Poprzednie częściDemon - Prolog - STARA WERSJA
Pokaż listęUkryj listę

Demon Odrodzenie - 1 - (NOWY PROLOG)

(Witam, po odrobinie krytyki doszło do wielu zmian w "Demonie", historia zbytnio się nie zmienia, ale ustawienie tomów będzie zupełnie inne. Więc, żeby się dalej rozwijać, przedstawiam trochę inne spojrzenie na mój projekt. Cofamy się w czasie by bliżej poznać Francisa Adlera, jego "dzieciństwo", oraz w jaki sposób doszedł do stanu znanego wam z mojej pierwotnej serii. Kolekcjoner nadal będzie serią kontynuowaną, mam jednak teraz sporo na głowie, bo studia, więc spodziewajcie się znacznie mniej opowiadań i mojej obecności na portalu. Pozdrawiam i kłaniam się nisko - Kapelusznik.)

Prolog

 

Krew.

Stara przyjaciółka, kochanka, matka. Nierozłączna towarzyszka jego parszywego życia.

Czuł jej smak w ustach, jej pieśń dudniła w uszach, jej zapach wypełnił nozdrza, jej kolor zamglił wzrok.

Leżał na ziemi, brocząc juchą z wielu ran. Bagnety, pięści i kule zrobiły swoje. Czuł, jak powoli ucieka z niego życie. Powinien czuć radość, zakończy się ból, zakończy się cierpienie, w końcu będzie wolny. Tak powinien czuć się niewolnik w momencie śmierci. Z nim było jednak inaczej. On nie narodził się jako niewolnik, nie… Nie narodził się on również jako człowiek wolny. On, został Stworzony jako niewolnik. Został dokładnie i precyzyjnie Zaprojektowany, by Być niewolnikiem. Właśnie dlatego nie mógł radować się momentem swojej śmierci. Nie mógł czekać z uśmiechem na swój koniec.

On, bardziej narzędzie niż człowiek, miał zamiar wykonać zadanie, jakie mu przeznaczono.

Przed nim banda mężczyzn zrywała suknię z dziewczyny. Dziewczyny, którą miał bronić. Czuł jej wierzganie, słyszał jej krzyk, rozpoznawał zapach i widział jej twarz.

Twarz dziewczyny, którą strzegł przez ostatnie cztery lata.

Mężczyźni rechotali, zrywając z niej suknie. Niektórzy już rozpinali paski. Szykując się niczym, dzikie psy, na żer.

Musiał ją bronić. Jego zadaniem było zapewnienie jej ochrony. Jak miał jednak wygrać? Był ranny i sam przeciw wielu. Jak mógłby wygrać i ocalić tę dziewczynę?

Nagle przypomniał sobie pewne słowa. Usłyszał w głowie głos, który oznajmił mu z uśmiechem:

„Pamiętaj jedno. Kiedy nie możesz wygrać – nie wygrywaj. Musisz jedynie wykonać zadanie. Pamiętaj więc, nie musisz pokonać wroga…”

Powoli zacisnął dłoń na rękojeści noża i zaczął się podnosić.

- „Musisz go Tylko zabić…”

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 12

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (20)

  • Ozar 24.11.2018
    Nowa seria więc jestem. Ciekawy początek, choć smutny. "Nie musisz pokonać wroga - musisz tylko zabić" - tu jednak wychodzi na to, że zabić znaczy zwyciężyć. Czeka na dalsze odcinki bo zapowiada się ciekawie. 5 na początek.
  • Kapelusznik 24.11.2018
    Dzięki.
    Po kontaktach i krytykach tu i tam, trochę zmieniłem konwencję. Więc jest szansa że zobaczysz stare odcinki w zupełnie nowej oprawie, niosące zupełnie nowe znaczenie do całości opowieści - cholera wie. Bedzie tego sporo. Pozdrawiam
  • Ozar 24.11.2018
    Kapelusznik Zobaczymy, jestem ciekawy.
  • krajew34 24.11.2018
    Ciekawie brzmi, jak zapowiedź czegoś większego. Podchwyciłem za tę przynętę i czekam na rozwój tego wątku. Choć zaciekawiło mnie te słowa o zmianach, ciekawe czego mają dotyczyć... Życzę owocnej pracy nad tym i przede wszystkim, by znalazło się dostatecznie czasu na to. Piątka na wstęp. Pozdrawiam.
  • krajew34 24.11.2018
    Ciekawie brzmi, jak zapowiedź czegoś większego. Podchwyciłem za tę przynętę i czekam na rozwój tego wątku. Choć zaciekawiło mnie te słowa o zmianach, ciekawe czego mają dotyczyć... Życzę owocnej pracy nad tym i przede wszystkim, by znalazło się dostatecznie czasu na to. Piątka na wstęp. Pozdrawiam.
  • Pontàrú 23.12.2018
    Okej, początek fajny. Jak widzisz jestem tu nareszcie. Zaintrygowało mnie to. Daję 5 i lecę dalej
  • Kapelusznik 24.12.2018
    Trochę się naczekałem.
    ALE - miło że wpadłaś :D
    Pozdrawiam!
  • aldanari 24.04.2019
    Ja czytałam ten pierwszy prolog, i dopóki nie przeczytałam tego, uważałam, że nie jest zły. Bo ogólnie nie jest zły, jest po prostu inny. Ten przypadł mi do gustu, nie dlatego, że zagrałeś dosyć tragicznymi emocjami, a dlatego, że potrafiłeś bardzo zgrabnie te emocje opisać. Po prologu widzę, że to nie będzie kolejna przesłodzona historia, za co daje 5. I czytam dalej.
  • JamCi 10.08.2019
    To tu prawda? Idę dalej.
  • Kapelusznik 10.08.2019
    To to :)
  • Jak zaczęłam to czytać, nasunął mi się na myśl Geralt z Rivii :) nie wiem, być może dlatego, że czytam aktualnie Sapkowskiego, widzę go wszędzie, ale póki co zaintrygowałeś mnie ! :D
  • Kapelusznik 23.08.2019
    ...
    Nie spodziewałem się, że tak szybko się pojawisz! Cóż - cieszę się że ci się podobało.
    Z Geraltem mój bohater ma trochę wspólnego, ale głównie w odniesieniu poszukiwania człowieczeństwa, po za tym, niewiele.
    Pozdrawiam
  • Każdemu co innego się kojarzy, tak czy siak nie powiem wciągnęłam się :)
    Pozdrawiam
  • AtamanRozhovorny 19.02.2020
    Ciekawe, ciekawe. Zapowiada się krwawa i krwista zarazem ;) mroczna historia. Wciągnąłem się, będę zaglądał jeśli tylko czas pozwoli. Są drobne błędy, ale zdecydowanie należy się 5 :)
  • Kapelusznik 19.02.2020
    A dziękuję za przybycie
    Seria jest długa i jest sporo do przeczytania, ale mam nadzieję że ci się spodoba :)
    Pozdrawiam
  • AtamanRozhovorny 19.02.2020
    Kapelusznik póki co, na to się zanosi i wątpię, żeby się zmieniło. U mnie w nocy pojawił się 5. rozdział, ja mam dużo więcej do nadrobienia z tego, co widzę ;D
  • Isteri'Luene 31.03.2020
    Hmm tak na pierwszy rzut oka bardziej mi się podobał pierwotny prolog, co nie znaczy, że ten jest zły. Ta jucha mi na początku nie pasuje, zwykłe "krew" akurat chyba lepiej się nadaje do tego zdania, ale to moje odczucie. Trochę też przykrótki, ale nie widzę co by można dodać, jest wszystko, co być miało - a przynajmniej tak to wygląda. Styl naprawdę przyjemny, ładny, płynny. Dlatego mimo mieszanych uczuć 5 leci do Ciebie ?
  • Kapelusznik 31.03.2020
    Pierwotna seria była "do przodu" w czasie
    To co czytasz tutaj to taki... "prequel" który jest teraz oryginalną historią
    W Starej Wersji mój bohater był zbyt OP i nie miał okazji na rozwój - tutaj jest inaczej i dlatego tej wersji używam
  • slawko00 31.03.2020
    Wow. Całkiem fajny prolog. Zostawiam 5. W końcu i ja muszę zabrać się za poprawki w Czarnych Diabłach? a zabieram się do nich jak pies do jeża dosłownie
  • Clariosis 10.07.2020
    Wstęp króciutki, ale odpowiednio emocjonalny. Cóż za fatalny los zostać stworzonym jako niewolnik - tak jak narrator wspomina, śmierć nie przyniesie mu ulgi, a żyć normalnie nie może. Spełnienie przyniesie tylko wypełnienie zadania, które mu przeznaczono. Bardzo ciekawa koncepcja na bohatera, potraktowanie go niczym przedmiot, narzędzie. Na razie krótki komentarz, bo krótki prolog, ale powinnam wrócić z czymś większym jak przeczytam dalej. :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania