Pokaż listęUkryj listę

Drabble - Trudności życia współczesnego nastolatka

Życie współczesnych dzieciaków jest pełne ciężkiej pracy.

Po powrocie z gimnazjum, przeważnie czeka na nich cała lista zadań do wykonania. Przykładowo: trzeba okopać zapuszczone grządki, posadzić odpowiednio dobrane rośliny, dojrzałe plony zebrać, część bezzwłocznie przetworzyć, resztę zesztaplować. Zwierzęta hodowlane same o siebie również nie zadbają. Roboty starcza z nadmiarem do wieczora.

Po znojnym dniu, gdy zostało jeszcze sił, przeznaczają czas na rozrywkę. Często wsiadają w samochód i jeżdżą po mieście bez celu, dręcząc przy okazji przechodniów i innych użytkowników drogi.

Sporadycznie odwiedzi ich rodzic i stanowczym głosem wycedzi:

Jest druga w nocy! Nie wstaniesz do szkoły! Wyłącz już ten komputer!

 

---

coś lżejszego tym razem

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (26)

  • Grain dwa lata temu
    już nie ma gimnazjów - pierdoły do pisania i owszem pozostały
  • Poncki dwa lata temu
    W moim utworze są.
  • Poncki dwa lata temu
    Z drugiej strony podejrzewam, że możesz nie wiedzieć o czym to jest i nie rozumieć za bardzo tego tekstu ze względu na swój przydeskowy wiek ?
  • Grain dwa lata temu
    Poncki bździubźbiólki, sieczkę od czegoś treściwego wartego czytania odróżniam.
  • Poncki dwa lata temu
    Grain
    Nie wiem co to za wyraz na początku. Sprawdź czy Ci się wylew nie robi?
    Myślę, że jesteś w stanie odróżnić dużo, rzeczy; nie twierdze, że nie jesteś.
    Jestem natomiast zdania, że tekst jest kierowany do pewnej grupy pokoleniowej.
    Tej, która już i jeszcze nie chodzi w pieluchach, a do której możesz się już nie zaliczać ?

    Poza tym napisałem jeszcze pod tekstem komentarz:
    COŚ LŻEJSZEGO TYM RAZEM
    Natomiast jestem w stanie zrozumieć dlaczego wartość dla Ciebie przedstawiają jedynie teksty pełne patosu np. o przeklętych komuchach.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Poncki w teksie nie ma mowy, że dzieje się on w 2022 r. ?
  • Poncki dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski
    Otoż to ?
  • Poncki dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski
    Czasem tak jest, jak pojezierzy do urzędu, że siedzi tam pani barbara, której pasja jest się przypierdzielić.
    Taka pani barbara zawsze coś znajdzie bo by jej pasja sensu nie miała.
  • Poncki dwa lata temu
    * pojedziesz
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Może czas schować komputer i ruszyć na świeże powietrze. Młodzież już nie ma priorytetów (prócz fejsów i innych szmir).
  • Poncki dwa lata temu
    Tak i nie.
    Z jednej strony młodzież powinna, jak najbardziej spędzać czas na zewnątrz dla swojego własnego dobra. Na świeżym powietrzu człowiek krzepnie.

    Z drugiej jednak strony dzisiejszy świat jest oparty o komputery.
    Jesteśmy od nich zależni ale dzięki nim mamy możliwość wykonywać powierzoną pracę szybciej i dokładniej. Lem o tym pisał pisał.

    Nawiasem mówiąc, byłem ostatnio z kolegą nad jeziorem. Jeden z pierwszych ciepłych dni w tym roku. Na wybrzeżu spotkaliśmy dziesiątki młodych ludzi. Śmialiśmy się nawet, że chyba cała szkoła przyszła.
    Zatem to nie jest tak, że współczesne dzieciaki siedzą przed komputerami bez opamiętania.
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Poncki Fajnie Ci, też chcę :(
  • Poncki dwa lata temu
    ZielonoMi
    Wszystko w Twoich rekach ?
  • słone paluszki dwa lata temu
    Mnie najbardziej bawi, jak 30latkowie wspominają swoje dzieciństwo na początku 21w Jakie to były wspaniałe czasy, a tera to najgorszy syf?
    Dobrze, że gimnazja zostały zlikwidowane, bo to była porażka, jak obecnie taki jeden od edukacji.
    A dzieciaki chyba zrozumiały, że wspomnienia tworzą się w żywej, radosnej grupie, a nie w zamkniętym pokoju.
    ?
  • Poncki dwa lata temu
    Każde pokolenie będzie narzekać na młodszych. Ciekawe jest jednak to, że już niewielka różnica wieku prowadzi do konfliktów.

    Mogę się zgodzić, że źle, że gimnazja w ogóle zostały utworzone.
    Nie zgodzę się, że dobrze, że zostały zlikwidowane w takiej formie jak zostało to przeprowadzone.
    Całkowicie pomijając to jaki kolejna zmiana systemu będzie miała wpływ na dzieciaki.

    Zgodzę się, że klimat tworzą ludzie :)
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Poncki↔Ważne jest, by nie popadać w skrajności, czegokolwiek dotyczą i w jakimkolwiek wieku. To przeważnie zawsze więcej zła, niż pożytku. Odpowiednie proporcje. Aczkolwiek, gdyby nie ludzie–szaleni w dobrym znaczeniu–
    to świat też byłby uboższy?↔Chyba?↔Takie skojarzenie me, z tekstem Twym?:)↔Pozdrawiam
  • Poncki dwa lata temu
    I faktycznie jest to tekst o lekkim uzależnieniu młodzieży, które co większy ignorant nazwie bździubźbiólki.
    Problem jak najbardziej jest autentyczny i w rzeczywistości nie dotyczy jedynie ludzi młodych.
    Jeżeli jesteś świadomy tego, że trzeba mieć umiar do wszystkiego a skrajności nie prowadzą do dobrego to wygrałeś połowę życia.
    Jeżeli to wszystko umiesz zauważyć i zastosować to wygrałeś drugie pół.

    Pozytywne wariaty zawsze mile widziane?
  • DrV dwa lata temu
    Żywot gimnazjalisty poćciwego
  • DrV dwa lata temu
    W ogóle jeszcze zupełnie fantastyczny ten tekst jest tak po Lemowsku na tle rosnących statystyk samobójstw u nastolatków
  • Poncki dwa lata temu
    Z niczego się one nie biorą. A widzisz.
  • zsrrknight dwa lata temu
    są priorytety
  • Poncki dwa lata temu
    ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Dobry tekst! ? Pozdrawiam 5
  • Poncki dwa lata temu
    Dzięki serdeczne ?
  • Zdzisław B. dwa lata temu
    Każde pokolenie ma swoje formy rozrywki. Starsze zawsze narzeka na młodsze, a jednak świat... i tak postępuje do przodu. W takich przypadkach przypomian sobie swoje dzieciństwi oraz okres młodoości... i proporcje się wyrównują.

    Dobry, lekki drabbelek. 4.

    PS. Co do gimnazjów - znam to od środka. Byłem przeciwny powstaniu gimnazjów ale po kilku latach wszystko się ułożyło w programach i uwidoczniły się zalety oddzielenia młodszych dzieci od podrastających. Potem przyszła nowa partia do władzy i politycznie (tak, nie było merytorycznych argumentów) wylała dziecko z kąpielą. A nauczyciele i uczniowie w ciągłym kociokwiku i zmianach, nie wspominając o innych kosztach.
  • Poncki dwa lata temu
    Stare zawsze narzeka na młode a młode na stare :P

    Co do gimnazjów to podpisuję się obiema nogami :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania