Poprzednie częściDrabble #2 – Reinkarnacja
Pokaż listęUkryj listę

Drabble # 16 - Studnia

Stary człowiek usłyszał krzyk dochodzący ze studni. Bez namysłu ruszył na pomoc. Spuścił linę i polecił obwiązać wokół pasa. Natychmiast rozpoczął wciąganie. Nie było łatwo, na szczęście z pomocą przyszła mu wygnana przed laty żona, syn, którego grób ukrył w lesie, a nawet dawny sąsiad. Przyszedł też gniew, by dodać sił…

– Nie zasługuję na pomoc – wyszeptał przez łzy staruszek, by po chwili znów walczyć samotnie. Nie puszczał liny mimo krwi na dłoniach, tym razem nie chciał zawieść. Kiedy w końcu się udało, ujrzał przed sobą małego chłopca. Ujrzał siebie i zapłakał.

– Spokojnie, zaczniemy od początku, mamy jeszcze czas – powiedział chłopiec.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (20)

  • Dekaos Dondi 21.04.2019
    Hmm→Bez namysłu chciał pomóc, ale wygnana żona... itd, przyszli mu z pomocą, bo sobie uświadomił, że wiele w przeszłości zrobił nie tak.Gdy ujrzał siebie, to zapłakał, bo mógł się domyśleć, co usłyszy. Że mają - miałeś - tyle czasu. A może faktycznie, sam sobie dał do zrozumienia, że nic straconego, że jeszcze zdąży.
    Żeby tak można było wyciągną swoje dzieciństwo ze studni i wiele naprawić.
    Czy żyło by się tak samo, czy inaczej, wiedząc, co się przeżyło? Pozdrawiam – 5
  • Justyska 21.04.2019
    Dziękuję DD za garsc przemyśleń.
    Pozdrawiam świątecznie!
  • Anonim 21.04.2019
    To cholernie dobry krótki tekst.
    Skąd Ty bierzesz takie pomysły? Bo napisać cos długiego, co będzie dobre, to kwestia wprawy, znajomości technik pisarskich, itp. A krótki tekst to przekaz w czystej postaci.
    Kurde, zostanę chyba Twoim fanem.

    Pozdrawiam.
    ps. Tylko czasem się już nie chce ze sobą rozmawiać, bo i po co? Przecież w pewnym wieku najpiękniejsze co z życia już za nami.
  • Justyska 21.04.2019
    Witaj Antoni, dziękuję... staram sie doprowadzic wyzwanie do końca, ciesze sie ogromnie, ze sie podoba.
    Pozdrawiam świątecznie!
  • pkropka 21.04.2019
    Piękny tekst... Nigdy nie jest za późno na zmiany.
  • Justyska 21.04.2019
    Witak pkropko, tez myślę, ze nigdy nie jest za pozno. Dzieki i spokojnego Alleluja!
  • Bogumił 21.04.2019
    Ja też chyba zapiszę się do fanclubu autorki. A głównie za to, że teksty niosą jakieś ważne przesłanie moralne.
  • Justyska 21.04.2019
    Witaj Bogumile, przewaznie staram sie cos powiedzieć. Dziekuje za dobre slowo i zycze Spokojnych Świąt!
  • Keraj 21.04.2019
    Zawsze jest czas aby coś zmienić. Jak ty to robisz że tak świetnie piszesz 5
  • Justyska 21.04.2019
    Dzieki Keraj :))) pozdrawiam!
  • yanko wojownik 22.04.2019
    Przekaz mądrości, jakie w naszej kulturze są chyba rzadkością tym bardziej na teraz.
  • Justyska 22.04.2019
    Dzięki yanko:)
  • jesień2018 22.04.2019
    Justysko, dopiero przeczytałam. Zakończenie mnie poruszyło. Mądrze Ci to wyszło :)
  • Justyska 22.04.2019
    Bardzo się cieszę:) Pozdrawiam serdecznie!
  • kalaallisut 23.04.2019
    Spojrzenie wgłąb siebie i próba zamiany zaczęcia od nowa życia!
  • Justyska 23.04.2019
    Witaj i tu kalaallisut, tak jak piszesz, wyławianie siebie. To miało być opowiadanie, ale z braku czasu się skróciło:)
    Dzięki i pozdrówka ślę!
  • Canulas 29.04.2019
    Najlepsze dziś i najlepsze z dotychczasowych. Tekst takiego kalibru, że świadomie nie będę go rozbijał interpretacyjne, bo mnie może pociąć. Ale no, wow.
  • Justyska 29.04.2019
    To miało być opowiadanie, ale pomysł wykorzystałam na poczet wyzwania... Super, że siadło:)
  • Ritha 04.05.2019
    Świetne!
  • Justyska 05.05.2019
    Dziękuję, może zrobię jednak z tego opowiadanie..:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania