Poprzednie częściDIAMENTOWA PRZYJAŹŃ

DIAMENTOWA PRZYJAŹŃ ROZDZIAŁ 17

Gdy szli do załogi , wszyscy opalali się koło namiotu .

- Czołem kompania , jak słonko mocno grzeje .

- O tak , to jest życie .

- Mamy propozycję obiadową .

- Tak , już ślinka nam leci .

- Placki ziemniaczane , ale potrzebujemy pomocy .

- No dobra , ziemniaki można obrać , ale jak zetrzeć , na czym ?

- W zębach - zaśmiał się Władek .

- Nie bądź niemądry - rzekła Beata .

- Tylko żartowałem .

- To fakt z tym ścieraniem na tarce . Skąd wytrzasniemy to cholerstwo .

- Może organizatorka ma .

- Pójdę spytać - zaoferowała Oliwka .

- Idę z tobą - rzekła Beata .

- A wy bierzcie się za obieranie ziemniaków

- A niby po co , jak nie wiadomo czy będzie tarka , co w zębach będziesz mielić .

- Oj Władek mówiłam ci coś .

- Dobrą już dobra .

- Chodź Beti . Widziałaś , Regina się bardzo zmieniła , zbliżyła się z Karolem . To dobrze wróży dla Ciebie i Władka .

- Czy ja wiem .

- Co wiem .

- A nic takie tam .

- Masz na myśli , że Regina Cię nie przeprosiła .

- Przeprosiła , a niby za co .

- No jak to Beti , za zachowanie wobec Ciebie . Jakby mogła , to by ci oczy wydrapała za Władka .

- E , bez przesady .

- Nie widziałaś tego co ja .

- Przestań Oliwka , to nasza przyjaciółka .

- Tak , a przyjaciołom się nie zazdrości . Powinna Cię przeprosić , już ja z nią porozmawiam .

- Nie , to powinno wyjść od niej samej , a nie że ktoś jej coś każe . Nie chce by czuła się zmuszona do tego . Osobiście nie jestem za tym.

- Beti. ...

- Dajmy jej czas . A jak się sprawy mają między tobą a Staszkiem .

- Dobrze . Dogadujemy się , jakbyśmy byli ulepieni z tej samej gliny .

- Druga połówka jabłka , co .

- Tak , można to tak nazwać .

Dziewczyny dostały tarkę od organizatorki i szły z powrotem , nawet dość szybko , bo po obiedzie chcieli iść nad wodę . Oliwka miała w głowie pytanie Beaty . Pasują do siebie że Staszek jak dwie połówki jabłka. On jest taki romantyczny , spokojny , ona trochę postrzelona , ale spokój też leży w jej naturze . Może coś z tego będzie . Może tak jak powiedziała Gośka , będzie jej szwagierką . Tak bardzo by tego chciała . Lubiła Gośkę bardzo . Powoli zakochiwała się w Staszku . Dlaczego powoli , otóż Oliwka podchodziła ostrożnie do miłości . Musiała się upewnić , że to ten jedyny . Nic nie będzie na razie po sobie pokazywać , jak bardzo zależy jej na Staszku . To od niego musi wyjść deklaracja , dziewczynie to nie wypada . Oliwka podchodziła do miłości trochę po staroświecku , ale może to i dobrze . Nic nie będzie przyspieszać , poczeka na rozwój wypadków .

- No mamy tarkę .

- To tak , chłopaki obierają ziemniaki , a Karol z Reginą ścierają na tarce .

- A może byśmy tak zrobili frytki - podał pomysł Władek , będzie szybciej .

- To jest myśl - wtórowali mu chłopaki łącznie z Tadkiem .

- To trzeba było wcześniej pomyśleć , i co teraz z tą tarką dziewczyny się natrudzily - rzekła Gośka .

- Oj Gocha , przestań się boczyć . Szybko się uwiniemy i pójdziemy nad wodę - rzekł Tadek .

- Dobrą to frytki - rzekli wszyscy chórem .

Chłopaki obierali ziemniaki , a dziewczyny kroiły na frytki i dawały na rozgrzany olej . Po chwili usmażone cudo było gotowe . Wszyscy zabrali się ochoczo do jedzenia . Beata choć uwielbiała jeść , tym razem trochę przystopowała . Nie chciała zgrubnąć po frytkach . Gdy zjadła niedużo to nic , ale ona kochała frytki , hamburgery i różnego rodzaju fasfoody . Wiedziała , że musi przystopować . Dużo wysiłku włożyła , by nieco schudnąć przed wyjazdem . Udało się dzięki jej wysiłkom , silnej woli i przyjaciółkom , które ją do tego motywowały. Nie mogła zaprzepaścić tego co się działo między nią a Wladkiem . Może sobie za dużo wyobrażała , może sobie za bardzo marzyła , ale jednego była pewna , podobała się Władkowi , może nie tylko jej figura , ale jej osobowość także . Władek lubił dziewczyny mądrzejsze od siebie . Ale Beata wiedziała , że jak każdy chłopak lubi też mieć obok atrakcyjną kobietę. I mimo , że lubiła jeść , musiała ograniczyć , musiała się poświęcić , a być może wyjdzie jej to na dobre .

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

    Napisz komentarz

    Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania