Pokaż listęUkryj listę

Drabble - LBnD42 - Polimerowy młot 40 000

Najznamienitszym kowalem w królestwie był Heplastos. Kuł zbroje i oręże. Każda sztuka zdobiona pięknie i lekka, bo wykonana z plastiku. Nie przeszkadzało to jednak gwardii królewskiej rozprawić się z niejedną mądralą na papierze.

 

Nawiedził go Król Midas Plastikus. Nie było w tym nic nadzwyczajnego, gdyż znali się dobrze, grywali również w brydża, raczyli się wspólnie rumem. Król rozkazał wykonać sto tysiące szabli, lecz potrzebny był do tego artefakt: Styropianowe Kowadło.

 

Lekką ręką król wysłał pół pułku gwardzistów do zmory. Wrócił jeden woj z Kowadłem. Na cóż królowi tyle szabli plastikowych, okraszonych krwią najlepszych wojowników?

 

Do koreczków śledziowych i innych przystawek.

 

---

LBnD42 w temacie: Styropianowe kowadło

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (14)

  • Trzy Cztery dwa lata temu
    A więc zmora była właścicielką tego dziwnego kowadła...
    To chyba próżność i zadufanie w sobie pomogły człowiekowi wymyślić plastikowe szabelki do koreczków śledziowych, plastikowe rurki do napojów, plastikowe butelki i kolorowe zakrętki, które później wywożone są w tonach na środek jezior, mórz, oceanów, i w rezultacie trafiają do żołądków ryb, żółwi...
    Zmora, to plastik!
  • Poncki dwa lata temu
    Ciekawa interpretacja :) W ogóle o tym nie pomyślałem :)
    Próbowałem za to zawrzeć w tekście kilka innych smaczków ;>
  • DrV dwa lata temu
    Lekkie pióro znać
  • Poncki dwa lata temu
    Lekko :P
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Poncki↔Hmm... bo nie ciężar się liczy, jeno jakość ciężaru i przydatność, temu, co zawiaduję "całością kuźni"
    Jam tlye rzekł słowem?↔Pozdrawiam:)↔%
  • Poncki dwa lata temu
    Ty jesteś pomysłodawcą, ja to przełożyłem na swoje :)
  • LBnDrabble dwa lata temu
    Witamy w Bitwie i życzymy dużo dobrej zabawy.

    Lterkowa
  • LBnDrabble dwa lata temu
    Zapraszam!
    Rzpoczynamy głosowanie. Dziewięć drabble i tylko 900 słówek do zaczytania.
    https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Głosujemy według zasady: 3 - 2 - 1 - plus uzasadniamy dlaczego?
    Głosujemy do 31 maja /wtorek/ godz. 23.59
    Liczymy na Autorów i na obowiązkowe czytanie i pozostawienie komentarzy.
    Literkowa
  • Pasja dwa lata temu
    Kobiety potrafią zadziwić. Niejedna sprowadziła na władców i kraj nieszczęście... Zmorą niczym piękna Helena.
    Król niechaj się zastanowi, niczym zje koreczek?

    Pozdrawiam serdecznie
  • Poncki dwa lata temu
    Nie bądźmy zbyt wymagający.
    Przecież widać, że ten władca nienazbyt rozsądny ?
  • słone paluszki dwa lata temu
    Bo to był Midas, który wszystko zamiemiał na plastic is fantastic...
    A za to, że nie był proekologiczny został skazany na wieczne stanie w przydomowym ogródku, oczywiście z rozkazu Thunberg.
    Pozdrawiam!
  • Poncki dwa lata temu
    Ruffus Midas Plastikus? (:
  • 110101011 dwa lata temu
    Próżny władca to prawdziwe nieszczęście dla mocarstwa. Źle kończą narody rządzone głupio - choć historia zna różne przypadki, jednak nie każdy potrafi wyciągnąć z nich naukę.
    Podoba mi się ten tekst, można go czytać wielowarstwowo i między wierszami, w wymiarze uniwersalnym, ale i jednostkowym.
    Z ukłonami,
    Poncjusz
  • Poncki dwa lata temu
    Otóż to?
    to jest jeden z dwóch głównych wątków tego utworu.
    Również się klaniam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania