Pokaż listęUkryj listę

Opow *** Mroźno i krótko

Zaczął padać śnieg. Niebanalnie przymroziło tej zimy. Pierwszy płatek spadł mu na rękę. Pomyślał sobie: wszystko jest kwestią stanu. Tak naprawdę, to zmrożona woda. Jest nieszkodliwa. No chyba, że jest jej za dużo. Na przykład na dachu. Albo na powierzchni Ziemi. Tak luzem. Tam, gdzie jej nie powinno być. Może potopić to czy tamto. Jest jeszcze para woda. Cholernie może poparzyć.

 

Padało i padało.

 

Wybrał się do lasu. Podziwiać oszronione drzewa. Uwielbiał takie widoki. Wprost szalał za nimi. I jeszcze coś lubił.

 

Stał pod rozłożystym świerkiem. Otaczały go też inne, bardziej potężne drzewa. Gałęzie uginały się pod białym ciężarem. Nic dziwnego. Tu jeszcze trzymał większy mróz. Promieni Słońca dochodziło niewiele. Co jakiś czas słyszał odgłosy, osuwającego się śniegu. Lubił drażnić drzewa. Ruszać ich gałęziami. Nie dawać im spokoju. Szarpać malutkie zlodowaciałe gałązki. Uważał, że to nic złego. Zwykła zabawa. Złamał nieco grubszy konar. Miał z tym trudności. Był twardy jak kamień. Ale w końcu mu się udało. To tylko zwykły, nic nie czujący obiekt leśny. Nie musiał się przejmować. Zabawa trwała nadal.

 

Właśnie schylił się po odłamaną gałązkę, gdy usłyszał szelest. Nie zdążył uświadomić sobie, skąd dochodził. Z góry czy z tyłu. Poczuł niesamowity ból. Coś twardego i ostrego, utknęło w jego szyi. Głęboko i dokładnie. Ogarnęła go ciemność. Przewrócił się. Po chwili, był zimnym trupem na zimnej ziemi. Jego jasna twarz, widniała na biało – czerwonym tle. Zawsze czuł się patriotą.

 

*

 

Śnieg stopniał zupełnie. Tak jak ostatnie sople lodu. Nie pozostał najmniejszy ślad. Zgłoszono zaginięcie. Odnaleziono go po jakimś czasie. Miał dziurę w szyi. Śledztwo nic nie wykazało. Przede wszystkim, nigdy nie odnaleziono narzędzia zbrodni.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • Kompletnie oczarował mnie motyw patrioty - wspaniały! Całość przyjemnie się czyta, a wątek śmierci pozostawia w czytelniku pewien niedosyt, skłania do refleksji. Zasłużone 5! :)
  • Justyska 28.03.2018
    Znów leśne klimaty:) Czyli coś co lubię. Z drzewami lepiej nie zadzierać. Pozdrawiam. -- 5
  • Aisak 28.03.2018
    Bo z Ent'ami nie ma żartów.
  • Enchanteuse 28.03.2018
    Tak, są bardziej zajadliwi od ekologów ;D
  • Pasja 29.03.2018
    Drzewa żyją i pewnie dają znaki. Tajemnicza śmierć i ten biało- czerwony patriotyzm mówi wszystko.
    Pozdrawiam serdecznie
  • Szudracz 29.03.2018
    Nie jestem z polityką na bieżąco, ale treść mi się podoba. :)
  • Agnieszka Gu 29.03.2018
    Witam,
    Lekkim piórem opisana zemsta drzew ;) Nieźle ;))
    Pozdrawiam
  • Nazareth 29.03.2018
    Drzewa to popaprane sukinsyny, już dawno pisałem o tym w "Zemście drawala". Fajny oneshot. Krotki i konkretny. Pozdrawiam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania