Pokaż listęUkryj listę

Marudzenia Szalonego Królika (19) Tragedia w pszczyńskim szpitalu

W pszczyńskim szpitalu doszło do jednej z najgłośniejszych tego roku tragedii. Umarła kobieta oraz jej nienarodzone dziecko. Pani Izabela we wrześniu wykonała badania, z których wynikało, że jej nienarodzone dziecko może mieć liczne wady. Mimo wszystko zdecydowała się donosić ciążę.

Niestety w szpitalu pszczyńskim trafiła na standardową opiekę, na jaką możemy liczyć w Polsce. Z SMS pani Izabeli wynikało, iż tak naprawdę nikt nie interesuje się jej stanem zdrowia. Poinformowano ją jedynie, że by podjąć jakiekolwiek działania, muszą czekać na obumarcie płodu, by móc działać. Czy zdawali sobie sprawę, że taka decyzja może zagrażać życiu matki? To jest pytanie, na które będzie musiał odpowiedzieć sąd.

 

Nie ukrywam, że brak zainteresowania lekarzy jest mi dobrze znany. Moja żona ponad dwanaście lat temu rodziła tuż przed Wielkanocą i także nikt się nią nie interesował. Dlaczego? Bo na dyżurze była jedynie jedna pielęgniarka. Na szczęście wtedy nie było epidemii i mogłem być z żoną, a ona cierpiała, dziecko, o czym nie wiedziałem, dusiło się, a ja próbowałem znaleźć jakąkolwiek pomoc. Dopiero o siódmej rano, gdy pojawili się lekarze, zażądałem by zrobili cesarkę. Nie zrobili tego, ale wymusili poród. Karolinka była poduszona i miałem szczęście, że tylko na tym się skończyło. Pamiętajcie, jak sytuacja w szpitalu jest naprawdę zła, to możecie zadzwonić na policję. To może uratować wasze życie!

 

Mniej szczęścia w tym samym szpitalu miał polski sztangista Bartłomiej Bonk. Jedno z jego dzieci (ciąża bliźniacza) urodziło się z niedotleniem mózgu, a w wieku piętnastu miesięcy umarło. Ojciec dziecka wyrokiem sądowym otrzymał odszkodowanie od szpitala, a sprawa lekarki odbierającej poród została umorzona. Niestety taki jest obraz naszej służby zdrowia, a przypadków, jakie opisałem pewnie wiele.

 

Na wiadomość o pszczyńskiej tragedii ludzie wyszli na ulicę, by walczyć z ustawą aborcyjną. Tylko że w tym przypadku aborcja była możliwa. Niestety ludzie i tak wiedzą swoje, bo przecież każdy pretekst jest dobry. A ludzi bardzo łatwo wyprowadzić na ulicę i jeszcze łatwiej wzbudzić u nich skrajne emocje. Tak właśnie jest w tym przypadku.

 

A może lepiej zadać sobie pytanie, dlaczego tak się dzieje? Każda osoba korzystająca z naszej rodzimej bezpłatnej służby zdrowia musiała nieraz się spotkać z bezwzględnym traktowaniem nas pacjentów. Znajdując się na SOR, czy też w szpitalu przestajemy być ludźmi. Jesteśmy pacjentami, często leczonymi przez starych, przemęczonych lekarzy. To tutaj właśnie leży problem. Od lat (dokładnie od 1984 roku!) kształcimy zbyt mało lekarzy. Do 2007 roku na studiach medycznych było mniej niż trzy tysiące miejsc. W ostatnim czasie się to zmieniło i teraz tych miejsc jest nieco ponad dziesięć tysięcy. Co gorsza, wielu lekarzy wyjechało na zachód i teraz z naszej kochanej ojczyźnie lekarzy mamy zbyt mało i musimy przygotować się na jeszcze gorsze czasy. Kolejnym problemem jest bardzo mała ilość miejsc na specjalizacjach. W tym przypadku, by zostać lekarzem specjalistą, trzeb mieć bardzo dobre znajomości.

 

Co rusz w prasie lokalnej, czy też krajowej pojawiają się informacje, że z powodu braku lekarzy szpitale są zmuszone zamykać oddziały to wewnętrzny, chirurgiczny, neurologiczny, pediatryczny, a także szpitalne oddziały ratunkowe. Nas to wszystkich dotyczy, ale nikt z tego powodu nie wyszedł na ulice. Dowiadujemy się, że w poczekalni zmarł pacjent. Tragedia, ale cóż poradzić. Na ulice nie wyszliśmy.

 

Z pszczyńską tragedią sytuacja jest inna, bo dotyczy delikatnej sprawy, którą politycznie bardzo łatwo wykorzystać. Osoby, które wychodzą na ulice, być może przyczynią się w przyszłości do liberalizacji prawa aborcyjnego i dojedzie do tysięcy cichych tragedii. O nich nie będziemy jednak mówić, bo przecież to nie będą ludzie, a płody.

 

Znany ludzkości mechanizm od lat. Odbierzmy komuś miano ludzi i możemy z nimi zrobić cokolwiek. Swego czasu ludźmi nie byli Murzyni, Indianie, nie byli nimi Żydzi, Cyganie czy też Polacy. Homoseksualizm w Niemczech był karany do 1994 roku. Wiedzieliście to? Odczłowieczone istoty łatwiej zabić, czy też zeszmacić. Prawda, że tak jest? Czy naprawdę chcemy się cofać do bardziej barbarzyńskich czasów, kiedy silniejszy wygrywał?

 

Publiczna służba zdrowia nie ma alternatywy albo mamy lekarza nawet miernego, albo nie mamy oddziału. Może wymuśmy na partiach, by przygotowały realną i możliwą do wykonania reformę służby zdrowia. Przymuśmy, by Polska sprowadziła lekarzy z innych krajów. Z Ukrainy, Białorusi, a może z Indii? Jeżeli nic nie zrobimy to podobne tragedie będą się powtarzać, a my wciąż będziemy skłóceni.

Średnia ocena: 3.7  Głosów: 12

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (180)

  • Targówek 07.11.2021
    Warto czasem się zastanowić, nim nazwie się rządzących mordercami przez ten incydent w Pszczynie czy migrantów. Szczerze mówiąc nie śledzę teraz aż tak bardzo tych tematów politycznych, brzydzę się już. Pszczyny też już zbytnio nie śledziłem, temat strajków ciągnie się od roku. Jedno jest pewne - nie możemy dopuścić do aborcji na życzenie.

    Ciekawa jest jednak ta zależność, że najpierw wszystkie media pieprzą tylko o jednym (pandemia), a potem to już się zaczynają tematy zastępcze (aborcja, migranci, LGBT) i tak dalej. Cztery.
  • Bo inflacja roßnie, Dziubdziusiu.
  • JamCi 07.11.2021
    A gdyby to była Twoja żona? Kochana nad życie. Malka Twojej córki. Co byś zrobił?
  • Targówek 07.11.2021
    JamCi Nie mam żony ani córki. Odsyłam do tekstu Kemlika.
  • JamCi 07.11.2021
    Targówek Ty czytałeś? Wątpię. Ja czytałam.
  • Józef Kemilk 07.11.2021
    Dzięki za komentarz
    Pozdrawiam
  • Grain 07.11.2021
    Rzetelne. Podobnie było przy porodzie mego wnuka - na rozpaczliwy apel córki w ostatniej chwili wykonano cesarkę, urodził się poowijany pępowiną. Natomiast wnuczka została podmieniona i odbita przez matkę, której przyniesiono do karmienia już inne, nieswoje dziecko.

    Mnie lekarze kilka razy /ostatnio dekadę temu/ ratowali życie. A dwa lata temu, zwykła ratowniczka z SOR-u, córka znajomych, która bez uprawnień /nad ranem/ wykonała badanie potwierdzające zator płucny i niejako wyrwała mnie śmierci.

    Opisywana sprawa - za autorem, to sąd będzie rozstrzygał o ew, błędzie lekarskim.
    Hieny cmentarne przeszły wczoraj w pląsach ze śpiewką ***** ***, w******ć. wystarczy rzetelnie pogoglać. Dziś nie mają nawet słowa przepraszam dla rodziny.
    Teraz czekają na inny news.
  • Józef Kemilk 07.11.2021
    Dzięki za merytoryczny komentarz
    Pozdr.
  • Całkiem do rzeczy. Zgodnie z polskim prawem uśmiercenie płodu w celu ratowania kobiety (pomijam semantyczny spór czy to jest aborcja) jest w pełni dozwolone i nikt tego nie neguje. Aborcja eugeniczna to zupełnie inny problem. Ogólnie wielu lekarzy opierdziela się i z stąd takie tragedie. Mój brat zmarł w szpitalu miesiąc po porodzie. Lekarze zachowani się równie podle! Matka nawet usłyszała od pani docent że "dziecko jest do g..." czy jakoś tak. Pozdrawiam 5
  • Józef Kemilk 07.11.2021
    Niestety, dopuki nie będzie wyboru lekarzy (a więc ich nadmiar) dotąd będzie więcej tragedii. A niestety lekarzy raczej więcej nie będzie.
    Pozdrawiam
  • Józef Kemilk tak, ale myślę, że tez jest ważne dbanie o wysokie standardy medyczne np. o zasady okołoporodowe. Władza powinna się tym zajść.
  • Józef Kemilk 07.11.2021
    Marek Adam Grabowski Gdyby lekarzy było w bród, to jakość byłaby wyższa. Swoją drogą trzeba robić co się da, by polepszać jakość służby zdrowia. Niestety jest chyba odwrotnie.
  • Józef Kemilk Wolałbyś być leczony przez trzech słabych lekarzy czy jednego dobrego?
  • Józef Kemilk 07.11.2021
    Edward Handscissors jednego dobrego. Tylko jak jest stu lekarzy, stanowisk do obsadzenia 20 i nie ma nikt znajomości, to kto będzie leczył? Raczej najlepsi, czy najsłabsi?
  • Józef Kemilk To zależy. Jeżeli będą nieetyczni i będą mieli np. szwagra w zakładzie pogrzebowym, to niby najlepsi, ale będą ordynować trutki starym osobom/lub złe terapie doprowadzające do śmierci. Lekarz musi być dobry etycznie i to niezależnie od religii, pochodzenia i statusu społecznego. Sztampowy przykład to doktor Mengele. Być może to najlepszy lekarz podczas studiów. Ale czy rzeczywiście najlepszy w człowieczeństwie?
  • Józef Kemilk: "Gdyby lekarzy było w bród, to jakość byłaby wyższa". - Patrzenie wolnorynkowe Ok, ale nie wpadajmy do dogmatyzm. Państwo musi dbać o standardy.
  • Józef Kemilk 07.11.2021
    Marek Adam Grabowski To niech to będzie uregowane prawnie. Problemem teraz jest, że nie mamy lekarzy, więc najpierw musimy ich wykształcić i/lub sprowadzić. Teraz całkowita prywatyzacja prawdopodobnie pogorszy sytuację. Chyba że prywatne firmy będą zarządzać szpitalami. Chociaż nie jestem przekonany do tego.
  • Garść 07.11.2021
    Jeżeli nie widzisz, Kemlik, związku zeszłorocznego wyroku TK w sprawie zaostrzenia dopuszczeń aborcji a tragedią w Pszczynie, to czemu pojawiły się po wczorajszych protestach wytyczne odnośnie interpretowania nowych nakazów dla lekarzy na stronie Ministerstwa Zdrowia?
    Gdyby rodzina śp. pani Izy nie nagłośniła sprawy, gdyby ludzie wczoraj nie wyszli na ulice polskich miast, nie byłoby reakcji.
    Manipulacją totalną jest twierdzenie, że akcja oddolna jest wynikiem opozycji, że jest stricte polityczna.
    Podłość.
    Ludzi szlag trafił, buntują się przeciw sytuacji, gdzie lekarze na wszelki wypadek, aby nie być pociągnięci do odpowiedzialności karnej z tytułu zeszłorocznego wyroku, czekają na obumarcie płodu, licząc, że organizm ciężarnej będzie na tyle odporny, że sepsa się nie pojawi, lub jeśli już antybiotykami (po wymuszonym porodzie martwego ciała, które toksynami zatruwa organizm kobiety) ją zwalczą.
    Oczywiście, opozycja wykorzysta tragedię. To normalne. Władza też skrupulatnie wykorzystuje błędy opozycji.

    Jasnym dla mnie było, że winą władza obarczy lekarzy, aby zdjąć z siebie odium fundamentalizmu.
    I fakt, mamy kiepską służbę zdrowia.
    I fakt, zdarzają się porody takie jak miała Twoja żona. I to oczywiście wina lekarzy.
    ALE, nikt jeszcze przed rokiem nie czekał z lekarzy na śmierć nienarodzonego, aby ratować kobietę.
  • "wytyczne odnośnie interpretowania nowych nakazów dla lekarzy na stronie Ministerstwa Zdrowia?" - Skoro głupim ludziom trzeba wyjaśniać proste rzeczy to nie było wyboru.
  • "Manipulacją totalną jest twierdzenie, że akcja oddolna jest wynikiem opozycji, że jest stricte polityczna".- Tego typu akcje nigdy nie są oddolne i spontaniczne.
  • Grain 07.11.2021
    Marek Adam Grabowski ale co poszło ,,w eter" i pójdzie to widać.
  • "aby nie być pociągnięci do odpowiedzialności karnej z tytułu zeszłorocznego wyroku" - Niby na mocy jakiego przepisu?
  • "Oczywiście, opozycja wykorzysta tragedię. To normalne". - Ale czy to nie podłość?
  • Garść 07.11.2021
    Marek Adam Grabowski, masz jeszcze jakieś pytania?
  • "ALE, nikt jeszcze przed rokiem nie czekał z lekarzy na śmierć nienarodzonego, aby ratować kobietę". - A z stąd masz te dane? Rozumiem, że wiesz o wszystkich przypadkach śmierci matki w III RP i PRL-u?
  • Garść Zapominałem o jednym.
    "Jasnym dla mnie było, że winą władza obarczy lekarzy, aby zdjąć z siebie odium fundamentalizmu". - Nie władza tylko rodzina ofiary.
  • Garść 07.11.2021
    Marek Adam Grabowski, już, koniec pytań?
  • Garść 07.11.2021
    Chyba tak, bo nowe się nie pojawiło.
    Po pierwsze. Znajdź mi jedną historię polskiego położnictwa od czasów PRL-u, w której kobiecie ciężarnej lekarz powiedział, że musi najpierw urodzić martwe dziecko, a potem się zajmą jej stanem zdrowia.
    Esemes o takiej treści p. Iza wysłała do matki na kilka godzin przed śmiercią.

    Po drugie, nie jest podłością podpięcie się opozycji w akcję protestu, bo protest służy wszystkim kobietom w wieku rozrodczym, by nie umierały dla dobrego samopoczucia przeciwników aborcji.

    Po trzecie, zanim się zaatakuje, samemu trzeba ogarnąć zapisy prawne ubiegłorocznego wyroku TK.
    Oczywiście one nie nakazują zabijania ciężarnych w razie zagrożenia zdrowia i życia, ale jednocześnie zabraniają aborcji płodów/dzieci z nieuleczalnymi wadami letalnymi, skutkującymi śmiercią dziecka.
    Jak lekarz ma to interpretować, jeśli za aborcję w tej sytuacji może pójść siedzieć?
    Pomyśl.
  • Garść "Znajdź mi jedną historię polskiego położnictwa od czasów PRL-u, w której kobiecie ciężarnej lekarz powiedział, że musi najpierw urodzić martwe dziecko, a potem się zajmą jej stanem zdrowia". - Nie znam nikogo kto w PRL-u zginął na motorze. Według twojej logiki nikt wówczas nie zginał na motorze. I ciągnę nie podałeś z skąd masz te dane.
  • Garść "Esemes o takiej treści p. Iza wysłała do matki na kilka godzin przed śmiercią". - Ok, ale to mogła być tylko jej interpretacja. Po za tym nawet jeśli lekarz tak jej powiedział to albo nie zna prawa albo ordynarnie kłamał. Jedno i drugie oznacza, że nie powinien leczyć.
  • Garść 07.11.2021
    Marek Adam Grabowski, z braku zaistnienia takiej historii w przestrzeni medialnej. Nie dysponuję, podobnie jak Ty, kartami wszystkich pacjentek ciężarnych.
    A na motorze zginęło wielu, w tym mój wujek w 80'.
  • Garść 07.11.2021
    Jaaasne. Każda aborcja jest zbrodnią.
    Zadowolony?
  • Garść:" (...) bo protest służy wszystkim kobietom w wieku rozrodczym, by nie umierały dla dobrego samopoczucia przeciwników aborcji". - Bezkarność lekarzy spowoduje, że nie będą umierały? Niezłe! I jeszcze jedno naprawdę myślisz, że ktoś może mieć dobre samopoczucie z śmierci ciężarnej kobiety? Znasz takich pojebów?
  • Garść: "Jak lekarz ma to interpretować, jeśli za aborcję w tej sytuacji może pójść siedzieć?" - Nikt nie pójdzie siedzieć za np. terminacje ciąży pozamacicznej (taki zabieg miała moja babcia). To są ewidentne sprawy, po za tym mamy domniemaną niewinność.
  • Garść" Pomyśl" - Rzeczywiście trzeba myśleć jak się z tobą rozmawia.
  • Garść 07.11.2021
    Marek Adam Grabowski, nie. Dlatego nie sądzę, że lekarze CHCIELI śmierci tej kobiety, ale bali się, że za aborcję płodu pójdą siedzieć. Inaczej nie potrafię sobie wytłumaczyć tej tragedii.
    Natomiast znam kumpla, pojeba, który sprzeciw wobec aborcji tłumaczy wrednością bab. On się narobił, wbił swe cenne nasienie, a ona nawet nie potrafi dzieciaka urodzić.

    A Twoja babcia, jak mniemam, była w ciąży, kiedy aborcja była legalna na życzenie.

    Fakt, nie przekazuję komunikatów dnia.
  • Garść:"(...) z braku zaistnienia takiej historii w przestrzeni medialnej". -Ktoś by w PRL-u o tym napisał! jako wnuk PRL-owskiego dyrektora szpitala zapewniam cię, że wtedy takie rzeczy nie widziały światła dziennego.
  • Garść: "A na motorze zginęło wielu, w tym mój wujek w 80". - Teraz sobie przypomniałem, że mój tez zginął, ale chyba rozumiesz sens retoryczny.
  • Garść: "Każda aborcja jest zbrodnią". - Aborcja jest złem, ale czasami trzeba poświecić dziecko dla matki. Moją babcie spotkało to dwukrotnie.
  • Garść 07.11.2021
    Marek Adam Grabowski, no widzisz, ale jest tak, dzięki prawu, jego interpretacji, że poświęcenie dziecka wydaje się być lekarzowi przyczyną jego uwięzienia w celi.
  • Garść: " Dlatego nie sądzę, że lekarze CHCIELI śmierci tej kobiety, ale bali się, że za aborcję płodu pójdą siedzieć. Inaczej nie potrafię sobie wytłumaczyć tej tragedii". - I tu się z tobą nie zgadzam. A nie wiem co było w ich głowach. To musi wyjaśnić sąd. Ale nie zawsze lekarze dbają o pacjentów. Piszę to mimo (a może nawet dlatego) że sam pochodzę z rodziny lekarskiej.
  • Garść: "A Twoja babcia, jak mniemam, była w ciąży, kiedy aborcja była legalna na życzenie". - Tak ale mniema, że teraz postąpiono by z nią identycznie.
  • Garść: "Natomiast znam kumpla, pojeba, który sprzeciw wobec aborcji tłumaczy wrednością bab. On się narobił, wbił swe cenne nasienie, a ona nawet nie potrafi dzieciaka urodzi". - współczuje znajomego.
  • Garść" ale jest tak, dzięki prawu, jego interpretacji". - Tylko, ze to nie jest interpretacje, ale jagnięta nadinterpretacja.
  • Garść 07.11.2021
    Marek Adam Grabowski, mniemać może, dr Socha (szef bodajże gdańskiej kliniki położnictwa) opisywał jak zwlekali z aborcją ciąży pozamacicznej ze strachu o własne 4 litery.
    Doszło do krwotoku wskutek pęknięcia jajowodu, dopiero wtedy wylądowała na stole i zrobili jej cesarkę.
  • Garść 07.11.2021
    Słuchaj, a kiedyś zaryzykowałes swoje spokojne życie dla dobra obcego człowieka?
  • Marek Adam Grabowski Jest tragedia, zmarła kobieta. Tutaj na podstawie szczątkowych informacji widać, że popełniono błąd lekarski. Tego dziecka nie dało się uratować, ponieważ matce odeszły" wody" płodowe, a dziecko było za małe na inkubator. Nie wiadomo po co czekano na śmierć dziecka - tu jest jedyne wyjaśnienie - strach przed więzieniem. Niestety oprócz wyroku TK powinno być opracowane jasne i klarowne postępowanie - odeszły wody, dziecko da się uratować/ nie da się uratować. Ale to trzeba chcieć. Bo dalej będą tragedie.
  • Józef Kemilk 07.11.2021
    Dzięki za komentarz. Już Marek co nieco odpowiedział. W USA są ostrzeżenia, że kawa jest gorąca, tak na wszelki wypadek, by procesów uniknąć. Więc jak ministerstwo zamieściło wytyczne to dobrze. A czy lekarze się boją? Chyba nie, jakoś mało jest procesów o błędy lekarskie. A gdyby się bali za bardzo, to nie byłoby dobrze. Nikt by nie podejmował ryzyka (co sugerujesz)
    Pozdrawiam
  • Józef Kemilk USA to zły przykład. Tam funkcjonuje inne prawodawstwo - common law. I prawo tam stanowi wyrok sądu - precedens. U nas jest prawo typu - norma prawna ustalana przez prawodawcę czyli parlament. Wyrok TK to jest orzeczenie czy ustawa jest zgodna z konstytucją. Sądy mają jedynie stwierdzać czy dana czynność prawna jest obarczona sankcjami. A wytyczne po tej tragedii są jedynie w celach "rekomendacyjnych". Czyli pomoc lekarzom, aby działali zgodnie z prawem. Bardziej na miejscu jest rekomendacja samorządu lekarskiego, który jest niezależny od władzy. I to on powinien zadbać o rekomendacje dostosowane do takiego a nie innego prawa.
  • Garść: "a kiedyś zaryzykowałes swoje spokojne życie dla dobra obcego człowieka?" - Tylko, że ryzyka nie było. Nie ma żadnych podstaw do ukaranie lekarza, który uratował życie. A po za tym sami wybrani sobie ten zawód, więc niech pełnią swoją misję. Kiedy aplikowałem do służby więziennej, nie przyjęli mnie, ale gdybym został funkcjonariuszem to musiał bym pełnić obowiązki i brać za nie odpowiedzialność.
  • Garść: " dr Socha (szef bodajże gdańskiej kliniki położnictwa) opisywał jak zwlekali z aborcją ciąży pozamacicznej". - Coś o tym słyszałem, ale dla mnie to wpadanie w paranoje. Natomiast cześć ginekologów mówi, że pracuje jak przed wyrokiem (oczywiście mam na myśli ratowanie życia, a nie eugenikę) i moim zdaniem to jest właściwie podejście.
  • pansowa 07.11.2021
    Marek Adam Grabowski wybacz, ale więcej lotności się po tobie spodziewałem. Tu już parokrotnie wyjaśniono na mocy jakiego przepisu.
  • Czy takie zwlekania były kiedy aborcja była na życzenie. Nie wiem czy był identyczny przypadek, ale moja mama zaczęła rodzić o 23, a personel nic nie robił, aż do 6 rano. Potem zrobiono matce czesarkę, i zabrano jej mojego brata. Po jakimś czasie przyszła pani docent i powiedziała, ze dziecko jest do g... . Brak umierał miesiąc, dopiero po śmierci oddano go rodzicom. Lekarze nie zawsze postępują etycznie i nie można wszystkiego wyjaśnić jednym wyrokiem.
  • pansowa To wytłumacz mi jak można kogoś skażać za usunięcie ciąży pozamacicznej?
  • pansowa 07.11.2021
    Marek Adam Grabowski Spytaj ludzi pokroju Chazana jak masz problem.
    A tu nie mówimy o pozamacicznej, tylko o sytuacji, kiedy lekarze uznaliby płód za zagrożenie i dokonali aborcji, a później ktoś by uznał, że nie było zagrożenia i była to aborcja nielegalna.
    A to jest karalne.
    Pomijając fakt, że aborcji już nie można dokonać, mimo stwierdzonych, poważnych wad płodu.
    Więc nie zaryzykowano i taki jest efekt.
  • pansowa To czemu tego nie zrobiono pokaże śledztwo. Temat ciąży pozamacicznej poruszył Garść. I co to znaczy: "(...) później ktoś by uznał, że nie było zagrożenia i była to aborcja nielegalna(...)"? - Winę trzeba udowodnić. W Pszczynie była sprawa jednoznaczna i trzeba być mega pojebem, żeby negować zagrożenie. Z resztą już przed wyrokiem taki pojeb mógł się znaleźć. Tylko jakoś go nie było.
  • pansowa: "Spytaj ludzi pokroju Chazana jak masz problem". - Nie trzeba go pytać. Pod tym linkiem Chazan zapewnia, że usunąłby taką ciąże.
    https://opoka.org.pl/biblioteka/F/FE/gn201111-podwojny.html
  • pansowa 07.11.2021
    Marek Adam Grabowski Wspaniały i etyczny fachowiec :)))
    Ty bardziej lubisz dyskutować niż myśleć, więc nie ma co pisać.
    W tym kraju można wszystko i wszystkim już udowodnić. A przynajmniej sporządzić akt oskarżenia.
  • pansowa Chciałem tylko zaznaczyć, że nawet on podjąłby taki krok. Co do "udowadniania". Jakie by prawo nie było, to każdy może być Tomkiem Komendą, ale to są jednostkowe przypadki. Na razie, nikt nie ma zarzutów za uratowanie kobiety, a za brak ratunku zarzuty już są, i niech tak zostanie.
  • Garść 07.11.2021
    Marek Adam Grabowski, skądże nadal nikt nie ma zarzutu za brak ratunku, aktualnie sprawdza się okoliczności śmierci P. Izabelli, a wyszły kolejne dwie tragedie ciężarnych, w tym jednej Pani ze Świebodzina też z nieleczoną sepsą.
    I po to są te protesty, człowieku.
    Chcesz spać spokojnie, to śpij.
    Chcesz się okłamywać, okłamuj.
    Dla ginekologów położników najważniejszy termin to "żywa ciąża".
    Żywa ciąża nie może się pojawić w dokumentacji aborcji. Bo... lekarze wolą nie mieć nic wspólnego z prokuratorem.
    "Martwa ciąża" - bezpieczny glejt.
    Wyobraź sobie, że udokumentowano kilkanaście przypadków przeżycia dzieci z ciąży pozamacicznej na świecie. I dlatego prawdopodobnie odwlekano aborcję u kobiety do momentu, kiedy jej życie zawisło na włosku wskutek krwotoku z pękniętego jajowodu.

    Jakie jest nastawienie Ziobry do lekarzy po śmierci jego ojca - wie chyba każdy.
    Kobieta ciężarna w Polsce niech modli się o ciążę, która jej zdrowiu i życiu nie zagrozi.
    Na nikogo innego nie może liczyć. Judymów dziś brak,
    Bo te protesty dopóki nie zmieni się litery prawa też niczego nie zmienią.

    Kończę dialog.

    Kemilk - wybacz wielokrotne, ale bezwiedne wypaczenia Twojego nicku.
  • pansowa 08.11.2021
    Marek Adam Grabowski Nie. Niech tak właśnie nie zostanie. Prawdziwi sprawcy próbują być sędziami we własnej sprawie.
  • Garść Okłamujesz się to ty sam. Dzieci przeżywają ciąże pozamaciczną, też wymyślił. Jeśli martwa ciąża to bezpieczny glejt to czemu ci lekarze mają proces? Oświeć mnie, bo tego nie odgarniam.
  • pansowa Kto powiedz mi kto konkretnie ma zarzuty? Umieram z ciekawości.
  • pansowaL: "Prawdziwi sprawcy próbują być sędziami we własnej sprawie". - Rozumiem, że masz na myśli pozwanych przez rodzinę lekarzy?
  • pansowa 08.11.2021
    Marek Adam Grabowski na pewno nie ci, którzy powinni.
    Nie chce mi się już bić pianę.
  • pansowa 08.11.2021
    Marek Adam Grabowski rozum sobie co chcesz.
  • Garść Ok, sprawdziłem był taki jeden przypadek w Rosji, wówczas i kobieta i dziecko przeżyli, a kobieta nawet nie wiedziała o ciąży. Nie da się naukowo tej historii wyjaśnić. Lekarze nazwali to cudem. Jeśli dla ciebie cud to norma medyczna to oderwałeś się od rzeczywistości.
  • pansowa czyli nie dowiem się kogo oskarżono. Szkoda.
  • Garść pansowa proponuję się wyedukować na temat ciąży pozamacicznej bo widzę, że żyjecie w innej rzeczywistości. Tutaj fachowy portal wszystko wyjaśnia https://portal.abczdrowie.pl/ciaza-pozamaciczna.
  • Tjeri 08.11.2021
    Marek Adam Grabowski
    Z tego co czytałam, to współczesna medycyna zna 17 takich przypadków.
  • Tjeri ale to są cuda. Prawo i medycyna nie mogą liczyć na cuda.
  • Tjeri 08.11.2021
    Marek Adam Grabowski
    Zgadzam się. Ale czy ekipa rządząca przestrzega prawa? Czy nie byliśmy świadkami kolejnych absurdów? I nie pytam atakująco, nie chcę rozpętywać kolejnej burzy, raczej pozostawiam do refleksji. Przypominam też, że jest "na stole" projekt przepisów całkowicie zakazujących aborcję.
  • Tjeri liczę na rozsądek prokuratury i sadów. A ten całkowity zakaz wątpię, żeby przeszedł. Ten pomysł jeśli zadziała to w tylko w drugą stronę. Rozumiem emocje wywołane tragedią, ale burza niczemu nie służy i tylko pogarsza sprawę.
  • Tjeri 08.11.2021
    Marek Adam Grabowski
    Tak, "dzięki" tej tragedii, bardzo wątpliwe jest, że pomysł przejdzie. Wcześniej – mógł przejść jak najbardziej. Wnioskuję po wypowiedziach poszczególnych posłów oraz reakcjach ludzi "prorządowych", którzy nawet nie wiedzą co popierają (przykład z naszego forum), ale są "za" i za to "za" będą gotowi pałować i kopać itp.
  • pansowa 08.11.2021
    Marek Adam Grabowski Szkoda mojego czasu.
    Odpływasz po prostu od meritum jak nie przymierzając patriota.
  • pansowa jak nie potrafisz mi podać przykładów to twoje sprawa. Meritum starłem się trzymać,
  • Tjeri na naszym forum są tacy, którzy poprą wszystko co rządowe zanim zobaczą co rząd zrobił.
  • Najbardziej oburza mnie tutaj postawa Donalda Tuska, który wziął udział w "marszu dla Izy" (przypominam, że rodzina prosiła o nie podejmowanie takich działań) i stwierdził, ze lekarze są sami ofiarami. A wiec uważa że bezkarność winnych śmierci to szacunek dla ofiary. Litości!
  • Patriota 07.11.2021
    Cóż, Donald Tusk ma obiecane, że po obaleniu rządu dostanie w zarząd Generalną Gubernię, i jako następca Hansa Franka będzie się tutaj szarogęsił. Podobno szykuje się na prezydenta. Średnia przyjemność widzieć go ponownie, zważywszy jakich zniszczeń ten łotr dokonał przez osiem lat swoich ostatnich nierządów. Więc weźmie udział w każdym łajdactwie, które jego zdaniem przybliży obalenie obecnego rządu. Zlot folksdojczów na Placu Zamkowym nie wypalił, to teraz jak hiena węszy łupy nad ostygłym trupem jakiejś Bogu ducha winnej kobiety. Dlatego dziwię się, że jego łajdacka postawa i udział w różnego typu szemranych przedsięwzięciach może jeszcze Ciebie dziwić, Marku.
  • Józef Kemilk 07.11.2021
    Niestety często na sztandary wciąga się nieżyjących, nie zastanawiając się, czy popierałby głoszone postulaty.
  • Tjeri 07.11.2021
    Autor i szanowni co poniektórzy komentatorzy powinni wszczepić sobie macice. Choćby w postaci eksperymentu myślowego.
    Ja jako kobieta powiem, że nie wiem czy w tej chwili zdecydowałabym się na dziecko (nie tylko dlatego, że dbający o swoją skórę lekarz popełni błąd).
    I zmienne, że wciąż to faceci mają tyle do powiedzenia.
  • Tjeri 07.11.2021
    *znamienne
  • Targówek 07.11.2021
    Tjeri Jeśli jedynym twoim argumentem jest ksenofobiczna gadka o złych samcach, którzy niszczą ci życie, to nie wiem do czego zmierza dyskusja.
  • Tjeri 07.11.2021
    Targówek no z Tobą się nie spodziewam żadnej dyskusji.
  • Tjeri mam nadzieję, że ciebie niczym nie uraziłem.
  • Józef Kemilk 07.11.2021
    Ciekawa propozycja. Co do obaw o ciążę i poród, to po naszych z żoną przygodach, też mam i nie decydowałbym się na kolejne. I nie ma to związku z wyrokiem TK.
  • Tjeri 07.11.2021
    Józef Kemilk
    Wybacz, ale nikt kto nie był w ciąży nie zrozumie w czym rzecz. To jak gadanie o skokach narciarskich przed telewizorem.
  • Józef Kemilk 07.11.2021
    Tjeri Masz rację, dla mnie ten poród to był koszmar, więc zdaję sobie sprawę, że to trzeba przemnożyć.
  • Tjeri oczywiście nigdy nie będę (dosłownie) w ciąży. Ale skoro moja babcia poroniła 11 razy! (serio), miała usunięta ciąże pozamaciczną, usunięty zdeformowany płód, jedno dziecko zmarło jej po porodzie, a jedno urodziła podczas wojny; a mojej mamie umarło dziecko po porodzie przy całkowitym olaniu sprawy przez szpital; a moje niepełnosprawna kuzynka urodziła niepełnosprawne dziecko (0bydwoje ledwo przeżyli poród) to chyba mam prawo obawiać się bycia ojcem. A mamy jeszcze inne (niemedyczne) obawy.
  • Tjeri 07.11.2021
    Józef Kemilk
    Dlatego właśnie takie zerojedynkowe męskie rozmyślania się nie sprawdzają w takich sprawach. O życiu dziecka i kobiety może zadecydować nieświeży kotlet w diecie lekarza, czy jego gorsza dyspozycja danego dnia z jakiegokolwiek powodu. Nie dokładajmy do listy.

    Aborcja ze względu na zagrożenie życia kobiety jest jak na razie legalna. Ale moment w którym to zagrożenie już występuje (a kiedy jeszcze nie) nie jest jasny. Tu można różnie interpretować. Wszak wiele kobiet będących na miejscu Pani Izy przeżyło, a wiele zmarło na etapie, który nie powinien nieść niebezpieczeństwa. I tu jest miejsce na strach. Nie tak dawno, w dyskusji na forum Bogumił z Laurą przekonywali mnie, że zmiany wprowadzone przez TK nie dotyczą ciężkich wad płodu i że nadal w takich przypadkach można abortować. Gdy coś tam do nich dotarło, zaczęli pisać, że "furtką jest zagrożenie życia matki" (kopiuj wklej bez zrozumienia z jakiegoś poradnika). I tego boją się lekarze. Że ich działania zostaną podpięte pod "legalną furtkę". Że ktoś za jakiś czas zajrzy w dokumenty i stwierdzi, że jego zdaniem życie matki zagrożone nie było i że na jego oko, aborcja została przeprowadzona ze względu na stwierdzone wady płodu. Naprawdę nie wydaje Wam się to prawdopodobne? Naprawdę lekarze nie mają się czego bać?
  • Tjeri 07.11.2021
    Marek Adam Grabowski pozwól, że "podepnę" Cię pod odpowiedź powyżej pisaną do Józefa.
  • Józef Kemilk 07.11.2021
    Tjeri Raczej my mamy się czego bać, czyli braku lekarzy i zamykania oddziałów. To jest większe zagrożenie.
  • Tjeri 07.11.2021
    Józef Kemilk
    To nie jest odpowiedź na moje końcowe pytanie, ale i tak sporo mówi...
  • Tjeri 07.11.2021
    A co do braku lekarzy. Posłanka rządzącej partii nie tak dawno krzyczała, gdy protestowała służba zdrowia: "Niech jadą!".
  • Józef Kemilk 07.11.2021
    Tjeri poszczególni ludzie boją się różnych rzeczy. Więc nie wykluczam tego. Natomiast podgrzewacze tematu strach może nasilić. To takie nakręcanie się.
  • Józef Kemilk 07.11.2021
    Tjeri No i? Mało to nierozgarniętych ludzi na świecie. Ja mówię "Niech przyjadą" Tylko to nic nie da, bo nie mam żadnej mocy sprawczej.
  • Tjeri 07.11.2021
    Józef Kemilk
    Niestety posłowie mają. Skutecznie zgnoili strajkujących.
  • Tjeri 07.11.2021
    *rządzący nie posłowie - miało być
  • Tjeri: "(...)wiele kobiet będących na miejscu Pani Izy przeżyło, a wiele zmarło na etapie, który nie powinien nieść niebezpieczeństwa". - To, że ktoś przeżył nie znaczy że nie było niebezpieczeństwa. Mój znajomy wpadł pod samochód i nic mu się nie stało. Czy to znaczy, że jest kwestią dyskusyjną czy wpadanie samochodami jest niebezpieczne?
  • Tjeri: " (..)Że ktoś za jakiś czas zajrzy w dokumenty i stwierdzi, że jego zdaniem życie matki zagrożone nie było i że na jego oko (...)"- zapomniałeś o zasadzie niewinności? Idąc twoim tokiem myślenia każdy zabieg można uznać za przestępstwo.
  • Tjeri: "pozwól, że "podepnę" Cię pod odpowiedź powyżej pisaną do Józefa". - Masz racje, dla mego dziadka strata kilkunastu dzieci i wnuka to było jak oglądanie telewizji.
  • Tjeri 07.11.2021
    Marek Adam Grabowski
    Ależ ciąża niesie ze sobą ogrom zagrożeń dla kobiety na każdym etapie. I pomyśl o "furtce", o której pisałam. Zaraz po wyroku pojawiło się multum artykułów radzących kobietom "iść w tę stronę". Czyli pewnie płacisz lekarzowi,a on uzna, że ciąża zagraża życiu matki. Niestety, pewnie i nieraz tak się stało. Myślę, że nie jest wcale paranoją głos z tyłu głowy, mówiący "poczekajmy jeszcze chwilę, wtedy nikt się nie przypieprzy". Nie twierdzę, że to właściwy głos, ale czy nie dość naturalny?
  • Tjeri 07.11.2021
    Marek Adam Grabowski
    "Masz racje, dla mego dziadka strata kilkunastu dzieci i wnuka to było jak oglądanie telewizji."
    Nie manipuluj proszę moimi wypowiedziami. Myślę, że stać Cię na dyskusję na wyższym poziomie.
  • Tjeri Przepraszam, ale trochę mnie to zabolało. Problem trudnych ciąż jest znany w mojej rodzinie.
  • Tjeri 07.11.2021
    Marek Adam Grabowski
    "Problem trudnych ciąż jest znany w mojej rodzinie."
    A jednak nie widzisz źródła strachu dla kobiety w obecnej sytuacji. A ja jako kobieta widzę. Trochę przeżyłam i wszystko pamiętam.
    O siebie już się nie boję. Ale mam córkę.
  • Tjeri:" mówiący "poczekajmy jeszcze chwilę, wtedy nikt się nie przypieprzy". Nie twierdzę, że to właściwy głos, ale czy nie dość naturalny?" - Może i naturalny, ale od lekarza wymaga się większej odporności psychicznej niż od innej osoby. Natomiast mi chodziło, o to, że trzeba udowodnić, iż zagrożenia nie było, więc jest to w praktyczne nierealne. Natomiast obawiam się, że cześć społeczeństwa celowo chce robić panikę i to może naprawdę zaszkodzić kobietom.
  • Tjeri 07.11.2021
    Marek Adam Grabowski
    "zapomniałeś o zasadzie niewinności?"
    "Natomiast mi chodziło, o to, że trzeba udowodnić, iż zagrożenia nie było"

    A co powiesz o słynnej sprawie dra Mirosława Garlickiego? Bardziej znanego jako Mirosława G.?
  • Tjeri Nie chciałem być źle zrozumiany. Na pewno dla kobiety trudna ciąża jest większym problemem (nie wiem czy to właściwie słowo?) niż dla mężczyzny. Facet na pewno nie umrze przy ciąży pozamacicznej. Jednak coś jest, że mężczyźni boją się ciąży i ojcostwa. Może naprawdę to my jesteśmy słabą płcią?
  • Tjeri:"A co powiesz o słynnej sprawie dra Mirosława Garlickiego? Bardziej znanego jako Mirosława G.?" - Byłem oburzony postawą Ziobry, ale to była zupełnie inna sprawa.
  • Tjeri Mam nadzieję, że twoja córka nie będzie miała problemów w ciąży.
  • Tjeri 07.11.2021
    Marek Adam Grabowski
    A w "innej sprawie" nie ma domniemania niewinności? Czy lekarz może być spokojny, bo to inna sprawa?
    Niestety to są standardy postępowania tej władzy. I lekarze mają podstawy by się bać, szczególnie po zapowiedziach pokazowych procesów aborterów.
  • Tjeri 07.11.2021
    Marek Adam Grabowski
    "Tjeri Mam nadzieję, że twoja córka nie będzie miała problemów w ciąży."
    Dzięki.
    Nie odzywam się już więcej.
    A Wasze (męskie) rozważania pozostaną akademickie. Bo kobiety się będą bały i lekarze również,bez względu na to, czy uznacie to za zasadne czy głupie.
  • Tjeri Chodziło, mi że zarzuty były zupełnie inne typu. Po za tym obronił się i jeszcze Ziobro musiał my zapłacić.
  • Tjeri: "A co powiesz o słynnej sprawie dra Mirosława Garlickiego? Bardziej znanego jako Mirosława G.?" - Chyba obowiązkiem władzy jest uspokajać niepotrzebny strach i dawać ludziom poczucie bezpieczeństwa.
  • Tjeri 07.11.2021
    Marek Adam Grabowski
    Miałam już milczeć, ale jeszcze odpowiem.
    Tak... Dostał całe ogromne 30 tysi za złamane życie i karierę. Oprócz tego zmarło trochę osób, które po tym zatrzymaniu i słowach Ziobry zrezygnowały z przeszczepów...
  • Tjeri 30 tys. zawsze coś, zwłaszcza jeśli uwzględnimy, że cześć zarzutów była słuszna. Po za tym to przypadek jednostkowy. Dla jasności nie jestem adwokatem Ziobry, o którym mam jak najgorsze mniemanie. Oczywiście każdy z nas może być Tomkiem Komendą, ale nie wpadajmy w obsesję. Stach, zwłaszcza podsycany politycznie, niesie zło. Nie lekceważę obaw kobiet, mam nadzieję tylko, że uda się te obawy uspokoić. Dla dobra samych kobiet.
  • Sprostowanie. Lekarz (sprawdziłem na wiki) otrzymał w trzech procesach po kolei: 7 tys. zł , 8 tys euro i 150 tys (!) zł. więc naprawdę dużo; a przypominam, że nie wszystkie zarzuty były bezpodstawne.
  • Jeżeli płód w ciele matki zagraża jej życiu, lekarze mają prawo ratować życie matki, dokonując aborcji - zabijając je. Jeżeli matka jest nieświadoma, nieprzytomna to co? Tutaj powinna być wytyczna, że pytają ojca? Czy ojciec nie ma prawa do decydowania. Czas działa na niekorzyść. Jeżeli ojciec jest nieznany, to chyba powinni ratować matkę, jeżeli nie znają jej zdania na temat zagrożenia jej życia.
    Kolejny temat - nowotwór. Jeżeli matka chce przyjmować leki, które mogą uszkodzić dziecko w jej łonie, lekarze nie powinni uzależniać podawania leku od aborcji. Z drugiej strony uszkodzenie zdrowia dziecka na skutek przyjmowania chemii - inhibitory podziałów komórkowych, jest nieludzkie i tragiczne w skutkach. Tutaj są konflikty interesów i zawsze będzie dyskusja czy zniszczyć dziecko chemią, czy je zabić i podawać matce chemię.
  • Dokładnie.
  • Józef Kemilk 07.11.2021
    Tak jak piszesz
  • Noico 07.11.2021
    wniosek prosty jest i stały
    zawiniły konowały
  • cos_ci_opowiem 07.11.2021
    "Na wiadomość o pszczyńskiej tragedii ludzie wyszli na ulicę, by walczyć z ustawą aborcyjną. Tylko że w tym przypadku aborcja była możliwa. Niestety ludzie i tak wiedzą swoje, bo przecież każdy pretekst jest dobry. A ludzi bardzo łatwo wyprowadzić na ulicę i jeszcze łatwiej wzbudzić u nich skrajne emocje. Tak właśnie jest w tym przypadku. "

    Właśnie nie była możliwa, bo uniemożliwili ją lekarze zesrani po wyroku garkuchni. Miała ta kobieta w tym stanie jechać do Czech czy co?
  • Garść 07.11.2021
    Szczerze, to uważam ten tekst za pisowską manipulację. Całkiem dobrą, fakt.
    Wybacz, Kemlik, ale tak mi się skojarzyło już w połowie czytania.
  • Była możliwa, ponieważ pacjentka na skutek pewnych wydarzeń miała odejście wód płodowych. I to powinno skutkować natychmiastowym wywoływaniem sztucznego porodu/otwarciem macicy. Ale... Ze względu na strach przed odpowiedzialnością w obliczu wyroku TK, zdecydowano się na czekanie. I teraz kwestia tego czy sepsa była przyczyną bezpośrednią śmierci czy np, podanie krwi o innej grupie ( jeżeli brakowało "krwi uniwersalnej" 0rhminus). Może pacjentka była uczulona na środki anestezjologiczne, itp/itd. Potrzeba jest gruntownego badania, co szpital w przypadku rażącej pomyłki będzie chciał ukryć ( np pomylone etykiety krwi).
  • cos_ci_opowiem 07.11.2021
    Edward Handscissors Jesteś lekarzem?
  • cos_ci_opowiem 07.11.2021
    Garść też tak myślę, że Kemlik symetryzuje, czyli jednak nadal stosuje pisowską narrację, tylko trochę bardziej wyrafinowaną niż telewizyjny rozrzutnik gówna z trzema literkami w okienkach.
  • cos_ci_opowiem A myślisz, że lekarz wypowiadałby się o kolegach, którzy prawdopodobnie popełnili błąd? I masz rację z tym podejściem , tutaj powinno być śledztwo przeprowadzone przez ludzi, którzy znają się na rzeczy, a nie przez "garkuchnię" przyklepującą wyrok na życzenie telefoniczne.
  • cos_ci_opowiem PS. dlaczego nazywacie gościa konsekwentnie Kemlik. To jest Ke - mleko, kemilk.
  • cos_ci_opowiem 07.11.2021
    Edward Handscissors Literówka, powtórzyłem po użytkowniczce wyżej. Kemilk (Klimek).
    Czyli w każdym przypadku tego typu śledztwo. A gdyby pozwolono jej na terminację ciąży, zanim nastąpiły poważne problemy, kobieta by żyła i żadne śledztwo nie byłoby potrzebne.
  • cos_ci_opowiem Terminacje ciąży też czasem kończą się śmiercią. To nie jest wyrwanie zęba. A nawet przy wyrwaniu można odejść - brak krzepliwości i wykrwawienie/ wstrząs septyczny na skutek uwolnienia zgorzeli do krwioobiegu.
    Mamy prawo do życia. I to powinno być szanowane. Prawo do zabijania jest prawem trudnym i zawsze przebiega w atmosferze kłótni. Ty jesteś za wprowadzeniem prawa do aborcji w przypadku ciąż stanowiących ryzyko śmierci matki. I teraz pytanie, czy aborcja w przypadku każdej ciąży patologicznej - czyli powrót do wcześniejszego prawa czy aborcja w przypadku gdy dziecko po donoszeniu i narodzeniu i tak umrze -np dziecko arlekin.
  • Józef Kemilk 07.11.2021
    To niezbyt ci lekarze byli rozgarnięci, bo teraz będą mieli proces o spowodowanie śmierci kobiety.
  • Józef Kemilk 07.11.2021
    Garść szczerze to czasem jestem pisiorem, czasem rosyjskim trolem, bo myślenie niezależne jest często źle przyjmowane. Ale jak komuś ma to pomóc, to nie będę się sprzeczał.
  • Józef Kemilk Nie o spowodowanie śmierci, tylko o błąd w sztuce lekarskiej- nadmierna zwłoka w procedurze medycznej. I nie jest do końca powiedziane, że oni zawinili, bo mogli dostać np od przełożonego taką rekomendację, aby czekać. Sami mogli np być za natychmiastowym usunięciem ciąży, która w żadnym wypadku nie był możliwa do utrzymania ( pęknięty worek owodniowy). Ale ulica już wie kto zawinił. Więc potrzeba kogoś ukamienować.
  • Józef Kemilk 07.11.2021
    Edward Handscissors masz rację, nie byłem tam i nie wiem. Zresztą gazety też często przeinaczają fakty, więc lepiej poczekać na sąd. Niestety ulica wydała już wyrok.
  • cos_ci_opowiem 07.11.2021
    Edward Handscissors Ale zrozum, że płód, szczególnie wczesny to nie jest jeszcze samodzielne życie, które trzeba by było za wszelką cenę chronić.
  • cos_ci_opowiem To smutne co piszesz. Nie ma czegoś takiego jak za wszelką cenę. Nawet osobę będąca pod respiratorem ( nie przez covid) po pewnym czasie można odłączyć od wspomagania oddechowego. We Francji w Anglii w USA poszli dalej bo osoby wspomagane wodą i jedzeniem w płynie zaczęli zabijać - Vincent Lambert, Terri Schiavo, oraz Polak zagłodzony i odwodniony w szpitalu Plymouth.
  • dziadek grafoman 07.11.2021
    Moj komentarz...proszę bardzo

    Po pierwsze teza: PIS jest zły, rząd jest zly, je..ć pis albo jak kto woli. Nic mi do tego, zyjemy w wolnym kraju i każdy może wierzyć w co chce

    Po drugie zdarzenie: W Pszczynskim szpitalu zmarła na sepsę kobieta w ciaży. Nie powinno się zdarzyć ale czasem sie zdarzy. Lekarzom nie wszystko sie udaje

    Po trzecie narracja i do tego zmierzam. Jest teza, jest zdarzenie, budujemy narracje. PIS zabił kobiete w Pszczynie. Ludzie zastanówcie sie co za bzdury wypisujecie. Czy wy jestescie lekarzami? Skąd wiecie ze w tym szpitalu ktoś na coś czekal z zwiazku z obowiązującym prawem aborcyjnym. Skąd wiecie ze jakiemuś lekarzowi przyszło w ogóle do głowy żeby przejmować się jakims obowiązującym prawem o aborcji akurat w tym przypadku. Pewnie to są dla nich jakieś bzdety. Nie ma na to zadnego dowodu i moim zdaniem lekarze tam mieli to gdzies, nawet o tym nie myśleli. Jakby chcieli zrobić aborcję to na pewno od razu by to zrobili. Pewnie gdyby wiedzieli ze tak sie to skończy to zrobili by to natychmiast jak tylko trafila do szpitala. Tyle że nie wiedzieli że umrze bo pewnie kobiety w podobnych przypadkach od razu nie umierają. Najbardziej prawdopodobnym jest ze albo nie było odpowiedniego zespołu albo były inne porody i nie miał sie nią kto zająć, albo po prostu sie pomylili i kazali jej czekać bo nie jedna juz tak czekała i nic sie zlego nie stało. No ale narracja to narracja, wszystkie rece na pokład. tvn, politycy, jest okazja to walić! Dla jasności; jest mi obojętne kto bedzie rzadzil w tym kraju byleby robił to dobrze.
  • Józef Kemilk 07.11.2021
    Dzięki za bardzo rozsądny komentarz
    Pozdrawiam
  • Patriota 07.11.2021
    Całkiem sprawnie obaliłeś Józefie lewacką narrację. Wylałeś im tym tekstem kubeł pomył na te tępe łby. I chwała ci za to. Bo ja nie mam już ani czasu, ani siły żeby tym tępym orangutanom cokolwiek tłumaczy, bo to ma rozum mniejszy od człowieka pierwotnego z Cromanion.
  • cos_ci_opowiem 07.11.2021
    No, po twoich wysrywach akurat widać, że po tysiącach lat nadal nie odbiegasz zbyt mocno od człowieka pierwotnego. A jeśli już, to nastąpiła zmiana na gorsze, bo tamci ludzie byli po prostu prymitywni, ty i reszta bogoojczyźnianych hunwejbinów jesteście podli, a to różnica.
  • Patriota 07.11.2021
    Do moich tekstów, to ci akurat lata świetlne brakują, to trzeba mieć zarówno wiedzę, jak i kulturę, a tobie akurat tego wszystkiego brakuje. Mój poziom to dla ciebie Himalaje.
    Bez odbioru.
  • cos_ci_opowiem 07.11.2021
    Patriota Wiedza, kultura, patriota (czy Patriota), Celinka, no kurwa, jakoś te wyrazy nie chcą się utrzymać razem. xD
  • pansowa 07.11.2021
    cos_ci_opowiem Znowu baran dostał splina i sieje prymitywną propagandę rodem z TVPis?
    Jakby Tuska nie ruszyli nawet w sprawie klozetu na peryferiach to spać by nie mogli.
    Zapewne też on jest winien tej śmierci co niebawem usłyszymy.
    Ależ nam się prymitywny debil - oszołom tu trafił.
  • Patriota 07.11.2021
    Trzeba mieć IQ rocznego orangutana, żeby nie rozumieć słów "bez odbioru".
  • SwanSong 07.11.2021
    Patriota
    Ty masz IQ buta, ruski trollu.
  • pansowa 07.11.2021
    SwanSong Baran nie rozumie, że jeszcze nie może tu wydawać poleceń poza sobą :)
  • Józef Kemilk 07.11.2021
    Dzięki
  • cos_ci_opowiem 07.11.2021
    Patriota czyli znowu uciekasz, Celinko, jakie to do ciebie podobne. Bez odbioru, specjalistko od śrubek. :*
  • dziadek grafoman 07.11.2021
    Przecieram oczy ze zdziwienia :) to jest forum początkujących pisarzy. No przeca to rynsztok jaki. Gdzie tolerancja dla poglądów innych, gdzie zwykła kultura? Jak patrzę na te wpisy to przypominają mi się czasy początków Internetu gdzie na rożnych forach każdy mógł od razu wpisywać co chciał. To właśnie ten poziom. Wtedy Stanisław Lem sformułował swoje słynne powiedzenie o internautach. Tak będziecie tworzyć swoje literackie dzieła? Jaki przekaz będą niosły? Nie da się wyrażać swoich myśli bez wsrywów, kurw i innych inwektyw? Ludzie skąd w was tyle nienawiści do siebie nawzajem. Chcecie się zabijać z powodu poglądów? Nie rozumiecie że tak jedni jak i drudzy szczują was na siebie nawzajem, wyłącznie z powodu dostepu do koryta. Za kilka czy kilkanaście lat nie będzie ani PISu ani Tuska. Kogo będziecie wtedy obrażać? Co zrobicie z ta agresją?
  • pansowa 07.11.2021
    Widocznie portal nie dla dziadka :)
    Sugeruję mniamniusiny kobieta.pl :)))
  • Józef Kemilk 07.11.2021
    Dobrze piszesz. Też boleję nad tym, że często brak tu kultury, ale coś nauczyć się także można. Po prostu trzeba co nieco zignorować.
    Pozdrawiam
  • Patriota 07.11.2021
    Bardzo dobry komentarz. Będziesz za niego obrażany przez lewaków, bo oni nie mają żadnych merytorycznych argumentów. Pozdrawiam.
  • dziadek grafoman 07.11.2021
    Widocznie nie dla mnie. Wolał bym tu czytać wasze wiersze i fragmenty opowiadań. Żałuje że się tu zarejestrowałem.
  • cos_ci_opowiem 07.11.2021
    Nie ma czego żałować, po prostu do niektórych dzielnic nie ma sensu się zapuszczać. :-)
  • Dziadku, stąd nie można wyjść - spróbuj się wyrejestrować... Jaki miałeś nick przed banem?
  • dziadek grafoman 07.11.2021
    wolalbym ... to emocje :)
  • pansowa 07.11.2021
    Gdzie debil straszy tam kurwy lecą?
  • D.E.M.O.N 08.11.2021
    Dobry tekst i merytorycznie, i tematycznie ważny.
    Słyszałem podobną historię z dalszego grona znajomych. Kobieta w 3 miesiącu ciąży poroniła, za oknem zeszłoroczna - ta pierwsza, pandemia, mąż ją woził od szpital do szpitala by ją "wyczyszczono" i się nią zajęto, bo dosłownie z niej krew leciała. Szpitale nie przyjmowały, bo NIE MIAŁA POTWIERDZONEGO COVIDA, a takie mieli wytyczne, że przyjmują tylko covidowych, a inne szpitale - bez testów wtedy jeszcze, że PANI NA 100% NIE WIADOMO CZY MA COVIDA CZY GO NIE MA, WIĘC MOŻE MIEĆ MIMO BRAKÓW OBJAWÓW, nie przyjmiemy, bo to nie zakaźny, i tak ich odsyłali. Nikt nie potrafił im powiedzieć gdzie ich mogą przyjąć, nikt nie mógł wg. wytycznych im pomóc. W końcu dzięki znajomym znajomych, znaleźli lekarza, który przyjął w prywatnej klinice. Ale trauma psychiczna dziewczynie zostanie pewnie do końca życia. Chore, państwo chore, ustawy chore, chore nakazy i zakazy związujące lekarzom ręce.
  • Tragiczna historia.
  • Józef Kemilk 09.11.2021
    W szpitalach można się traumy nabawić.
    Pozdr.
  • Paweł Beer 08.11.2021
    Wiedzą jak podpalić społeczeństwo inżynierowie społeczni... szacun za kreatywność dla nich i pomysłowość
  • poco 08.11.2021
    wszystkie we wuja wiecie
    i memlacie bez sensa
  • Grain 08.11.2021
    https://t.co/hA3WKTrLZl?amp=1
  • skandal 08.11.2021
    taa... jasne. winni lekarze. jak zamordowano Przemyka to winni byli sanitariusze. ten sam smrodek się robi jak za komuny
  • cos_ci_opowiem 08.11.2021
    Bo to też komuna, tylko z przedrostkiem "kato-".
  • Noico 08.11.2021
    lec sie na nogi
    bo na ep za późno
  • Józef Kemilk 08.11.2021
    Winę ustali sąd, a winni politycy, którzy doprowadzili do braków lekarzy, czyli UD, UW, PO, PC, KPN, PIS, SLD, PSL, AWS itd. A jeżeli tyle partii winnych, to znaczy że źle z Polską edukacją.
  • Józef Kemilk a ROP i ZCHN?
  • Józef Kemilk 08.11.2021
    Edward Handscissors też po prostu nie pamiętam wszystkich, dlatego dałem itd
  • Józef Kemilk Zapomniałeś o UP, KLD, SDPL. PLD, LPR, Samoobronie, Nowoczesnej, SP i porozumieniu.
  • Józef Kemilk 09.11.2021
    Marek Adam Grabowski no tak, dużo tego było, tylko że nowoczesna nie była przy władzy
  • Józef Kemilk fakt, ale ludzie z nią związanie mieli wpływy.
  • Józef Kemilk 09.11.2021
    Marek Adam Grabowski Wiem, Nowoczesna wyglądała na kolejny ratunek dla środowiska UD, KLD, UW, PO. Tym razem wyszło inaczej. Moim zdaniem PO uratował Schetyna. Chyba jeden z niewielu myślących polityków w tym ugrupowaniu.
  • Józef Kemilk Ja akurat nie jestem fanem Schetyny.
  • Józef Kemilk 09.11.2021
    Marek Adam Grabowski też nie, ale przynajmniej facet na mózg, co w tym ugrupowaniu rzadkie.
  • Noico 09.11.2021
    mózg no może ale z gęby
    sterczą w górę sztuczne zęby
  • Józef Kemilk 09.11.2021
    Noico chyba sobie zrobił?
  • Józef Kemilk Mam krewniaka, który działał w PO. Z jego przecieków wynika, że Schetyna to psychol.
  • Józef Kemilk 10.11.2021
    Marek Adam Grabowski Nie jeden, po prostu tacy są w partiach. Wolałbym żyby po padła, ale doceniam Schetyna za to, że ją uratował
  • Józef Kemilk Oj literówka. Napisałem "psychol", a miało być "psychopata". Jednak jest pewna różnica.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania