Poprzednie częściLBnR 97 - Pogrzeb

LBnR 113 - tania miłość

zrobię wszystko przystojny kawalerze

oczywiście za odpowiednią cenę

 

majętnie żyjesz na szczycie państwa

broniącego poprawności jedenastoma lotniskowcami

bez trudu wyciśniesz dolara

 

--

 

żyjesz ulicą od dziecka mniemam

piękna jesteś i widać zadbana

 

łaskawie przyjmuje ofertę

choć brzydzę się bez godności człowiekiem

w zamian opuścisz i tak niską już cenę

 

--

 

przelewasz miliony za broń i śmierć

mnie też nie urządza to towarzystwo

 

sam przyszedłeś kreując potrzebę

ja odpowiadam na potrzeby rynku

oddając godność za chleb więc płać

Średnia ocena: 3.9  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (20)

  • Witamy w Bitwie. Powodzenia i dobrej zabawy

    Literkowa
  • Sucre 3 miesiące temu
    Prosiaczki tak mają.
  • Poncki 3 miesiące temu
    A jak?
  • słone paluszki 3 miesiące temu
    Poncki, dlaczego nie wziąłeś udziału w Niepowtarzalnych, choć temat podałeś?!
    Mogłeś, choć jeden tekst!
    😡
  • Poncki 3 miesiące temu
    Czas droga koleżanko. Czas. Bywam tu z doskoku ostatnim czasem. Życie mnie strasznie wciągnęło. Staram się dodać ile mogę, ale wiedziałem, że nie mogę się zaangażować w Niepowtarzalnych tak jak bym chciał, więc z żalem postanowiłem odpuścić tą edycję.
  • słone paluszki 3 miesiące temu
    A ten wiersz jest dziwny. Nie wiem, po prostu dziwny.
  • Poncki 3 miesiące temu
    Wiem
  • drolaf 3 miesiące temu
    Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że pierwsza część wiersza to jakieś nawiązane do uniwersum Bartosza Walaszka...
    nie jest to zarzut oczywiście!
  • Poncki 3 miesiące temu
    Ciekawe, w sumie może w tym być ziarnkobprawdy. Jeśli się przeanalizuje jak żyją dziś Amerykanie... na jednej ulicy żyją ludzie pod namiotami. Prostytutki, ćpuny, tręczyciele i dilerzy. Nikt nie ma nic do stracenia. Nikt nie jest w stanie podjąć uczciwej pracy. Wszyscy skreślenia dla społeczeństwa.
    Dwie przecznice dalej rolsroysem podjeżdza do pięknie zdobionego detalami gmachu pan mecenas, albo inna "szlachetnie" urodzona szuja w garniturze za taką kwotę, że możnaby postawić fabrykę i zatrudnić wszystkich tych bezdomnych.
    Kolejne dwie policjant zatrzymuje bezpodstawnie matkę samotnie wychowującą dwójką dzieci. Podrzuca jej narkotyki i zamyka. Dzieci zabiera do domu dziecka opieka społeczna. Ona trafia dwie ulice wcześniej, gdzie mecenas bez głębszego przemyślenia wlepia jej wyrok kilku lat.
    Kiedy wychodzi nie może znaleźć pracy i nie mając nic trafia jeszcze dwie ulice wcześniej pod namiot, gdzie spotyka swoje zaćpane dzieci i sama też zaczyna bo co innego zostało...
  • Poncki 3 miesiące temu
    Absurd w rzeczy samej.
  • Zaczynamy! Głosujemy! Zapraszam do wierszy na Głównej i do linków na Forum:
    https://www.opowi.pl/forum/glosowanie-literkowa-bitwa-na-rymy-bez-w478/

    Czytamy, komentujemy i głosujemy według zasady: 3 - 2 - 1 - plus uzasadniamy dlaczego?
    Głosujemy do 13 marca /środa/ godz. 23.59

    Literkowa
  • Dekaos Dondi 2 miesiące temu
    Poncki↔No coś jest w tym wierszu. Nie do końca wypowiedziane przesłanie. Chociaż właściwie→tak!
    Taki→człowieczy tekst, w takowym aspekcie. Jakby inne spojrzenie na swego rodzaju, wartość wyznawaną przez człowieka.Nie potrafię doprecyzować, co mam na myśli:)↔Trochę dziwny wiersz:)↔Pozdrawiam🧐
  • Poncki 2 miesiące temu
    Każdy człowiek ma w swojej głowie poukładaną jakąś hierarchię wartości społecznych. Niektórzy patrząc na powyższy obrazek pomyślą: ona prostytutka na dnie, on bogacz na szczycie, inni powiedzą, że oboje są godni pożałowania i powinni być moralnie umieszczeni na dnie, kolejni zwrócą uwagę, że to przez takich jak on, ona się musi prostytuować, więc on to dno, a ona zmuszona jeść i karmić, korzysta jedynie z dostępnych środków, więc na szczycie, jeszcze inni zwrócą uwagę, że w sumie oboje są ludzmi wolnymi i korzystają ze swojej wolności w pełni świadomie a pozbawiając się konwenansowych ograniczeń są na szczycie.
    Koniec końców światem rządzi rynek., a hierarchia moralna to tylko iluzja.
  • Pasja 2 miesiące temu
    Trzy elementy zbudowane na miłości. Każdy jest ze sobą powiązany, a jednak w innym czasie i w innym odniesieniu. Tania miłość? Czy może tak aistnieć? Przecież miłość powinna być bezinteresowna i nie można jej przeliczć na żadne pieniądze. Jednak w dzisiejszym świecie na każdej płażczyźnie zniewala się miłość i ugrywa sie na niej duze pieniądze.

    Pozdrawiam serdecznie
  • Poncki 2 miesiące temu
    W rzeczy samej. W rzeczy samej. Dzisiaj wszystko jest na sprzedaż. Zawsze było, tylko dawniej ludzie się z tym, aż tak nie obnosili. Dziś przynajmniej są szczerzy, ale przez to pewne uważane za nieprzystające zachowania trafiają do kanonu normalności.
  • Szpilka 2 miesiące temu
    Ale komu tu godności brak? Ceniący się facet dostaje za darmola, poza tym bardzo mało kobiet uprawia nierząd z własnej woli, dlatego porządny facet do bordello nie chadza ◉‿◉
  • Poncki 2 miesiące temu
    Szczerze powiedziawszy, że kobiet z własnej woli uprawiających nierząd jest niski odsetek względem światowej populacji, to nie jestem przekonany. Odnoszę wrażenie, że są kraje, w których staje się to alternatywną normalnością i nawet konserwatyści przymykają oko. Mówimy o ogromnych pieniądzach. Pieniądz płynie jak woda. Udrażnia i zawsze znajdzie ujście.
  • Szpilka 2 miesiące temu
    Poncki

    Tjaaaa, płynie jak woda do kieszeń alfonsów (¬_¬ )
  • zsrrknight 2 miesiące temu
    ciekawe
  • Poncki 2 miesiące temu
    👍

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania