Pokaż listęUkryj listę

Marudzenia Szalonego Królika (3) Logika

Już miesiąc minął od wyroku Trybunału Konstytucyjnego w sprawie aborcji. Czas płynie, a wyrok nie został opublikowany w Dzienniku Ustaw, co jest obowiązkiem rządu. Wiadomo jednak, że rząd raczej nie przejmuje się prawem, więc i tym razem olał swój psi obowiązek. Zresztą ostatnimi czasy nie opublikował także ustawy, która znacząco podwyższała płace lekarzy. Podobno ustawa przez lewicę została przepchnięta, a PiS się nieopatrzenie pomylił i głosował za, a przecież był przeciw, tak jak niegdyś Wałęsa. Cóż widać jak na dłoni, że logika i inteligencja sięga bruku.

 

Mamy wiceministra finansów, pana Piotra Patkowskiego z wykształcenia prawnika, który od nauk ekonomicznych stoi dalej niż niejedna gospodyni domowa. Stwierdzenia tego pana przerażają, jednak taka jest wizja całego PiS-u. I tak oto ten członek PiS-u:

1) chce zlikwidować próg konstytucyjny w zakresie relacji kwoty długu do PKB, który aktualnie wynosi 60%, twierdząc iż próg jest przestarzały,

2) twierdzi, że opłata cukrowa nie jest podatkiem,

3) twierdzi, że sytuacja finansowa Polaków w czasie zarazy nawet się polepszyła, jako że nie mają gdzie wydawać pieniędzy.

 

Wracając jednak do łamania prawa przez rząd, okazuje się, że tym razem Unia Europejska nie jest oburzona i nie planuje w powyższych przypadkach uruchamiać kolejnych mechanizmów (zresztą nieskutecznych) w zakresie praworządności. Również i politycy opozycyjni nie krzyczą w tej sprawie, a słynna "KON STY TU CJA" zeszła na dalszy plan.

 

No właśnie, na demonstracjach Strajku Kobiet, zniknęły transparenty o poszanowaniu naszej ustawy zasadniczej. Za to mamy wiele wulgaryzmów, które okazuje się, są jak najbardziej właściwe, o czym zaświadcza literaturoznawca Michał Rusinek. Tym samym "wypierdalaj" jest celnym i pożądanym sformułowaniem. Ja tego nie pojmuję i wydaje mi się, iż inteligencja części demonstrantów nie jest wysokich lotów. Bo jak można oceniać osobę, która na wczorajszym "spacerze" Strajku Kobiet przykleiła się klejem szybkoschnącym do bramy Ministerstwa Edukacji i Nauki, czy też osoby, która uszkodziła sobie rękę, próbując wyrwać kratę z wozu policyjnego. Oboje potrzebowali pomocy lekarskiej. Nie zdziwię się, gdy te osoby zostaną okrzyknięte bohaterami, a z biegiem lat otrzymają rentę kombatancką.

 

PiS od ponad pół roku tańczy w szalonym tańcu ślepca, który wchodząc do kasyna, odzyskał wzrok i zachłysnął się stojącymi przed nim możliwościami. Najbardziej spodobała mu się możliwość zaciągnięcia niebotycznego długu oraz możliwość wkurzenia wszystkich wokół siebie. Czyż opozycja nie powinna wykorzystać nadarzającej się szansy, by wariata odciągnąć od koryta? Niestety nie, bo wariatów w opozycji nie jest mniej niż w obozie rządowym, a lider nowej siły politycznej, pan Hołownia stwierdził, iż nie jest opozycją, a propozycją, co przypomina słowa Jan Sztaudynger "Każda jej pozycja, to już propozycja".

 

Fajnie byłoby znaleźć miejsce na ziemi, gdzie ludzie nie zdurnieli do reszty. I niestety oprócz krajów despotycznych, odległych od naszej europejskiej kultury, to chyba takich krajów nie ma. Raczej nie są to Stany Zjednoczone, gdzie na prezydenta wybiera się staruszka, zresztą wybór był między dwoma starcami. Nie są to także kraje europejskie, które odwróciły się od konserwatywnych wartości, jednocześnie wpuszczając do swoich państw ogromne ilości ludzi z obcego im kręgu kulturowego. Stworzyły mieszankę wybuchową, do której dodali niespłacalne długi i słabe gospodarki, które oparte są przede wszystkim na usługach.

 

Witamy w nowym świecie, kreowanym przez google, facebooka i twittera.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (175)

  • Marian 24.11.2020
    "lider nowej siły politycznej, pan Hołownia" -> To nie jest żaden lider żadnej nowej siłt politycznej. Zwykły obłudnik.
  • Zgadzam się. Hołownia zmienił swoje stanowisko w niemal każdej kwestii. Ciekawe kiedy kłamie?
  • Józef Kemilk 24.11.2020
    Obłudnik i owszem, ale ostatni sondaż jego właśnie wskazuję, jako lidera opozycji.
  • Józef Kemilk Oile mnie pamięć nie myli w jednym jest egzewtwo z PO (obydwie siły po 14%), a w innych na trzecim miejscu po PIS i PO.
  • Józef Kemilk 24.11.2020
    Marek Adam Grabowski Sondaż sprzed kilku dni dotyczący lidera opozycji przeprowadzony przez Socjal Change. Hołownia 19%, Trzaskowski 16%, Tusk i Bosak 6%
  • Józef Kemilk Dzięki. Tego sondażu nie znałem. Ciekawe.
  • W dowcipny i trafny sposób opisujesz Polską rzeczywistość. Początek o łamaniu prawa genialny. Natomiast wypowiedzi tego pożal się Boże ministra to typowe śmiać się czy płakać. Dobrze też oddałeś jakim rynsztokiem są te protesty. Jeśli miałbym cię za coś skrytykować, to za zbytnie przeskakiwanie z tematu na temat. Masz na pewno rację, że świat oszalał. Trzeba stworzyć wehikuł czasu i przenieść się do renesansowej Republiki Wenecji, albo do Królestwa Jerozolimy. To drugie jest o tyle ciekawe, że jest przykładem udanego munti-kulti. Pozdrawiam! 5
  • Józef Kemilk 24.11.2020
    Dzięki za wizytę. Możesz przybliżyć jak było z Królestwem Jerozolimy w zakresie multi-kulti.
  • Józef Kemilk Ależ z przyjemnością. Królestwo Jerozolimy (te krzyżowców, a nie starożytne) było państwem gdzie między sobą z zgodzie żyli wyznawczy Chrześcijaństwa i Islamu (w obydwu przypadkach z różnych nominacji). Była tam duża emigracja zarówno z Europy jak i z bliskiego wchodu. Ludzi przyciągał dobrobyt i prawa obywatelskie. Zetknięcie obydwu cywilizacji owocowało dużym rozwojem nauki. Przykładowo mieli zarówno prawo rzymskie jak i medycynę arabską. Cieniem jedynie było prześladowanie Żydów.
  • Józef Kemilk 24.11.2020
    Marek Adam Grabowski Zawsze jakiś zonk. W USA dopóki rządzili biali (tak do końca lat 90- tych) też było ok (też multi-kulti), tylko rasizm:(
  • laura123 24.11.2020
    Świetny tekst, oddaje wiernie to wszystko, w czym żyjemy, jeśli życiem można to nazwać, ja nazywam egzystencją.
    Świat oszalał.
    Ciekawa jestem, kiedy ludzie znowu zaczną używać rozumu. Czy koniecznie jakaś wojna do tego potrzebna? Mamy co prawda ideologiczną, tylko patrzeć jak dojdzie do ofiar, na razie jednak nawet widmo zarażenia i śmierci, nie jest w stanie zatrzymać obłędu.

    Pozdrawiam.5
  • Józef Kemilk 24.11.2020
    Dzięki za komentarz. Ludzie mają to do siebie, że dążą do wojny. Po co, tego nie wiem.
  • SwanSong 24.11.2020
    Ach, to umiłowanie konserwatywnych wartości. Jakby były czymś dobrym...
  • laura123 24.11.2020
    Nie, dobre są jedynie gościnne występy Wściekłych Macic.
  • SwanSong 24.11.2020
    laura123
    Z Ciebie taka wściekła macica ;)
  • Józef Kemilk 24.11.2020
    Jest czymś dobrym?
  • SwanSong 24.11.2020
    Józef Kemilk Czasem tak, czasem nie.
  • Józef Kemilk 24.11.2020
    SwanSong A co złego jest w konserwatyźmie?
  • SwanSong 24.11.2020
    Józef Kemilk To, co w liberalizmie. Nic, o ile jest rozsądne.
  • Celina 24.11.2020
    Swang, prawicowe wartości są jedyne dobre. Lewackie to barbaria i lumpenploretariat. Kurzomóżdżyzm.
  • SwanSong 24.11.2020
    Celina Nie przesadzaj. We wszystkim są dobre i złe strony. Ważne jest racjonalne podejście. Ekstremizm lewicy jest tak samo szkodliwy, jak ekstremizm prawicy.
  • Celina 24.11.2020
    Swang, co masz na myśli mówiąc prawicowy ekstremizm? Co ci konkretnie przeszkadza w prawicowych poglądach?
    Czy miłość Ojczyzny jest zła?
    Czy wolisz sowiecki internacjonalizm i sprzedanie Ojczyzny obcym, tak jak to robi obecnie Platforma i SLD? Tyle, że patrona sobie zmienili z Moskwy na Brukselę, i teraz modlą się i ślą błagania o pomoc do tamtych.

    Czy chciałbyś, żeby ta idiotka z sowieckiego związku FDJ szarogęsiła się w Polsce? Obejrzyj sobie, jakie to obrzydlistwo było za młodu;))

    https://www.se.pl/wiadomosci/galeria/angela-merkel-konczy-dzis-59-lat-zobacz-jak-sie-zmienia/gg-7ViU-iwCc-MjUC/gp-BQ8L-huT6-UgEX
  • Celina pomijam dwuznaczność pojęć "prawica", "lewica", "liberalizm", "konserwatyzm", ale czy jednak umiar nie jest wskazany?
  • Shogun 24.11.2020
    Celina wszystko jest złe w nadmiarze. Ekstremizm z żadnej strony nie jest dobry. Równowaga jest najważniejsza.
  • SwanSong 24.11.2020
    Celina Ja o niebie, ty o chlebie...
  • laura123 24.11.2020
    Ze mnie???
    Ależ skąd. Nie jestem przecież lesbijką. A takie przeważnie walczą o aborcję, jakby im groziła... ?
  • SwanSong 24.11.2020
    Ale cały czas gadasz o tych macicach. Myślisz, że tylko lesbijki protestują o aborcję? Rany, ile tych lesbijek w Polsce! :O
  • laura123 24.11.2020
    W tej chwili tak, tylko lesbijki i znudzona gimbaza. Prawda, jeszcze kwiat opozycji toruje drogę...
  • SwanSong 24.11.2020
    Może u Ciebie na wsi tak maszerują :D
  • laura123 24.11.2020
    A na wsiach maszeruja? Widziałeś?
  • SwanSong 24.11.2020
    laura123
    W telewizji widziałem. Maszerują
  • laura123 24.11.2020
    SwanSong tvn przecież kłamie... ?
  • SwanSong 24.11.2020
    laura123
    W sumie każda kłamie
  • SwanSong tutaj pełna zgoda.
  • laura123 24.11.2020
    Nie wiem, nie oglądam już od dawna.

    No chyba, że skoki i siatkę.?
  • Shogun 24.11.2020
    Co do opisu całej tej naszej politycznej hołoty zgodzę się w zupełności.
    Jednak co do opisu Strajków nie zgodzę się, gdyż mam inny pogląd i doświadczenia.
    Powiem tylko tyle, że tam, gdzie się polityka wpieprza, tam też wszystko niszczy. Jest jak rak zabijający zdrowe komórki. I jest tak wszędzie, w każdym przypadku.
    Dlatego to z nią trzeba walczyć, a nie z ludźmi.
    A przede wszystkim swój rozum w głowie mieć i nie wierzyć we wszystko co podają w "mediach".
  • Shogun masz prawo do własnych poglądów, ale powiedz uczciwie czy podczas protestów nie doszło do przegięć?
  • Shogun 24.11.2020
    Marek Adam Grabowski Tak jak już mówiłem, nie wierzy się we wszystko co mówią "media". Bo tak naprawdę zdecydowana, ale to zdecydowana większość tych "przegięć" spowodowana była przez prowokatorów, którymi byli "bojówkarze" nawoływani przez "Wodza" w "orędziu".
    Sam byłem na kilku marszach, w kilku miastach i żadne "przegięcia nie miały miejsca.
  • Shogun Czy to prowokatorzy przerywali msze, czy to prowokatorzy krzyczeli: wypier...?
  • Józef Kemilk 24.11.2020
    Strajk kobiet w sposób bezprawny i wulgarny chce innym narzucić swoje poglądy. Rozumiem kulturalnie i zgodnie z prawem, ale tak...
  • Shogun 24.11.2020
    Marek Adam Grabowski nie wiem gdzie miałeś te przerywanie mszy, ale na marszach, na których byłem nie takiego się nie działo.
    Poza tym z tego co sam się zorientowałem to "obrońcy" kościołów, którzy mieli "bronić" tych miejscy przed "lewackimi hordami" nie mieli ich nawet przed czym bronić, bo "lewackie hordy" się nie pojawiły, więc...
    A co to? Już przeklinać nie można? Już bez przesady. "Wódz" w "orędziu" do narodu nawołuje do walki, podkreślam do walki polaków z polakami i dobrze? A przeklinać na ulicy w proteście, podkreślam, w proteście nie można?
    No, przepraszam bardzo, ale coś tu się nie zgadza, nie uważasz?
    Równi równiejsi?
  • Shogun 24.11.2020
    Józef Kemilk Wszystko co robi Pis jest bezprawne, więc...
    No pewnie, bo nie ma to jak "kulturalnie" w telewizji państwowej nawoływać do wzajemnej walki obywateli.
  • Onyx 24.11.2020
    Józef Kemilk to jest wojna, walczymy o swoje prawa, które zostały okrutnie zabrane. O prawa kobiet, prawa ludzi.
  • Józef Kemilk 24.11.2020
    Onyx nikt wojny nie chce, a jak kto chce to są kraje w stanie wojny, droga wolna, nikt nie będzie zatrzymywał.
  • Józef Kemilk 24.11.2020
    Shogun uogólniasz. Nie wszystko, ale pewne działania i owszem, a w Strajku Kobiet znacznie więcej bezprawia. Tylko co za różnica, ci ludzie sobie sami szkodzą.
  • Onyx 24.11.2020
    Józef Kemilk "wojna" to metafora.
  • Józef Kemilk 24.11.2020
    Onyx zawsze coś?
  • Shogun 24.11.2020
    Józef Kemilk mówisz mi o uogólnianiu, a sam uogólniasz. To władza i polityka szkodzi. A ludzi jak to ludzi, buntują się, gdy ktoś im coś zabiera.
  • Józef Kemilk 24.11.2020
    Shogun Petycje, wnioski o referendum, oddanie głosu tak działajmy.
  • Shogun wierzę ci na słowo, ale przerwane msze (w tym jedną przez posłankę Wielgus!) można było zobaczyć w mediach, i nikt tego nie dementował. Natomiast samemu widziałem na żywo zdewastowany Kościół. Co do wulgaryzmów, samemu lubię rzucać mięsem i w twórczości i w życiu codziennym, ale jestem przeciwny jakimkolwiek wulgaryzmom będącym atakiem na kogoś, zwłaszcza w polityce. Obrona kościołów też mi się nie spodobała, ale pamiętajmy kto zaczął.
  • Onyx 24.11.2020
    Marek Adam Grabowski no właśnie, pamiętajmy, że zaczęło PiS.
  • Onyx Nie PIS zaczął agresję.
  • Onyx 24.11.2020
    Marek Adam Grabowski a kto odebrał prawo kobietom? Po prostu zareagowaliśmy, to wszystko.
  • Shogun 24.11.2020
    Józef Kemilk to niestety nie działa w tak, obecnie upolitycznionym i zniszczonym prawnie kraju.
  • Onyx prawo z którym ty się nie zbadasz to jeszcze nieagresja. Za Zolla i Rzeplińskiego też trybunał wydawał wyroki antyaborcyjne, tylko wtedy nie było jakiś zadym.
  • Onyx 24.11.2020
    Marek Adam Grabowski ale to on rozpoczął agresję (czytaj: bronienie praw kobiet)
  • Onyx jednak agresji nic nie usprawiedliwia. Poprzednie wyroki też nie usprawiedliwiały.
  • laura123 24.11.2020
    Już przegięciem jest wychodzenie na ulice w czasie pandemii i zarazanie.
  • Onyx 24.11.2020
    Już przegięciem jest wyrok TK...
    Ale nie wdaję się w gównoburzę
  • Józef Kemilk 24.11.2020
    Onyx a co powiesz o wyroku TK z 1997 r w sprawie aborcji, oraz prawa, że dziecko nienarodzone (czyli płód, embrion) zgodnie z prawem polskim ma prawo dziedziczenia.
  • Shogun 24.11.2020
    Józef Kemilk ma prawo dziedziczenia "pod warunkiem, że urodzi się żywe".
  • Józef Kemilk 24.11.2020
    Shogun To chyba normalne, w końcu by wystąpił przyczynek do dziedziczenia, to musi wystąpić śmierć, więc logiczne, że martwy nie dziedziczy, może z wyjątkiem 128 latka przejmującego kamiennicę w Warszawie. Ale to tylko wyjątki.
  • Onyx 24.11.2020
    Józef Kemilk my nie mówimy o płodach zdrowych, tylko takich, które umrą zaraz po urodzeniu.
  • Shogun 24.11.2020
    Józef Kemilk no to w takim razie nie widzę żadnego związku wyroku, o którym wspomniała Onyx, a wyrokiem o którym wspomniałeś Ty.
  • Józef Kemilk 24.11.2020
    Onyx Strajk kobiet jest za aborcją bez ograniczeń. Rozumiem, że się z tym nie identyfikujesz. Ja jak zwykle powtórzę, jestem za tym jak było.
  • Onyx 24.11.2020
    Józef Kemilk no właśnie, że nie. Jest za aborcją w ciężkich przypadkach uszkodzenia płodu.
  • Józef Kemilk 24.11.2020
    Onyx wejdź na ich stronę
  • Józef Kemilk 24.11.2020
    Shogun związek między wyrokami taki, że taka sama wyłania prawa.
  • Shogun 24.11.2020
    Józef Kemilk no, coś mi się nie wydaje.
  • Shogun każdy ma prawo do dziedziczenia pod warunkiem, że dożyje! Dziwna erystyka.
  • Shogun 24.11.2020
    Marek Adam Grabowski wybacz, z całym szacunkiem, ale Twój post nie ma sensu. Co z tego, że każdy ma prawo do dziedziczenia, skoro mówimy o przypadkach, które nie dożyją.
  • Onyx wyrok w większość dotyczył sytuacji kiedy dziecko przeżyje, lecz będzie niepełnosprawne. Po za tym jak rozumiem, rząd zamierza sprawę doprecyzować i pozostawić legalną aborcję, kiedy dziecko i tak umrze.
  • Onyx przeczytaj postulaty strajku.
  • Shogun osoba niepełnosprawna dożyje. Wiem to bo samemu jestem, letko niepełnosprawny.
  • Ellie Victoriano 24.11.2020
    Onyx Niestety, ale organizatorzy strajku maja też absurdalne postulaty, z którymi nie zgadza się nawet większość protestujących. Problem polega na tym, że mało kto zdaje sobie z tego sprawę.
  • Ellie Victoriano 24.11.2020
    Co nie zmienia faktu, że moja macica to moja macica i chcę mieć prawo do decydowania o niej.
  • Onyx 24.11.2020
    Marek Adam Grabowski są różne przypadki, nie wszyscy dadzą radę wychować niepełnosprawne dziecko, choć oczywiście jestem za ochroną życia, ale mówię, są różne przypadki.
  • Ellie Victoriano strajk postuluje 1.aborcję na życzenia, i to nie na zasadzie jestem przeciw aborcji, ale zamiast zakazu proponuję profilaktykę, lecz na zasadzie aborcja jest OK. 2. Zakaz remontów zabytkowych kościołów za pieniądze publiczne 3. Odebranie pieniędzy dla domów samotnych matek czy katolickich hospicjów 4. Nowe wybory, co przecież będzie oznaczało dalsze rządy PIS, tyle że z Konfederacją.
  • Józef Kemilk 24.11.2020
    Ellie Victoriano Twoja macica, ale jak jest tam już człowiek, to nie twój. Ewentualnie możesz naliczyć czynsz za zamieszkiwanie w twoim ciele. ?
  • Onyx Owszem, ale trzeba dać takim ludziom możliwość oddanie już urodzonego dziecka.
  • laura123 24.11.2020
    Ellie Victoriano a kto Ci broni zarządzać swoją macica?
  • Onyx 24.11.2020
    laura123 PiS broni.
  • Onyx 24.11.2020
    Marek Adam Grabowski no właśnie.
  • laura123 24.11.2020
    Onyx pis pilnuje twojej macicy? ?
  • Ellie Victoriano 24.11.2020
    To kto mi zapłaci? Rząd?
    Poza tym, skoro tak bardzo martwicie się o los dzieci upośledzonych, to idźcie do domu dziecka i adoptujcie takie. Na pewno znajdziecie ??
    Dlaczego kobieta ma nie mieć prawa do urodzenia zdrowego dziecka?
    A zabronić chce mi pis ??
  • laura123 24.11.2020
    Ellie Victoriano pis niczego ci nie zabrania. Macica ty rzadzisz, trzeba rządzić z głową, zeby nie trzeba bylo mordować. Za trudne?
  • Ellie Victoriano 24.11.2020
    Czyli uważasz, że zawsze mamy wpływ na to,czy dziecko urodzi się zdrowe czy upośledzone? XD
  • Shogun 24.11.2020
    Marek Adam Grabowski zdaje sobie z tego sprawę, lecz mowa tutaj o przypadkach które narodzą się po prostu martwe.
  • Onyx 24.11.2020
    laura123 PiS chce zabronić zarządzać.
  • Józef Kemilk 24.11.2020
    Ellie Victoriano możesz minimalizować zagrożenia, tj. zdrowy tryb życia, ciąża za młodu itp. Oczywiście minimalizacja nie oznacza likwidacji zagrożenia.
  • Shogun Rząd zapowiedział, że w tym przypadku przesłanka pozostanie.
  • laura123 24.11.2020
    Marku, ten ciemnogród nie zrozumie. Zaczadzony. ?
  • Ellie Victoriano 24.11.2020
    Minimalizować tak, ba, niektóre choroby da się leczyć nawet, gdy płód jest w łonie matki. Ale nie wszystkie choroby po prostu da się tak skontrolować.
  • Ellie Victoriano 24.11.2020
    laura123, nie odpowiesz mi? :< Aż mi przykro.
  • laura123 24.11.2020
    Ellie Victoriano a o co pytałaś?
  • Ellie Victoriano 24.11.2020
    laura123 czy uważasz, ze kobieta zawsze ma wpływ na to, że dziecko urodzi się zdrowe czy upośledzone
  • laura123 24.11.2020
    Wplywu nie mamy na to, jakie bedzie nasze dzuecko, niemniej w nagorszych przypadkach bedziesz mogla usunąć.
    Znalazlam
  • Józef Kemilk 24.11.2020
    Ellie Victoriano wiadomo. Zresztą własne życie można sobie spaprać bez pomocy innych.
  • Ellie Victoriano 24.11.2020
    W innych tez będzie można, po prostu albo w podziemiu aborcyjnym albo za granicą. Zakaz nie sprawi, ze ludzie nie będą czegoś robić. Nie wolno jeździć samochodem po pijaku, ale ludzie i tak jeżdżą. Nie wolno kraść, ale ludzie tez to robią. I wiele innych przypadków. Źródło problemu leży gdzie indziej i medycyna nie jest w stanie temu zapobiec. Przynajmniej nie zawsze.
  • Onyx 24.11.2020
    Ellie Victoriano tylko przykładowo Czechy się na tym wzbogacą, taka jest różnica przed i po wyrokiem.
  • Onyx 24.11.2020
    Plus LEGALNEJ nie będzie można wykonać w Polsce. I właśnie przez to obce kraje się wzbogacą
  • laura123 24.11.2020
    Ellie Victoriano pokaż mi ten wyrok Trybunalu w dzienniku ustaw.
  • Ellie Victoriano 24.11.2020
    laura123 jaki wyrok? ?
  • laura123 24.11.2020
    Onyx zanim zaczniesz bogate zycie erotyczne musisz zapoznac się z zabezpieczeniami. Potrafisz? Wtedy nie bedzie ci grozić koniecznosć aborcji. Proste i logiczne, chyba.?
  • laura123 24.11.2020
    Ellie Victoriano no ten o ktorym trabisz, ze juz jest zakaz.
  • Onyx 24.11.2020
    laura123 mnie chodzi o ciężkie uszkodzenie płodu, a nie aborcję na żądanie.
  • Ellie Victoriano Ale nikt nie postuluje legalizacji jazdy po pijaku (no, może po za Korwinem) czy kradzieży.
  • Ellie Victoriano 24.11.2020
    Betti, ty w ogóle wiesz jak działa antykoncepcja?
    Mowie, że będzie (chyba że strajki cos dadzą), a nie, że już jest. Prawo do mówienia o jakiejś ustawie ma się dopiero, gdy ta ustawa wejdzie w życie, czy czegoś nie rozumiem?
  • laura123 24.11.2020
    Onyx ale strajk doryczy aborcji na żądanie przecież.
    W tej chwili nic sie nie zmienilo, wyroku Trybunalu nie ma w Dzienniku Ustaw.
  • laura123 24.11.2020
    Ellie Victoriano ale ta ustawa nie weszła w zycie.
  • Ellie Victoriano 24.11.2020
    A ja to podaje jako przykład, że zawsze znajdzie się ktoś, kto się nie będzie do prawa stosował lub znajdzie sposób na ominięcie prawa.
  • laura123 24.11.2020
    Ellie Victoriano gdyby babka miala wąsy to by dziadkiem byla...?
  • Ellie Victoriano 24.11.2020
    laura123, ale ma wejść.
    Poza tym jestem pewna, ze większość strajkujących jest za kompromisem aborcyjnym (czyt. aborcja w przypadku uszkodzenia płodu, z gwałtu lub w przypadku zagrożenia życia kobiety). Po prostu organizatorzy strajków wyskakują z postulatami, o których mało kto wie. A jeśli ktoś będzie chciał hobbystycznie dokonywać aborcji, to powinien wziąć cegłę i walnąć się nią w łeb ??
  • Onyx 24.11.2020
    laura123 postulaty strajku tak, ale mi nie chodzi o postulaty, tylko o LUDZI którzy są przeciwni wyroku TK w sprawie zakazu aborcji w przypadku ciężkiego uszkodzenia płodu.
  • Onyx 24.11.2020
    Ellie Victoriano nikt nie będzie chciał jej wykonywać hobbystycznie, Polki aż tak okrutne nie są ??? chyba...
  • laura123 24.11.2020
    Onyx Trybunal wydal wyrok na podstawie zapisu w Konstytucji . Dlatego piszę, ze trzeba zmienić zapis w Konstytucji , bo zaden Trybunal innego wyroku wydać nie moze. Rzeplinski juz to tlumaczyl.
  • Onyx 24.11.2020
    laura123 ciekawe, za ile go zmienią... Głupi rząd....
  • Ellie Victoriano 24.11.2020
    Onyx, a ta od "stycznia dokonałam aborcji?" ?
    Nie będę się z toba kłócić na temat konstytucji, skoro Shogun ci to wyjaśnił. Jeśli nadal do ciebie nie dociera, to to juz twoja wina ??
  • Ellie Victoriano 24.11.2020
    6 stycznia*
  • Onyx 24.11.2020
    Ellie Victoriano a więc i ja kończę tą dyskusję, nara
  • Ellie Victoriano wiem, ale mi chodzi o to, że to wcale nie znaczy, iż prawo trzeba zmienić.
  • Ellie Victoriano 24.11.2020
    Więc niech pis zostawi do wyboru kobiecie, co chce zrobić. To zbyt indywidualna sprawa. Tak naprawdę nie możemy w 100% przewidzieć swojej reakcji w niektórych sytuacjach. Sama nie wiem, co bym zrobiła, więc chcę mieć wybór, jeśli kiedykolwiek taka sytuacja mnie dotknie.
    Ale raczej zostanę starą panną z kotami ?
  • Ellie Victoriano Staropanieństwa nie życzę, chyba że tego pragniesz.
  • laura123 24.11.2020
    Z was takie dyskutantki, ze glowa mala... pojęcia zadnego, wiedzy zero i najwięcej do powiedzenia. Koń by się uśmiał... ?
  • Shogun 24.11.2020
    Marek Adam Grabowski zapowiedział, bo się nawrócił i tak mu teraz było wygodnie, aby "zachować twarz", której i tak już nie posiada.
  • Ellie Victoriano 24.11.2020
    Bardzo dojrzałe argumentum ad personam, Betti ?? Skoro twoje argumenty kończą się na wyśmiewaniu drugiej strony, to nie wiem, jak z tym dyskutować.
  • laura123 24.11.2020
    Ellie Victoriano z Tobą i Ox, to zadnej dyskusji nie ma. Powtarzanie jedynie jakichś sloganów. Poczytaj, co mowi Konstytucja, a potem dyskutuj, bo na razie, to jak ślepy o kolorach.
    Popieracie strajk kobiet, chociaż one chcą aborcji na żądanie, z drugiej strony już sam fakt żądań tego prawa przez lesbijki, jest paradoksem.
    Wy niby nie na żądanie, ale w skrajnie trudnych przypadkach, a to akurat obowiazuje cały czas.
    To, ze Trybunal tak a nie inaczej stwierdzil, dotyczy zapisu w Konstytucji i jak wyjasnial Rzeplinski, on tez by taki a nie inny wyrok wydal, gdyby musial, bo musiałby zgodnie z zapisem w Konstytucji.

    Inna sprawa, ze rząd nie powinien teraz domagać się orzeczenia Trybunału, przez lata bylo to zawieszone i powinno pozostać nadal. Po pandemii, mogliby przeprowadzić chocby referendum w tej sprawie. Takie moje zdanie.
  • Ellie Victoriano 24.11.2020
    A ja po raz kolejny mówię, że ludzie często nie zdają sobie sprawy z postulatów organizatorów strajku ??Zresztą strajki nie dotyczą tylko aborcji, był to jednak czynnik zapalny. Teraz ludzie protestują też o 2 mld na tvp zamiast onkologię, wydawanie pieniędzy na wybory, które się nie odbyły itd.
  • Celina 24.11.2020
    Ellie Tylko ludzie z wyjątkowo zrytymi beretami chodzą jeszcze na te protesty, widać po tłumach, jak zbiorą w porywie sto osób, to już jest dobrze. Posłowie i ich rodziny z dziećmi robią tam za aktyw. A czym ich mniej, tym głośniej drą japy;))) Przebierają nóżkami do władzy, nie szanują demokratycznych decyzji Polaków, to fajnie patrzeć jak marzną i się wzajemnie zarażają. Mogą sobie tak łazić do końca świata i jeszcze dzień dłużej. Już dla nikogo to nie stanowi atrakcji.
  • laura123 24.11.2020
    Ellie Victoriano a przez kogo sie nie odbyly wybory? Jak szalala opozycja, bo spadala Kidawa w rankingach na łeb, na szyję. Chcieli kogos innego wystawić, dlatego blokowali.

    Pewnie, ze strajk nie dotyczy aborcji, chodzi o przejęcie wladzy, inaczej nie byloby tam polityków, ktorzy toruja drogę. Toż tam cala lewica, nowoczesna, zieloni itd.

    2 miliardy ma tvp, a dwieście pięćdziesiąt miliardow PO darowalo przez lata bandytom. Ale to pewnie nie tak wazne. Wsparcie dla polskiej tv cie boli, tvn piwinni wspierac?
  • laura123 24.11.2020
    Wyrok TK nie mógł być inny. Konstytucję trzeba zmienić. PO nic w tym kierunku nie zrobiła przez osiem lat rządów.
  • Onyx 24.11.2020
    Akurat w tej kwestii było dobrze.
  • Shogun 24.11.2020
    Po pierwsze, to w ogóle go być nie powinno, po drugie, konstytucji nie trzeba zmieniać, tylko trzeba ją zrozumieć.
  • laura123 24.11.2020
    Jak w tej kwestii bylo dobrze? Wiesz o czym piszesz?
  • Onyx 24.11.2020
    Tak, wiem. Przynajmniej nie było AŻ tyle cierpienia.
  • laura123 24.11.2020
    Onyx ja pytalam o zgodność z Konstytucją, o ktorej jeszcze tak niedawno wszyscy trabili.
  • Onyx 24.11.2020
    laura123 teraz wszyscy wiemy dobrze o dwóch legalnych przypadkach. Niestety. Ale kiedyś jakoś legalny był ten trzeci. Zresztą, jakoś o niezgodności konstytucji w projekcie obywatelskim stop LGBT się nie wypowiada, ale to nie na temat.
  • laura123 24.11.2020
    Onyx co Konstytucja mowi o aborcji?
  • Onyx 24.11.2020
    laura123 na to pytanie odpowiedział już Shogun.
  • laura123 24.11.2020
    Onyx gdzie? On tyle samo wie, co Ty.?
  • Onyx Owszem stop LGBT jest niezgodne z konstytucją, ale nie o tym rozmawiamy.
  • Onyx 24.11.2020
    Pod spodem.
  • Onyx 24.11.2020
    Marek Adam Grabowski wtrącilam, że Betti jakoś w tym przypadku o konstytucji się nie wypowiada, luz
  • Ellie Victoriano 24.11.2020
    Bo jak łamać konstytucję, to tylko w sposób, w który pisowcy się zgadzają.
  • Onyx 24.11.2020
    Ellie Victoriano no dokładnie.
  • laura123 24.11.2020
    Lisie, a co Konstytucja mowi o aborcji?
  • Shogun 24.11.2020
    O aborcji? Nic, ale mówi o czymś takim, jak równość wszystkich wobec prawa, równość kobiet i mężczyzn, o wolności, godności człowieka. A istnieje również coś takiego jak interpretacja i prawo konstytucyjne, które poprzez wykładnie wyinterpretowało prawo do aborcji. Tak to działa.
  • laura123 24.11.2020
    To musisz się zapoznać, bo widać ze pojęcia nie masz. Znasz prawa kobiet, mężczyzn, ale dzieci już nie.
  • Shogun 24.11.2020
    Hahaha, no teraz to mnie rozbawiłaś :) No, ale niech Ci będzie, nie mam pojęcia :))))
  • Celina 24.11.2020
    Shogun chcesz zabijać kogoś, kto w momencie poczęcia nabywa prawo do dziedziczenia majątku?
  • Shogun 24.11.2020
    Celina Bogumił, przychodzisz, nie wiesz o czym mowa, co zostało powiedziane, a co nie i piszesz bez sensu, to samo co już było.
    Dziedziczy, gdy "urodzi się żywe" - koniec tematu.
  • Celina 24.11.2020
    Shogun w chwili gdy jest jeszcze w łonie matki, nabywa prawo do dziedziczenia spadku. To pewne, że jak kogoś zabijesz, to nie będzie dziedziczył. Dotyczy to ludzi w każdym wieku.
  • laura123 24.11.2020
    Skoro masz, to powiedz, co Konstytucja mowi o aborcji? Proste pytanie.
  • Shogun 24.11.2020
    Toż nie mam pojęcia :))))
    Poza tym, już powiedziałem. Prawo do aborcji wiąże się z prawem kobiety do wolności i godności. Na ich podstawie zostało ono wyinterpretowane oraz sformułowane zostały trzy ustawowe przesłanki jej dopuszczalności, które zapewniały równowagę właśnie pomiędzy wolnością, godnością, a prawną ochroną życia.
    Pierwsza przesłanka wiąże się z prawem do życia, w tym przypadku kobiety, której życie jest przez płód zagrożone, jest wartościowane, jako większe od życia nienarodzonego dziecka, tego raczej tłumaczyć nie trzeba, bo to logiczne.
    Druga przesłanka dotycząca gwałtu, odnosi się do godności ludzkiej kobiety, która w tym przypadku przewyższa prawną ochronę życia, czego również tłumaczyć mam nadzieję nie muszę, bo to również logiczne.
    Trzecia przesłanka odnosi się do poważnych, podkreślam poważnych wad i uszkodzeń płodu. Tutaj z kolei ma miejsce zastosowanie zasady wolności. Z wolnością wiąże się wybór. Wolność to w tym przypadku wybór kobiety, czy chce to "dziecko" urodzić, czy nie. To jest wolność, że może zdecydować o swoim dziecku, które nie zapominajmy umrze niedługo po urodzeniu.
    Cóż, tyle, tyle Konstytucja mówi o aborcji.
  • Shogun O pierwszej przesłance nikt nie dyskutuje, co najwyżej o jej doprecyzowaniu. Natomiast powtarzam po raz enty, wyroku chodziło o zakaz aborcji kiedy dziecko urodzi się niepełnosprawne, ale będzie żyło (tak jak ja żyję będąc niepełnosprawnym). Aborcji np. w wypadku bezczaskowie nadal ma być legalna.
  • Anonim 24.11.2020
    Shogun
    niech sie laski same zapłodnią, a będą mogły mówić o swojej wolności. Inaczej ciąża to nie tylko ich ciało. Kończę ze swojej strony temat.
  • Onyx 24.11.2020
    Antoni Grycuk jasne, że nie tylko. Ale jednak też wolność powinnyśmy mieć, koniec końców my rodzimy ;)
  • Anonim 24.11.2020
    Onyx
    to nie kamień, abyście tylko Wy miały decydujące zdanie. To życie.
  • Onyx 24.11.2020
    Antoni Grycuk decyzja powinna być podjęta wspólnie z partnerem
  • Ellie Victoriano 24.11.2020
    Onyx, dokładnie.
  • Zaciekawiony 24.11.2020
    Konstytucja mówi o prawach człowieka i dotyczy obywateli RP. Definiuje też, że obywatelem staje się przez urodzenie. Kwestią niejasną jest zapewnianie każdemu człowiekowi ochrony życia - nie ma definicji od kiedy ktoś się staje człowiekiem. Ponieważ mowa o prawach "przyrodzonych" można to interpretować jako prawa człowieka od chwili narodzin. W istocie całe orzeczenie rozbija się o interpretację kogo dotyczą przepisy konstytucji.
  • laura123 24.11.2020
    Zaciekawiony Ty powinieneś w Trybunale orzekać... z taką wiedzą.
  • Shogun 24.11.2020
    Marek Adam Grabowski wyrok dotyczył trzeciej przesłanki i jego wejście w życie wyeliminuję ją z porządku prawnego w całości.
  • Shogun 24.11.2020
    Antoni Grycuk prawda, lecz mówiłem tutaj tylko o przesłankach dopuszczalności aborcji, nie o aborcji całkowitej, czy jak kto woli "na żądanie".
    Ze swojej strony również kończę.
  • Anonim 24.11.2020
    Shogun
    aha, ok. Moje niedopatrzenie.
  • laura123 24.11.2020
    Ja się pytam o aborcję a nie prawa kobiet. Co konstytucja mowi o prawach dzieci nienarodzonych?
  • Shogun 24.11.2020
    Pytałaś co mówi o aborcji, więc nie zmieniaj tematu. Odpowiedziałem i ze swojej strony temat kończę.
  • Anonim 24.11.2020
    Bardzo mi się podoba ten tekst.
    Tez jestem zdania, że zdurnienie społeczeństwa, a tym samym polityków rośnie na potęgę. Cóż, od zarania dziejów ludziom trzeba było przewodników i dziś jest dokładnie tak samo, dziś tę rolę pełnią: moda, krzykacze i środki masowego przekazu. A wszystko to się dzieje, bo nastała moda na "łatwość". Oby łatwiej, oby od siebie - i odpowiedzialność i winę - oby brawo ja!
    I tak się zastanawiam, czy jeszcze istnieje szansa na normalność. Chyba nie...
    Dzięki za ten tekst.

    Pozdrawiam
  • Józef Kemilk 24.11.2020
    Dzięki Antoni, szczerze to zastanawiam się, czy te wszystkie zachowania, niekompetencja, pseudoliderzy i towarzyszące emocje nie doprowadzą nas do wojny. Nie mówię tylko o Polsce, ale o całej cywilizacji Zachodniej.
  • Anonim 24.11.2020
    Józef Kemilk
    wszystko na to wskazuje. Bez wnikania w szczególiki.
  • Zaciekawiony 24.11.2020
    No cóż, rząd przyzwyczaił nas do tego, że najwyższą władzę w państwie ma osoba zarządzająca wydawaniem Dziennika Ustaw, zaś wykonywanie pewnych obowiązków "niezwłocznie" oznacza "gdy się nam zechce". No to co się dziwić efektom.
  • Józef Kemilk 24.11.2020
    Tak, to jest władza nad władzami. Nieopublikuję i co mi zrobicie?
  • Zaciekawiony 24.11.2020
    Swoją drogą czy w myśl tych przepisów będzie można usuwać zaśniad groniasty i płody z zespołem perfuzji?
  • Narrator 24.11.2020
    Każdy naród ma rząd na jaki zasługuje. Szwed - zły, Prusak - nie lepszy, Rosjanin - jeszcze gorszy, Polak? Najgorszy! A jeśli już Polak potrafi stworzyć coś dobrego to tylko za granicą. Ale skoro mamy najwięcej kościołów na świecie, to módlmy się - jedynie to nam zostało.
  • Józef Kemilk 25.11.2020
    Zgadza się, na taki rząd zasługujemy.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania