Pokaż listęUkryj listę

Opow *** Ӏsեօեɑ Ɱɑɾzҽղíɑ

ノらイロイ凡   州凡尺乙モ几ノ凡                                                             

                   –––//–––

 

Ośnieżone drzewa sprawiają wrażenie strasznie śpiących. Tak rozmyśla ośmioletni chłopiec, między szpalerem świerków. Mieszka blisko lasu, a zatem wątpliwe, żeby zabłądził. Powiedział rodzicom o swoim śnie, w którym znajduje Błękitnego Grzyba. Uwierzył tak bardzo, że marudził o pozwolenie wyjścia, przez pół dnia. Cały czas słyszał, że zupełnie zgłupiał, skoro o tej porze roku, chce szukać marzenia… i to jeszcze o takiej barwie. Lecz on się uparł, że znajdzie i nie dał za wygraną. W końcu uzyskał zgodę. Obiecał, że zanim się ściemni, to wróci.

 

I wrócił.

 

*

–– No i co synu... masz czego szukałeś?

–– Nie, tato.

–– A co my oba z matką Tobie mówili?

–– Że to durnota i głupota.

–– Otóż to. Dobrze pamiętasz. Nie warto wierzyć w niemożliwe. Zapamiętaj to sobie.

Żebyś nie czuł się w życiu przegranym. Rozumiesz?

–– Rozumiem… tylko że ja znalazłem coś... ważniejszego.

–– Przyniosłeś drewno na opał?

–– Ja...

–– Synu… jestem z Ciebie dumny. A jednak potrafisz stąpać twardo po ziemi, zamiast się bujać na biegunach z obłoków.

–– Nie przyniosłem żadnego drewna. Mówiłem już, że znalazłem o wiele więcej niż wyśniłem.

–– Co ty opowiadasz? Przecież grzyba nie przyniosłeś.

–– To prawda… ale rozmawiałem z Sensem Jego Istnienia… i chociaż Błękitnego nie widziałem, to zyskałem dużo więcej, niż bym znalazł marzenie… i jestem przez to taki…

–– Chwila… z czym rozmawiałeś? Co z tobą? Dlaczego gadasz głupoty jak dorosły?

–– Tato! Proszę! Nie mów tak. Naprawdę rozmawiałem.

–– W porządku.

–– I nie z czym, tylko z kim.

–– Niech ci będzie. No to z kim?

–– Z Krasnoludkiem.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (13)

  • AlaOlaUla 22.11.2019
    Z małych marzeń wielkie niespodzianki☺
  • Dekaos Dondi 22.11.2019
    AlaOlaUla→Dzięki. Bywa!→A i sobie buźkę powiększyłem. To znaczy tą z Twego komcia:) Dzięki za uśmiech:))
  • Marian 22.11.2019
    "Dlaczego gadasz głupoty jak dorosły?"
    To może być pytanie lepsze niż hamletowskie "być, albo nie być?"
    Bardzo fajny kawałek.
  • Dekaos Dondi 22.11.2019
    Marianie→Dzięki→A gdzie mi tam do Hamleta:) Pozdrawiam:)
  • JamCi 22.11.2019
    Ale fajne. Jakie slidkie zakończenie. Super. Mordkę mi znowu usmiechnales.
  • Dekaos Dondi 22.11.2019
    JamCiówna→Dzięki→ No to fajnie:) Pozdrawiam:)
  • Piotrek P. 1988 22.11.2019
    Dekaos Dondi, jak tytuł wskazuje, w tym opowiadaniu zawarta jest istota marzenia, a także z dawniejszych czasów wspomnienia. Dawniej ocenę 5 dałem, a teraz także skomentowałem. Pozdrawiam :-)
  • Dekaos Dondi 22.11.2019
    Piotrek P. 1988 →Dzięki za komcia:) Pozdrawiam:)
  • alfonsyna 22.11.2019
    "O tuż to" - raczej powinno być "otóż to" - to dwa różne sformułowania. No i "Tobie", "Ciebie" i tym podobne zwroty, niepotrzebnie w dialogu z wielkiej litery.
    Wszystko tak naprawdę zależy od podejścia, one man's trash is another man's treasure. I to chyba prawda, że to dorośli gadają bzdury - oni po prostu za często zapominają o tym, co naprawdę istotne. Taka przyjemnie podana refleksja się w tym kryje. Pozdrawiam. ;)
  • Dekaos Dondi 22.11.2019
    Alfonsyno→Dzięki→Otóż to→Dokładnie! Poprawiłem. Co do dużych liter... tak jakoś głupio mi pisać z małych:)
    Ale wiem, że tak raczej nie trza. Z tego powodu, nick jest prawie zawsze na początku w mych odpowiedziach. Pozdrawiam:)
  • Wrotycz 23.11.2019
    I pamiętaj drogie dziecię, krasnoludki są na świecie :)
    Nie chwyciłam zamysłu, wracam po raz kolejny i dalej jak na grzybobraniu bez choćby jednego okazu.
    Pozdrawiam, Dedo:)
  • Dekaos Dondi 23.11.2019
    Wrotyś→Dzięki:)→Póki co nie chciałbym tłumaczyć:)
  • Wrotycz 23.11.2019
    Ok. poczekam :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania