Poprzednie częściDrabble #2 – Reinkarnacja
Pokaż listęUkryj listę

Drabble #5 – Bo mama ma zawsze rację

Moja mama nie lubiła kotów. Mówiła, że jeśli umrę w samotności, to puchata bestia walcząc o przetrwanie, zeżre moje ciało. Posłuchałem, kota nie przygarnąłem.

Zagracone mieszkanie wydawało się jednak puste do dnia, kiedy Ewka się wprowadziła. Cztery ściany wypełniły namiętne oddechy, mruczanki i obietnice. Nie chciałem, by pracowała, wystarczał mi jej zapach za dnia i ogrzana kołdra wieczorem...

 

– Przykro mi Andrzej – powiedział szef, kładąc wypowiedzenie na moim biurku.

 

Czułem się zdruzgotany. Ewka mruknęła jedynie coś pod nosem, niezadowolona.

Następnego dnia po poszukiwaniach nowego etatu wróciłem do… pustego mieszkania. Ukochana zostawiła tylko starą kanapę, brudną od kociej sierści.

Mama miała rację.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (34)

  • Canulas 02.05.2018
    Śnił mi się dziś koty. Jakiś większy zagryzał mniejszego, więc go przydusiłem ogrodzeniową siatką. Cóż, nikt nie mówił, że sny są logiczne.
    Tekst Twój... muszę go przeczytać jeszcze raz, bo mam poczucie, że coś się stało, ale nie umiem zdiagnozować, co.
    W sensie, rozumiem treść, ale czuję, jakbym wszystkiego nie wyłapał.
  • Justyska 02.05.2018
    ok, to czekam na diagnozę... hmm
  • Justyska 02.05.2018
    ale sny masz przerażające... za dużo horrorów:)
  • Canulas 02.05.2018
    Mam różne, akurat ten pobarwiony był brutalnością, ale straszny nie był.
    Ok. Przeczytałem jeszcze dwukrotnie. Już mi się wyrysował obraz zdarzeń. Wcześniej nie przyczaiłem.
    No coż, troszkę ta lekka, przewrotna puenta skojarzyła mi się z Rolandem Toporem.
    Pomyślę se jeszcze nad tym :)
  • Justyska 02.05.2018
    Canulas jak skłania do myślenia, to ja już się cieszę :)
  • Canulas 02.05.2018
    Śniły *autokorekta
  • Pasja 02.05.2018
    Dzień dobry

    Trochę gubię się.
    Czy Ewa to imię kota?
    Co do mamy nie zgadzam się. Nikt do końca nie ma racji. A koty są urocze. Nie rozumiem ludzi, którzy nie lubią zwierząt.

    Do serca przytul psa,
    Weź na kolana kota,
    Weź lupę popatrz - pchła!
    Daj spokój, pchła to też istota

    Pozdrawiam i miłego dzionka.
  • Canulas 02.05.2018
    Jeśli Ewa to imię kota, tak zakładam, wszystko się układa.
  • Justyska 02.05.2018
    Pasji może kot, może kobieta-kot, a może mama nie była doslowna. Chciałam by było przewrotnie. :)
    A koty osobiście lubię jak inne zwierzeta
  • Blanka 02.05.2018
    "cztery ściany wypełniły namiętne oddechy, mruczanki i obietnice. Nie chciałem, by pracowała, wystarczał mi jej zapach za dnia i ogrzana kołdra wieczorem..." - Ewa to Ewa, jak dla mnie:) Kanapę brudną od kociej sierści też rozumiem (nie)jednoznacznie:)
    Justys, nie żeby złośliwie, ale w związku z tym, co napisałaś pod poprzednią miniaturą, życzę Ci, żebyś była ode mnie choć z dychę starsza:):):):)
    Fajne te Twoje miniaturki, prawdziwe, aż strach:)
  • Justyska 02.05.2018
    Blanko czemu starsza? U mnie taki osobisty tekst znajdziesz pt. Mentolowy relaks... Z dawnych czasów. A ile mam lat to się wyda bo jedne drabble za każdy rok. Takie wyzwanie :)
  • Justyska 02.05.2018
    Ach kawy potrzebuje. Teraz rozumiem co Ci chodzi. Nie wiem czemu myślałam o komentarzu moim pod twoim tekstem :D
  • Blanka 02.05.2018
    Justyska, spoko, ja też się nie mogę dobudzić:D "Mentolowy..." czytałam , tak btw;)
  • Nachszon 02.05.2018
    No jak można kotów nie lubić! Niezależne, cwane łajdaki. Sprawne, aż do granic absurdu, cały organizm stworzony po to, aby walczyć, zabijać. Kiedyś mój kumpel podzielił się ciekawą refleksją: dobrze, że świat jest tak ułożony, że po seksie kobieta chce jeszcze, a facet marzy o tym, żeby pójść spać. Bo gdyby obydwojgu nadal się chciało, to zaj..śmy się wszyscy na śmierć. Tak jest z kotami i psami – gdyby kot nie miał wrodzonego natywnego instynktu strachu przed psami, na świecie nie byłoby żadnego psa.
    Nie zgadzam się na takie potraktowanie kota! A miniaturka oczywiście świetna. Miauuu Miauuu Miauuu Miauuu Miauuu
  • Justyska 02.05.2018
    Dzięki Nachszon za refleksję. Prawda jest ze równowaga w świecie musi być :)
  • Dekaos Dondi 02.05.2018
    Justysko. To można bardzo przewrotnie interpretować. I o to chodzi.
    Matka mu tyle nagadała o kocie...że chociaż kota nie przygarnął, to uwierzył. że go ma. Co więcej wyraźnie go widział, odczuwał, czuł ciepło kołdry, nawet kotu na ulicy kłaczków powyrywał, nie wiedząc o tym i powrzucał na kanapę. Był przekonany, że gada z kotem. Ale po stresie związanym z utratą pracy...przestał mieć kota na tle kota. Ale nie zupełnie. Sierść na kanapie jednak widział. Ale namieszałem. Pozdrawiam. Musi być→5
    P.S...sprawiało wrażenie bardzo pustego...
  • Justyska 02.05.2018
    Dzięki DD i o to namieszanie właśnie chodzi :)
  • Dekaos Dondi 02.05.2018
    Tak mi się skojarzyło z filmem: ''Piękny umysł" Stąd te moje "złote myśli" /:~)
  • Justyska 02.05.2018
    No tak, lekka schizofrenia. Pasuje :)
  • Nachszon 02.05.2018
    Uwielbiam ten film, jak pierwszy raz oglądłem, nabrałem się na pierwsze sceny. Zresztą jak można było się nie nabrać?
  • Kim 02.05.2018
    Witam.
    "Ewka mruknęła jedynie coś pod nosem[,] niezadowolona." - tu brak przecinka między czasownikiem (mruknęła) a imiesłowem przymiotnikowym biernym (niezadowolona).
    To tyle z technikaliów.
    Co do tekstu. Jej, ale mnie ruszył. Bardzo rzadko teksty mnie kłują, że aż boli serduszko. Ten mnie przebił na wylot. To tego ta drobna zawiłość w kwestii kota. Świetne.
    Zostawiam 5 z czystym sumieniem.
    Pozdrówka.
  • Justyska 02.05.2018
    Kim miło Cię gościć... zarumieniona pójdę spać, ale wcześniej przecinek wstawię. Dziękuję.
  • Adam T 02.05.2018
    Cześć.
    Koty są takie, jakie chcemy, żeby były. Nawet miauczą dlatego, że ludzie to lubią.
    Trochę się posypało w tym miejscu:
    "Następnego dnia poszukiwania nowego etatu i powrót do… pustego mieszkania." - bardzo szkicowe to zdanie i kompletnie odbija się od wcześniejszej narracji. To taka notatka o tym, co miało w tym miejscu być napisane, ale dziwna, bo limit słów już się kurczył ;)
    Napisałbym to tak:
    "Następnego dnia poszukiwałem nowego etatu. Gdy wróciłem, mieszkanie było... puste."
    Coś się popsuło także tu:
    "...brudną z kociej sierści." - to już lepiej: "brudną od kociej sierści".
    Ja też nie lubię kotów.
    Pozdrawiak ;)
  • Justyska 02.05.2018
    Adamie dziękuję za odwiedziny i trafne uwagi. Z tą notatka to może faktycznie masz rację. Coś tam jeszcze pokombinuję:)
    Pozdrawiam
  • Bożena Joanna 02.05.2018
    Wydaje mi się, że zamieszanie wokół kota jest celowe, autorka sama chce, abyśmy się zastanawiali, czy kot to Ewka czy dziewczyna. Niekiedy porównuje się koty do kobiet, że są podstępne i zdradliwe, nie musi być wszakże to prawda. Opowiadanie zmusza do myślenia i to jest jego siła. Bardzo ładne. Pozdrowienia!
  • Justyska 03.05.2018
    Dziękuję Bożeno, to prawda zamieszanie celowe:) Dziękuję za komentarz.
    Pozdrawiam i miłego dnia życzę:)
  • Okropny 05.05.2018
    Ten drabel mnie vůbec nie ruszył, nie zczaiłem, o co szło - a ja, jak nie czaję i nie ma haka, to zapominam. Czemu mieszkanie jest puste po wypowiedzeniu?
  • Justyska 08.05.2018
    Okropny mieszkanie puste, bo ona odeszła jak on stracił pracę
  • Ritha 08.05.2018
    "Mówiła, że jeśli umrę w samotności, to puchata bestia walcząc o przetrwanie, zeżre moje ciało" - dokładnie tak samo uważam...

    "Cztery ściany wypełniły namiętne oddechy, mruczanki i obietnice. Nie chciałem, by pracowała, wystarczał mi jej zapach za dnia i ogrzana kołdra wieczorem..." - kolejne subtelne zdania z wymownym przekazem

    Twoje miniaturki powodują, ze musze się na moment zatrzymać i pomyśleć, dobry znak.
  • Justyska 08.05.2018
    Nie wiem co powiedzieć... dzięki:)
  • Fanriel 18.07.2018
    W zaledwie stu słowach wartościowe przesłanie. Podoba mi się, nawet bardzo.
    Poprzednie już przeczytałam, do kolejnych zajrzę później.
    Zostawiam 25 gwiazd i pozdrowienia. :)
  • Justyska 18.07.2018
    Fanriel dziekuje, bardzo ni milo :)
  • Margerita 02.09.2018
    tekst mi się bardzo podoba pięć
  • Justyska 02.09.2018
    Dzięki Mar :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania