Poprzednie częściDIAMENTOWA PRZYJAŹŃ

DIAMENTOWA PRZYJAŹŃ ROZDZIAŁ 19

Gośka wróciła do towarzyszy . Opowiedziała im , to co Hela jej mówiła . Wszyscy patrzyli na nią jak na zjawę . Staszek zaczął się śmiać , wytykać że jest taka naiwna , taka dziecinnie naiwna , że wierzy Heli tej oszustce , co zmieniła imię , co wszystkich oszukała . Przez nią ich pobyt na obozie stanął pod znakiem zapytania . Jak będzie wyglądał ten ich wypoczynek po tym wszystkim . Że jest taka głupia , że uwierzyła , że dała się omotać . Lecz Gośka nie dała za wygraną , powiedziała że Hela płakała , że żałowała , chce się pojednać , bo jej ciężko na duszy i ona jej wierzy. Naskoczyła na brata , że jej nie lubi , że może nigdy nie lubił , ale trzeba dać ludziom szansę , jeśli przyznają się do błędu i chcą go naprawić , . Ich mama ich tego uczyła . Nigdy nie należy pozbawiać innych szansy naprawy , pozbawiać gdy chcą się zmienić na lepsze , gdy się żałuje . Trzeba przyjąć ten żal , tą skruchę , pomóc wytrwać w tym dobrym stanie ducha , który teraz jest w człowieku . Pozbawiwszy go tego , człowiek może się jeszcze bardziej stoczyć , jeszcze bardziej sięgnąć dna , może się już nigdy od niego nie odbić , stać się zgorzkniały , a co za tym idzie , będzie uprzykrzał życie innym , bo jemu się nie udało , bo nie dało mu się szansy , gdy o nią prosił . Po przemowie Gośki , Staszek zaczął bić brawo z cynizmu , ale pozostali gratulowali jej odwagi . Po tych wszystkich gratulacjach , Staszek powiedział , żeby do niego nie przychodziła , jak jej coś znowu Hela wywinie , żeby nie mówiła , że miał rację . Dobrze , da jej szansę , ale pierwszą i ostatnią i żeby nie łaziła za nim , żeby nie robiła do niego maślanych oczu . Gośka uścisnęła brata z całych sił , bo wiedziała że najtrudniej będzie właśnie jego przekonać , ale wiedziała także , że skrucha Heli nie była na pokaz , że była to skrucha jej duszy i ciała , że Hela sobie wszystko przemyślała . Były takimi dobrymi przyjaciółkami , dopóki inni nie zaczęli mieszać , nie zaczęli mącić Heli w głowie , ale jeszcze jest jeden szczegół , który umknął Goście . Hela potrzebowała przyjaciela , męskiego przyjaciela . Postanowiła , że namówi dziewczyny , żeby pomogły się Heli zmienić i być może znajdzie tu tego wymarzonego . Miała nadzieję , że Hela jeszcze nie zdążyła pokazać tego swojego oblicza , miejmy nadzieję starego oblicza . Od jutra narodzi się nowa Hela , nowa Helena . Ona jej pomoże , wszyscy im pomogą , by mogły na nowo odbudować swoją przyjaźń . Hela była dobrym człowiekiem , tylko trochę zagubionym , nie mającym własnego zdania , nie umiejącym zauważyć , że ktoś robi sobie z niej żarty , wykorzystuje do niecnych celów . Jak dziewczyny pomogły swojej przyjaciółce Beacie , tak ona pomoże Heli . Niedługo się rozstaną , one pojadą do Krakowa , a ona do swojej wioski . Będzie z Helą. Kiedyś miały plany , chciały iść razem na medycynę , Gośka na stomatologię a Hela na ortopedię . Całe dnie rozmawiały o medycynie , o lekarzach , miały tyle planów . Ktoś chciał ich skrzywdzić , zniszczyć to , co razem zbudowały i udało mi się to , lecz nie do końca . W Heli obudził się duch sumienia , obudziła się w niej prawda , jej plany , marzenia . Cieszyła się , że Hela zaczęła rozumieć , że nie wszystkim można dogodzić , że nie wszystkich można uszczęśliwić . Można uszczęśliwić tylko tych , co naprawdę chcą być szczęśliwi , szczerzy , oddać się całą duszą tej drugiej osobie , pomóc jej nieraz w trudnych chwilach , nie zostawiać jej samej , pomóc , po prostu pomóc uśmiechem , poradą , czasem nawet powiedzieć gorzką bolesną prawdę , ale prawdę nie kłamstwo . Bo przyjaciele mówią sobie zawsze prawdę , choćby najgorszą , bajboleśniejszą , ale zawsze prawdę , nigdy nie kłamią . Kłamstwo ginie szybką śmiercią , a prawda zmartwywstaje i jest niezniszczalna . Oprócz miłości to przyjaźń jest najpiękniejsza , lecz ta prawdziwa a nie na pokaz. Przyjaźń do grobowej deski , że jesteś w stanie oddać życie za przyjaciela. Bo tylko prawdziwy przyjaciel jest w stanie cię zrozumieć , pocieszyć i pomóc nic za to nie chcąc otrzymać . Gośka czuła , że te wakacje będą niezapomniane . Są one inne od tych wszystkich , które miała okazję odbyć . Gośka czuła , że oni wszyscy będą jeszcze szczęśliwi i do końca życia pozostaną prawdziwymi przyjaciółmi .

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

    Napisz komentarz

    Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania