Poprzednie częściDrabble - Ciotka
Pokaż listęUkryj listę

Drabble↔Kraina Kartki <*> Wybawiciel

K r a i n a   K a r t k i

 

Pani Kartkowa ma problem. Słowa, interpunkcje, pauzy, przecinki i cała reszta na niej zawarta, są tak zamaszyście skłócone, że już nawet nie wiedzą, jaką treść tworzą. Nic nie pomaga miłosierne napominanie kropką nad i, oraz ogonkiem pożyczonym od ę. Nawet pytajniki prostują pogięte ciała. Są nagle wykrzyknikiem, groźnie pomstującym na wnerwione spacje. Wielkie litery cicho szeleszczą. Nie muszą krzyczeć. W końcu narastający bałagan, zmusza do wezwania pomocy.

Przybywa Pan Okładka i robi porządek. Tabuny pyskujących urwisów, wymiata za granicę marginesu. Robi coś jeszcze. Słyszy narzekania........ Dlaczego akurat nas? A innych?....... Powinniście mi na gołych akapitach dziękować. Wielu wyrzuciłem poza książkę.

  

  

W y b a w i c i e l

  

W poświacie latarni krople deszczu zakłócają refleksy świetlne na kałużach przy krawędzi mostu. Chciałeś popełnić samobójstwo, lecz zmieniłeś zdanie. Niczym pająk przyczajony na żelaznej pajęczynie wisisz teraz na zewnętrznej części. Przezroczyste cząstki tańczą na źrenicach, gdy spoglądasz błagalnie w niebo. Nagle dostrzegasz mężczyznę. Masz wrażenie, że jest dziwnie znajomy. Pomaga wydostać ciebie na bezpieczną stronę. Widzisz, jak odchodzi.

Idziesz za nim. Wyprzedzasz. Patrzysz do tyłu. Poznajesz.

–– Wiem, kim jesteś. Dzięki, że mnie uratowałeś. Jestem bardzo wdzięczny. Przynajmniej mogę z tobą skończyć.

Wyjmujesz pistolet. Robisz co trzeba. Celnie, bo blisko. Nie ma problemu.

Odchodzisz. Z tyłu pusty chodnik wchłania echo wystrzału.

 

dd

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • Szpilka 02.02.2021
    Bardzo sympatyczne o interpunkcji i przewrotne o płatnym killerze albo tylko killerze ??
  • Dekaos Dondi 02.02.2021
    Szpilko↔Dzięki:)↔No tak. W sumie mógł być sam i zastrzelić swoje drugie ja. Przecież został pusty chodnik:)↔Pozdrawiam:)
  • Szpilka 02.02.2021
    Dekaos, to było jego drugie ja? Kacza zupa, nie odgadłam ?
  • Dekaos Dondi 02.02.2021
    Szpilko↔Trochę dziwne. Ratuje po to, żeby popełnić... samobójstwo i uwolnić go do siebie:)
  • Szpilka 02.02.2021
    Dekaos, ano, lubisz troszkę zapętlić, ale to dodaje smaczku ?
  • Piotrek P. 1988 02.02.2021
    Fantazyjne, zakręcone, psychologiczne, oryginalne i zabawne. 5, pozdrawiam :-)
  • Dekaos Dondi 03.02.2021
    Piotrek P.1988↔Dzięki:)↔Miło mi psychologicznie:)↔Pozdrawiam:)
  • Piecuszek 03.02.2021
    Pan Okładka to dopiero jest gość. Posprzątał w białych rękawiczkach. :)
    przecinki, pauzy, wykrzykniki itp. to też interpunkcja.
    Co do interpunkcji w drugim tekście - niepotrzebne przecinki w zdaniu pierwszym i drugim. "Widzisz, (tu potrzebny)jak odchodzi". "Wiem, kim jesteś" - tu też potrzebny.
    Intrygujący tekst, nieco skomplikowany.
    Pozdrawiam:)
  • Dekaos Dondi 03.02.2021
    Piecuszku↔Dzięki:)↔Poprawiłem. Z interpunkcja, to ja jestem↔nie tego od zawsze:)
    To przed lecz nie ma przecinka?
    Skomplikowany, bo nie wiadomo, czy było dwóch, czy jeno widział drugiego, jako siebie?
    Pozdrawiam:)
  • Piecuszek 03.02.2021
    Przed lecz * stawiamy przecinek. Zdanie pierwsze i trzecie, a nie pierwsze i drugie. Pomyłka Piecuszka. Przepraszam ?
  • Piecuszek 03.02.2021
    Tak. Właśnie dlatego skomplikowany. Można sobie różnie interpretować.
    Jeszcze raz przepraszam za złą kolejność zdań. ?
  • Dekaos Dondi 03.02.2021
    Piecuszku↔Nie masz za co przepraszać:)↔Aż taki wrażliwy, to ja nie jestem?No gdzie tam:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania