Poprzednie częściŚpij dzisiaj ze mną - prolog.
Pokaż listęUkryj listę

Śpij dzisiaj ze mną - rozdział dziewiętnasty.

ROZDZIAŁ DZIEWIĘTNASTY.

Siedziałyśmy w kuchni i rozmawiałyśmy od godziny. Jak na razie skutecznie udawało mi się, zmieniać temat, ale to już raczej długo nie potrwa.

-Dobra, pogadałyśmy, pośmiałyśmy się, a teraz powiedz mi, co robi Michał – nie zabrzmiało to jak prośba.

Wzięłam głęboki oddech i już miałam zacząć mówić, gdy jak na zawołanie z pokoju wyszedł Michał a za nim Marcelina. Oboje mieli kiepskie miny. Czyżby się pokłócili? Bóg jest wielki, a ja malutka – przeszło mi przez myśl. W duchu dziękując, że to nie ja muszę jej to wszystko mówić.

-Klaudia – Michał był wyraźnie zaskoczony – co ty tutaj robisz?

Czy ten głąb nauczy się kiedyś nie zadawać tak kretyńskich pytań? Muszę z nim odbyć bardzo poważną rozmowę.

Obserwowałam, jak Marcelina się wścieka, a mój brat nie zwracając na to uwagi, podchodzi do Klaudii i przytula ją na powitanie. Posłałam triumfujący uśmiech Marcelinie.

-To ja może odprowadzę Marcelinę do drzwi – wybąkałam.

Marcelina obrzuciła mnie wrogim spojrzeniem i chrząknęła, przypominając o swoim istnieniu. Przyznam szczerze, wyglądało to dość zabawnie. W jednej chwili przestała być w centrum uwagi, traciła grunt pod nogami i nie bardzo wiedziała, co może jeszcze zrobić, by umocnić swoją pozycję w tym domu.

-Chodź Marcelinko – uśmiechnęłam się słodko i chwyciłam ją za łokieć – twój czas w tym domu dobiega końca.

Nie czekając na jej odpowiedź, wypchnęłam ją za drzwi i zamknęłam je na klucz, by w razie czego nie próbowała wejść. Wróciłam do kuchni i patrzyłam, jak Michał nie może oderwać wzroku od Klaudii – przez te dwa lata znacząco wyładniała, zapuściła włosy i zdecydowanie zaczęła dbać o siebie. Szara myszka, jaką była kiedyś zniknęła. Ku swojej radości zauważyłam nawet, że zaczęła nosić obcasy.

-A kim była ta dziewczyna? – tego pytania się nie spodziewałam.

Popatrzyłam na brata wyczekująco, ciekawa co jej powie. Na jego szczęście lepiej by było, żeby wymyślił jakieś kłamstwo, a nie jak zawsze mówił prawdę.

-To nikt ważny – machnął ręką – koleżanka Kaśki, której próbowałem wytłumaczyć, coś z ekonomii.

Moja koleżanka? Ja chyba śnię. Co za kretyn, gdyby była moją koleżanką, nie zostawiłabym jej samej z moim bratem. Pokręciłam głową i popukałam mu w czoło.

Swoją drogą mój brat to niezłe ziółko, gdyby nie ta sytuacja nawet bym nie wiedziała. Jest z laską od pół roku, prawie mieszka ona u nas i nagle pojawia się miłość sprzed lat, a on traci rozum. Trzeba być debilem, w dodatku pozbawionym wyobraźni. Sam na siebie sprowadził kłopoty, a znając Marcelinę, ona nie odpuści tak szybko.

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • ausek 15.11.2015
    Dobre, ale mało! :) 5
  • Lucy <3 15.11.2015
    No nieźle teraz będzie się działo xD Leci 5 :*
  • Slugalegionu 15.11.2015
    Nie ma co komentować. :/ Ta seria reprezentuje taki poziom przecietności, że aż stanowi to o jej nieprzecietności. Nic nie wyróżnia się w żadną stronę, naprawdę nic. Stanowczo za mało na książkę, to wszystko jest zbudowane tak, jak w instrukcji dołączonej do pudełka.
  • Sky300 15.11.2015
    Za krótko :P 5
  • comboometga 15.11.2015
    Dobrze, że zostały wprowadzone nowe postacie ;) Nadal jednak jest za dużo przecinków ;/
    I tak daję 5, ponieważ przyjemnie się to czyta : )
  • Lucinda 15.11.2015
    Super. Szkoda, że tak krótko. Robi się coraz ciekawiej:)
    ,, Jak na razie skutecznie udawało mi się, zmieniać temat" - bez przecinka;
    ,,z pokoju wyszedł Michał (przecinek) a za nim Marcelina";
    ,,Szara myszka, jaką była kiedyś (przecinek) zniknęła.";
    ,,próbowałem wytłumaczyć, coś z ekonomii" - bez przecinka. 5:)
  • KarolaKorman 17.11.2015
    I tak nieźle wybrnął z tej sytuacji :) 5 :)
  • Neli 03.01.2016
    Haha, rozśmieszył mnie ten rozdział. Uśmiechałam się do komórki XD 5

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania