce, można przyjąć, że Polacy zabili wszystkich uczniów z Białegostoku z wyłączeniem Samuela Pisara. Dodatkowo dowiedziałem się, że był uwięziony w obozie koncentracyjnym (nie ma mowy, że to niemiecki obóz, czyżby sugerował polski?), z którego prawdopodobnie zbiegł i ukrywał się w lesie. Tam właśnie usłyszał odgłos czołgu amerykańskiego (w lasach białostockich), z którego wyłonił się czarnoskóry żołnierz.

 

Te jakże ciekawe słowa wypowiada jeden z najpotężniejszych ludzi na świecie. Co to w skrócie może dla nas znaczyć? Pojawia się zajawka o Polsce i zdecydowanie jest powiązany z nim przekaz negatywny, czyli będziemy mieli pod górkę. Zresztą, to i tak było wiadomo, po zwycięstwie Bidena.

 

W wypowiedzi pojawiły się także akcenty zdecydowanie antyrasistowskie, sprzyjające Black Lives Matter. Mamy czołg amerykański gdzieś pod Białymstokiem, co już jest co najmniej ciekawą koncepcją, gdyż w czasie II Wojny Światowej wojska amerykańskie doszły jedynie do rzeki Łaby, gdzie spotkały się z wojskami rosyjskimi. Nawet gdy się uprzemy, że jeden jedyny czołg amerykański przebił się aż do Białegostoku, co byłoby świetnym scenariuszem do hollywoodzkiego filmu, to jakim cudem był tam czarnoskóry żołnierz? Spróbuję powyższe informacje w jakiś sposób posklejać i w logiczny sposób wyjaśnić.

 

Zakładam, gdyż jakieś założenia należy przyjąć, iż samotny amerykański czołg prowadzony przez dzielnego czarnoskórego żołnierza, przejechał przez jeden z mostów na rzece Łaba, prawdopodobnie na podstawie przepustki dyplomatycznej. Przyjmuję iż przepustka była najpierw zaakceptowana przez urzędnika niemieckiego, na dalszym etapie powyższy dokument pozwolił także na wjazd na tereny zajęte przez Rosjan.

 

Znak ambasady amerykańskiej namalowany na czołgu, skutecznie zniechęcał żołnierzy niemieckich oraz rosyjskich do ataku, gdyż wiadomo było, iż jest to mobilna ambasada. Tutaj należy pochwalić pomysłodawców takiego rozwiązania, gdyż było ono niezwykłe sprytne i pozwoliło na uratowanie wyjątkowej osoby.

 

I tutaj jest kolejny zgryz. Skąd wiedziano, że ta osoba, była tak niezwykle istotna, że została przygotowana brawurowa, wydawałoby się skazana na porażkę akcja ratunkowa? I tutaj pojawia się Edgar Cayce, nazywany także „Śpiącym Prorokiem". Znany amerykański jasnowidz prawdopodobnie przewidział, że gdyby nie wpływ Samuela Pisara, na życie Anthony'ego Blinkena, ten nie byłby tym, kim został. Oczywiście są to moje domysły, ale oparte na mocnych fundamentach. To było jedno z ostatnich proroctw Cayce, gdyż zmarł on 3 stycznia 1945 roku, tym samym wydaje się, iż ono jednym z najistotniejszych. Najważniejsze i nieujawnione, co dodatkowo dodaje smaczku sprawie. Tym sam należy domniemać, iż od Anthony'ego Blinkena zależą losy świata.

 

I tutaj pojawia się kolejny jasnowidz, tym razem Pan Krzysztof Jackowski, który od kilku lat mówi o nowej wojnie światowej. Tym samym z całą mocą mogę powiedzieć, iż on wie, jaką rolę ma odegrać Anthony Blinken. Czy ujawni prawdę? Obstawiam że tak, gdyż jasnowidz lubi udzielać się w mediach.

 

Na pewno też trzeba postawić pytanie, dlaczego do akcji ratunkowej został wyznaczony czarnoskóry żołnierz, mimo iż w armii amerykańskiej wciąż panowała segregacja rasowa i bycie czołgistą dla Afroamerykanina było niemal niemożliwe. W końcu dopiero w 1948 r. ustawą Executive Order 998 zniesiono segregację rasową w amerykańskim wojsku. Jest to niezwykle trudne pytanie i obawiam się, iż nie jestem wstanie, na nie odpowiedzieć. Intuicja podpowiada, iż zacofane plemiona słowiańskie nie widziały nigdy wcześniej czarnoskórego i odbierały go jako diabła posiadającego siły nieczyste, co zdecydowanie ułatwiało wykonanie zadania. Możliwe też, że dynamicznie wprowadzana równość, potrzebowała takiego bohatera, jak bezimienny czarnoskóry żołnierz. Możliwe, że teraz właśnie nadeszła ta chwila, by ujawnić akcję niemal sprzed osiemdziesięciu lat i pokazać prawdziwego bohatera.

 

Inną kwestią było wytłumaczenie w latach czterdziestych wieruszce wojskowej, że na akcje musi zostać wysłany czarnoskóry bohater, a nie kapitan Ameryka. Jak zdołano przekonać rasistowskich amerykańskich żołnierzy? Nie wiadomo, a jak nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Czyli mieliśmy do czynienia z przekupstwem na niespotykaną w historii skalę. Jeżeli tak rzeczywiście było, to tylko Anthony Blinken może nas uratować.

 

Zdaję sobie sprawę, iż sporządzona analiza może być nieco ułomna, mam nadzieję jednak na to, iż pozwoli szerzej spojrzeć na świat.

Średnia ocena: 4.5  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (25)

  • laura123 25.11.2020
    Przecież to jasne, że my wywolalismy drugą wojnę, zbudowalismy obozy i biednych Niemcow tam trzymalismy, dopóki Amerykanie nie wkroczyli... Sowietów też trzymalismy w lagrach, a Żydów zabilismy w Jedwabnem.

    Straszni jesteśmy.
    Dobry tekst. 5
  • Józef Kemilk 26.11.2020
    Taka jest niestety narracja. Byli naziści (pewnie Polacy) więc muszą się wstydzić, niepodskakiwać i płacić (za nie swoje czyny)
  • laura123 26.11.2020
    Józef Kemilk przez osiem lat rządów PO i wlazenia wszystkim w cztery litery za ochlapy ze stolu, taka wyszla narracja. Nikt się temu nie przeciwstawial, więc zarowno Niemcy jak i Sowieci mogli pisać od nowa historię.
    Pamiętam akcję w Jedwabnem, kiedy chcieli sprawdzić w jaki sposób zgineli Żydzi i kto ich zamordowal. Zaczęli kopać i co się okazalo? Sprzeciw wniesli Zydzi. Nie wolno ruszać wg ich wiary grobu.
    I teraz można nsa winić za tę zbrodnię. Jakbysmy mieli cos do piwiedzenia mając Niemcow na karku.
    Paranoja, ale najgorsze jest to, ze sami Polacy dokładają cegiełkę do tych oszustw. Wystarczy, ze ich Niemcy sowicie wynagrodza. Zdrajcy.
  • Józef Kemilk 26.11.2020
    laura123 Jest tak jak piszesz. Teraz tylko czekać jak wycisną nas jak cytrynkę ustawą 447. Jedyna droga do wolności narodu, to bycie bogatym. A zarządzamy państwem jakbyśmy rozum stracili.
  • laura123 26.11.2020
    Józef Kemilk dokladnie. Nic PIS nie zrobil w zwiazku z tą ustawą. A mogli duzo. Niemcy nam nie zaplacili za straty wojenne, Zydom zaplacili. Teraz jeszcze bedzieciemy dopłacać. Głupie to wszystko.
  • Józef Kemilk 26.11.2020
    laura123 Rządzą bogaci i innym dyktują warunki.
  • laura123 447 to jednak z wielu hańb obocznego rządu.
  • laura123 26.11.2020
    Masoneria przecież nie śpi... ciekawi mnie czy ten wirus to umyślnie puszczony, czy "wypadek przy pracy".
  • laura123 26.11.2020
    Marku wiem, dziwi mnie to, bo zaczynali dobrze. Teraz pogubili się. Ciekawe, co ich pęta...
  • Józef Kemilk 26.11.2020
    laura123 zaczęli faktycznie dosyć dobrze, a teraz jakby postratali rozum
  • Józef Kemilk i laura moim zdaniem nigdy nie zaczynali dobrze.
  • Zaczęło się ciekawie, ale powoływanie się na jasnowidzów nieco zaburzyło obraz tego felietonu. Pozdrawiam!
  • Józef Kemilk 26.11.2020
    Bo Marku narracja jest tak paranoiczna, że inaczej się nie da. Przekłamywanie historii jest masakryczne. Jedyne co pozostało, to wyśmianie i tyle.
  • Józef Kemilk gdybyś to napisał w sposób żartobliwy to byłoby ok, ale wyszło zbytnio na poważnie.
  • Józef Kemilk 26.11.2020
    Marek Adam Grabowski Tak właśnie zachowują się nasze elity lokalne, państwowe i międzynarodowe. Oni z całkowitą powagą i przekonaniem gadają wierutne bzdury i co gorsza je realizują. Oczywiście, że jasnowidz to żart, ale wiem, że gdyby nakręcono wysokobudżetowy film dla Netfiksa, o czarnoskórym czołgiście ratującym dziecko w lasach białostockich i robi to zgodnie ze wskazaniami proroka, to większość Amerykanów łyknęłaby to jako prawdę objawioną.
  • Józef Kemilk ?
  • Józef Kemilk 26.11.2020
    Uszczelnili podatki, nie zgodzili się na imigrantów islamskich. Pewnie myślisz o TK, niestety poszli za pomysłem PO, żeby szybciej go przejąć.
  • Józef Kemilk podatki to tylko jednak rzecz, za mało by chwalić. Co do islamskich imigrantów, wystarczyło przyjąć chrześcijan albo jazydów. Natomiast TK to ich grzech pierworodny.
  • Józef Kemilk 26.11.2020
    Marek Adam Grabowski Ich grzechem jest budowa nowego PRL i chyba w gorszym wydaniu.
  • Józef Kemilk PRL to może hiperbola. Ja napisałbym gorszej wersji sanacji.
  • Wrotycz 26.11.2020
    "Mój zmarły ojczym, Samuel Pisar, był jednym z dziewięciuset dzieci w swojej szkole w Białymstoku w Polsce, ale jedynym, które przetrwało Holokaust po spędzeniu czterech lat w obozach koncentracyjnych" Przyszły sekretarz stanu opowiedział, jak Pisar, ukrywając się w lesie pod koniec wojny, usłyszał odgłos czołgu. Okazało się, że był to czołg amerykański. Pisar wybiegł przed niego.

    Z maszyny wyłonił się czarnoskóry żołnierz, a Pisar miał wypowiedzieć jedyne trzy słowa po angielsku, których nauczyła go matka: "God bless America"

    Rozważania prześmiewcze wokół powyższej historii można o kant...
    1. Holokaust nie był ograniczony do terytorium przedwojennej Polski. Polskich Żydów, ale tez i Polaków, wywożono poza granice.
    2. Nie tylko Rosjanie wyzwalali obozy koncentracyjne. Amerykanie np. Dachau, Mauthausen i inne.
    3. Bywały ucieczki z obozów koncentracyjnych.

    Jeśli weźmie się pod uwagę te trzy fakty historyczne, trudno nie określić tekstu jako absurdalnie propagandowego.
    Żądełko w stronę nowego prezydenta USA, demokraty. Trudno, jak widać, bez jadu pogodzić się z demokratycznym wyborem.
  • Józef Kemilk 26.11.2020
    Ty znasz historię, to wiesz. Większość ludzi nie zna i wyrabia sobie zdanie właśnie poprzez takie wypowiedzi. Zresztą na początku zaznaczyłem, że wnioski wyciągam z powyższej wypowiedzi. A tam Niemców nie ma, jest Polska (a nie Generalna Gubernia) i są Polacy. I to w Polsce mordowano, a więc jesteśmy winni, tym samym można a nawet trzeba nas pouczać. Co pozostało? Wyśmiać.
    "i nie wolno nam się z tego śmiać"
  • Wrotycz 26.11.2020
    Józef Kemilk, jest Polska jako miejsce edukacji, nie ma zaś określenia: "Polish death camps" , z którym walczymy od dziesięcioleci. Wyśmiewanie, jakie zapodałeś, nie ma związku z prostowaniem faktów historycznych. Wrzucasz kamyczek do ogródka amerykańskich demokratów, konkretnie przyszłej administracji, bo nie lubisz tej formacji, no i spoko, wolno Ci przecież.
    Ja tego nie kupuję, bo fantazjując, poszedłeś za daleko w pure nonsense.
    W tym co do udziału Afroamerykanów w II wojnie światowej, bo zapewne tylko zapomniałeś o "czarnym” 761. Batalionie Czołgów, który w ciągu 183 dni walk wyzwolił 30 europejskich miast.
    Ponadto "czarna” 92. Dywizja Piechoty „Buffalo” - zasłużyła się na froncie włoskim.
    Zasłynęła w bojach powietrznych "czarna" 332. Grupa Myśliwska, zwana popularnie „lotnikami z Tuskegee”.
  • Józef Kemilk 26.11.2020
    Wrotycz a gdzie masz w tym wszystkim Polskę? Jeszcze raz powtórzę, narracja jest zgodna z wypowiedzią nowego sekretarza stanu i nic ponadto. Czy on mówił o tym, o czym ty piszesz? No nie mówił.
  • Józef Kemilk 26.11.2020
    Wrotycz a co do tej czarnej dywizji, to dzięki za informację, zawsze można się nieco do uczyć. Poczytałem sobie nieco.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania