Poprzednie częściDrabble #2 – Reinkarnacja
Pokaż listęUkryj listę

Drabble # 21 – Coś o miłości

Dziecko płaczem i uśmiechem obróciło świat młodych rodziców do góry nogami. Kolki, pieluchy, smoczki, nieprzespane noce. Jakub bał się podnosić maleństwo, nie przewijał, nie zabierał na spacery. Obserwował żonę z boku, tęskniąc za nią coraz bardziej i bardziej.

– Kochanie, to nie może tak być. Zatrudnijmy kogoś do pomocy… Ciągle pachniesz mlekiem lub kremem do pupy. Jesteś albo zajęta, albo zmęczona. Mam dość. Powinnaś wybrać: ja albo dziecko.

– A ty? Kogo ty byś wybrał?

– Oczywiście, że ciebie, bez wątpliwości kochana…

– Więc znasz już moją odpowiedź, najdroższy. – Gabi podeszła do męża, spoglądając mu w oczy. – A teraz proszę, idź i się spakuj.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (24)

  • Mane Tekel Fares 26.04.2019
    Zgrabne :-)
  • Justyska 26.04.2019
    Dziękuję :)
  • Anonim 26.04.2019
    Niestety tym razem się trochę rozczarowałem, bo nie znajduję tu jakiejś głębszej myśli. O ile za taką nie uznamy największej miłości kobiety, czyli do dziecka. Ale może czegoś nie zauważam. W moim rozumieniu brakuje temu tekstowi otwartości na możliwe rozwiązania. Aha, i ja bym dał dodatkowy przecinek przed drugim "albo" w zdaniu: "Jesteś albo...". Oraz kropkę po "najdroższy".

    Pozdrawiam.
  • Justyska 26.04.2019
    Witaj Antoni, byc moze juz jestem na rowni pochylej... jeszcze dwanascie tekstow... zobacztmy ci bedzie. Dziekuje Ci za szczera opinie, a interpunkcja poprawiona. A co do mysli to tak, milosc matki do dziecka. Taki wyrywek, bo wierze w dobre zakonczenia :)
    Pozdrawiam!
  • yanko wojownik 26.04.2019
    Justyska "jeszcze dwanascie tekstow." - przypomnij sobie, że obstawiałem tę liczbę jako drugą, po uświadomieniu, że pierwsza nie odzwierciedla faktyczności.

    Ciągle jest przekaz - jakaś nauka, jakaś mądrość, skojarzenia na zen itp. gdzie historia mądrość zawiera, ale nie podaje, ze koniecznie na daleki wschód, bo i w europie są w gatunku biegli, ale niewielu i nie w drabble i przeważnie to kiedyś bardziej niż obecnie.
  • Justyska 27.04.2019
    Dzięki yanko:))
  • jesień2018 26.04.2019
    E tam :) Wielu mężczyzn dłużej dojrzewa do ojcostwa. I nawet nie mówię tego na własnym przykładzie (jestem jedną z tych szczęściar, które od razu miały wsparcie), ale znam z otoczenia. I potem jest naprawdę wszystko ok... Niezbyt mądra ta mama, że tak lekkomyślnie zabiera dziecku ojca ;)
  • Justyska 26.04.2019
    Witaj jesien, no... mezczyzni moga dorastac a kobiety nie maja na to czasu. Co by bylo z dzieckiem gdyby oboje dojrzwali? :) jednak wierze w Gabi i Jakuba, pewnie sie jeszcze dogadaja :) Dziękuję Ci za wizyte i pozdrawiam!
  • jesień2018 26.04.2019
    Justyska tak, dlatego matka na początku jest jednak najważniejsza. Wyrzut hormonów na pewno bardzo ułatwia sprawę :)
  • Wrotycz 26.04.2019
    Niedawno czytałam odwrotną stronę medalu u Betti :)
    Mam nadzieję, że postawa Gabi tatusine - ja - zmiotła i powstanie - my - .
    Pozdrawiam:)
  • Justyska 26.04.2019
    Witaj Wrotycz, pewnie bedzie my. Moze napisze jakis ciag dalszy haha :))
    Dziękuję za wizyte i pozdrowka!
  • pkropka 26.04.2019
    Wyjątkowo jestem rozdarta. Napisane jak zawsze zgrabnie, ale pewnie przez formę - bardzo spłaszczyłaś problem. Bo o ile dziecko jest najważniejsze, mam wrażenie, że matki czasem zapominają o całym świecie i nie poświęcają nawet chwili mężczyźnie. Ba, nawet widziałam przypadek, gdzie mąż chciał się zająć dzieckiem, ale nie został do niego dopuszczony.
    Poza tym pierdoła z Jakuba. Jak się bał i chciał spędzić czas z żoną, mógł poprosić, żeby go nauczyła "obsługi" dziecka.

    Chociaż nie mnie oceniać, jeszcze wiele życia przede mną.
  • Justyska 27.04.2019
    Witaj pkropko, no tekst się nie udał, bywa i tak. Nie mam gotowców, piszę codziennie, więc nie możliwością jest by wszystko się udawało, ale na błędach się człowiek najlepiej uczy.. chyba :p Dzięki piękne za opinię i pozdrawiam.
    Też uważam, że z niego pierdoła:))
    Pozdrawiam!
  • pkropka 27.04.2019
    Nie to, że się nie udał. Po prostu masz lepsze. Wysoko sobie podniosłaś poprzeczkę ;)
    Pozdrawiam :)
  • Keraj 27.04.2019
    U mojego brata żona wyjechała mówiąc na odchodne ,że chce na nowo ułożyć sobie życie i zostawiła mu dwuletniego syna, mija rok od tamtego czasu i zero kontaktu. Tekst bardzo dobry 5
  • Hypokryta 27.04.2019
    Prawdę mówiąc obserwując swoje otoczenie widzę też ostatnio o wiele więcej sytuacji odwrotnych, czyli właśnie takich, gdzie mamusia porzuca dzieci i zostawia ojca samego - być może dlatego bardziej to dostrzegamy, bo sytuacja taka jest bardziej nieakceptowalna społecznie.
    Byłem ostatnio kilka dni w szpitalu i słyszałem o dwóch takich przypadkach - gdy młoda mama zdecydowała się na "ułożenie sobie życia od nowa" - w jednym przypadku zostawiając samotnego ojca z ośmiomiesięcznym dzieckiem, w drugim - z parką - dzieci pięć i trzy lata. Pewnie nie zapamiętałbym tego tak dobrze, gdyby była to sytuacja odwrotna - więc to pewnie wada naszego spostrzegania (zostawienie dzieci z ojcem, wydaje się nadal czymś niezwykłym).
    Drabble to za krótko by wnikać w takie niuanse.
    Utwór wydaje mi się dobry i choć realizm takiej sytuacji może wydawać się dyskusyjny, to widziałem rzeczy o wiele mniej prawdopodobne, które stały się naprawdę.
    Piątka z malutkim minusikiem bo mi ta końcówka nie brzmi (nie chodzi o treść, ale o formę: nie brzmi to jak coś co rzeczywiście wypowiada żywa osoba... a co dopiero wzburzona kobieta). Więc 5- /5
  • sensol 27.04.2019
    eee... jakieś zupełnie nieprawdopodobne. żeby tak ot, nagle, wszystko, wypierd. w kosmos. niemożliwe chyba
  • Dekaos Dondi 27.04.2019
           Justysko. Zdaniem mym, tekst mówi o szerszym przesłaniu. Czasami wybieramy, tylko tą ''część'' którą łatwiej się kocha.
    Żona mogła pomyśleć, że powinien kochać ''całość'' bo w końcu dziecko, jest jej częścią. Aczkolwiek decyzja... spakuj się, bez ''okrągłego                                  stołu'',była - zdaniem mym - trochę przedwczesna.. hmm...To jeno moje takie:) Pozdrawiam *****
  • Bogumił 27.04.2019
    To był chyba najgorszy wybór jakiego dokonała w życiu. Tym razem intuicja autorkę zawiodła. Nadopiekuńczość, nadmierna uwaga poświęcona dziecku przez matkę czyni z niego nieroba i egoistę.
  • Justyska 28.04.2019
    Hejka kochani! Raczej zawsze odpowiadam każdemu z osobna, ale tym razem zrobię inaczej :) Osobiście tekst uważam za taki sobie, ale czy sytuacja jest prawdopodobna? Moim zdaniem jak najbardziej, wiadomo, że test jest pozbawiony niezbędnego tła, to mój błąd. Nie wiemy jak było wcześniej ani jak Jakub zareagował na na odpowiedź żony. Jednak chodziło mi tu o to (miałam nie roztłumaczać intencji eh), że oboje popełnili błędy. Jakub zadał złe pytanie, (swoją drogą zaskoczyło mnie, że wszyscy go bronicie:)), a Gabi źle odpowiedziała. Oboje w moim rozumieniu zachowali się samolubnie. Trzeba się kochać, by się wzajemnie rozumieć. Tak jak DD napisał, trzeba kochać w całości, a dziecko jest nie tylko częścią matki, ale i ojca... więc czyżby ojciec nie potrafił pokochać również siebie w pełni?

    Odpowiedź żony jest zrównoważona, i spokojna, może nie traktowała tego poważnie, nie było w niej gniewu...

    I jeszcze słowo do Bogumiła, nie rozumiem czemu intuicja mnie zawiodła? Nie jestem moralną wyrocznią, chciałam przedstawić jedną z możliwych sytuacji.

    I teraz na koniec myślę, że w sumie nawet tekst się udał, skoro wywołał tyle emocji:)))
    No nic lecę dalej z wyzwaniem, będę się bardziej starać.

    Dziękuję wszystkim za uwagi i ciekawe spostrzeżenia.

    Pozdrawiam serdecznie!!!
  • Canulas 03.05.2019
    Helloł, ściągam Cię
    Tekst nadmuchany i przejaskrawiony, ale spójny. Miał coś ukazać i to robi. Tym razem jednak fajerwerki zostawiłaś w stajni, ale mam wrażenie, że trochę celowo. Ze chciałaś uwidocznić sam temat bez nadmiernych zawiasów w zapisie.
  • Justyska 03.05.2019
    Witaj Can, tekst ogólnie no taki se, poniekąd wytłumaczyłam powyżej co chciałam, ale wyszło se tak no jak wyszło. Dzięki za wizytę!
  • Ritha 04.05.2019
    On kretyn, ona histeryczka.
  • Justyska 05.05.2019
    Ritho koment w punkt. Dzięki piękne!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania