Pokaż listęUkryj listę

Niewłaściwy kolor nieba - rozdział 14

Zostawili ją na noc w tym pokoju. W porządku, mogła przespać się i tutaj. Stół nie należał do najwygodniejszych, było jej trochę zimno, ale zdołała zdrzemnąć się kilka godzin. Była głodna i spragniona, przydałoby się jej też wyjście do łazienki, ale wytrzymała do rana. Nawet nie próbowała otwierać drzwi i wyglądać na korytarz, strażnicy ciągle tam stali. Potem przyszło po nią dwóch żołnierzy w czarnych mundurach. Znów założyli Nikce worek na głowę, tym razem ręce skuli z tyłu. Poprowadzili na zewnątrz i wsadzili do pojazdu, prawdopodobnie tego samego, którym ją tu przywieźli. Nikce naprawdę już bardzo chciało się siku, ale zachowała spokój. Oni nie odzywali się do niej, więc również siedziała cicho.

- Hej, Inga, ty też tu jesteś? - Usłyszała głos Kalii.

- Mhm - odmruknęła jej Inga krótko, widocznie świadoma tego, że powinna być cicho. A więc przewożono je razem, może wreszcie będą też trzymane razem i dadzą radę porozmawiać. Nikka postanowiła zaryzykować i też się odezwała:

- Dziewczyny, ja też tu jestem, ale nie odzywajcie się już… - Chciała jeszcze dodać “proszę”, ale jeden ze strażników uciszył ją uderzeniem czymś twardym w brzuch. Nie udało jej się powstrzymać jęku i kaszlu. Przez dłuższą chwilę zgięta wpół ciężko łapała powietrze przez worek. Usłyszała protesty Kalii, ale ktoś krzyknął na nią gromkim, żołnierskim głosem i dziewczyna zamilkła przestraszona. Do końca podróży nikt już się nie odezwał.

A podróż trwała mniej więcej tyle, co poprzednio, więc może wrócili w to samo miejsce, chociaż Nikka nie miała jak tego stwierdzić, nie odsłoniono jej oczu. Została poprowadzona do budynku. Słyszała wokół siebie tupot wielu par stóp, miała więc nadzieję, że Inga i Kalia idą tuż obok. W końcu ktoś zerwał jej worek z głowy. Przez chwilę i tak nie widziała, porażona przez nagłą jasność, ale w końcu wzrok przyzwyczaił się do światła. Znajdowała się w sporej sali z drewnianą podłogą poprzecinaną kolorowymi liniami i wielkimi oknami na jednej z dłuższych ścian. Szyby zasłonięto ciemnoniebieskim materiałem od połowy w dół. Przez górną połowę widziała tylko kilka czubków drzew, słońce, które akurat świeciło jej teraz w oczy, i to dziwnie błękitne niebo. Sala była prawie pusta, nie licząc kilku mebli na środku, a były to trzy proste łóżka, stojące przy nich trzy pomalowane na biało metalowe szafki i duży stół z czterema krzesłami z jaskrawoczerwonego tworzywa. Pod krótszą ścianą po prawej stało wielkie metalowe pudło z drzwiami, jakby osobny pokój, do którego można wejść. Miała nadzieję, że to jakaś łazienka.

A więc jednak będziemy mieszkać razem - pomyślała Nikka, kiedy strażnik rozkuwał jej ręce. Pchnął ją potem w stronę środka pomieszczenia, mocno, ale udało jej się złapać równowagę i nie upaść. Natychmiast odwróciła się i wreszcie zobaczyła swoje towarzyszki. Inga wyglądała już całkiem dobrze, była też spokojna, przynajmniej na pierwszy rzut oka. Spojrzenie miała czujne, badała nim salę w taki sam sposób, jak przed chwilą robiła to Nikka. Kalia też się rozglądała, ale jej uwagę przykuł mężczyzna, który właśnie wszedł do środka, wysoki, masywny i ciemnowłosy. Jego twarz była trochę dziwna, Nikka nigdy nie widziała oczu tego kształtu, wąskich i jakby trochę schowanych w oczodołach. Cóż, w tym świecie niebo jest niebieskie, ludzie bywają ciemnobrązowi, więc i oczy mogą być różne. Kalia poszła w jego stronę.

- Erik, wreszcie ktoś, z kim można porozmawiać - ucieszyła się.

- Stój, stój, proszę, nie idź już! - Wspomniany Erik zatrzymał ją gestykulując przy tym gwałtownie. Zdziwiona dziewczyna spojrzała na niego pytającym wzrokiem. Nikka i Inga zaciekawione podeszły bliżej.

- Nie możecie wychodzić za czerwoną linię. - Wskazał im jedną z kresek namalowanych na podłodze, która tworzyła ramę wokół całej sali. - Żołnierze… będą tego pilnować - zakończył niezręcznie.

Rzeczywiście, eskortujący je żołnierze w czarnych mundurach zdążyli się już rozstawić wzdłuż dłuższego boku sali, tego bez okien. Ponad nimi znajdował się balkon, na który można było dostać się tylko z zewnątrz. Tam też pojawiło się dwóch strażników. Jeszcze dwóch stało przy jedynych drzwiach. Łącznie Nikka naliczyła ich siedmiu, każdy uzbrojony w karabin i broń krótką, które może w Akurii zostałyby uznane za przestarzałe, ale na pewno były skuteczne. Na razie nie widziała większych szans na ewentualną ucieczkę.

Trzeba będzie się przyczaić i przeczekać - pomyślała.

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (21)

  • Do kawy czytam. Mam tylko nasunięte takie jedno pytanie odnośnie jednego aproposa. Chodzi mi o kolor nieba. Bo tam ichniejszy szare z tego com zrozumiała?
  • Vespera 24.02.2022
    Tak jest, ichniejsze jest szare, aczkolwiek nie wiem, czy to jest fizycznie możliwe. Potrzebowałam czegoś do odróżnienia dwóch światów na pierwszy rzut oka.
  • Vespera To już musisz sprawdzić czy jest możliwe. Chodziło mi bardziej o kwestię formalną, to znaczy - kolor tak zwanego nieba zależy od składu atmosfery (aczkolwiek słyszałam w necie gościa, który stwierdził, że na Ziemi niebo jest niebieskie, bo jest dużo oceanów i się odbija od wody. Za każdym razem będąc nad jakimkolwiek zbiornikiem nabierałam wody i ni chuja nie była niebieska). W związku z tym jeśli u nich jest szare (nie wiem jakie pierwiastki dają szarość), to wynika z tego, że atmosfera ma inny skład i tu się pojawia problem z oddychaniem. Wiesz o co mi chodzi?
  • Vespera 24.02.2022
    błękitnypłomień Chyba to bardziej wynika z załamywania się światła w atmosferze pod określonym kątem, no i najłatwiej się rozszczepia na falę o długości dającej kolor niebieski. Zachody i wschody słońca dają różne kolory, bo wtedy pomiędzy nami - obserwatorami a słońcem jest grubsza warstwa atmosfery. Np. na Marsie niebo też jest niebieskawe, chociaż atmosfera jest rzadsza. (pisane z głowy, może zawierać błędy)
  • Vespera Ja się na fizyce nie znam tak dogłębnie, ale mam fizyka dobrego, to mogę zapytać. Weź pod uwagę, że jak wejdziesz na orbitę okołooziemską, w próżnię, to masz czarne dokoła, taz zwane niebo.
  • Vespera 24.02.2022
    błękitnypłomień Tak, bo to próżnia, światło się nie załamie, bo nie ma na czym.
  • MKP dwa lata temu
    Vespera
    A może w tamtejszym świecie glob otoczony jest warstwą pyłu lub cienką warstwą wysokich chmur, Skoro nie mają tam ciemnoskórych to może słońce jest mniej intensywne. A może to magiczny całun stworzony przez bogów?
    Gdybać można godzinami, ale ja podchodzę do tego tak: tak tam jest. Dlaczego? Może autorka wyjawi, może nie któż to wie?
  • Vespera dwa lata temu
    MKP Ja widzę to tak, że tamtejsza gwiazda centralna świeci trochę innym widmem światła, a może atmosfera ma też inny skład? Jeszcze do końca tego nie ustaliłam :) A ludzie mają jasną skórę, bo pochodzą z takiego, a nie innego miejsca. Na Amarze mieli mało czasu na ewolucję, zresztą tam ciemniejszą skórę mają ci z Południowego Archipelagu, bo już się trochę dostosowali, ale to nadal poziom basenu Morza Śródziemnego/ Bliskiego Wschodu, nie Afryki.
  • MKP dwa lata temu
    Vespera
    Spoko
    Na pewno się wyklaruje z czasem.
    Zostaw sobie trochę tajemnicy z perspektywą na rozwój?

    Moja wyobraźnia tymczasem uzupełni luki w faktach
    Lubi to robić?
  • Vespera dwa lata temu
    MKP Wiesz, jedno nie wyklucza drugiego... Może być tak, że moje wyjaśnienie nie wyprze tego, co zdążyła wyprodukować twoja wyobraźnia.
  • zsrrknight dwa lata temu
    warunki takie sobie, ale przynajmniej są razem. A trzy głowy, to nie jedna, więc można obmyślić jakiś plan.
  • Vespera dwa lata temu
    Plan z gatunku tych sprytnych?
  • zsrrknight dwa lata temu
    sprytny albo skuteczny :)
  • LaurazjanWolf rok temu
    Przynajmniej dziewczyny dostały łóżka. Spanie na stole w sali przesłuchań raczej nie należy do najwygodniejszych. ?

    5.0
  • Vespera rok temu
    To zdecydowanie nie jest najgorsze więzienie, w którym była Nikka.
  • Aleks99 9 miesięcy temu
    dobrze, że łaskawie dali łazienkę, a nie poręczny kubeł. A i tak słabo, żołdaki za to jak zwykle biegli języku siłowym
  • Vespera 9 miesięcy temu
    Taki język rozumieją najlepiej. No i z ich perspektywy to są tylko jakieś dziewuchy, nie ma potrzeby urządzać im jakiegoś Guantanamo.
  • Tjeri 5 miesięcy temu
    Ee, a siku?
  • Tjeri 5 miesięcy temu
    Nikka powinna spektakularnie, tuż przed czerwoną linią, ten teges...
  • Vespera 5 miesięcy temu
    Ty myślisz o wszystkich ważnych kwestiach :)
  • Vespera 5 miesięcy temu
    Tjeri Mam kilka pomysłów na to, jak skończyć to zdanie.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania