Pokaż listęUkryj listę

Niewłaściwy kolor nieba - rozdział 5

Otworzyły się cztery pary oczu: zielone, brązowe, niebieskie i szare.

Otworzyły się i się nie otworzyły.

Istniały i nie istniały.

Tam nie istniały od zawsze, istniały, odkąd zostały nazwane przez śmiertelnych.

Tu nie istniały nigdy wcześniej.

Teraz zaistniały i nie zaistniały, wzywane przez śmiertelną.

Śmiertelna prosiła.

Nieśmiertelni pomogli.

 

Bob Carrol miał do załatwienia zupełnie inną sprawę w zupełnie innej części bazy. Kiedy pomyślał o tym wieczorem, nie mógł sobie przypomnieć, dlaczego wybrał drogę właśnie przez centrum łączności. Cóż, koniec końców wszedł do niego, może dlatego, że kręciło się tam więcej ludzi niż zazwyczaj. Teraz zobaczył tam kilkanaście osób wsłuchanych w rozmowę pilota z jakąś kobietą. Próbowali ustalić, w jakim ona języku mówi. Kilka osób twierdziło, że po rosyjsku, kilka, że nie, że to jednak coś innego. Babcia Boba pochodziła z Chorwacji, miał tam rodzinę, jeździł do nich na wakacje co kilka lat. Nigdy nie opanował dobrze ich języka, ale to, co usłyszał, wydawało mu się dziwnie znajome.

- Słuchajcie, to brzmi podobnie do chorwackiego - powiedział nagle głośno. Wszyscy odwrócili się w jego stronę.

- Widzicie, rosyjski, chorwacki, wszystkie te wschodnioeuropejskie dialekty są do siebie podobne. - Ucieszył się ktoś, kto wziął jego słowa za potwierdzenie swojej tezy.

- Mamy tu tyle uniwersytetów, na pewno znajdzie się tam jakiś ekspert, który powie nam, co to dokładnie jest. - Tego Bob też nie planował powiedzieć, słowa jakoś tak same z niego… wyszły.

- Nie powinno cię tu być Carrol, ale masz rację. - Głos dowódcy bazy zagrzmiał tuż za nim. - A teraz zjeżdżaj mi stąd i zapomnij, że cokolwiek tu słyszałeś.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (17)

  • wolfie 15.11.2020
    Super, że możemy spojrzeć na opowiadaną przez Ciebie historię z perspektywy innych bohaterów. Zauważyłam parę błędów interpunkcyjnych. Mogę się jeszcze czepić długości rozdziału - osobiście wolałabym nieco więcej. Czekam na dalsze części :)
  • Baba Szora 14.01.2021
    Ciekawa część, mimo że bardzo krótka, wprowadzająca w świat tubylców i pokazanie akcji z ich strony.
    Początek intrygujący. I dialogi świetnie wyszły.
    Podoba mi się, 5.
    Pozdrawiam,
  • Pontàrú 28.02.2021
    Ok, nie ocenię tekstu bo dla mnie jest za mało bazy żeby podać werdykt. Strasznie krótkie toto. Nie zmienia to faktu że dobrze napisane. Jedynie tego początku jakoś za bardzo nie rozumiem? Pojawia się też dużo powtórzeń i wiem że część z nich jest zamierzona jednak nadal należałoby je jakoś mocniej odseparować lub zmniejszyć częstotliwość ich występowania.
  • Jak będzie militarnie, ale nie przesadnie formalnie to w moim guście - alem wyjaśniła ;))) - z tym, że jak mnie czytasz teraz na privie, to się domyślisz.
  • zsrrknight dwa lata temu
    czyli jednak Ziemia, a więc reverse isekai
  • Vespera dwa lata temu
    Coś koło tego :)
  • LaurazjanWolf rok temu
    A więc wydarzenia zobaczymy również z perspektywy Ziemian? Robi się coraz ciekawiej. Ode mnie 5.0 ?
  • Vespera rok temu
    Dokładnie tak. A nawet jeden Ziemianin stanie się kimś w rodzaju drugiego głównego bohatera.
  • Aleks99 9 miesięcy temu
    druga perspektywa odblokowana, będzie jeszcze ciekawiej :)
  • Vespera 9 miesięcy temu
    To na razie wstępniak do drugiej perspektywy, będzie coś na kształt drugiego głównego bohatera.
  • Marcin Adamkiewicz pół roku temu
    Łeee! Myślałem, że to się będzie w Polsce działo! Sierpowaty półwysep, zatoka, wielkie miasto. Myślałem, że to o Gdańsk chodzi😔

    No cóż. Jak śpiewała Dori "Mówi się trudno i czyta się dalej", czy jakoś tak😉
  • Vespera pół roku temu
    Pierwsza wersja, która dawno temu powstała w mojej głowie, działa się w Polsce. Ale potem stwierdziłam, że fajniejsze będzie obserwowanie różnic między Akuryjkami a Amerykanami.
  • Marcin Adamkiewicz pół roku temu
    Vespera No właściwie, skoro te Akuryjki to "słowianki", to ma to sens🤔

    Słuchaj, a tak z innej beczki. Jesteś gdzieś obecna poza Opowi? W sensie masz swoją stronę albo fanpage?
  • Vespera pół roku temu
    Marcin Adamkiewicz Wattpad i instagram, linki mam na profilu w zakładce "o mnie", na wattpadzie nick Vespera87.
  • Marcin Adamkiewicz pół roku temu
    Vespera Ok. Dzięki😁
  • Tjeri 5 miesięcy temu
    O, Słowianki z kosmosu? Nie spodziewałam się. Jeśli nie jest to tylko kojarzenie "typowego" Amerykanina, to otwiera fabułę w nowym kierunku.
  • Vespera 5 miesięcy temu
    A to się zobaczy, się zobaczy, nie spoileruję...

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania