Pokaż listęUkryj listę

Drabble - Człowiek to istota religijna

Zwykłem z przyjemnością siadać na drzewach, słuchając, jak pieśń braci przenika listowie.

Wilki pędzące za sarną przez las obserwowałem z przejęciem, odliczając kolejne tupnięcia przed pożegnalnym skowytem.

Hucznie świętowaliśmy, z pozostałymi mieszkańcami dziczy, narodziny każdej istoty, nie szczędząc sił we wspólnych tańcach.

Gniazdo uwiłem w koronie najwyższej sosny, w miejscu, gdzie grom przebił konar. Tu nie uderzy ponownie.

Rozradowane dzieci wyrastały beztrosko w towarzystwie roztańczonej na wietrze zieleni.

 

W końcu i tutaj dotarli ludzie.

Zniszczyli mój dom i sąsiedztwo - zrównali las z ziemią. Żyzną ziemię oblali kamieniem na płasko. Gdy wysechł, wznieśli świątynię pełną ofiary.

Zdaje się, ku czci biedronek.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (22)

  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Ten ptak z wiersza jest religijny... A ci ludzie nie za bardzo. Gdy zabraknie ptaka, także jemu dopiero wtedy wzniosą świątynię.
    Podoba mi się,
    Pozdrawiam ?
  • Poncki dwa lata temu
    Ten ptak rozumie czemu dokładnie ludzie oddają cześć.
    Wie komu wznieśli świątynię.
    Religie ludzi są zwyczajnie inne niż zwierząt, które opierają się o szacunek dla drugich istot.
    Dzięki.
    Pozdrawiam?
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Poncki, są ludzie i Ludzie. Św Franciszek wykupywał zwierzęta z rzeźni, jak pewnie wiesz. I nawet wszy ze swojej szaty nie skrzywdził...
  • Poncki dwa lata temu
    Pobóg Welebor
    A dlaczego tak postępował? Św. Franciszek?
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Poncki dobre pytanie. Muszę pomyśleć.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Poncki odpowiedź szczera będzie ta, że religja nie skrzywiła Jego naturalnego charakteru, a wiara tę życzliwość podkręciła. Podobnie ja, Franciszek mam z bierzmowania kilka lat temu, nie zabijałem komarów. Wiara wzmacniała moją życzliwość. Mam nadzieję, że i teraz tak będzie.
  • Poncki dwa lata temu
    Pobóg Welebor moje podejrzenie jest takie, że ktoś mu obiecał nagrodę w niebie. Zatem całkowicie niebezinteresownie, ale trzeba mu przyznać, że charakter miał niezłomny.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Poncki, zatem uważasz wszystkich świętych za kłamców, bowiem oni utrzymują, że bezinteresownie...
  • Poncki dwa lata temu
    Pobóg Welebor nie. Uważam, że są niebezinteresowni nieświadomie.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Poncki, zgodzę się o tyle, że dążenie do "zjednoczenia z Bogiem" oczywiście nie jest bezinteresowne, bo ma na celu dobro najwyższe...
  • Piotrek P. 1988 dwa lata temu
    Zaskakująca treść. Opowiadanie smutne i realistyczne. Szkoda tych wszystkich drzew i żyjących w nich zwierząt.

    ?????, pozdrawiam ? ?
  • Poncki dwa lata temu
    Inspirowane wydarzeniami z ludzkiego życia wziętymi.
    Dzięki i również pozdrawiam.
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Poncki↔Prawie rajski tekst. Aż człek zatęsknił, za takim. Szkoda jeno, że "złoty cielec biedronki" zniweczył wszystko.
    Nie tak to było... powiedziane↔że tak rzeknę niejednoznacznie:)↔Pozdrawiam?:)
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Ha ha, nie miałem pojęcia, o co chodzi z tą biedronką, ale zapomniałem spytać... A to o sklep chodziło ?
  • Poncki dwa lata temu
    Świat byłby rajem gdyby nie było na nim ludzi, ale wtedy kto by ten raj docenił? Ptactwo? Zwierzyna? Flora? Ciężko stwierdzić czy oni wszyscy doceniają piękno naszego świata. Można jednak podejrzewać po tym jak wilki wyją do pełni księżyca, legwany wylegują się na brzegu oceanu, a kolorowe rybki tańczą między ukwiałami.
    Tak. Świat byłby bez nas rajem.
    My tylko potrafimy składać ten świat w ofierze, bezsensownie odbierając życia.
    Nie tak to miało być.

    Pozdrawiam ?
  • Poncki dwa lata temu
    Pobóg Welebor ludzką świątynia ?
  • Marian ponad rok temu
    Mądry tekst. Bardzo.
  • Poncki ponad rok temu
    Dziękuję Marianie. Miło słyszeć.
  • zsrrknight ponad rok temu
    ok
  • Poncki ponad rok temu
    ?
  • Szpilka ponad rok temu
    Ładne, zmuszające do refleksji ?
  • Poncki ponad rok temu
    Zmusza do refleksji, w rzeczy samej. Dobrze by było, żeby jak najwięcej ludzi się do tej refleksji zmusiło.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania