Poprzednie częściŚpij dzisiaj ze mną - prolog.
Pokaż listęUkryj listę

Śpij dzisiaj ze mną - rozdział trzynasty.

ROZDZIAŁ TRZYNASTY

Wchodząc, na parking szpitalny z Michałem, od razu zauważyłam tę blond pindę. Trzymała w ręku małe lusterko i poprawiała makijaż. Czasami się zastanawiałam, co by się stało, gdyby zaraz po przebudzeniu zobaczył ją bez makijażu – zawał to mało powiedziane. Godzilla, to przy niej pikuś. Mniej tynku specjaliści kładli na ściany niż ona tych kobiecych mazideł na twarz.

-Nie złość się, że przyjechałem z nią po ciebie – wydukał mój brat, widząc moją minę.

Nigdy nie udawałam, że ją lubię i teraz też nie miałam zamiaru. Zwłaszcza po naszej ostatniej rozmowie, doskonale wiedziałam, że stara się wyprowadzić mnie z równowagi, ale nie pozwolę jej na to. Udowodnię, że potrafię być miła. Może to jest właśnie rozwiązanie? Załatwię ją, jej własną bronią.

-Nie nic się nie stało – kłamałam jak z nut – cieszę się, że wam się układa.

Uf, pierwsze kłamstwo za mną. Poszło nad wyraz gładko. Czas zacząć rundę pierwszą.

-Cześć Marcelinko – powiedziałam najsłodziej, jak potrafiłam – miło cię widzieć.

Jej zdziwiona mina dawała mi satysfakcję. Mam cię cwaniaro – chcesz dalej udawać? Proszę bardzo. Mogę grać w twojej grze, wynik i tak jest już przesądzony. Nic ci to nie da.

-Ja też się cieszę, że cię widzę – wybąkała, nie bardzo wiedząc, co może jeszcze powiedzieć.

-Kochanie, myślę, że Kasia powinna jechać z przodu. Ma rękę w gipsie i tutaj będzie jej wygodniej niż z tyłu – mój brat był wyraźnie zadowolony.

Bez słowa przesiadła się do tyłu, posyłając mi jadowite spojrzenie. Sama, byłam bardzo zadowolona z obrotu spraw. Nie spodziewałam się, że każe mi usiąść z przodu, w końcu to było miejsce tej żmii, a tu taka niespodzianka. Nie widziałam powodu, by protestować.

Jechaliśmy do domu w milczeniu. Marcelina była obrażona i z nadąsaną miną siedziała z tyłu, a ja wygodnie umościłam się w fotelu i delektowałam muzyką płynącą z głośników.

Rodzeństwo ma to do siebie, że chociaż będzie żarło się ze sobą, to w ciężkich chwilach zawsze zwyciężą więzy rodzinne, a zwłaszcza takie jak nasze – powinna zdawać sobie z tego sprawę. Po części winę za to, jaka jest, ponosili jej rodzice, to w końcu oni nie obdarowali jej bratem lub siostrą. Wychowana została w przeświadczeniu, że wszystko może mieć. Matka skupiona na swoim wyglądzie zewnętrznym nie poświęcała wystarczająco dużo czasu swojej jedynaczce, dla ojca z kolei liczyła się tylko firma, a miłość zastępował drogimi gadżetami. To duży błąd. Nie starając się, wpoić żadnych wartości wyrządzili jej olbrzymią krzywdę. Kto wie, czy byłaby taka sama, gdyby miała innych rodziców?

-Jesteśmy na miejscu dziewczyny – Michał przerwał milczenie – dziękuję za towarzystwo.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (11)

  • ausek 12.11.2015
    Szkoda, że jej tym gipsem przez przypadek nie przywaliła : ) 5
  • Angela 12.11.2015
    To jedno z takich opowiadań, których nigdy nie ma się dość : ) 5
  • Lady_Makbet 12.11.2015
    Dziękuję wam kochane :)
    Slugalegionu jest co prawda innego zdania, ale to całkiem w jego stylu.
  • Slugalegionu 13.11.2015
    Mówi się o mnie? I to tak po chamsku, kiedy nie mam się jak wypowiedzieć...
    Opowiadanie nie jest doskonałe. Ma parę poważnych wad, ale nie jest złe. :)
  • Lucinda 12.11.2015
    Super. Już z niecierpliwością czekam na ciąg dalszy:)
    ,,Wchodząc, na parking szpitalny z Michałem" - bez przecinka;
    ,,Godzilla, to przy niej pikuś." - bez przecinka;
    ,,Załatwię ją, jej własną bronią." - bez przecinka;
    ,,Nie (przecinek) nic się nie stało " - w sumie ta wypowiedź trochę dziwnie pasowała, bo Michał nie pytał się jej, a prosił, żeby się nie złościła, ale to szczegół;
    ,,Cześć (przecinek) Marcelinko ";
    ,, Sama, byłam bardzo zadowolona z obrotu spraw." - bez przecinka;
    ,,Nie starając się, wpoić żadnych wartości wyrządzili jej olbrzymią krzywdę" - przecinek dopiero przed ,,wyrządzili", nie wcześniej. 5:)
  • comboometga 12.11.2015
    Znowu śmignęło mi przed oczami ;_; Za szybko się to czyta, za bardzo wciąga :D Zgadnij, co Ci dam ;)
  • Sky300 12.11.2015
    Im bardziej wciąga tym krócej się czyta :'( Mam nadzieję, że "wydasz" dzisiaj jeszcze kolejny rozdział :P 5
  • Slugalegionu 13.11.2015
    Za szybko. Całą jazdę ze szpitala do domu streścić w 426 słowach...
  • Lady_Makbet 13.11.2015
    W skrócie chodzilo o to kto jest gora w tym przypadku.
  • KarolaKorman 16.11.2015
    No fajnie, runda pierwsza zaczęta, 5 :)
  • Neli 10.12.2015
    Świetny rozdział! Nienawiść do dziewczyny super ładnie opisana. Bardzo ciekawe opisy, zdanie bohaterki na temat tej ,,żmii" i ta walka o Michała. Bardzo ładne i ciekawe. ;) absolutne 5!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania