Poprzednie częściDrabble - Ciotka
Pokaż listęUkryj listę

Drabble••••LBnD↔17↔Odmieniec

                                ዐዕጠጎቿክጎቿር

 

To straszne. Nasza społeczność nie posiada w magazynie żadnego odmieńca. A cień konkursu na oryginalnego najbardziej, napoczyna obrzeża krainy. Przyjadą jurorzy w asyście mediów. Nam jeszcze żadna osobistość pucharu nie wręczyła. Czas to wreszcie zmienić. Podnieść morale i poczucie przydatnej godności. Przestać szybować poza złudną krawędź, tak długo pogardzanej mody.

 

Po miesięcznym, intensywnym szkoleniu najbardziej posuniętego w rozumie, czekamy z matką głupich na zasłużoną wygraną.

 

Zgromadzeni widzą człowieka siedzącego na krześle. Kiedy konsternacja i oczekiwanie, szczytuje należytą kulminacją, słyszą wytęsknione słowa: oto nasz odmieniec. A po chwili recytację:

–– Ja byłem jakim jestem, ty jesteś jakim będziesz, on jest jaki jest.

 

                ዕቿጕልዐነ ዕዐክዕጎ

 

 

Średnia ocena: 4.4  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (19)

  • Bajkopisarz 04.11.2020
    W tego typu konkursach puchar może i trafia do jakiegoś uczestnika, a może nie, zależy w którym momencie operator kamery dostaje sygnał "Stop" z realizatorni. Prawdziwymi zwycięzcami show są tylko jurorzy, to oni się lansują, pokazują, prezentują i błyszczą. Mają najwięcej czasu antenowego i najwięcej ciętych ripost wyszukanych w internecie przez sztab zatrudnionych agentów.
    Ostatnie słowa też są raczej wyreżyserowane, na prośbę jurorów zapewne, bo to takie mądre, głębokie, skłaniające do przemyśleń (których to przemyśleń nikt notabene nie realizuje, bo nie ma czasu ani ochoty, a nawet jak ma to po pierwszych 2 sekundach namysłu dochodzi do wniosku, że to jednak głupie a nie głębokie i odpuszcza). Ale ważne, dla jurorów, że zostawiło się dobre wrażenie na widzu.
    I tylko o to chodzi.
    A uczestnik? Jaki uczestnik? Był tam jakiś uczestnik?
  • Dekaos Dondi 04.11.2020
    Bajkopisarzu↔Dzięki wielkie za obszerny komet, zapewne słuszny.
    Aczkolwiek nie o to mi chodziło. Raczej o sprawę bardziej prozaiczną.
    Pozdrawiam:)
  • Piotrek P. 1988 04.11.2020
    Ciekawa historia, zabawne i zaskakujące zakończenie, 5, pozdrawiam ??
  • Dekaos Dondi 04.11.2020
    Piotrek P.1988↔Dzięki:)→Pozdrawiam:)
  • Tjeri 04.11.2020
    Dedo... Pamiętam, że kiedyś, pod jakimś tekstem o to Cię pytałam. "My rzecz jasna, pucharu nigdy nie otrzymali." - czy użycie niepoprawnej składni jest uzasadnione (zamierzone)? Bo nie widzę tu stylizacji gwarowej, ani mowy jak to tam onegdaj tamoś bywało...
    A jeśli to nie stylizacja, to pozostaje paskudnie brzmiący błąd. Na razie tyle łode mnie, bom ostatnio komentatorsko niewydolna. No i to "nie otrzymali" skutecznie resztę tekstu mi przysłania...
  • Dekaos Dondi 05.11.2020
    Tjeri↔Dzięki:)) za wyłapanie↔Jak już poprzednio rzekłem, bardzo nie lubię końcówek →liśmy itp:)↔Tak samo jak się:)
    Stąd odruch skrócenia. Poprawiłem rzecz jasna, skoro błąd. Bez →liśmy→oczywiście.
    Gdybyś jeszcze kiedyś, to jeno krzycz!↔Pozdrawiam:))→Kończę, bo śpię:)
  • Pan Buczybór 05.11.2020
    Ciekawy pogląd na odmienność. Ogólnie bardzo spoko drabble
  • Dekaos Dondi 06.11.2020
    Panie Buczusiu:)↔Dzięki:)↔To fajnie, że spoko:)↔Pozdrawiam:)
  • LBnDrabble 05.11.2020
    Witamy w Bitwie i życzymy fajnej zabawy. Dodaj kategorię Bitwy!
    Literkowa pozdrawia
  • Pasja 05.11.2020
    Ciekawy zamysł w kierunku oryginalności. Taki odmieniec dzisiaj często nazywany jest dziwakiem i często wykluczamy go ze społeczeństwa. Magazynowanie by potem nagrodzić pucharem? Kogo? Można odmieniać w nieskończoność tak jak puenta zamyka wątpliwości.
    Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi 06.11.2020
    Pasjo↔Dzięki:)↔Ano właśnie.
    No... w pewnym sensie, był oryginalny... odmieńcem i nie odmieńcem→jednocześnie:)↔Pozdrawiam:)
  • Jacom JacaM 05.11.2020
    :-)
  • Dekaos Dondi 06.11.2020
    Jacom JacaM↔Dzięki:)↔Pozdrawiam:)
  • Anonim 05.11.2020
    Zaiste, to odmieniec, co w dzisiejszych czasach nie wyzywa od idiotów. Bo aż się roi od MONDRYH. A szczytowym mem jest ten, który mówi, że jak się nie żyje, to się o tym nie wiem, tak samo jest z głupimi. Ale cóż, taką mamy kulturę mądralińskich.
    Bardzo mi się podoba!

    Pozdrawiam.
  • Dekaos Dondi 06.11.2020
    Antoniuszu↔Dzięki:)↔To też →co rzekłeś – miałem na myśli:)
    Każdy w sumie jest ''odmieńcem''→gdyby zmieniać ''tła''↔Pozdrawiam:)
  • LBnDrabble 06.11.2020
    Rozpoczynamy głosowanie na najlepsze drabble! Zapraszamy do czytania, komentowania i nagradzania punktami.
    Głosujemy do 09 listopada/poniedzialek/ godz. 23.59
    Literkowa
  • kigja 09.11.2020
    "To straszne. Nasza społeczność nie posiada w magazynie żadnego odmieńca."
    ---czyli żadnego idioty, nad którym można się pastwić
    ***
    Długo podchodziłam do tego tekstu, bo nie bardzo go chyba rozumiałam do końca.
    Ale...
    Przeczytałam na innym portalu wiersz, w którym był cytat z Idioty Dostojewskiego i Twoje drabble, Dekoś, w końcu zaczęło nabierać barw.

    Kto kojarzy księcia Myszkina, poczciwego, naiwnego, prostolinijny i dziecięco szczerego młodzieńca?
    Każdy, o charakterze dziecka, uważany jest za idiotę, odmieńca, którego należy wykorzystać, albo nauczyć cwaniactwa.

    "Lepiej mieć miekką dupkę, niż miękkie serce" - tak odczytuję tę przyOpowieść, w którym zarysowana jest postać Myszkina, który dla wielu jest idiotą.

    Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi 09.11.2020
    Kigja→Łojejciu! Co za komet obszerny:)↔Ale Dzięki za właśnie taki. Wiele racji w nim zawarłaś.
    Był ''odmieńcem'' bo odmieniał, a jednocześnie, nie był... i tak jak zauważyłaś... no tego tam:)↔Pozdrawiam:)
  • Shogun 09.11.2020
    A to ci konkurs. Myśleli, że wzięli "bidaka" i zrobili z niego odmieńca, a się okazało, że on ani nie "bidak", ani nie odmieniec, tylko jedyny "trzeźwy" pośród nich.
    Pozdrawiam :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania