Pokaż listęUkryj listę

Drabble - Medium

Do miejskiej kostnicy dobrowolnie przyłażą jedynie sprzedawcy formaliny.

Maciej, przyszedł zidentyfikować zwłoki swojej żony. Przez zęby rzucił do jedynego napotkanego mężczyzny - bladego chudzielca w białym kilcie:

- Pan tu pracuje?

- Kto? Ja? Ah, tak. Chyba można już tak powiedzieć.

- Zaprowadzi mnie Pan do mojej żony?

- Tak, oczywiście. Już na Pana czeka, Panie Macieju.

Przeszli przez nierdzewne drzwi.

- To tutaj. - rzekł chudzielec, wskazując ciało przykryte do pasa prześcieradłem.

Maciej spojrzał i kryjąc twarz w dłoniach, parsknął:

- Czy mogę Panu jakoś pomóc?

- Oczywiście. Otworzy Pan ostatnią szufladę? Chyba o mnie zapomnieli.

- Kochanie, co myślisz?

- Co się mnie pytasz!? Otwórz!

W kostnicy zabrzmiał śmiech.

 

---

 

W hołdzie jednemu z najlepszych filmów w historii kinematografii - "Duch"

Średnia ocena: 3.8  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (9)

  • Tjeri dwa lata temu
    Haha, dobre :))
    Jedynie ostatnie zdanie mi się nie podoba. Znaczy sens ok, ale jakoś forma nie pasi. Sucho.
    A! Zaskoczenia nie ma oczywiście, ale nie sądzę też byś na to liczył – i dobrze – zaskoczenia są przereklamowane.
  • Poncki dwa lata temu
    Troszkę liczyłem na zaskoczenie. Czyli wiadomo od razu kto jest duchem w opowiadaniu?
  • Tjeri dwa lata temu
    Poncki
    Pewności nie miałam, ale po tytyle i po tym zdaniu:
    "- Kto? Ja? Ah, tak. Chyba można już tak powiedzieć." domyślić się aż tak trudno nie było.
  • Poncki dwa lata temu
    Tjeri
    Uff ? czyli nie wiadomo ??
  • Tjeri dwa lata temu
    Poncki :)))
    Musiałby się ktoś jeszcze wypowiedzieć.
    Ja czasem też nie mogę się oprzeć i też opieram stusłówka na zaskoczeniu, ale prawda jest taka, że to najtańsza opcja budowania finału w drabblach. Lepiej jak finał jest mocny z innych powodów.
  • Poncki dwa lata temu
    Tjeri
    ::) Jestem tego samego zdania.
    Czasem lubię zagrzebać finał tak, żeby nie było go od razu widać ?
    Co jak co ale nigdzie nie jest napisane, że zakończenie drabble ma być oczywiste.
    (chociaż jest napisane, że ma być lekkie).
  • Tjeri dwa lata temu
    Poncki o "lekkim" nie słyszałam. Kiedyś mówiono, że finał mocny musi być po prostu. Ja chyba najbardziej lubię określenie, że "wrażenie musi zrobić". Tak czy inaczej, wiadomo o co chodzi.
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Poncki↔Można by pomyśleć, że Maciej też duchem, dlatego rozmawia ze zmarłą żoną. Ale jeszcze inne wersje są możliwe, gdyby pokombinować. Przypomniał mnie się film: "Inni" Tam też było na odwrót:)↔Pozdrawiam☺️:)
  • Poncki dwa lata temu
    Ciepło, cieplej ? a pamiętasz "Szósty zmysł"?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania