Poprzednie częściDrabble - Ciotka
Pokaż listęUkryj listę

Drabble→ Żale / Ocena

                                                                           [Żale]

 

–– Starszy z Urodzenia. Ty to masz dobrze. Jak coś cię trapi, to możesz mieć pretensje do swojego bóstwa, lub po prostu osrać jego posąg.

–– Rozumiem młodzieńcze, ze ty jeden z naszej społeczności, nie wierzysz w istnienie wioskowego boga.

–– Słusznie prawisz. Tak jest w istocie.

–– To przestań pierdolić trzy po trzy. Nie masz żadnego powodu, by się nad sobą użalać.

–– Jak to? Głupiś o mądry?

–– Uwierz w istnienie naszego boga, to będziesz mógł mieć do niego pretensje.

–– To żart?

–– Zgłaszanie reklamacji do istoty której nie ma, jest bez sensu.

Póki co możesz mieć jedynie żale, do siebie samego, współplemieńców i sił natury.

                                                                                         

                                                                          [Ocena]

 

Urocze stadko dzieci, wybrało się ze swoją panią, do pobliskiej dżungli. Każde niosło w koszyczku rozkosznego szczeniaczka, jako podarunki dla tubylczej ludności, która takich cudnych stworzeń u siebie nie miała, a dyrekcja placówki wychowawczej wiedziała, że o takich marzą.

Gdy ofiarodawcy ujrzeli, poprzez chaszcze, kontury wioski, dostrzegli na obrzeżach jednego z mieszkańców. Usłyszeli też smutne, donośne popiskiwania, dobiegające z jego kierunku.

Po chwili ich oczom ukazała się okazała zgroza. Ów człowiek rozcinał malutkiego pieska..

Pani wychowawczyni podjęła natychmiastową decyzję.

–– Kochane dzieci! Tup, tup, wracamy do szkoły. Ruchy, ruchy. Prezenty rozdamy biednym. Sami widzicie, że w tej wiosce wszyscy torturują zwierzątka.                                                                                     

Średnia ocena: 4.4  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • Angela 07.05.2019
    Fajne i po przemyśleniu mądre do bólu : )
    Pozdrawiam*****
  • Dekaos Dondi 08.05.2019
    Dzięki Angelo Pozdrawiam:)
  • Justyska 07.05.2019
    Tak, zgadzam się z Angelą, obydwa teksty w punkt. A ten drugi to trochę o różnicach kulturowych na krwisto.
    Pozdrawiam i 5:)
  • Dekaos Dondi 08.05.2019
    Dzięki Justysko. Też dobrze kombinujesz:) Pozdrawiam:)
  • yanko wojownik 08.05.2019
    Pierwszy tekst rozwala z marszu.

    Drugi - gdzie to się może dziać? Nie mieli piesków, bo jak mieli to... albo ten jeden wszystkie... Skoro wszyscy marzyli, to może wszyscy te pieski jednak... Ludność tubylcza - wioski, czy krainy? Dzieci niekoniecznie były tubylcami? - Może tylko w wiosce?
    Geograficznie namieszane, ale podbity tym urok utworu.
  • Dekaos Dondi 08.05.2019
    Dzięki Woyu Y. Faktycznie. Trochę namieszałem, ale to chyba lepiej:) Pozdrawiam:)
  • A. Hope.S 10.05.2019
    Jeśli mogę trącić?
    Nie jestem fanem ubliżania, mordobicia czy skalpowania. - jem mięso sama.
    Człowiek to istota mięsożerna - są przypadki vegetarymu lub veganu - jak sie pisze w Pl jęzku, za licho nie wiem- mało ważne-
    ale DD szczeniaki? Mogłeś napisać o dżdżownicach... :P
    Ale żem ja dobra, nielubiąca zniżać ocen, czy chwalić, zostawiam po sobie ten post.
  • Dekaos Dondi 10.05.2019
    A Hope S→Tu nie chodzi o szczeniaczki, tylko o to, że czasami oceniamy całość, po zachowaniu jednostki, Skoro on męczył, to wiadomo, wszyscy tacy są, Gdyby weszli do wioski, to by się okazało, że pozostali, zwierzatek nie meczą.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania