Pokaż listęUkryj listę

Drabble - Wycieczka do Zakopanego

- Tata, pojedziemy zobaczymy skocznie narciarską i Giewont i górali?

- Tak. Pójdziemy też na Krupówki, kupić coś dla mamy.

- Patrz tata, pan policjant nam macha.

- Faktycznie. Dzień dobry, czy coś się stało?

- Z dniem 28 sierpnia weszła ustawa o zakazie fotografowania. Sąd jest obiektem krytycznym. Proszę oddać kamerę znad lusterka.

- Jak to oddać?

- Sfilmował pan budynek objęty zakazem. Zgodnie z ustawą sprzęt ulega przepadkowi. Czy woli pan trafić do aresztu?

- To bardzo drogi sprzęt, nie można tak po prostu…

- Ostrzegam, że podejmiemy środki przymusu bezpośredniego!

 

***

 

- Zostawcie mojego tatę!

- Cicho gówniarzu! Twój ojciec to bandyta, a po ciebie zaraz przyjedzie opieka społeczna!

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (66)

  • Marek Adam Grabowski 8 miesięcy temu
    Świetny pastisz na kolejne pisowskie wariactwo! A tak przy okazji, ciekawy zbieg okoliczności, że moje najnowsze opowiadanie też jest o wyciecze, chociaż zupełnie innej. Pozdrawiam 5
  • Poncki 8 miesięcy temu
    Maj jeszcze pomarańczową szkołę zaległą do przeczytania :)
    Jestem ciekaw jak to wszystko wyjdzie w praktyce.
    Jak udowodnić komuś, że zrobił zdjęcie? To wszystko to jeden wielki bubel, niestety.
    I trzeba też pamiętać:

    Gdy dla tymczasowego bezpieczeństwa zrezygnujemy z podstawowych wolności, nie będziemy mieli ani jednego, ani drugiego. ~Benjamin Franklin
  • Marek Adam Grabowski 8 miesięcy temu
    Poncki Pewne będzie trudno kogoś przyłapać, po za tym jeśli budynki będą dobrze oznaczone, to raczej przypadkowe zdjęcia będą rzadkie, ale sam fakt funkcjonowania takiego głupiego prawa, świadczy o łbie Kaczyńskiego i Morawieckiego.
  • Poncki 8 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski
    Nad głowami latają nam miliony satelitów robiących zdjęcia z rozdzielczością pozwalającą przeczytać tekst pisany odręcznie na kartce papieru. Nie wiem czemu ma służyć zakaz robienia zdjęć, ale moim bardziej chodzi o pozbycie się wścibskich oczu, przed tym co władza może chcieć robić niezgodnie z prawem.
  • Marek Adam Grabowski 8 miesięcy temu
    Poncki Skoro już jesteśmy przy polityczne to podjąłeś już decyzję wyborczą?
  • Poncki 8 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski hehehe, nie. Nie ma ani jednej oferty godnej uwagi, lub takiej, która z historii jest godna zaufania.
  • Marek Adam Grabowski 8 miesięcy temu
    Poncki Chyba tym bardziej nie warto pytać o referendum... 😜
  • Poncki 8 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski
    1. Pytanie z serii czy zgadzamy się żeby obajtek sprzedał lostos Arabom i węgrom? Już sprzedał, Hahaha. Nie nie jestem za tym, żeby władze sprzedawało nasz majątek bez naszej zgody, lecz jestem daleki od czymania niektórych aktywów na siłę w rękach państwa. Nie wyobrażam sobie jednak sytuacji, że nie mogę wejść do lasu na grzyby, bo jest prywatny. Moim zdaniem to pytanie świadczy o tym, że pis wie, że przejebie wybory.
    2. Tak jestem za podniesieniem wieku emerytalanego, a nawet za zlikwidowaniem ograniczenia. Jestem też za zlikwidowaniem wielu bandyckich podatków i rozdawnictwa. Należy oddać obywatelowi jak największą kontrolę nad wypracowanym przez niego pieniądzem. Wtedy ludzie będą w stanie przez życie odłożyć i zacząć emeryturę kiedy chcą, a nie kiedy mogą. Utopia, ale wracając do rzeczywistości, to tak, na obecną sytuację gospodarczą potrzebne jeat podniesienie wieku emerytalnego.
    3. Nie popieram likwidacji bariery. Ta granica niestety musi być szczelna. Szczerze żal mi jest wszyatkich białorusinów którzy muszą teraz mimowolnie podlegać putinowi, ale jedyną dla nas opcją jest pozostać odgrodzonymi. W razie konfliktu i tak taki płotek rozjedzie jeden czołg w 5 sec... więć argument z obronnością, który gdzieś słyszałem chybiony.
    4. Czy przyjmować? Tak przyjmować, czy zgodnie z przymusowymi mechanizmami relokacji? Nie. Granica powinna być przygotowana. Każdy powinien zostać sprawdzony, zarejestrowany biometrucznie. Przypominam, tylko, że każdy polak starający się o paszport, zostawia odciski palca. Czemu miało by być inaczej względem kogoś kto przyjeżdza spoza europy?

    Przypomne jedynie, że referendum w polsce ma charakter jedynie opiniotwórczy.
  • Marek Adam Grabowski 8 miesięcy temu
    Poncki Twoje odpowiedzi zdaja się być słuszne, ale te referendum to farsa, więc lepiej je zbojkotować. Pozdrawiam
  • Poncki 8 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski ależ oczywiście, że farsa 😃
  • Grain 8 miesięcy temu
    Zwei idioten
  • Poncki 8 miesięcy temu
    beczysz jak owca, masz w głowie jak owca, grain jesteś owcą
  • Józef Kemilk 8 miesięcy temu
    "Sąd jest obiektem krytyczny. Proszę oddać kamerę znad lusterka."
    Chyba "krytycznym" i "z nad"
    A te niefotografowanie jest od wieków.
    A tak w ogóle to ostatnio sąd wystawił list gończy za osobą, która przeklinała w miejscu publicznym, policja umieściła list na Facebooku. Facet nie miał wyjścia i zgłosił się sam. Wspólny sukces sądu i policji.
    Pozdr
  • Poncki 8 miesięcy temu
    Józefie, od dwudziestu lat nie ma czegoś takiego jak zakaz fotografowania. To był trup PRLu zagrzebany gdzieś w szafie. I tam powinien zostać.
  • Józef Kemilk 8 miesięcy temu
    Poncki
    https://fotoprawo.nikon.pl/2012/02/zakaz-fotografowania-czy-aby-na-pewno/
    Jak pisałem o tym nierobieniu zdjęć: było, jest i będzie. Związane jest to m.in z: prawem własności (sam też możesz taką tabliczkę dać):; ze względu na bezpieczeństwo niektórych eksponatów lub miejsc (obrazy, jaskinie z pewnymi naciekami, czy tam innym); ze względu na tajemnicę państwową lub prywatną.
    Szczerze nie obchodzi mnie, czy mogę sfotografować sąd, czy też inny obiekt. Obchodzi mnie inflacja, która w 2022 r. zjadła mi ponad dwie pensje, w tym zje ponad jedną. Obchodzi mnie, że zamknęli nas w domach w czasach *ovidowych. Obchodzi mnie, że wkrótce nie będzie nas stać na samochód, z powodu nowych podatków związanych z ekologią (słynne kamienie milowe dla KPO). Na dom już nie stać z powodu wymogów ekologicznych (w ciągu ostatnich 5 lat, bez uwzględniania inflacji, koszty domów wzrosły o 150 tys. zł z powodu nowych wydumanych obowiązków związanych z ekologią).
    Tak na marginesie popraw błędy:) będzie lepiej
    Miłego dnia
  • Poncki 8 miesięcy temu
    Józef Kemilk
    Robienie zięć prywatnej posesji jest czymś innym niż robienie zdjęć budynkom państwowym. Właścicielem prywatnej posesji jest osoba prywatna.
    Właścicielem posterunków policji, straży pożarnej,, szpitali, jednostek wojskowych, lasów państwowych itd. są nikt inny jak obywatele - podatnicy, chodniki. To są miejsca publiczne. Możesz tam zawsze przyjść załatwić jakąś sprawę i powinieneś zostać przyjęty jak u siebie, oczywiście w teorii, rzeczywistość jest jak u Barei.
    Oczywistym jest, że są miejsca, które muszą być objęte ochroną, chciażby ze względów obronności kraju. Wtedy takie miejsce ograniczamy płotem i przekazujemy niejako do dyspozycji służbom (służba, czyli ci co mają służyć obywatelowi). W tych odizolowanych przestrzeniach służby mają zadbać o to, żeby żadna tajemnica nie mogąca wypłynąć do przestrzeni publicznej nie wypłynęła. To nie my obywatele zostaliśmy zatrudnieni do pilnowania tych tajemnic. My pozostawiliśmy sobie do dyspozycji miejsca publiczne. W ich obrębie chcemy cieszyć się gwarantowanymi przez ustawę zasadniczą wolnościami, takimi jak wolność wyznania, poglądów, ubioru, czy wolności do zbierania materiałów prasowych, czyli robienia zdjęć.
    Ja się tym przejmuje na równi z inflacją, albo nawet bardziej. Można być biednym i wolnym. Jeśli jesteś niewolnikiem po co ci pieniądźe. Odebranie prawa do fotografowania pod pretekstem bezpieczeństwa, uważam za kolejny krok w stronę uatroju rodem z rosji gdzie fotografować nie wolno. Podobnie jak bezprawny zakaz wstępu do lasu i wychodzenia z domu podczas kowidu. Zapomniałeś, że zaraz będą dostępne tylko auta elektryczne, których cena zakupu i eksploatacji niebawem przekroczy jakikolwiek przeciętny budżet domowy.

    Poprawiłem 😃
  • Józef Kemilk 8 miesięcy temu
    Poncki Pisalem o samochodach 😀. Sam widzisz, że jest zakaz. Tak na marginesie w PRLu schylkowym była większa wolność (z wyłączeniem polityki) niż w III RP. Ale to dłuższy temat
  • Poncki 8 miesięcy temu
    Józef Kemilk wiem, ale nie byłem pewien czy chodziło Ci właśnie o elektryki.
    Zakaz obowiązujący w PRLu dotyczył, zdaje się miejsc publicznych, ale to były inne czasy. Aparat był, żadkością. Dzisiaj każdy ma przy sobie co najmniej dwie kamery. Wprowadzając zakaz fotografowania z miejsca publicznego kryminalizuje się ogromną część społeczeństwa. Skąd na przykład policmajster ma wiedzieć, że gość z telefonem przy uchu nie robi zdjęcia? Profilaktycznie do ciupy i aparat przepada? Wszystkich? To niedorzeczne jest.
  • Józef Kemilk 8 miesięcy temu
    Poncki co do zasady Polacy oleją przepis, nie pierwszy i nie ostatni raz
  • Poncki 8 miesięcy temu
    Józef Kemilk jeśli mają telefony i aparaty ulegać przepadkowi to moim zdaniem, ktoś na chandlu tanimi telefonami zrobi fortunę. Olejemy nie olejemy, zawsze trafi się służbista, który za wszelką cenę będzie dążył do ukarania, nawet jak nie będzie o co...
  • paluszki z paczuszki 8 miesięcy temu
    Na obiektach wojskowych jest tabliczka Zakaz fotografowanoa lub przekreślony aparat fotograficzny, więc ten trup jeszcze dyszy dla ogólnego bezpieczeństwa.
  • Poncki 8 miesięcy temu
    Zakaz fotografowania obiektów wojskowych został zniesiony z dniem wejścia w życie ustawy z 29 stycznia 1999 roku o ochronie informacji niejawnych. Tabliczki dotyczą robienia zdjęć za znakiem czyli na ogrodzonym terenie niepublicznym. Z chodnika za płotem można robić zięcia od przeszło 20 lat.
  • co to za ustawa i kiedy wejdzie w życie? konkretnie proszę
  • Poncki 8 miesięcy temu
    Ustawa została podpisana z dniem 28 sierpnia, a wchodiz w życie, uwaga. .. w momencie kiedy ogłoszony zostanie oficjalny wzór znaku mówiącego o ograniczeniu fotografowania. Czyli puki co po staremu 😋
  • Poncki To te znaki zakazu fotografowania będą dla Rosjan idealnymi tarczami gdzie naierdalać rakietami hipersonicznymi. Aktualnie ja nie wiem, gdzie są te obiekty wojskowe tajne i strategiczne???!!! PISowski kolejny strzał w dziesiątkę! ja znam osobiście PIsowców to kompletne chamy i idioci!
  • Poncki 8 miesięcy temu
    Wojciech Grzegorz Domagała
    Popatrz, w ogóle o tym nie pomyślałem 😂, ale to całkowita racja, o losie.
    To tak jak z tym przetargiem na instalacje elektryczne sprzed paru lat, gdzie podali do wiadomości publicznej adresy wszystkich jednostek wojskowych, placówek wywiadowczych i tego typu instalacji wraz z zapotrzebowaniem na prąd. Porażka.
  • Poncki Podali adresy lokali operacyjnych ABW podczas przetargu jednego. Podczas przetargu drugiego podali do publicznej wiadomości plan pomieszczeń regionalnej siedziby Służby Kontrwywiadu Wojskowego. A teraz obiekty najważniejsze oznaczą tarczami z napisem "zakaz fotografowania" przyciągającymi rakiety hipersoniczne. Aktualnie nikt nie wie gdzie tajemnice są pochowane - po umieszczeniu zakazów wszyscy będą wiedzieć.
  • Poncki 8 miesięcy temu
    Wojciech Grzegorz Domagała chyba, że tabliczki będą wisieć wszędzie.
    "3. O oznaczeniu obiektu, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, znakiem zakazu fotografowania decyduje organ właściwy w zakresie ochrony tego obiektu, uwzględniając zagrożenia dla bezpieczeństwa obiektu."
    Jako osoba odpowiedzialna za ochronę mojego mienia, uwzględniając wszystkie zagrożenia dla obiektu, zamierzam przywalić tabliczkę na budzie, w której mieszka mój pies. Tym samym chronię jego wizerunek przed rozpowszechnianiem.
  • Poncki Czyli ta paranoja dotknie każdego administratora budynku?
  • Poncki 8 miesięcy temu
    Wojciech Grzegorz Domagała
    Niebwiem jak ten punkt trzeci ma się do przepisu ustalającego co jest należy uznać za budynek krytyczny, ale z tego co patrzyłem to lista jest dość obszerna i raczej będzie dużo tabliczek w przestrzeni publicznej.
  • Poncki Gdzie ta lista?
  • Poncki 8 miesięcy temu
    Wojciech Grzegorz Domagała
    https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/obiekty-szczegolnie-wazne-dla-bezpieczenstwa-lub-obronnosci-panstwa-19233213
  • Poncki to dokument z 2022 roku
  • Poncki 8 miesięcy temu
    Wojciech Grzegorz Domagała tak
  • Poncki nieaktualne mi podajesz
  • Poncki 8 miesięcy temu
    Wojciech Grzegorz Domagała lista instalacji została określona wcześniej. Teraz dołożyli jedynie zakaz fotografowania.
  • Poncki zobaczymy jak ta farsa zadziała w praktyce
  • Poncki 8 miesięcy temu
    Wojciech Grzegorz Domagała z tego co czytałem to nie ma tam słowa o miejscu publicznym, zatem skoro wiadomo, że z publicznego miejsca można to raczej, w miejscu publicznym ograniczenie to nie będzie miało mocy prawnej. Tak mi się wydaje.
  • Poncki zobaczymy co wymyślą - wszyscy maja telefony z aparatami cyfrowymi więc egzekwkowanie to farsa
  • Poncki 8 miesięcy temu
    Wojciech Grzegorz Domagała
    Pozatym można jeszcze streamować. Wtedy nie utrwlasz obrazu, tylko transmitujesz i co wwtedy?
  • Poncki Pytanie brzmi - jakie drugie dno ma tA USTAWA?
  • Poncki 7 miesięcy temu
    Wojciech Grzegorz Domagała
    To jest gierka polityczna. Wystraszyć tłum groźnym ruskiem i zbawić od szpiegów. Patrzcie jacy jesteśmy wspaniali, aktywnie walczymy z rosyjskimi szpiegami. Wybierzcie nas.
  • Poncki Ruskiego szpiega poznać o tym, że napieprza na Rosję i Putina najbardziej.
  • Poncki 7 miesięcy temu
    Wojciech Grzegorz Domagała też jestem tego zdania...
  • Poncki Po wyborach będzie spokój, gdyż PIS będzie kontynuował władzę.
  • Poncki 7 miesięcy temu
    Wojciech Grzegorz Domagała
    Spokój? No nie wiem, przez ostatnie osiem lat nie było spokoju, bo pis ciągle wymyślał wspaniały przepis prowadzący do poróżnienia społeczeństwa...
  • Tjeri 8 miesięcy temu
    Czytałam wcześniej i wydaje mi się, że wtedy było "znad" a nie "z nad". Chyba że nie zauważyłam, ale raczej taki ort rzuciłby mi się w oczy.
    Cóż... Szczerze mówiąc to nic mnie już nie zdziwi chyba. Ani przepisy, ani policja, która w ostatnich latach wróciła do pewnych minionych idei...
  • Tjeri 8 miesięcy temu
    Przeczytałam komentarze i widzę, że Józef Ci źle poradził :D. Miałeś dobrze, "znad" jest poprawnie :).
  • Poncki 8 miesięcy temu
    Tjeri dzięki😃
    Ostatnio jestem za bardzo zmęczony.
  • Poncki 8 miesięcy temu
    Tjeri dziwić się nie ma co,ale walczyć o okruchy wolności, trzeba!
  • Tjeri 8 miesięcy temu
    Poncki
    Jedyne co mogę zrobić, to pójść na wybory i tego na pewno nie odpuszczę.
  • Marek Adam Grabowski 8 miesięcy temu
    Tjeri ale referendum to chyba odpuścisz?
  • Tjeri 8 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski
    Nie przyjmę karty:D
  • Poncki 8 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski a tak się zastanawiam teraz czy na czas wyborów budynki wyznaczone jako komisje wyborcze nie zostaną objęte zakazem fotografowania? To by było coś.
  • Marek Adam Grabowski 8 miesięcy temu
    Poncki 😜
  • Marek Adam Grabowski 8 miesięcy temu
    😜
  • Dekaos Dondi 8 miesięcy temu
    Poncki↔Mnie też mało co dziwi, ale absurd może życie uprzykrzyć. Ewentualnie rozśmieszyć, gdy nie pociąga za sobą, mniej śmiesznych skutków:)↔Pozdrawiam😆:)
  • Poncki 8 miesięcy temu
    Jak długo żyję zastanawiam się gdzie jest granica absurdu. Nie ma i to też jest absurdalne... pozdrawiam 😃
  • stereo_dream-dolby-C 8 miesięcy temu
    Jeden tekst w temacie, to zdecydowanie fikcja, dwa to manifest, trzy - ? Coś na rzeczy z tą wolnością. Mnie to co rusz gnębią jakąś opłatą, wycięciem drzew ostatnio nakazem wycięcia z groźbą, że jak oni wytną, to będzie opłata i służba zdrowia olewa, czyli represje finansowe i ujebanie dostępu pewnych świadczeń. W terenie słabo zaludnionym, przy nieoglądaniu telewizji innego bata nie czuję, ale to pewnie kwestia czasu.
  • Poncki 8 miesięcy temu
    Ale, że niby nakazem wycięcia na twojej działce?
  • Poncki 8 miesięcy temu
    Trzeci tekst to już szydera😃
  • stereo_dream-dolby-C 7 miesięcy temu
    Poncki, Tak, bo w przyszłości mogą utrudniać ruch na drodze gminnej wskutek rozrostu koron, czy coś tak, akurat takie cuś dostało kilka osób. Nie wiem od kiedy gmina zawłaszczyła drogę, bo po reformie 1935, droga powstała wskutek dobrosąsiedzkich stosunków,,gdzie każdy dał trochę, by można dojechać do nowo ustalonych działek, ale nie mam forsy na sądy i dochodzenie, że właściwie to powinni wypierd... albo zapłacić.
  • stereo_dream-dolby-C 7 miesięcy temu
    Poncki, Na dłuższą metę to będzie rewolucja. Szkoda być starym na czas walki o wolność:(
  • Poncki 7 miesięcy temu
    stereo_dream-dolby-C jeśli każdy "dał" - przydzielił gminie służebność, bez jakichkolwiek warunków to służebność może zniknąć jedynie wtedy gdy "beneficjent" (chyba dobre słowo) dobrowolnie zrzecze się korzystania ze służebności.
  • Poncki 7 miesięcy temu
    stereo_dream-dolby-C
    nie bardzo do wygrania to jest...
  • stereo_dream-dolby-C 7 miesięcy temu
    Poncki, Nie chodzi o wygranie, tylko jakbym miał kasiorę, to tak, żeby wiedzieli, że jak oni mi, to ja im i muszą się poszarpać. A może o 20 cm, za dużo sobie przypuścili - by wyszło? Nigdy nie zakładałem żadnej sprawy, to się nawet na tym nie znam, ale byłaby rozrywka, dotychczas to tylko bywałem tym przeciw, któremu ewentualnie coś.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania