Poprzednie częściDrabble #2 – Reinkarnacja
Pokaż listęUkryj listę

Drabble # 17 – Stany

#od Autora: Myśl była gdzieś już zanotowana, ale tekst Rithy "Segregator" doinspirował, no i jest. Dzięki Ritha.#

 

Stojąc pod prysznicem, zamiast odprężenia czujesz lęk przed zamknięciem oczu i wytężasz słuch, podejrzewając każdy szelest o złe zamiary, a ciepły strumień wody bardziej przeszkadza, niż pomaga w odszukaniu przyjemności. W końcu z ulgą owijasz się szczelnie ręcznikiem, nie suszysz włosów…

Umysł uwiązany i skarcony niczym pies co za dużo szczeka, milknie w pokorze, a usta zdrętwiałe od smutku i mokre od ślinotoku po źle dobranych lekach, chcą coś powiedzieć, lecz wpadają w poślizg.

Opisać stany lękowe w stu słowach to wyzwanie, ale nawet tysiąc nie wystarczy, by wyrazić strach przed własnym odbiciem w lustrze, gdy dookoła jest tylko ciemność.

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 12

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (33)

  • Dekaos Dondi 14.05.2018
    Trudny tekst dla mnie do interpretacji. Ale dobrze napisany. Musi być → 5
    Kropelki wody, jak kropelki ciemności, spływają na Ciebie. Niby to przyjemne, lecz coś nie tak. Chcesz jak najszybciej wyjść, lecz one są śliskie, jak Twoje skołatane myśli. Upadasz. Nie suszysz włosów. Szkoda czasu. Trzeba stąd wyjść. Nie patrzysz w lustro. Choć jasno, to w Tobie ciemność. Jesteś nasiąknięta lękiem. Każde spojrzenie w ciemne zwierciadło, jeszcze to spotęguje. Zobaczysz siebie. Jak bardzo się boisz. A innego, bardziej przyjaznego lustra nie posiadasz. Co by dodało otuchy, wzmocniło nadzieję, że jakoś to będzie. Raczej interpretacja nie trafiona. Ale cóż.Stop. Bo nie skończę.
    P.S.→Skojarzenia dodatkowe→Filmy→Psychoza (scena pod prysznicem)→Odmienne stany świadomości.
  • Justyska 14.05.2018
    Dekaos Twoja interpretacja jak zawsze świetna. Myślę, pięknie nadałeś głębi moim wypocinom. Dziękuję Ci za to bardzo, bardzo.
    Pozdrawiam:)
  • Dekaos Dondi 14.05.2018
    Miło mi, że moja raczej..adaptacja Tobie podeszła, jak mnie Twój tekst.
    Gwiazdki powinno się dawać wyłącznie w obrębie ramki swojego komentarza. Wtedy byłoby wszystko jasne→kto, ile lub wcale. Żadnych anonimów. A średnia ocena, tam gdzie aktualnie.
    Lub w ogóle bez ocen, ino komentarze.To tylko tak moja myśl. Pozdrawiam.
  • Pasja 14.05.2018
    Dzień dobry
    W każdej sytuacji są takie stany w których jesteśmy omotani kokonem strachu. Strach nas paraliżuje, ale też niekiedy ratuje przed niebezpieczeństwem. Nawet ten ręcznik jest w zmowie z tym stanem, bo cóż taki kawałek tkaniny znaczy, aż jednak?
    Pozdrawiam cieplutko
  • Justyska 14.05.2018
    Witaj Pasjo, to prawda, każdy czasem się boi, tylko czasem zbyt mocno.
    Pozdrawiam:)
  • Adam T 14.05.2018
    "...usta zdrętwiałe od smutku i mokre od ślinotoku po źle dobranych lekach, chcą coś powiedzieć, lecz wpadają w poślizg." - tak, to jest to. Nawet: TAK. Dla tego zdania warto to przeczytać ;)
    Nie noś urazy... ktoś tak pisał na tym portalu, to nie moje, w każdym razie, coś się tu rozmyło. To najlepsze zdanie pada w przed końcem, choć to nie tekst o ustach, a puenta jest taka... sobie.
    Ale Pozdrawiaki ;)
  • Justyska 14.05.2018
    Dzieki Adam za wizyte i szczera opinie. Jest rozmyte to fakt. Drabble to ponoć ćwiczenie na kondensowanie myśli, a wyrazista puenta nie zawsze musi wystąpić więc cieszę się z tego zdania :) a za szczerość nigdy nie noszę urazy. Pozdrawiam i życzę milego wieczorku :)
  • Canulas 15.05.2018
    To jeden z tekstów, gdzie naprawdę dużo zależy od odbiorcy. Jego doświadczeń i zrozumienia. No ja jestem dobrym materiałem odbiorczym. Nie wiem czy ma 100słów, 108, czy 92. Dla mnie 6+ bo... po sercu nożem jak trza.
  • Justyska 15.05.2018
    Can dziękuję za zrozumienie. To jeden z takich ważnych tekstów więc tym bardziej mi miło. Pozdrawiam
  • Writer'sWife 15.05.2018
    czemu tak potrafisz manie wylkrecic? sorawkas po piwie JESTEŚ PRZEPIMEKNA!!! sorry za błedy... telefon
  • Justyska 15.05.2018
    Ww Ty jednak szalona jesteś :) dzień iż za wizytę :)
  • Writer'sWife 15.05.2018
    PRZEPIĘKNA!!!:*
  • Writer'sWife 15.05.2018
    ale żeś mnie wykręciła.. ooooooo kocham Cie
  • Writer'sWife 15.05.2018
    tak mi rób, tak mi... hehe...
  • Fajnie napisane, niby wszystko jasne ale zostaje wielkie pole do własnych domysłów i interpretacji.
    Lubię bardzo takie teksty, które dają do myślenie jak ten właśnie.
    Pozdrawiam :)
  • Justyska 15.05.2018
    Maurycy dzięki. Bardzo mi miło, ze jesteś i ze czytasz:)
  • Blanka 15.05.2018
    "Umysł uwiązany i skarcony niczym pies co za dużo szczeka, milknie w pokorze, a usta zdrętwiałe od smutku..."- bywa. Justyś, mnie się to podoba- choć"podoba", to nienajlepsze określenie. Fakt, klimat jak u Rithy, więc to samo napiszę- trafia w serducho.
  • Justyska 15.05.2018
    Blanko dziękuję za komentarz i w ogóle... milego dnia!
  • Pan Buczybór 15.05.2018
    Ha, stany lękowe dobrze zjednoczone. Bardzo spoko drabble z nutką niepokoju. Pozdro
  • Justyska 15.05.2018
    Tak czasem się jednocza niestety
  • Nachszon 16.05.2018
    Zamknięcie oczu i odbicie w lustrze w ciemności, gdy obraz jest nie w pełni wyraźny to stany do siebie niekiedy bardzo podobne. Pod zamkniętymi powiekami widzi się swoje ja, którego czasem lepiej nie widzieć. Ech ta Twoja sprawność krótkiej formy. "Zdystansowałaś Justyska żeglarzy" jak mówił jeden. Ścisłość myśli niedługo pozwoli Ci bez problemu zrozumieć zawiłości emergencyjnego ewolucjonizmu deifikacyjnego w filozofii Hegla i wpływ teorii paradoksu bliźniaków na rozwój fizyki kwantowej:) A ja to tylko taka prosta arytmetyka umiem: 5
  • Justyska 16.05.2018
    Nachszon no nie wiem co odpowiedzieć... fajnie, ze tak myślisz. A Hegla to kojarzę tylko z fenomenologii ducha. A raczej coś mi tam świta jeszcze. Muszę wrócić, zawsze lubiłam filozofię. Dziękuję.
  • Ritha 17.05.2018
    O kutwa. Nie widziałam tego! Jakże mi miło. Na razie ino wstęp obrzuciłam swym zaskoczonym wzrokiem. Już czytam!
  • Ritha 17.05.2018
    Kurde, no, nie że dedykacja, ale jedno z lepszych w moim mniemaniu, w sensie - jesli chodzi o wbicie się w mój gust.
    "Umysł uwiązany i skarcony niczym pies co za dużo szczeka, milknie w pokorze" - cudne

    "ale nawet tysiąc nie wystarczy, by wyrazić strach przed własnym odbiciem w lustrze" - ej, naprawdę miałam epizod w życiu, ze patrzyłam w lustro i nie wiedziałam kto to jest i patrząc na swoje dłonie wydawałoy mi się należące do kogoś innego, obce, dokoptowane, to było przerażajace i nie zapomnę nigdy, dlatego być może bardziej do mnie trafiają teksty oscylujące wokół depresyjno-nerwicowo-lekowych tematów i pewnie już zawzse tak bedzie, ale nic na to nieporadzę. Jedna w lepszech (podkreslam - według mojego gustu) minaturek.
    Dziękuję za wstęp, duże gwiazdy naciskam czym prędzej. :)
  • Justyska 17.05.2018
    Ritha fajnie, ze siadlo ten tekst to trochę osobisty niestety
  • Ritha 17.05.2018
    Justyska czuć :)
  • Justyska 17.05.2018
    Ritha dlatego czuje się na Twoje puststany ale problem z czasem mam
  • Ritha 17.05.2018
    Justyska wiem, wiem. Ja dzieci nie mam, a z czasem tez problem czesto. Pozdrawiam Cię :)
  • Justyska 17.05.2018
    * czaje
  • fanthomas 20.05.2018
    no, to bardzo dobre, klimatycznie opisane, chociaż nie do końca rozumiem, wierszy też nie potrafię dobrze interpretować ;)
  • Justyska 20.05.2018
    To tylko opis emocji, chyba każdy musi to przez siebie prześwietlić. dzięki za koment
  • Margerita 02.10.2018
    myślę, że każdy z nas ma takie stany pięć
  • Justyska 02.10.2018
    Dziękuję i tu!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania