Pokaż listęUkryj listę

Stary przyjaciel część 1. Star Wars

Jest to kolejne opowiadanie związane z Asaro Erhetią, także jeżeli ktoś chce rozumieć je w pełni, zaleca się przeczytanie pierwszej części o tytule "Asaro Erhetia".

Miłego czytania :)

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Dziewczynka kończyła zaplatać wianek z długiej trawy i Smoczych Kwiatów nazwanych tak z powodu ich ciemnoszafranowego koloru, które kołysząc się na wietrze sprawiały wrażenie, że cała łąka spowita była płomieniami. Małe rączki czterolatki sprawnie wiązały zielone źdźbła z cienkimi łodygami.

Dziewczynce przyglądał się chłopak. Nie pierwszy raz widział już, jak szarowłosa z cierpliwością łączy, znalezione na polanie rośliny, w dziecięce arcydzieło.

Kiedy skończyła wstała, a wygniecione źdźbła trawy ostatkiem sił próbowały podnieść się do pionu, by znów smagane wiatrem falować w morzu zieleni. Spojrzała na chłopaka. Jej duże zielone oczy śmiały się a w wyciągniętej ręce trzymała zielono-pomarańczową koronę. Czterolatek przyjął dar i nałożył na głowę.

- Jest naprawdę bardzo ładny, ale to bardzo, bardzo – powiedział śmiejącym się głosem.

- Offi! Wiem. Mówisz tak za każdym razem – odpowiedziała zielonooka jednocześnie delikatnie się rumieniąc.

- Ale ten jest naprawdę bardzo, bardzo ładny. – Zapanowała chwila milczenia. W trawie dało się słyszeć cykanie świerszczy. Słońce delikatnie paliło policzki ciepłym, wiosennym światłem.

- Muszę już iść – powiedziała po chwili dziewczynka. – Mama kazała mi być w domu na obiad i powiedziała, że będzie się gniewać jak się spóźnię.

- Ale potem wrócisz? – Chłopak przystąpił z nogi na nogę. – Znalazłem fajne miejsce i muszę ci je pokazać.

- Dobrze, przyjdę.

 

*

 

Niszczyciel wyszedł z nadprzestrzeni. Z rozsuniętych klap osłaniających hangar wyleciała chmara myśliwców. Przed pilotami widniał pomarańczowy obraz planety Qish.

- Lećcie zaraz za nami – usłyszał kapitan krążownika – oczyścimy drogę.

Przez okna na mostku widać już było tylko rudy glob. Sygnał poinformował, że statek wszedł w atmosferę. Nie minęło wiele czasu jak dookoła trójkątnego kadłuba rozpoczęła się walka. Niebo przecinały setki myśliwców droidów, a przed samym krążownikiem widać było fregatę separatystów.

- Przygotować działa! – wydał rozkaz kapitan.

Tuż przed oknami przeleciał zielono-szary statek ostrzeliwujący nieprzyjaciela. Kiedy jego cel zniknął w płomieniach eksplozji, maszyna wykonała pętlę i zaczęła pikować biorąc na cel kolejnego droida.

Asaro usłyszała ostrzegawcze bipnięcie Q4-S4. Zbliżały się rakiety. Skręciła gwałtownie maszynę by uniknąć pocisków. Zrobiła to w samą porę gdyż rakiety przeleciały tuż za silnikami myśliwca. Jedi popatrzyła na skaner. „Szlag, naprowadzające”. Małe pociski zawróciły i znów ją ścigały. Przyspieszyła statek. Przed nią znajdował się krążownik wroga. Skierowała się prosto na niego. Rakiety były tuż za nią. Asaro nie przestawała szarży. Zdawało się, że chce wlecieć we fregatę separatystów. W ostatnich chwili poderwała myśliwiec a ścigające ją pociski uderzyły w barierę energetyczną krążownika.

- Asaro, przyleć do nas, musimy uformować szyk – usłyszała w słuchawce głos Mistrza Plo Koona. Skierowała maszynę w umówione miejsce.

Dookoła niej podlatywały statki z niewielkimi, rozkładanymi w kształt litery X statecznikami, umieszczonymi na długich skrzydłach. Szybko uformował się klucz. Asaro widziała przed sobą srebrno-niebieski statek mistrza Plo. Spojrzała w lewo. Równolegle do niej leciał brązowy myśliwiec Treeke.

- Bombowce gotowe generale – usłyszała.

- Ruszamy na fregatę – zakomenderował Plo Koon.

Cała kompania ruszyła w stronę krążownika. Na nowo uformowany szyk zaczęła napierać cała masa wroga. Asaro nacisnęła na spust. Zielone pociski przelatywały między niebieskimi droidami. Usłyszała wybuch. Jeden z myśliwców republiki spadał w płomieniach.

- Mają za silną obronę – usłyszała głos Treeke. – Nie przedrzemy się!

- Asaro i Treeke osłaniajcie bombowce. Ja i reszta zielonych zajmiemy się stworzeniem bezpiecznego korytarza – w słuchawce brzmiał głos mistrza Plo.

Szarowłosa posłusznie zwolniła nieco, by zrównać się z lecącymi z tyłu bombowcami. Widziała jak szwadron kierowany przez srebrno-niebieski statek rozpoczyna formowanie czegoś w rodzaju długiego pierścienia. Każdy myśliwiec wroga, który znalazł się w jego środku, zostawał uwięziony w morderczym ostrzale.

Kiedy byli blisko fregaty, Asaro wydała rozkaz do ataku. Eskadra przeleciała przez sam środek uformowanego pierścienia i znalazła się tuż nad poszyciem statku wroga. Treeke wyrwał się na przód. Zlokalizował wieże strzelnicze. Parę szybkich strzałów wystarczyło, aby zneutralizować zagrożenie. Bombowce rozpoczęły zrzucanie pocisków. Asaro zobaczyła, że tarcze krążownika są zbyt silne nawet dla bomb.

- Mistrzu Plo. Nie mamy wystarczająco dużo siły ognia, by przebić się przez barierę – powiedziała.

- Ja mogę coś na to zaradzić – odparł Treeke. Jego statek przechylił się w lewo i zniknął z pola widzenia, zasłonięty krążownikiem.

- Treeke, nie! – Asaro poleciała za nim. Widziała jak brązowy myśliwiec znika w niewielkiej szparze znajdującej się w połowie wysokości statku wroga, w której były miejsca na wloty do hangarów. Padawan skierował statek w stronę silników krążownika. Asaro leciała za nim, kiedy niespodziewanie myśliwce wroga zagrodziły jej drogę. Była zmuszona do oddalenia się od fregaty. Spojrzała w stronę ogromnego statku. Myśliwiec Treeke zniknął pod metalowym poszyciem. Spróbowała wrócić do bombowców. Szybko zauważyła, że trzech już brakowało. Widziała nawet dopalający się wrak jednego z nich na dachu fregaty. Usłyszała wybuch.

- Pani generał! Osłony padły!

- Przystąpić do ostrzału.

Deszcz bomb zasypał krążownik. Asaro przyspieszyła statek. Lawirowała między myśliwcami wroga. Kiedy doleciała do końca zobaczyła brązową maszynę, która dołączyła się do szwadronu kierowanego przez mistrza Plo. Odetchnęła z ulgą.

Fregata separatystów zaczęła spadać. W komunikatorze usłyszała wiwaty żołnierzy.

Skierowała swój statek do wyznaczonego miejsca lądowania. Widziała uciekające myśliwce wroga i wracające na krążownik republiki statki klonów. Pierwsza faza walk poszła dobrze.

Średnia ocena: 4.7  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (14)

  • Kapelusznik 23.01.2019
    No. Dobry początek
    Odpowiednia skala
    Krótka zwarta akcja
    Mógłbym się przyczepić że bombowce republiki nie miały właściwie bomb - a energetyczne torpedy - ale nazwijmy je bombami
    Byle byś nie myślała o bombowcach typu - Last Jedi
    Pozdrawiam
    Kapelusznik
  • Pontàrú 23.01.2019
    Onie, The Last Jedi bombowce to była jakaś pomyłka XD. Oczywiście chodziło mi w tym tekscie o te energetyczne pociski
  • Kapelusznik 23.01.2019
    Pontàrú
    No to moje serce się raduje :D
  • Nefer 10.08.2019
    Początek nowej opowieści otwiera ogólnie udana scena batalistyczna w stylu space opera. Nie znam się na uzbrojeniu występującym w świecie Star Wars, więc o bombach czy torpedach dyskutować nie będę. :-) Warto by natomiast zwrócić uwagę na konsekwentne nazewnictwo typów okrętów. W naturalny sposób stosuje się wobec nich terminologię przejętą ze współczesnych, ziemskich flot wojennych. A w nich fregata to jednak coś zupełnie innego niż krążownik i nazw tych raczej nie należy używać wymiennie. Aby unikać powtórzeń można zastosować bardziej ogólne synonimy: okręt, jednostka, statek bojowy itp. Zauważyłem błąd ortograficzny w końcówce "wierza" przez "rz".
    Pozdrawiam i czytam dalej.
  • Pontàrú 10.08.2019
    Hmm, z tymi statkami to może faktycznie fregata i krążownik to nie to samo. Zwrócę uwagę w następnych częściach, zwłaszcza, że przygotowuję się do pisania sceny batalistycznej. Dzięki, że wpadłeś :)
  • krajew34 03.10.2019
    Z nudów zobaczyłem twój kolejny rozdział na głównej, nawet mi się spodobał, więc zacząłem od początku. Może ta seria przypadnie mi do gustu. Wielkim plusem jest nie pogubienie się w nazewnictwie, nie jestem super fanem SW, więc to dla mnie wielka zaleta. Sam rozdział nawet, nawet. Bylebyś wszystkich nie uśmierciła po kolei, jak to bywa w nowej sadze. :)
  • Pontàrú 03.10.2019
    Miło mi, że wpadłeś. Może polecisz coś u siebie?
  • krajew34 03.10.2019
    Pontàrú Albo Mur w klimatach postapo, albo Zmierzch Ostrza o alchemii w świecie po średniowiecznym. Ta druga jest nowsza.
  • Pontàrú 03.10.2019
    Kiedyś moją uwagę zwrócił mur to może od tego zacznę ;)
  • krajew34 03.10.2019
    Pontàrú bardzo proszę, jeszcze jest wspólny projekt Ozara i mój na profilu krajew34/Ozar. Taka nasza mała współpraca. :) Jeśli znajdziesz coś dla siebie, będę niezwykle rad, nie kasuję tekstów, więc w każdej chwili można zerknąć.
  • Ozar 18.10.2019
    Pontiaru Bardzo się cieszę że piszesz dalej o Pani generał. Jak wiesz, bardzo mi się podobały poprzednie odcinki i ten także. Sorka, ale nie wiedziałem że masz kolejne odcinki. Cóż sklerka na całego. Nie będę poprawiał błędów itd. bo piszesz o dwie klasy lepiej ode mnie, ale trochę pomarudze odnośnie tzw. techniki.
    Oczywiście tu mogę się mylić, ale zakładam, że nazwy statków, a właściwie okrętów powietrznych (bo statek to cywilna jednostka) występujących w twojej serii , są wzorowane na marynarce wojennej. Jeśli tak, powtarzam jeśli to musisz wiedzieć jak wygląda podział okrętów ze względu na wielkość (choć właściwie na masę).
    Korweta – mały okręt
    Fregata – mały, ale trochę większy okręt
    Niszczyciel – mały, ale większy od Fregaty
    Krążownik lekki – typowy średniak, już nie mały, ale jeszcze nie ciężki
    Krążownik ciężki – to już okręt ciężki
    Pancernik – najcięższy z okrętów
    Lotniskowiec – również najcięższy ale innego przeznaczenia (jego atutem nie są działa jak w pancerniku, a samoloty).
    Jeśli jest inny podział, to proponuje go opisać np. Przy opisie floty swoich, albo przeciwników, to ułatwi czytanie i takich nawiedzonych jak ja (hahahahaha) będziesz miała z głowy.

    Czytając ten odcinek znalazłem coś, co potwierdza w/w zdania. Otóż napisałaś : "Przyspieszyła statek" - Chyba przyspieszyła lot, albo dodała gazu?.
    "Przed nią znajdował się KRĄŻOWNIK wroga. Skierowała się prosto na niego. Rakiety były tuż za nią. Asaro nie przestawała szarży. Zdawało się, że chce wlecieć we FREGATĘ separatystów. W ostatnich chwili poderwała myśliwiec a ścigające ją pociski uderzyły w barierę energetyczną KRĄŻOWNIKA” - czyli albo Fregata, albo Krążownik.

    Dalej piszesz tak „Dookoła niej podlatywały statki z niewielkimi, rozkładanymi w kształt litery X statecznikami, umieszczonymi na długich skrzydłach" – statki... trochę tak nie teges, jak mówią u mnie w Poznaniu. Może myśliwce, bombowce, albo coś innego?

    Dalej podobna sprawa do Fregaty i krążownika "Kiedy byli blisko FREGATY, Asaro wydała rozkaz do ataku. Eskadra przeleciała przez sam środek uformowanego pierścienia i znalazła się tuż nad poszyciem statku wroga. Treeke wyrwał się na przód. Zlokalizował wieże strzelnicze. Parę szybkich strzałów wystarczyło, aby zneutralizować zagrożenie. Bombowce rozpoczęły zrzucanie pocisków. Asaro zobaczyła, że tarcze KRĄŻOWNIKA są zbyt silne nawet dla bomb.

    Jeżeli to jest duży obiekt, to może być krążownik, ale jak mały to fregata. Po tym co piszesz zostawiłbym krążownik, a słowo fregata zamieniłbym na krążownik.

    Dalej znów to samo "Padawan skierował statek w stronę silników krążownika. Asaro leciała za nim, kiedy niespodziewanie myśliwce wroga zagrodziły jej drogę. Była zmuszona do oddalenia się od fregaty "

    Na końcu to samo "Deszcz bomb zasypał krążownik. Asaro przyspieszyła statek. Lawirowała między myśliwcami wroga. Kiedy doleciała do końca zobaczyła brązową maszynę, która dołączyła się do szwadronu kierowanego przez mistrza Plo. Odetchnęła z ulgą.
    Fregata separatystów zaczęła spadać"
    Zamień słowo fregata na krążownik i będzie ok.
    Reasumując kolejna bardzo dobra dawka SF. Pisząc to udowadniasz mi, że hasło "to już było" tyczące się SF jest nieprawdziwe. 5 Oczywiście będę czytał dalej! Kurde jestem twoim fanem!!!
  • Pontàrú 18.10.2019
    Wow, naprawdę miło mi widzieć taką reakcję. Co do wiedzy militarnej to muszę przyznać, że moja jest znikoma. Trochę za dowolnie używam wielu pojęć i stąd pojawiają się nieścisłości. Faktycznie fregata i krążownik to w świetle tego co powiedziałeś (i tego na co zwrócili uwagę również inni komentujący) zupełnie inne jednostki i nie za dobrze jest je mylić. Po prostu moja niewiedza wychodzi tutaj wszystkimi stronami. Na szczęście zawsze znajdzie się ktoś, kto pomoże mi w tych sprawach. Dziękuję za miły i co ważniejsze konkretny komentarz wskazujący w czym mogę się jeszcze poprawić.
    Każde miłe słowa zachęcają mnie jeszcze bardziej do pisania. Niestety obecnie trochę czasu zabierają mi inne zajęcia dlatego odcinki pojawiają się zdecydowanie rzadziej. Spełnieniem marzeń byłoby wydanie (chociażby tylko dla paru znajomych) pełnej książki.
    Jeszcze raz dziękuję za pomoc :)
  • Ozar 22.10.2019
    Pontàrú Co do wydania książki to zyczę ci tego bardzo. Piszesz tak ciekawie i fajnie, że spokojnie nadaje się to do wydania. Musisz jednak pamiętać, że jeśli napisanie tekstu to nie więcej jak 10%. Pozostałe 90% to droga do ujrzenia swojej książki na półce w księgarni. To bardzo, bardzo trudna droga, znam to z życia. W tym kraju jest rynek wydawcy, nie pisarza. To wydawnictwo decyduje co chce wydać, za ile itd. Jak chcesz coś więcej to napisze na maila.
  • Pontàrú 22.10.2019
    Dzięki za pomoc. Spodziewam się, że wydanie książki to pracochłonny proces. Nwm też jak wygląda to w przypadku Star Wars. Być może nie będzie to możliwe :(
    Wtedy trzeba iść w inny projekt. Kolejnym pomysłem jest Arena multiświatów

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania