Poprzednie częściDrabble #2 – Reinkarnacja
Pokaż listęUkryj listę

Drabble # 27 – Droga

Słabo widział, dlatego stawiał kroki ostrożnie. Miał pecha do różnego rodzaju pułapek. Raz wpadł do dziury pełnej pająków, innym razem oblazły go mrówki. Szukał bezpiecznych ścieżek, jednak zawsze trafiał na kolce, belki, bagniste tereny lub oblane słońcem pustynie. Pewnego dnia z zaciekawieniem prześledził wszystkie blizny na swoim ciele. Jego wzrok wyostrzył się, mimo to po raz kolejny napotkał trudności. Wysokie trawy bezgłośnie raniły ciało. Pomyślał, że wędrówka nie ma końca, gdy usłyszał cichy płacz. Po chwili dostrzegł w gęstwinie małą dziewczynkę.

– Jak mnie tu znalazłeś? – zapytała, uśmiechając się blado.

– Nie wiem… Nie było innej drogi – odpowiedział, wyciągając do niej rękę.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (22)

  • Anonim 02.05.2019
    No, tutaj aż mnie korci, aby napisać całą rozprawkę. Bo to temat rzeka. Dlaczego jednych prześladuje pech, a innych nie? Czyżby jedni wybierali "ostrożne" ścieżki, gdzie trudno się zranić, ale i trudniej o silne doznania? A może każdy ma takiego samego pecha, tylko jeden widzi szklankę do połowy pełną, a drugi do połowy pustą? A może obie rzeczy po trochu?... A może aby cos osiągnąć, trzeba się natrudzić i "pokaleczyć", co też starałaś się pokazać? Jak to było w piosence z Va banku: kto nie naraża się na szwank, głównej stawki nie wygrywa.
    Także tymi pytaniami zakończę rozważania.
    Bardzo dobry tekst. Choć osobiście odwróciłbym dialog. Chyba że znów czegoś nie zrozumiałem.
    Aha i poprzyczepiam się do formy:
    Słabo widział, dlatego stawiał ostrożnie kroki. - to drobiazg, ale zamieniłbym miejscami ostatnie dwa słowa, bo słowo najważniejsze powinno być na końcu.
    Miał pecha na różnego rodzaju pułapki. - tu nie będę się upierał, ale wydaje mi się, że "mieć pecha DO czegoś, a nie NA coś.

    Pozdrawiam.
  • yanko wojownik 02.05.2019
    "każdy ma takiego samego pecha"
    Wykluczam z autopsji stwierdzając. Niektórzy mają niewspółmiernie większego i nie da się tego logicznie wyjaśnić - z zasady przegrani, choćby momentami się wydawało inaczej, ale idzie się przyzwyczaić.
  • Justyska 02.05.2019
    Witaj Antoni, Ciekawe pytania zadałeś. Myślę, że wiele zależy od naszego punktu widzenia. Tak czy inaczej, każda droga ma znaczenie i gdzieś prowadzi.

    Co do uwag, to dwie ostatnie zastosuję, ale nie rozumiem w jaki sposób chciałbyś odwrócić dialog..?

    Dzięki piękne i pozdrawiam!
  • Anonim 02.05.2019
    Justyska,
    najpierw pomyślałem, aby zamienić między nimi to, co mówili, czyli pierwsza wypowiedź jego, a druga jej, bo bardziej mi pasowało, aby to jednak ona niejako potwierdziła tę konieczność trudnego wyboru. Ale teraz myślę, że może tak jest lepiej, gdyż w ten sposób dziewczynka staje się "cierpiącą rusałką trudu i cierpień", która jest szczęśliwa, gdy spotyka kogoś nieszczęśliwego (w pozytywnym tego słowa znaczeniu).
  • yanko wojownik 02.05.2019
    Z braku wyboru, zdarza się się przypadkiem poczynić coś dobrego.
  • Anonim 02.05.2019
    Kurde, że o tym nie pomyślałem... Świetna myśl! I jakże nietypowa!
    ps. Przypomniał mi się film "Pechowiec". To kolejna myśl o tym tekście.
  • Justyska 02.05.2019
    Witaj yanko, myślę, że zawsze jest jakiś wybór, ważne by dostrzec sens w tej gmatwaninie.
    Podziękowania i pozdrowienia:)
  • Wrotycz 02.05.2019
    Wszystko jest po coś. Każda droga jest determinowana splotem łańcucha przyczynowo-skutkowego. Wszystko ma sens.
    Ot, tyle ode mnie.
    Pozdrawiam.
  • Justyska 02.05.2019
    Witaj Wrotycz. Super, krótki i na temat:) Bardzo dziękuję!
  • Justysko. Te Twoje drabble, są już pomału kultowym zjawiskiem.
    Pomyślałem od innej strony. Co symbolizuje ta odnaleziona dziewczynka? Czy też przebyła taką samą drogę, jak ten co ją odnalazł. A może w tym samym czasie błądzili, by dojść właśnie tego, a nie innego miejsca? A może gdyby droga była łatwa, to szybko by przeszedł i nie zdążył by usłyszeć jej płaczu. A co później, gdy ją odnalazł. Znowu błądzili, a może gdy się uspokoiła, to wiedziała gdzie wrócić, a on przy okazji odnalazł jakiś sens? Ktoś kiedyś powiedział, że jak się ma coś wydarzyć, to się wydarzy. Widocznie trudne drogi mają większy sens
    końcowy, aczkolwiek nie jest to regułą. Jak to w życiu. Ale mnie wzięło:)) Pozdrawiam →5
  • Dekaos Dondi 02.05.2019
    A niech to. Znowu. Ale i tak by wiedziałaś:))
  • Justyska 02.05.2019
    Witaj DD pewnie, że wiedziałam:)) Po przeczytaniu pytań które zadałeś, pomyślałam sobie, że gdyby na nie odpowiedź to mogłoby powstać całkiem fajne opowiadanie:)
    Dzięki za to i pozdrawiam!
  • Bożena Joanna 02.05.2019
    Czuję pewne pokrewieństwo z bohaterem. Na mojej drodze ciągle spotykam różne przeszkody. Serdecznie pozdrawiam!
  • Justyska 02.05.2019
    Witaj Bożeno, tak to już chyba jest... ale iść trzeba.
    Dziękuję za miłą wizytę i pozdrawiam!
  • aldanari 03.05.2019
    Ktoś musi mieć pecha, żeby inny mógł mieć szczęście. Tak mi przyszło do głowy po szybkim przeczytaniu tekstu. Bardzo dobre. 5 ;)
  • Justyska 03.05.2019
    Dziękuję aldanari, wszystko zależy od puntu widzenia. Pozdrawiam serdecznie!
  • pkropka 03.05.2019
    Żaden skarb nie czeka na prostej drodze usianej różami (bez kolców).
    Bardzo mi się podobało drabble, obudziło wiele uczuć, które jakoś nie chcą przeleźć na klawiaturę. Ale są to miłe uczucia, więc z przyjemnością posiedzę sobie z nimi :)
  • Justyska 03.05.2019
    Bardzo mi miło pkropko::))) Dzięki i pozdrawiam
  • Ritha 04.05.2019
    Cudna końcówka. Urzekająca.
  • Justyska 06.05.2019
    A tu Ritho gdzieś nie zauważyłam komenta. Przepraszam, dziękuję, pozdrawiam:)
  • Canulas 06.05.2019
    Świetny tekst o pięknym przesłaniu. 100% Justyski w Justysce. Brak drogi jako droga. Kupuję to.
  • Justyska 06.05.2019
    " Brak drogi jako droga" to ciekawe stwierdzenie. Podoba mi się, dzięki:))

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania