Poprzednie częściDemon - Prolog - STARA WERSJA
Pokaż listęUkryj listę

Demon Odrodzenie II - 17

Walencja

544 rok nowej ery – 1905 rok imperialny

9 Września

Valentia – Wyspa Akademicka

 

Drzwi do sali otworzyły się i momentalnie nastała cisza. Starszy mężczyzna, wkroczył do środka, opierając się o klonową laskę. Okryty szarobrązową marynarką i z teczką pod pachą uniósł wzrok na stojących uczniów. Poprawił okulary, westchnął i zamknął za sobą drzwi.

 

- Proszę spocząć – odezwał się profesor Leonardo Va’Mach. – Nie będziemy tracić czasu na zbędne przywitania, skoro już się znamy.

Sala posłusznie usiadła, nie robiąc zbyt wiele hałasu. Mężczyzna przeszedł kilka kroków i stanął za swoim biurkiem. Położył teczkę i spokojnie zaczął przeglądać posiadane materiały.

- Jak dobrze pamiętam… na ostatnich zajęciach zakończyliśmy krótką powtórkę wiedzy powszechnej z okresu po Katastrofie. Czy to się zgadza?

- Zgadza się profesorze – potwierdziła Ewelina.

Profesor zmierzył ją ostrym wzrokiem.

- Panienka… Ewelina Vaza, jeśli się nie mylę?

- Zgadza się profesorze – Ewelina wstała i skłoniła się lekko.

- Niech mi więc Panienka powie… czego dzisiaj będziemy się uczyć na zajęciach historii?

Ewelina skamieniała zaskoczona. Nie spodziewała się takiego pytania. Zamyśliła się przez chwilę i następnie odpowiedziała.

- Najpewniej będziemy uczyli się o Katastrofie.

Va’Mach podrapał się po brodzie i nachylił się lekko.

- A czemuż to panienka tak sądzi? – zapytał.

- Ponieważ to bardzo ważne wydarzenie, a wiele informacji przed Katastrofą jest niezrozumiałe. Pełne mitów i legend, których nie możemy potwierdzić.

Profesor pokiwał głową i uśmiechnął się zadowolony.

- Dobrze… bardzo dobrze panienko Vazo. Może pani usiąść – tutaj profesor odznaczył coś w swoim zeszycie. – Dokładnie tak jak wasza koleżanka powiedziała… dziś omówimy Katastrofę, jej wpływy i możliwe przyczyny. Muszą państwo poznać Katastrofę, jako że wszystko, co wiemy o świecie przed tym wielkim wydarzeniem, jest pełne nieścisłości i mitów. Mamy bardzo liczne zapiski wskazujące „magiczne” i „mityczne” przyczyny wydarzeń. Podobnie, sama Katastrofa, miała wiele zaskakujących efektów… - tu profesor odwrócił się do klasy i rozejrzał się. – Kto z was, powie mi czym była Katastrofa?

Tutaj książę Hadrian z przodu klasy uniósł dłoń. Profesor spojrzał na niego i kiwnął głową.

- Panie Anois?

Książę wstał i odwrócił się lekko bokiem, tak by zarówno klasa, jak i nauczyciel mogli go dobrze usłyszeć.

- Było to nagłe i globalne załamanie się systemu politycznego całego świata.

- Dokładnie, dokładnie – pochwalił go profesor, gestem dłoni prosząc go, by usiadł. – Znana wam wszystkim Katastrofa, która wypada na lata od 1360 do 1370 roku imperialnego, doprowadziła do globalnego i nagłego załamania się systemu politycznego świata – pozwolił, by ta informacja zawisła na chwilę w powietrzu. – Wydarzenie na skalę, którego nie możemy sobie dzisiaj wyobrazić. Wszystkie państwa, cesarstwa i imperia, rozpadły się nagle i bez ostrzeżenia, wpychając świat w okres, który nazywamy… - tu spojrzał po klasie.

- … Wiekiem Ciemności – dokończył siedzący obok Eweliny Eagle.

- Wiekiem Ciemności – potwierdził Profesor. – Pan?

- Eagle. Franciszek Eagle.

- Ach tak. Rycerz panienki Vazy. Siedzi pan tuż koło niej, jak widzę. Zapamiętam – mruknął profesor, raz jeszcze odznaczając coś w zeszycie. – Tak, jak mówiłem, Katastrofa, to nagłe załamanie się systemu politycznego świata i pchnięcie go w Wiek Ciemności. Mówimy tu o momencie, zaraz po wojnie domowej i zjednoczeniu Imperium Światła pod berłem Cesarzowej Amandy Błogosławionej. Okres, kiedy Diarchia była u szczytu potęgi. Czas, kiedy Święte Imperium Światła, czyli dzisiejsza Detronia, broniła się przed atakami Marka de Rina po jego zwycięstwie w II Wielkiej Krucjacie. Czas narodzin Imperium Hindii oraz Imperium Meandry na Perrze, oraz środek wojny trzech cesarzy na Yokehamie. Środek licznych wojen, konfliktów i rodzących się państw… i naraz około 1360 urywa się większość zapisków i wchodzimy w Wiek Ciemności, z którego wynurza się świat całkowicie rozbity, gdzie żadne ze znanych imperiów nie przetrwało…

Tutaj profesor podszedł do dużej półki i wyciągnął dwa duże rulony. Nie śpiesząc się, zawiesił je i rozwinął. Były to mapy. Pierwsza przedstawiała świat w roku 1360, a druga w 1480. Różnice były znaczące. Wszystkie znane państwa i imperia – rozpadły się na dziesiątki pomniejszych królestw i księstw. Dawniej piękny, jednolity obraz, zamienił się w szaloną mozaikę. Tereny, dawniej zamieszkałe, raz jeszcze stały się opuszczone. Świat wyglądał jak… cóż – po Katastrofie. Profesor wyciągnął długi metalowy wskaźnik i popukał w mapę.

- Sto dwadzieścia lat – oznajmił. – Około sto dwadzieścia lat, ciemnej plamy na dziejach historii świata. Przetrwało mało dokumentów, administracja przestała właściwie istnieć i to na skalę globalną… i potrzeba było, kolejnego stulecia, by stare imperia i idee zaczęły się odradzać w epoce, która jest znana jako…?

- Odrodzenie – odezwał się jeden z uczniów.

- Albo? – dopytał Profesor.

- Renesans.

- Bardzo dobrze. Pan?

- Xavier Faring.

- Ach tak. Faring. Pański ojciec jest właścicielem marki cygar, które bardzo lubię. Proszę pozdrowić ojca i podziękować mu w moim imieniu – profesor odhaczył coś w swoim zeszycie i kontynuował. – Zgadza się. Po Wieku Ciemności nadeszło Odrodzenie i odbudowa dawnych imperiów – potwierdził, stając. – Jednakże temat Odrodzenia, nie będzie nas interesował, aż do początku trzeciego roku. Powróćmy więc do tematu Katastrofy… - przysiadł na blacie swojego biurka i opierając się, o swą laskę, zapytał się klasy. – Co wywołało Katastrofę? Jaki był powód tego zaskakującego załamania świata?

Klasa milczała. Tym razem, nikt nie unosił dłoni, nikt się nie zgłaszał. Profesor w ciszy obserwował klasę przez dobrą chwilę, zanim pokiwał głową.

- Poprawna odpowiedź – podniósł się i kontynuował swój marsz od ściany do ściany. – NIE WIEMY. Do dziś, nie wiemy, co było bezpośrednim powodem tak bezprecedensowego i globalnego rozbicia znanego nam świata – tutaj raz jeszcze rozejrzał się po klasie. – Czy ktoś z was, zna jakieś teorie, albo ma jakieś pomysły?

Tutaj, Nataniel, siedzący lekko z tyłu uniósł dłoń. Po dostaniu pozwolenia wstał i oznajmił.

- Słyszałem teorię o wybuchu super wulkanu na jednym z biegunów. Gdzie ta katastrofa naturalna miała być tak nagła i tak globalna, że państwa nie mogły sobie z nią poradzić przez ponad stulecie i między innymi dlatego nazwany jest „Wiekiem Ciemności”.

- Nataniel Domski, jeśli się nie mylę? – chłopak przytaknął. – Bardzo dobrze, proszę spocząć. Tak, jak wasz kolega właśnie powiedział, jedna z teorii zakłada wybuch super wulkanu na północnym biegunie, albo nawet równoczesny wybuch na północy i południu, które doprowadziły do tego nagłego załamania. Czy ktoś ma inny pomysł?

Tutaj raz jeszcze Hadrian uniósł dłoń.

- Proszę poczekać, dzisiaj już pan się odzywał, zobaczymy czy ktoś inny ma coś do powiedzenia – tu poczekał chwilę, spoglądając na klasę, nikt jednak się nie zgłosił. – Dobrze, niech Pan powie.

- Słyszałem o możliwości jakiegoś wielkiego wydarzenia kosmicznego. Zderzeniu komet albo uderzeniu jakiejś dziwnej fali energii ze strony słońca.

- Bardzo ciekawe, bardzo ciekawe. Skąd ta teoria się wzięła, ma pan pojęcie?

- Niestety nie pamiętam, profesorze – odpowiedział Hadrian zakłopotany.

- Jednym z ostatnich zapisków, jakie znamy, tuż sprzed katastrofy, jest krótki tekst: „Krzyk Niebios”. Jest w nim… fragment, który dzisiejsi astronomowie przypisują, jakiemuś wielkiemu wydarzeniu astronomicznemu. Jeśli dobrze pamiętam, brzmi on tak: „A niebiosa zapłonęły i krzyknęły w bólu i światła ich były pełne cierpienia, a krzyk tak wielki, że anioły spadły z nieba, a demony zaczęły się modlić. Sto dni i sto nocy, dzień był nocą, a noc była dniem. Gwiazdy uniosły się i spadły, a to, co Bogowie nam podarowali, zniknęło na zawsze…” – odchrząknął. – Część badaczy… interpretuje to jako opis wielkiego wydarzenia w pobliżu naszej planety, które to, swoim rozmiarem i nagłością, spowodowało nagły rozpad polityczny. Bardzo dobrze… - pokiwał głową. - …ostatnią z teorii, odrzuconą już jednak kilka lat temu, miało być odrodzenie pewnego wirusa, czy choroby. W tekstach… określany jest „Plagą Chaosu”. Po raz pierwszy plaga ta miała się pojawić na początku trzeciego tysiąclecia przed narodzinami Ariana, albo, w bardziej nowoczesnym językiem, około cztery tysiące czterysta lat, przed Katastrofą. Choroba ta miała pojawić się przez działania cesarza Nerona „Splugawionego” cesarstwa Aronmen. Nie znamy jej dokładnie, ale według opisów, sprowadzała ona szaleństwo i mutację. Przed dobre trzy tysiąclecia, kontynent Tyrylii oraz północna Perra były pod niekończącym się wpływem tej plagi. Co ciekawe, zapiski o podobnej zarazie pojawiają się również na naszym kontynencie i innych. Co wskazuje na kolejne globalne wydarzenie, którego nie rozumiemy. Ze wszystkich wskazanych teorii ta o super wulkanach jest najbardziej prawdopodobna…

Ewelina zmrużyła brwi, spojrzała na mapy, podniosła lekko dłoń, jednak szybko ją opuściła. Va’Mach jednak był spostrzegawczy. Zatrzymał się i spojrzał na Ewelinę.

- Panienko Vazo, czy ma Pani jakąś uwagę do mojej wypowiedzi? Proszę śmiało wstać i ją przedstawić.

Ewelina, niepewnie wstała, odetchnęła i rozejrzała się zakłopotana. Siedzący obok Eagle uspokajająco kiwnął głową. Wszyscy czekali.

- Profesorze… - zaczęła Ewelina. – Skoro wiemy o innych globalnych, niewyjaśnionych wydarzeniach, czy możliwe jest, że… - tu Ewelina zająknęła się. – …że znana nam Katastrofa, nie była jedyną?

Z tyłu klasy doszło kilka prychnięć i szeptów. Wydawać by się mogło, że Ewelina zadała bardzo głupie pytanie. Profesor jednak zadowolony pokiwał głową i uśmiechnął się szeroko.

- Bardzo dobrze panienko Vazo – pochwalił ją. – Jak najbardziej, cenne spostrzeżenie. Proszę usiąść – spojrzał na klasę. – Jak panienka Vaza, zauważyła, jest jak najbardziej prawdopodobieństwo, że w przeszłości naszego świata, pojawiały się liczne „Katastrofy”, różne w efektach i długości, ale zawsze – tutaj się zatrzymał. – GLOBALNE. – Pokiwał głową. – Jest panienka, bardzo spostrzegawcza, a to się chwali. Proszę brać z koleżanki przykład – zwrócił się do wszystkich, szczególnie do tych z tyłu. - A teraz, proszę chwycić swoje pióra. To, co omówiliśmy, zapiszecie teraz w zeszycie w ładnej formie… z pamięci, a ja na następnych zajęciach, wezmę pięć zeszytów i ocenię wasze zapiski. Nasza lekcja zbliża się powoli do końca, więc proszę pisać szybko, a ci, którzy pisali i mają pytania, niech podejdą do biurka.

W klasie zaszumiało, kiedy wszyscy zaczęli zapisywać wypowiedziane informacje i pytać się między sobą o szczegóły. Hadrian, Ewelina i Eagle, którzy pisali na bieżąco, więc podeszli do profesora, wraz z kilkoma innymi uczniami. Va’Mach pozwolił sobie w końcu usiąść za swoim biurkiem i już cichszym głosem odpowiedzieć na kilka pytań. Po kilku minutach nadszedł czas na pytanie ich trójki.

- Dobrze. A wy jakie macie pytania?

- O tej Pladze Chaosu – odezwał się Hadrian. – Czy może Pan coś więcej o niej powiedzieć?

- Niewiele więcej, niż to, co już powiedziałem. Plaga, która sprowadzała szaleństwo, mutację i ogólne zamieszanie. Naukowcy nie są jeszcze zgodni, ale wychodzi na to, że plaga ta pojawiała się i znikała raz za razem przez całe tysiąclecia. Zniszczenie jej miało być celem Boskiego Ariana i Wielkiej Krucjaty. Według zapisków, nam znanych, udało mu się to… ale nie w pełni, jako że na terenach, gdzie stała dawniej stolica Nerona Splugawionego, ustanowiono… „Mur Strażników”, zakonu mnichów wojowników. Nie byli zbyt dobrzy w swojej robocie, bo około 1100 plaga się odrodziła, zniszczyła pierwszy mur i ostatecznie doprowadziła do II Wielkiej Krucjaty – tu spojrzał na zegarek. – Cóż. Na dzisiaj to tyle – wstał. – Proszę mi wybaczyć, ale tutaj muszę zakończyć naszą rozmowę – spojrzał na resztę klasy. – Koniec zajęć. Proszę opuścić klasę!

***

Ewelina rozciągnęła ramiona i ziewnęła. Eagle spojrzał na nią krytycznie.

- Nie przesadzasz? Nie było dzisiaj tak źle – stwierdził.

- Zajęcia były przyjemne, ale męczące. Naprawdę, ojciec mnie nie oszczędza – stwierdziła krytycznie, by naraz uśmiechnąć się i unieść dłoń. – Cześć Hadrianie!

Książę idący ścieżką obok zauważył ich, uśmiechnął się i podbiegł.

- Cześć. Wracacie do domu?

- Tak – potwierdziła Ewelina.

- Świetnie. To wróćmy razem – oznajmił książę, dołączając się na lewo od Eweliny.

Szli tak przez chwilę, nie do końca pewni, o czym rozmawiać.

- Dzisiejsze zajęcia z historii były fajne – stwierdził Hadrian. – Popisałaś się Ewelino.

Dziewczyna zarumieniła się i machnęła dłonią,

- Nie przesadzajmy, to nie było takie trudne.

- Teraz to ty przesadzasz Ewelino. Va’Mach jest surowy i spostrzegawczy – odparł Eagle. – Chodzą o nim już legendy na całej wyspie.

- A ty mu zaimponowałaś – potwierdził Hadrian. – Świetny start.

Ewelina zachichotała onieśmielona.

- Cóż. Temat o Katastrofie był bardzo…

- ŁAAA! – Rozległ się nagle skrzek i odgłos skrzydeł.

Bazyliszek Bazyli, we własnej osobie, wylądował na raz na głowie Eagla, rozłożył skrzydła, uniósł kolorowe piórka na głowie, tworząc z niej koronę i zakrzyknął raz jeszcze. Po chwili zza rogu wybiegł Arnold, ale zatrzymał się, widząc znajome twarze. Schylił się i złapał oddech i pomachał na przywitanie.

- Witajcie! Jak widzę, wracacie do domu, nie obrazicie się, jeśli się dołączę?

- A możesz go zdjąć z mojej głowy? – Eagle wskazał Bazyla.

Arnold podrapał się po brodzie i wzruszył ramionami.

- Sam nie wiem. Chyba mu się tam podoba – spojrzał na potworka. – Podoba ci się na głowie Franciszka?

- ŁAAA! – zakrzyknął Bazyli, widocznie bardzo zadowolony z faktu, że jest zauważony.

- Widzisz? Podoba mu się! – Arnold zachichotał rozbawiony.

Eagle wywrócił oczami i pochwycił Bazyla dłońmi. Bazyliszek się nie opierał, ale nie wyglądał już na tak dumnego, bardziej na zakłopotanego. Unikał wzroku swojego lądowiska. Franciszek pokręcił głową.

- I co…? – zapytał. – Dumny z siebie jesteś?

Bazyliszek otworzył lekko dziób, zatańczył językiem, a następnie rozpostarł skrzydła, nastroszył piórka na głowie, wygiął szyję i oznajmił triumfalnie.

- ŁAAA!

Wszyscy zaśmiali się rozbawieni.

- Jest jak najbardziej z siebie dumny – stwierdził Hadrian.

- Wygląda majestatycznie i ma tego świadomość – potwierdziła Ewelina.

Bazyli, słysząc pochwały, jeszcze bardziej nastroszył piórka i oznajmił radośnie.

- ŁAAA!

- Majestatycznie? – Franciszek spojrzał na nich krytycznie. – Wygląda jak przerośnięta gęś.

Bazyli, słysząc te słowa, rozszerzył oczy w szoku. Syknął. I odwrócił głowę w przeciwną stronę do Franciszka. Arnold prychnął.

- Gratuluję. Udało ci się go obrazić.

Jakby na potwierdzenie, bazyliszek wyrwał się z uchwytu Franciszka, wylądował na chodniku i bezprecedensowo, odwrócił się w przeciwnym kierunku – obrażony. Ewelina pokręciła głową.

- Jak mogłeś Franciszku? A był dla ciebie taki miły!

- Używał mojej głowy, jako miejsca do lądowania – Franciszek próbował bronić swojej pozycji.

- Ale robił to z uprzejmości – odpowiedział Hadrian. – Co teraz zrobisz?

Franciszek spoglądał na całą trójkę niedowierzająco. Pokręcił głową, widząc, ile mają z tego frajdy. Przykucnął za Bazylim i westchnął.

- Z tą gęsią żartowałem – powiedział. – Przepraszam, że cię obraziłem – Bazyli łypnął na niego okiem. – Jesteś majestatycznym bazyliszkiem.

- ŁAAA! – Bazyli oznajmił zadowolony, podskakując do Franciszka i trącając go główką.

- No! I wszystko dobrze – oznajmił zadowolony Arnold. – Bazyli, chodź.

Bazyli wzleciał w powietrze i wylądował na głowie swego pana. Tak, cała piątka (licząc Bazyla) ruszyła do domu. Po wymianie kilku zdań temat powrócił do omawianej na historii Katastrofy.

- A Katastrofa – Arnold pokiwał głową, uważając, by Bazyli z niej nie spadł. – Bardzo ciekawy temat. O jakich teoriach wam mówił?

- Wulkany, coś w kosmosie i plaga – odpowiedział Hadrian.

Arnold prychnął i uśmiechnął się rozbawiony.

- Stary Va’Mach jak zwykle opuszcza ostatnią z nich.

- Jest jeszcze jakaś? – Zapytała Ewelina zaciekawiona. – Jaka? Powiedz?

- Dobrze… ale nie traktujcie mnie jak szaleńca – poprosił Arnold. – Kojarzycie tekst „Krzyk Niebios”?

- Tak, profesor powiedział jego fragment.

- „A niebiosa zapłonęły i krzyknęły w bólu i światła ich były pełne cierpienia, a krzyk tak wielki, że anioły spadły z nieba, a demony zaczęły się modlić. Sto dni i sto nocy, dzień był nocą, a noc była dniem. Gwiazdy uniosły się i spadły, a to, co Bogowie nam podarowali, zniknęło na zawsze…” Jak zgaduję? – zapytał się Arnold.

- Tak, dokładnie ten – potwierdził Hadrian.

- Co ten fragment ma wspólnego z ostatnią z teorii? – Zapytał Adler również zaciekawiony.

- Ha! Jest teoria, że ten tekst trzeba brać trochę bardziej dosłownie. W języku, którym zostało to zapisane, „Niebiosa” znaczy to samo co „świat dusz/ świat bogów”. Według ostatniej z teorii legendy i mity, o magii, smokach i innych dziwacznych wydarzeniach, nie są wymyślone, a wydarzyły się naprawdę. Jednakże coś, albo ktoś, sprawiło, że magia, zniknęła ze świata i cały porządek świata się zawalił.

Pozostała trójka patrzyła na niego w ciszy przez dłuższą chwilę, by następnie wybuchnąć śmiechem. Hadrian pokręcił głową i otarł łzę z policzka.

- Dobry dowcip.

- Mówiłem poważnie – odpowiedział Arnold.

- Ale to szaleństwo – stwierdziła Ewelina. – Że magia. MAGIA miałaby istnieć? Elfy i smoki?

Arnold spojrzał na nią rozbawiony i wskazał na Bazyliego.

- …i bazyliszki?

Umilkli. Ewelina pokręciła głową.

- To nie to samo?

- Nie to samo? A mimo to istnieją bazyliszki, smokoliszki i inne rasy ludzkie. Przecież Szorakowie mają wiele cech mitycznych Niziołków i krasnoludów, a Areanie są długowieczni, jak mityczne elfy. Inne mutacje też pojawiają się wśród ludzi. Na dodatek wszystkiego, mamy liczne zapiski i podobizny, przykładowo, smoków… - Arnold wyszedł na prowadzenie grupy. – To nadal teoria, nie będę się sprzeczał, ale jest jak najbardziej możliwa.

Eagle pokręcił głową.

- Nie naginaj faktów na swoją korzyść Arnoldzie. To o czym mówisz, jest niemożliwe.

 

W tym momencie Arnold odwrócił się, a Adler skamieniał we wnętrzu Eagla. Oto, tuż za plecami Arnolda, stała postać odziana w fioletowy frak, z maską komedii na twarzy. Paradoks we własnej osobie, na jeden moment, pojawił się za plecami młodzieńca i wydawać by się mogło, że używając jego głosu, oznajmił.

- Czy aby na pewno?

 

(PS. Na litość bogów i czarnych dziur – zakończyłem rozpisywanie przeszłości mojego uniwersum – a zajęło to 25 stron tekstu i 31 wersji map mojego świata – i w końcu mogłem napisać ten odcinek bez strachu, że rozwalę logikę uniwersum)

Średnia ocena: 2.8  Głosów: 12

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (73)

  • Kapelusznik 29.09.2019
    Ah tak - typowe trole
  • Kapelusznik 29.09.2019
    HA HA HA HA HA!
    Chyba ostatnimi tekstami zraniłem kogoś tak mocno - że nawala jedynkami - by się zemścić
    O jej
    Pokaż się TCHÓRZU - pokaż cie się - śmiało
    Czy może będziecie kryć się w ciemności - jak gówniarze którymi jesteście? HA HA!
  • Kapelusznik 29.09.2019
    A nie zaraz - to najpewniej od jednej osoby - która ma pięć kont
    Kto to może być?
    Sam nie wiem
    Może jakiś...
    HIPOKRYTA?
  • Yennefer 29.09.2019
    A ja daję 5, bo mnie się bardzo podobało! Dobrze się Ciebie czyta i wciągająco, czasem troszke jak dla mnie przymulasto z akcją, ale ogólnie fajny masz klimat swoich opowiadań.
  • Kapelusznik 29.09.2019
    A tu ktoś nowy!
    Ho ho ho
    Witam i kłaniam się nisko - bardzo miło poznać
    Dziękuję uprzejmie za miłe słowa - miło być docenionym od czasu do czasu :)
    Pozdrawiam
  • Yennefer 29.09.2019
    Kapelusznik Pisząc to, wyświetlały mi się Twoje wiadomości o hipokrytach i tak pomyślałam, czy to aby nie do mnie... :) A jak tam Alicja powiedz? :) Już kiedyś tu byłam, teraz po prostu przeniosłam sie na inne konto :) Pozdrawiam!
  • Kapelusznik 29.09.2019
    Yennefer
    "Alicja"? Wybacz ale może coś mi umknęło - możesz przypomnieć?

    Nie o tobie - miałem kogoś bardzo konkretnego na myśli - i zarówno on, jak i Ja - wiemy o kogo chodzi
  • Yennefer 29.09.2019
    Kapelusznik No Alicja z krainy czarów :) Chyba powinieneś ją znać osobiście :) :)

    Aha, to wasze porachunki, w takim razie zostawiam ten temat :)
  • Kapelusznik 29.09.2019
    Yennefer
    A!
    Dobra - wybacz
    Minęło trochę czasu odkąd pomylono mnie z moim kuzynem "Szalonym Kapelusznikiem"
    Rozmawiałem z nim ostatnio i coś o niej wspomniał
    Podobno miewa się wyśmienicie
    :)
  • Yennefer 29.09.2019
    Kapelusznik
    To świetnie! Dodaję do obserwowanych, będę wpadać :)
  • Yennefer 29.09.2019
    Ja w sumie też z krainy czarów, tylko innej nieco... :)
  • Kapelusznik 29.09.2019
    Yennefer
    trochę mroczniejszej XD
  • Yennefer 29.09.2019
    Kapelusznik Trochę tak i to nie jest metafora akurat.... ale zawszę mogę coś sobie wyczarować...
  • Józef Kemilk 29.09.2019
    Tekst dobry, nigdy nie rozumiałem dlaczego wstawia się 1, bez powodu i anonimowo.
    A jak tam Kapeluszniku, naprawdę chciałeś poznać punkt widzenia wierzącego? Jeżeli tak, to zapraszam do tekstu skierowanego do Ciebie.
  • Kapelusznik 29.09.2019
    A tam - typowe trole - napiąłem kilka strun, a muzyka jak się pojawiła, kilku osobom się nie spodobała - i odreagowują w akcie zemsty - łooo - straszne! Nie żebym ja się czymś przejmował. Minie tydzień, czy dwa i się uspokoi - jak zwykle zresztą

    Twój tekst umknął mi bo miałem trochę zajęć dodatkowych w domu, a koniec tygodnia więc wiele TW się pojawia. Zajrzę z przyjemnością i się odniosę
    Pozdrawiam
  • jolka_ka 29.09.2019
    Wiesz co, treściowo to nawet wciągające, ale robisz sporo błędów (nagminne powtórzenia, brak interpunkcji przy wtrąceniach, dziwna składnia typu "sala usiadła" itp.) Czytałam z przyjemnością, ale chyba pisane na gorąco i nie odleżało swojego :) Może ktoś mądrzejszy wypunktuje Ci błędy ;x Trochę mam skojrzanie z HP (wiem, że nie przepadasz, ale jakoś ten świat wpadł mi do głowy na zasadzie podobieństwa "lekcji" ;D) Ode mnie jest 3+ za nieco chaotyczne pisanie, mocna 4 za treść. ;)
  • Kapelusznik 29.09.2019
    dzięki
    Będą jeszcze redakcje :)
  • Bogumił 29.09.2019
    Złem to jesteś Ty i Twoje patologiczne otoczenie które opisałeś.
  • Kapelusznik 29.09.2019
    HA HA HA HA HA HA HAH
    I JEST NASZ JEDYNKOWIEC
    Pod tekstem - bez podstawy, nie na temat - pieprzy od rzeczy
    Typowy Bogumilek - najmniejszy gad zwący się człowiekiem
  • Bogumił 30.09.2019
    Kapelusznik unikasz mojego tekstu o Gietrzwałdzie bo jesteś za głupi żeby zaprzeczyć objawieniem Matki Boskiej. Przeczytaj co powiedziała o nienawistnikach takich jak Ty.
  • Kapelusznik 30.09.2019
    Bogumił
    nope
    zwyczajnie nie czytam twoich tekstów
    Przestałeś mnie bawić - nudzisz mnie
    Straciłem zainteresowanie twoim szaleństwem
    i nie mam zamiaru tracić czasu na czytanie twoich wypocin i staraniu udowodnienia się czegoś, na co dowodu nie ma - a jedyne uczucia i wierzenia

    Co się stało?
    Chcesz uwagi, kochany bogumiłku?
    Użyj więc reszty swoich kont i zgódź się ze samym sobą, pod swoim tekstem
    XD
  • Bogumił 30.09.2019
    Kapelusznik zaprzeczają Twoim idiotyzmom to unikasz. Terefere. Tchórzu, intelektualny oszuście, nieuku.
  • Kapelusznik 30.09.2019
    Bogumił
    nudzisz...
  • Bogumił 30.09.2019
    Kapelusznik Te objawienia, których było 160 i trwały przez trzy miesiące na oczach tłumów obalają Twój bełkot durniu.
  • Kapelusznik 30.09.2019
    Bogumił
    (Ziewnięcie)
    masz filmik?
    160 objawień - i nikt nie nakręcił - niemożliwe
    :)
  • Bogumił 30.09.2019
    Kapelusznik Pod wpływem tych nienaturalnych zjawisk jeden z żandarmów pruskich zdjął hełm i ukląkł do modlitwy, a drugi uciekł ze strachu. Ciekawe jak Ty się zachowasz, może zesrasz się w majtki gdy sobie uświadomisz jaki wydajesz z siebie bełkot.
  • Kapelusznik 30.09.2019
    Bogumił
    Najpewniej chwyciłbym Maryję za cycki - ścisnął
    i zapytał czy nadal jest dziewicą
    XD XD XD XD
  • Bogumił 30.09.2019
    Kapelusznik To jest właśnie rozmowa z Tobą na temat bandziorze.
  • Bogumił 30.09.2019
    Chwyć za cycki własną nać, by Tyle jest warta za wychowanie zbira.
  • Kapelusznik 30.09.2019
    Bogumił
    A czy mogę być piratem?
    Lubię piratów
    Wolę piratów
    Jeśli muzułmanie by mi upierdolili rękę - bym mógł się nazwać "kapitan Hak"
  • Bogumił 30.09.2019
    Tchórzu, nie masz żadnych argumentów tylko obrażanie innych, łacina i wyzwiska. Objawienia gietrzwałdzkie zaprzeczają Twoim bełkotom.
  • Kapelusznik 30.09.2019
    Bogumił
    filmik
    zdjęcie
    czy je masz?
    Albo numer kontaktowy do Boga Wszechmogącego?
    Chociaż nie - nie wszechmogącego - Maryja przecie nadal dziewicą.
  • betti 30.09.2019
    Kapelusznik nieładnie się zachowujesz. Zupełny brak szacunku. Szkoda, już myślałam, żeś człowiek...
  • Kapelusznik 30.09.2019
    betti
    Bogumił domagał się uwagi
    to mu ją dałem
    No i się wyśmiewam z jego szaleństwa - w tym przypadku robię sobie jaja
    to nie na poważnie
    Jak zobaczyłaś "kapitana Haka" - powinnaś się domyślić
  • Bogumił 30.09.2019
    Kapelusznik idto, boisz się dyskusji, bo objawienia Matki Boskiej zaprzeczają Twoim bełkotom.
  • Kapelusznik 30.09.2019
    betti
    Ale zupełnie szczerze
    Czemu Maryja ma być dziewicą?
    Ok - nawet jeśli urodziła Jezusa jako "dziewica" - nie miała nigdy seksu?
    Nawet ze swoim - no - prawowitym mężem?

    To trochę smutne
    Seks powinien być przyjemny dla obu stron - to jedna z najbardziej pierwotnych przyjemności
    Jakby - to co islam robi - wiesz - wycina w specjalnym miejscu - ŻEBY KOBIETA NIE MOGŁA CZUĆ PRZYJEMNOŚCI W CZASIE SEKSU - uważam za niesamowicie bestialskie
  • Kapelusznik 30.09.2019
    Bogumił
    eh...
    dobra
    niech ci będzie

    przeczytam te twoje wypociny - jak już tak mocno prosisz
    Ale - dobrze wiemy jak to się skończy - nie podasz faktycznego dowodu czy źródeł - ty mnie oskarżysz o bycie nasieniem szatana - a ja cię wyśmieje
  • betti 30.09.2019
    Kapelusznik, była dziewicą, kiedy nosiła pod sercem Jezusa. Dla nas, to cud. Została wybrana.
    Mam nadzieję, że Bóg wybaczy Ci tę obelgę, ja nie potrafię.
    Depczesz po wartościach, jak skończony idiota, jak łotr. Bolało mnie to, co pisałeś, ale myślałam sobie - błądzi, a Ty jesteś zwyczajnie głupi i szkoda czasu na rozmowę z Tobą.
  • Bogumił 30.09.2019
    Kapelusznik jak się nawrócisz, to będzie tylko plus dla Twojej duszy. Poczytaj sobie źródła, nie musisz czytać mojego skrótu. Do przodu.
  • Bogumił 30.09.2019
    betti dopiero teraz się przekonałaś?
  • betti 30.09.2019
    Bogumił daj spokój, tu nie ma z kim dyskutować.
  • Bogumił 30.09.2019
    betti ja go po części jestem w stanie zrozumieć, w rodzinie patologia moralna, przecież sam to opisał, to wyszedł im taki produkt przepełniony nienawiścią. Nie miał mu kto dać przykładu. Dlatego odsyłam go do źródeł, do świadectw. Choćby taka książka dziennikarza olsztyńskiego, wcześniej takiego celebryty jak wielu tych jaśnie oświeconych, który dzięki Gietrzwałdowi się nawrócił.
  • Bogumił 30.09.2019
    Gietrzwałd. 160 objawień Matki Bożej dla Polski i Polaków.
    Kasjaniuk Grzegorz, wydawnictwo Fronda. Moje ulubione.
  • betti 30.09.2019
    Bogumił czy nie widzisz, że dzięki Tobie pławi się w tym ateizmie? Powodujesz, że jeszcze większe gówno wypływa. Daj spokój, bo są jakieś granice tolerancji. Nie karm tego!
  • Kapelusznik 30.09.2019
    betti
    Nie ma na to dowodu - jedynie przesłania - to mi nie wystarcza
    Cuda to bajki
    A że się obrażasz i nie jesteś w stanie mi wybaczyć - trudno - nie mam zamiaru przestać wyśmiewać się z idiotyzmów
    Byłbym gotowy zgodzić się - że Maryja urodziła Jezusa - no ale - dziewica - serio?
  • Kapelusznik 30.09.2019
    Bogumił
    Nawrócę się - ale na buddyzm - jeśli już
    Budda mi się podoba - wydaje się fajnym gościem
    A najważniejsze - nie twierdził ze jest bogiem, synem boga - a jedynie zwyczajnym gościem, co doszedł do oświecenia
    Bardzo mi się jego wizja świata podoba
    Dążenie - do samoperfekcji
    Po co modlić się do buddy albo jezusa - jeśli sam możesz nim zostać?
  • betti 30.09.2019
    Kapelusznik mam nadzieję, że dobry Bóg ulituje się nad Tobą.

    Powodzenia.
  • Kapelusznik 30.09.2019
    betti
    HA!
    Bylebym jeszcze wiedział który z nich
    albo która...
    Właśnie
    Może gdyby istniał taki byt
    Wolałby Boginię, od Boga
  • Kapelusznik 30.09.2019
    Bogumił
    A ta
    Przeglądałem - dawno temu
    ...
    i nadal tu jestem
  • Kapelusznik 30.09.2019
    Bogumił
    Co do patologii w rodzinie
    Ha
    Jakie kwalifikacje masz Ty by to oceniać
    Wierzący, wszechwiedzący i do tego - psycholog
    Nie rozśmieszaj mnie

    Sam mógłbym cię nazwać patologicznym przypadkiem
    Człowiek ślepy - wierzący w to co mu w głowę rodzice i księża wepchnęli - wieczne dziecko, które nigdy nie dorośnie - zawsze posłuszne, nigdy nie samodzielne - wieczny, posłuszny niewolnik

    Z twojej perspektywy twoje życie cię wzmocniło
    a mnie osłabiło i zamieniło w szaleńca

    Z mojej - to twój świat to patologia
    A mój, mimo że ciężki, jest prawdziwy
  • Pontàrú 02.10.2019
    Bogumił, musisz zrozumieć, że w świecie nauki te objawienia nie są żadnym dowodem. Ja wierzę, ale to nie znaczy, że będę popierać twoją opinię. W świetle dowodu naukowego objawienia Gietrzwałdzkie mają zerową wartość. Kapelusznik jest osobą która nade wszystko popiera system naukowy a ten w żaden sposób nie potwierdził istnienia Boga. Z resztą jak można mieć dowód? Jeśli masz dowód to nie wierzysz a wiesz. Jasne, że jest wiele raportów o cudach, jednak żaden z nich nie jest dowodem naukowym, czyli akceptowalnym przez Kapelusznika
  • Bogumił 02.10.2019
    Pontàrú w świecie nauki dowody empiryczne mają taką sama wagę jak i inne. To, że ktoś nie chce ich uznawać, ignorując realia, to już jest jego problem. A objawienia w Gietrzwałdzie są jak najbardziej rzetelnymi dowodami empirycznymi. Dwoje odrębnych świadków opisuje swoje widzenia w jednakowy sposób to dowód niepodważalny. Widzeń było 160 trwały prawie trzy miesiące. To nie było jednostkowe, przypadkowe zjawisko.
    Ponadto wypełnienie obietnic i spełnienie się tego co Maryja powiedziała, to jest drugi dowód niepodważalny.
    Póki co, ateiści nie mają dowodu przeciwnego który w jakikolwiek sposób wykluczałby istnienie Boga, a katolicy mają tego rodzaju nadprzyrodzonych zjawisko co najmniej kilkadziesiąt. Gdy wizjonerką jest jedna osoba, można mieć wątpliwości, ale gdy dwie, lub trzy jak w Fatimie, to ja takich wątpliwości już nie mam. Katolikowi niepotrzebna jest żadna wiara, on może mieć pewność.

    Ponadto proboszczem w Gietrzwałdzie był w tamtym czasie Niemiec, on nie miał żadnego interesu, z punktu widzenia narodowościowego, by w jakikolwiek sposób wpływać na te wydarzenia (choć tacy ludzie jak Kapelusznik oskarżali go o rzekoma inspirację wizjonerek, czy też sterowanie nimi), choćby chciał, a on też był nimi wstrząśnięty.

    Co do uzdrowień, to jest sporo świadectw, choćby na stronie sanktuarium, o wielu też czytałem w różnych książkach.
  • Pontàrú 02.10.2019
    Z tym, że to nie jest dowód empiryczny. Zanim zaczniesz się kłócić to posłuchaj. Działo się to dość dawno i jest wystarczająco łatwe do sfabrykowania. Broń Boże nie mówię, że cuda te nie miały miejsca, bo jestem osobą wierzącą i w takie objawienia wierzę. Jednak spójrz na to tak. Co z tego, że dziewczynki były przesłuchiwane osobno skoro ostatecznej odpowiedzi udzielał jeden człowiek i to bardzo wierzący bo w końcu duchowny. Nawet gdyby relacje dziewczynek się różniły on i tak znalazłby dość podobieństw, by powiedzieć, że opisy były identyczne. Dodatkowo niezachęcającym jest brak rzetelnych dowodów. Relacja z odległej przeszłości, gdzie nie występowały dość dobre metody dokumentowania jest mało warta. No bo, jeżeli cuda występują tak samo często w każdym okresie historii, to dlaczego nikt nie zrobił w dzisiejszych czasach zdjęcia lub nie nagrał filmu. Nie można polegać na "historyjkach z przeszłości" lecz trzeba mieć wszystko udokumentowane i tu znów, dokumentacja w postaci zeznań parudziesięciu osób jest mało warta.
    Patrząc na to inaczej. Nie wątpię, że ktoś mógł zostać uzdrowiony przez źródło wody, ale jeśli to było 10 osób a 2000 próbowało to dość mało skuteczne i nie można uznać za "Święte źródełko". Jeśli zaś uleczono 1000 osób a 200000 próbowało to nadal mamy tę samą skuteczność.
    Dodatkowo tyle się też mówiło np. o nierozkładających się ciałach świętych i o leczniczych olejkach które się z nich wydzielały, jednak żadne z takich ciał nie zostało udostępnione do badania i potwierdzenia leczniczych właściwości tych tajemniczych wydzielin
  • Bogumił 02.10.2019
    Pontàrú ksiądz - proboszcz Weichsel (notabene ksiądz Wisła) był bardzo rzetelnym człowiekiem, no pewnie że z całą pewnością nie można powiedzieć, że nie fałszował, ale nie sądzę. Cały jego życiorys świadczy, że był rzetelny i uczciwy, nie miał żadnego powodu, żeby coś podkręcać. Widzenia były dość krótkie. Tam nawet nie było co fałszować, gdyby ktoś chciał. Do widzeń przyznawały się też dwie kobiety 23 albo 24 letnia panna i pewna wdowa. Ich zeznań nie uwzględniono, bowiem później okazało się że po części były uzgadnianie, co udowodniono, a później się same przyznały. Podkreślam, Weichsel był Niemcem, ponadto biskupem warmińskim wówczas był również Niemiec o nazwisk Kremenz, dość sceptycznie do tego wszystkiego nastawiony. Dlatego po paru dniach wysłał komisję, więc zeznań nie odbierał tylko ks. Weischse, ale także inne osoby. Owszem, jest relacja, że kilkukrotnie zeznania się różniły. Było to notowane wtedy, nic nie ukrywano. Po cóż miano by to fałszować. Poza tym widzenia odbywały się na oczach tłumów ludzi, a odpowiedzi Maryi były na bieżąco ogłaszane. Istnieje coś w formie stenogramu, o co pytano, i jakie były odpowiedzi.

    Co do uzdrowień, to sprawa dla mnie jest jasna, są uzdrawiani Ci, którzy na to zasługują ze względu na głęboką wiarę, to sprawa osobista. Zresztą o wiele więcej relacji na temat uzdrowień fizycznych jest relacji o uzdrowieniach duchowych. Ja się zajmuję tym tematem, bo mnie zaciekawił, i postaram się poznać dogłębniej te wydarzenia.

    To, że to było dawno, nie ma dla mnie znaczenia, Chrystus też narodził się dawno i potrafił swoją nauką i przykładem zarazić cały świat. Dlaczego nie cały? Bo Kościoła nie ma tylko tam, gdzie panują brutalne prześladowania fizyczne i urzędowe, jak np. w Rosji, gdzie dosłownie wyrżnięto niemal cały kler. Podobnie w Chinach. Dlatego katolików jest półtora miliarda, a nie pięć. Ale to inna sprawa.
  • Bogumił 02.10.2019
    Pontàrú i jeszcze jedno. Dlaczego Gietrzwałd nie ma takiego rozgłosu i nieprzebranych tłumów, jak Fatima, Santiago de Compostella, czy choćby Lourdes, mimo że objawienia w Gietrzwałdzie trwały najdłużej, chyba łącznie dłużej niż we wszystkich wcześniej wspomnianych miejscach, zarówno pod względem ich liczby jak i czasu trwania.

    Spotkałem się z wytłumaczeniem, że były to swoiste "wewnętrzne" rekolekcje dla Polaków, a nie dla całego świata, choć ja w tym widzę przesłanie uniwersalne. Ale chyba coś w tym tłumaczeniu jest na rzeczy. W początkowych wizjach Maryja pokazała koronę Królestwa Polskiego, uznając że jest królową Polski. Z Warmii pojechała do Krakowa specjalna delegacja, że na Wawelu faktycznie leżą pochowani polscy królowie, i że kiedyś istniało coś takiego jak Królestwo Polskie.

    Te objawienia miały też szerokie skutki polityczne. Nie wierzę, żeby próbowali fałszować to duchowni niemieccy, których było wówczas w Prusach Wschodnich większość.
  • Nefer 07.10.2019
    Bogumił Sorry, ale mówisz o sprawach wiary, a nie realiów. OK, masz do tego prawo, wierz jeśli chcesz w prawdziwość tych objawień. Ale nie próbuj traktować ich jako "obiektywnych" dowodów na rzecz swojej własnej wiary, a które mają przekonać innych. To twoja osobista sprawa. A objawienia, cóż, bywało ich wiele, ludzie często "słyszą głosy" albo doznają najróżniejszych innych "sensacji". A wyjaśnienie bywa banalne, choroba psychiczna również. Inna sprawa, to sposób prowadzenia przez Ciebie dyskusji, polegający na obrażaniu adwersarza, w tym wypadku Kapelusznika. Nie wystawiasz sobie w ten sposób najlepszego świadectwa,ani własnej kulturze, ani sprawie, której jakoby bronisz.
    To takie uwagi po przebiegnięciu wzrokiem powyższej polemiki.
  • Kapelusznik 07.10.2019
    Nefer
    Nie wysilaj się
    To człowiek ślepy i głuchy
    I to na własne życzenie
  • Zaciekawiony 29.09.2019
    "Starszy mężczyzna, po pięćdziesiątce wkroczył do środka, " - czekał pod drzwiami aż do pięćdziesiątych urodzin, wcześniej był za młody... Ja bym usunął ten przecinek, bo nie mamy tu dwóch orzeczeń.

    "zakończyliśmy krótką powtórkę, wiedzy powszechnej z okresu po Katastrofie. " - a i tu chyba niepotrzebny

    "wiele informacji przed Katastrofą jest niezrozumiałe" - informacji... niezrozumiałych. Chyba że świadomie różnicujesz język postaci, uwzględniając kolokwialne błędy.

    "dziś[bez tego przecinka] omówimy Katastrofę, jej wpływy i możliwe przyczyny. Muszą państwo poznać[btp] Katastrofę, jako że wszystko, co wiemy o świecie[btp] przed tym wielkim wydarzeniem, jest pełne nieścisłości i mitów. "

    Jest tych nadprogramowych przecinków jeszcze sporo. Ogółem odcinek dość ekspozycyjny.
  • Kapelusznik 29.09.2019
    Jak najbardziej ekspozycyjny
    Właśnie zakończyłem rozpisywać historię całego uniwersum
    Uniwersum z którego jest też Seria Czarnoksiężnik
    Prawie 30 tys. lat historii
    Więc TAK - miałem zamiar zdradzić fragment opowieści - mam prawo!

    Wiem że brzmię teraz jak nadęty dzieciak - ale cholera - trochę mi to zajęło, by się wszystko zgadzało i pokrywało - i to jeszcze z mapami i całą resztą
    Teraz mogę w końcu - spokojnie - wskazać wszystkie kultury, religie, przekonania, mity i wierzenia - całego świata - KIEDY będzie dla mnie to przydatne

    Jutro przejrzę te przecinki
    Pozdrawiam
  • Nefer 30.09.2019
    Należy docenić sposób przekazania informacji o historii opisywanego świata, w trakcie narracji, a przy uniknięciu "wykładu odautorskiego". Domyślam, że wszystko to łączy się z niektórymi innymi opowiadaniami, szczegóły poznamy zapewne z czasem. Masz łatwość pisania, tworzenia fabuły, coraz lepiej z dialogami, piszesz dużo i to się chwali. Brakuje trochę korekty i "odleżenia" tekstu. Jeśli choćby kilka dni odczeka, to wiele różnych drobiazgów można wyłapać przy ponownej lekturze.
    Pozdrawiam.
    PS. Należy Oceniać tekst po przeczytaniu i tylko tekst, a nie osobę autora oraz wyrażane przez niego w innych miejscach poglądy. To a'propos tej nawały jedynek. Żałosne.
  • Kapelusznik 30.09.2019
    Dzięki
    A co jedynek
    cóż - typowy boguś
  • Pontàrú 02.10.2019
    Łoooo! Ten odcinek jest super. Uwielbiam jak pojawiają się takie retrospekcje a już szczególnie uwielbiam motyw teorii o dawnym istnieniu magii. Czasami ja mam chwilę dla siebie, lubię sobie wyobrażać, że magia istnieje w naszym świecie i nauka ją zabiła… no ale nieistotne
    Uwagi
    "jest jak najbardziej prawdopodobieństwo" chciałeś napisać "prawdopodobne" mi się wydaje. Prawdopodobieństwo w tamtym kontekście niby pasuje ale wydaje mi się, że jest niezaładne stylistycznie. Jeszcze trochę namieszałeś z tym jak Bazyli się odwraca. Raz głowę od Franciszka, raz od drogi, raz jakieś 360 robi. Przesadzam ale chidzi mi o to, że można się pogubić. Sprawdź jeszcze raz. Tyle uwag.
    A ta akcja z bazyliszkiem to dosłownie jak mój kot. Też zawsze pełen wdzięku a ja na niego Głupi Grubas wołam i się obraża XD.
    Także odcinek naprawdę dobry i jeszcze raz powiem, że doceniam ten opis przeszłości.
    Przykro mi z powodu tych niezasłużonych jedynek. Moje 5 trochę podciąga średnią ale to dopisz sobie jeszcze jedno 5 ode mnie bo naprawdę trafiłeś w moje tematy ;)
  • Kapelusznik 02.10.2019
    Dzięki
    Starałem się by tak wypadło
    Pójdzie pod poprawkę jak problemy u siebie rozwiążę - a naraz ich bez liku
  • Pontàrú 02.10.2019
    Ojej, a uchylisz choć trochę rąbka tajemnicy?
  • Kapelusznik 02.10.2019
    Pontàrú
    Nope
    Za dużo
    I jestem anonimowy
    Przynajmniej dla większości
    Zresztą
    Czemu miałbym zrzucać ciężar moich aktualnych problemów na ciebie, albo innego czytelnika?
  • Pontàrú 02.10.2019
    Ano bo ja lubię słuchać innych. Wiele osób spotyka się ze mną właśnie z tego powodu - ja potrafię słuchać. Opowiadają mi co ich trapi lub co ich cieszy a ja cieszę się, że są w stanie być ze mną otwarci. Mam charakter protagonisty a w ten model wpisany jest aspekt pomocy i wysłuchiwania innych. Ale spoko, rozumiem, takie tylko pytanie. Przecież nie będziesz na forum wyciągał prywatnych spraw. Życzę zatem szybkiego rozwiązania problemu :)
  • Ozar 18.10.2019
    Ciekawie opisałeś katastrofę. To, co mówił Arnold wstrząsnęło wszystkimi, co mnie nie dziwi wcale. Bardzo ciekawa teoria. A na dodatek pojawił sie Paradoks to kufa wręcz chyba najciekawsza obok Adlera postać w twoim uniwersum. Reasumując bardzo dobre teksty. Prowadzisz czytelnika drogą krętą ale w miarę zrozumiałą. Z tego co myślę to właśnie Arnold ma rację i jego teoria jest najbardziej zbliżona do prawdy. Co do magii, to moim zdaniem ona była , jest i zawsze będzie, choć nam sie wydaje, że zastąpiła ją technika. To nie prawda, jeśli ktoś poszuka głęboko, to zawsze coś magicznego znajdzie! 5 jak zwykle
  • Kapelusznik 18.10.2019
    Do odpowiedzi jeszcze daleko
    Ale Arnold ma swoje powody
    Na razie, buduję falę, która się wkrótce załamie i pchnie nas do finału
    Dziś, albo jutro dodam kolejny odcinek
    Tym razem dość długi
  • Ozar 18.10.2019
    Jak widzę ktoś, albo nawet kilku ktosiów dał Ci 1! No cóż na takich właśnie potrzebna jest magia hahahahaah! Może tak, żeby ich zamienić w żaby? Niech sobie kumkają nie przeszkadzając innym w pisaniu?
  • Kapelusznik 18.10.2019
    Teksty o wierze wzbudziły w "kilku" osobach zimną furię
  • Ozar 18.10.2019
    Kapelusznik Hahahahah nawet wiem u których! Ale bez przesady! To fantastyka i mieszanie do niej religii jest zupełnie bez sensu! Autor przecież może sobie napisać np. że Bogiem jest młotek? I co? I nic, taki miał kaprys!
  • Kapelusznik 18.10.2019
    Ozar
    Najzabawniejsze - że w tym uniwesum istnieją bogowie!
  • Ozar 18.10.2019
    Kapelusznik To mnie akurat nie dyiwi. Przeciez praktycznie w kazdym swiecie fantasy sa Bogowie.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania