Pokaż listęUkryj listę

Wierszee <*> Mędrzec  Pitolololo

        (*@*)

 

rozpacza mędrzec

gdyż młodym się stał

mądrość odeszła od niego

płacze rzewnie nad losym swym

wtem małpa wskazała drzewo

 

a on na gałąź

jak fircyk myk myk

banana gryzie wtranżala

piersi swe tłucze w wycia rytm

raduje go ten ambaras

 

tylko biedulek

lęka się trochę

błyskanie huk nieskończoność

ósmy konar pozytyw dał

nie straszne deszczowe łono

 

zapomniał o tym

że dumał tak wciąż

futro radosne dni chłonie

szczęśliwy bardzo życia garść

calutką zgarnia ogonem

 

   ♫ ♫ ♫ ⌛>––(*@*)––<⌛ ♫ ♫ ♫

               szczęśliwie warczę

              swym pyskiem trele

        p i t o l o l o l o wciąż wokół

        stwory zajadłe gdzieś ja mam

                            @        

        niech dadzą mi święty spokój

–––––––––––––––––––––––––––––––––––

 

Pierwszy raz w życiu umieściłem tekst... co tłumaczy tekst. To jeno skrót.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Nie chodzi tu o jakieś: mądrości, banany, drzewa, małpy itp... a liczby: 22 i 8 są to moje ulubione jak tylko pamiętam.

Człowiek często czerpie ''piasek życia" a ziarenka przelatują przez ''palce'' bo tak trzeba, bo taki zagnany zwariowany świat. Na dodatek wielu tubylców – także z ekranów – umacnia innych w przekonaniu, że tak musi być. ''Styropianowe mózgi'' to norma. To jedyny dostępny i słuszny model. Druga połowa ceny, dopiero za rok. Aż w końcu człowiek pragnie uciec na ''drzewo'' do początków, gdzie było więcej nieskażonego człowieka w człowieku, bez ''nawozów'' i mieć ''szczelne dłonie w naturalności'' nie gubiąc cennych ziarenek. Przestaje słyszeć i odczuwać, to wszystko, co go wnerwiało... ale z drugiej strony.. czy taka ucieczka wzmacnia... czy raczej przeciwnie. Przecież właśnie upadki, powinny uczyć ''wyprostowanej postawy''...

Średnia ocena: 2.7  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (25)

  • betti 19.06.2019
    Kretyński tekst, żadnej wartości literackiej. Szmira do potęgi.
  • Dekaos Dondi 19.06.2019
    Betti Dzięki. Jesteś taka przewidywalna:) Pozdrawiam
  • betti 19.06.2019
    Dekaos Dondi Ty też... i patrząc na to ''dzieło życia'' chyba nawet nie muszę się zastanawiać, kto bardziej... Dokopać trzeba umieć, inaczej tylko się człowiek ośmiesza, ale trudno to zrobić nie posiadając dobrych instrumentów, prawda?
  • Dekaos Dondi 19.06.2019
    Betii. Serdecznie Dziękuję za przemyślenia. A co sądziesz o rymach?→Pozdrawiam:)
  • betti 19.06.2019
    Dekaos Dondi rym bardzo ładny, dobrze, że chociaż tego się nauczyłeś... gratulacje!
  • Mia123a 19.06.2019
    Dekaos a o co tu chodzi?
    Z tym "pitolololo" to nie ja wymyśliłam (jeżeli o to chodzo) kiedyś ktoś już tak powiedział, chyba Canu czy Ritha. Więc autorka ze mnie żadna :)
  • Dekaos Dondi 19.06.2019
    Sorry. Mia123. Widziałem w Twym komie, więc myślłem, że to ty wymysliłaś:)
  • Mia123a 19.06.2019
    A gdzie tam, ja powtarzam jak papuga za innymi :)
    Spoko, nic się nie stało :)
  • Mia123a 19.06.2019
    Mnie się wiersz podoba i tak.
    Pięć!
  • Canulas 19.06.2019
    Mnie się nie podoba, ale nie, że coś do pitololo, tylko wszędzie te emotki, srotki, upiększacze. Tekst się broni treścią, a nie tandetną galerią.
    Dla mnie słabe, nawet jeśli to oznacza przewidywalność ;)
  • Mia123a 19.06.2019
    Emotki są spoko! Się Canu nie znasz!
  • Dekaos Dondi 19.06.2019
    Dzięki Canulasie. Cenię Ludzi, których cenię za szczerość:) Pozdrawiam:)
  • Canulas 19.06.2019
    Mia123a, ano nie znam.
  • Mia123a 19.06.2019
    Canulas, ej no weś, tak tylko głupio powiedziałam.
    Znasz się, znasz

    Dekaos, sorry za spam, już uciekam
  • Dekaos Dondi 19.06.2019
    Wiesz co Canulasie→Napisałem taki tekst, bo chciałem coś sprawdzić... Aczkolewiek tz: przesłanie ukryłem za głeboko i wyszło jak wyszło.
  • Canulas 19.06.2019
    Tak, to jest możliwe, ale nie oceniaj po jednostkowej opinii. To że mnie nie diadlo, nic nie znaczy. Ile osób, tyle opinii. Każda ważna.
  • Dekaos Dondi 19.06.2019
    O tuż to→Canulasie
    Przecież nie chodzi tu o jakieś: mądrości, banany, drzewa, małpy itp... a liczby: 22 i 8 są to moje ulubione jak tylko pamiętam.
    Człowiek często czerpie ''piasek życia" a ziarenka przelatują przez ''palce'' bo tak trzeba, bo taki zagnany, zwariowany świat. Na dodatek wielu tubylców, także z ekranów, umacnia innych w przekonaniu, że tak musi być. ''Styropianowe mózgi'' to norma. To jedyny dostępny i słuszny model. Druga połowa ceny, dopiero za rok. Aż w końcu człowiek pragnie uciec na ''drzewo'' do początków, gdzie było więcej nieskażonego człowieka w człowieku, bez ''nawozów'' i mieć ''szczelne dłonie w naturalności'' nie gubiąc cennych ziarenek.
    A że wszedł na ósme? Przecież dopiero nabierał sił, nie mógł od razu na 22:) Tak w wielkim skrócie wygląda przesłanie tekstu... chociaż to jeszcze nie wszystko.
    O kurdę. Coś mnie dziś naszło. Słońce przygrzewa:) Przeważnie nie tłumaczę. Pozdrawiam:)
  • Canulas 19.06.2019
    Najpierw Eka, potem ósme, coś ostatnio migrujesz. Jeszcze dwudziestki trójki brakuje
  • Dekaos Dondi 19.06.2019
    Oj Canulasie. Tłumaczenie me zawiera prawdę, łącznie z liczbami... a że siłą faktu miałem skojarzenie... jAczkolwiek. konar ma tu znaczenie wielce pozytywne, a zatem w czym rzecz? :)
  • Kjow 19.06.2019
    Wiele już tutaj wierszy podsumowałem jako grafomania. Cofam te wszystkie słowa. Właśnie dowiedziałem się, co to jest PRAWDZIWA grafomania. Utwór pełen wulgaryzmów (tak, dobrze widzisz: wulgaryzmów, bo środek stylistyczny musi mieć jakąś swoją funkcję, tutaj jest jedynie bezpośrednim dowodem na to, jak bardzo zły jest ten "wiersz"), kolokwializmów i znaków graficznych, które są całkowicie zbędne - kiedy widzi się w tworze literackim KURSYWĘ, już powinna się zapalać lampka ostrzegawcza, nie mówię już o emotikonach. Wartość artystyczna i literacka żadna. Bez najmniejszego przekazu, autor widocznie postanowił zrobić sobie z nas żarty. Szkoda. 1 gwiazdeczkę daję, żeby średnia tego czegoś spadła, bo 2.3 to średnia zdecydowanie zawyżona.
  • Dekaos Dondi 19.06.2019
    :)) tęsknię ja bardzo Kjowie
    kiedy się znowu wypowiesz

    proszę Cię bardzo pokornie
    gdy coś napiszę
    wróć spiesznie do mnie

    jeszcze przed Tobą grafomania
    nie do końca poznana:))
  • Kjow 19.06.2019
    Nie, tym mnie akurat rozbawiłeś XDDDDDD Rymy z rękawa ;'D
  • Zaciekawiony 19.06.2019
    Czy to przytyk do ostatnich kłótni na opowi?
  • Dekaos Dondi 19.06.2019
    Zaciekawiony. Napisałem co napisałem. Miałem pewne myśli w głowie:) Pozdrawiam:)
  • Jared 02.07.2019
    Z tym "żadnych wartości literackich" bym się nie zgodził, bo już pierwszy dwuwers z rozpaczającym mędrcem, że młodym się stał, to bardzo ciekawe zestawienie.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania