Pokaż listęUkryj listę

Opow *** Naturosapiens

W szczerym polu obłuda zwiędnie. Pług wyrzeźbi w ziemi życiodajne blizny. Burza błyskawicznie rozsieje deszcz. Pod sklepieniem nasion rozbrzmiewać będą pierwsze piosenki wzrastania. Kluczem gęsi natura otworzy drzwi horyzontu. Zaprosi słońce by oświetliło próg, przez który przejdzie życiodajnym ciepłem. Wiatr rozwieje warkocze linii wysokiego napięcia. Odetchnie z ulgą. Nie zwątpi w sens wzrastania, w pionowych gałązkach strumieni. Na każdej zakwitnie szybowanie jaskółek. Wianki z kwiatów przeplatane czerwonymi płatkami maków, roztańczą śpiew skowronka.

Niewidzialne zauroczenia, przezroczystym, nieuchwytnym pięknem, otulą delikatnie zawołania zagubionych doznań. Zatamują fałszywą krew, w poranionych łąkach umysłu. Jeżeli człowiek nie przeszkodzi, odchodząc za daleko, by wrócić w naturalny sposób.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (17)

  • Anonim 05.07.2019
    Arbeit macht frei!
    A tak poważnie to coś w tym jest.
    Mi się bardzo podoba!

    Siemanizacja.
  • Dekaos Dondi 05.07.2019
    Dzięki Antoni Grycuk. Pozdrawiam:)
  • Ozar 05.07.2019
    Fajny tekst. "Jeśli człowiek nie przeszkodzi" - to bardzo dobre, bo my ludzie szkodzimy jak tylko możemy! 5
  • Dekaos Dondi 05.07.2019
    Ozarze Dzięki. Pozdrawiam;)
  • Marian 05.07.2019
    Twoje teksty czasami mnie przerastają i nie bardzo je rozumiem. Ten przeczytałem dwa razy bardzo uważnie, jeden raz po cichu, a drugi raz głośno. Teraz już wiem, trzeba je czytać głośno, bo w tym wykonaniu (nie mając pewności czy go zrozumiałem) tekst bardzo mi się spodobał.
    Pozdrawiam.
  • Dekaos Dondi 05.07.2019
    Dzięki Marianie. Lubię różnie pisać. Pozdrawiam:)
  • TrzeciaRano 05.07.2019
    Piękne zdania i nic więcej
  • Dekaos Dondi 05.07.2019
    TrzeciaRano - Dzięki, szczególnie za nic więcej. Pozdrawiam:)
  • JamCi 05.07.2019
    Piękny tekst. Ulotny. Delikatny. Może nawet zrozumiały, chociaż aż takich zalet sobie nie przypisuje. Bo mniej zrozumiałe bolą.
  • Dekaos Dondi 06.07.2019
    JamCi Dziękuję. Pozdrawiam;)
  • Florian Konrad 05.07.2019
    zawalista impresja
  • Dekaos Dondi 06.07.2019
    Florianie Konradzie. Dobrze, że chociaż jakaś:) Pozdrawiam:)
  • Wrotycz 05.07.2019
    Obraz po mentalnym przejściu epoki homo dewastator. Tekst na styku - czyli proza poetycka, metaforyczna. Dużo zmieściłeś, ale to w końcu niemal nowa Księga Rodzaju:)
  • Dekaos Dondi 06.07.2019
    Wrotyś. Dzięki. Miało być dłużej bardziej kontrastowo, ale zrezygnowałem.Pozdrawiam:)
  • yanko wojownik 05.07.2019
    Jakby każde zdanie mogło być osobnym wierszem. Tak czytając nie ogarnąłem całości - przeczytam ponownie
  • yanko wojownik 05.07.2019
    No można by sfilmować - tak obrazowe.
  • Dekaos Dondi 06.07.2019
    Dzięki Woyu Y.. Fajnie rzekłeś:) Pozdrawiam:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania