Pokaż listęUkryj listę

Drabble - Mechanika maszyn nieoczywistych

Naukowcy z całego świata nieprzerwanie prowadzą badania, dzięki którym mogą dostarczyć bogatą dokumentację zatroskanym użytkownikom.

Poniżej przedstawiono w skrócie najistotniejsze podzespoły zapewniające efektywną motorykę, aż do momentu wyeksploatowania.

Bazę stanowi rama. Zaokrąglone belki połączone przegubami opinają siłowniki. Konstrukcja pomaga utrzymać sztywność oraz elastyczność układu, nie tracą przy tym na mobilności. Dodatkowo stanowi punkt mocowania pozostałych elementów funkcjonalnych.

Niezbędny jest zespół sensorów połączonych ze sterownikiem, który w czasie rzeczywistym pobiera i analizuje docierające bodźce. Błyskawicznie wykonuje konieczne obliczenia, trafnie dostosowując trajektorię, chociażby do zmiennych warunków trakcyjnych.

Nie można też zapomnieć o filtrach.

Co jednak najciekawsze, za główny mechanizm napędowy uznano czterozaworową pompę.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (28)

  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Pod tym względem cudem techniki nie jesteśmy ?
    Pozdrawiam ?
  • Poncki dwa lata temu
    Wiesz co moim zdaniem jest wspaniałego w maszynach, którymi jesteśmy?
    Na przykład samochody, mimo, że jest mnogość marek to w obrembie tego samego modelu dwie sztuki będą się różnić od siebie jedynie kosmetycznie, a wszystko zbudowane zgodnie z dokumentacją techniczną, lerzącą gdzieś na biórku konstruktora.
    My z kolei różnimy się od siebie w wszyscy (wyjątkiem od regóły są bliźniaki), a "dokumentacja" zapisana jest w każdej komórce naszego ciała.
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Poncki↔Tak w wielkim skrócie, to wolę być "maszyną nieoczywistą" niż oczywistą, z której nic nie wynika,
    chociaż niby działa, według ustalonych założeń. Skrzypienie w przegubach, bywa w dużej mierze napędzające.
    I chociaż nie zawsze jak trzeba, to zawsze lepsze, do stagnacji:)↔Pozdrawiam?:)
  • Poncki dwa lata temu
    Powiadają, że jak nie skrzypi i nie boli to jużkoniec ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Całkiem ciekawe. Myślałem, że jest tutaj jakiś haczyk, ale je go nie znalazłem. Pozdrawiam 5
  • Poncki dwa lata temu
    Nie zawsze jest haczyk Marku ? ale z ciekawości, powiedz mi proszę, czy było oczywiste o czym mowa od początku?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Poncki Chyba niezbyt, i to może jest forma haczyka!
  • Piotrek P. 1988 dwa lata temu
    Bardzo ciekawe i zastanawiające.

    5, pozdrawiam ?
  • Poncki dwa lata temu
    Cieszę się, żem zainteresował.
    Pozdrawiam?
  • Domenico Perché dwa lata temu
    Takiego opisu człowieka jeszcze nie widziałem.

    5
  • Poncki dwa lata temu
    Ma na celu uświadomić nam, że jesteśmy doskonali w naszej niedoskonałości.
    Dzięki ?
  • Domenico Perché dwa lata temu
    Poncki To teraz mniej rozumiem niż wcześniej.
  • Poncki dwa lata temu
    Domenico Perché
    Tak po krótce, lubię ludzi za to jak są skonstruowani, lecz nie znoszę ich zachowania.
  • Domenico Perché dwa lata temu
    Poncki A, to już bardziej zrozumiałe. Choć prawdę mówiąc, drabble jest na tyle dobre, że nie potrzebuje tłumaczenia.
  • Szpilka dwa lata temu
    Hahahahha, ano, gdy ciśnie, to człek pędzi, że hohohohoho albo i szybciej. Bardzo pomysłowe ??
  • Poncki dwa lata temu
    Wszystkie bodźce są istotne, ale jak słusznie zauważyłaś są istotniejsze ?
  • Kiro dwa lata temu
    Świetne!
  • Poncki dwa lata temu
    ? Dzięki ?
  • Atriskel dwa lata temu
    Ha ha ha wszystko bym zrozumiała, że sterowane przez główkę czy głowę, podtrzymywane przez 2 skałki, filtry zabezpieczające, bodźce wzrokowe i trajkotanie w tan .. ale czemu -4 zaworowa?
    Aaaaaa że tryska w 4 strony świata !!
    Ha ha pomysłowe :-)))))))
  • Poncki dwa lata temu
    Zastawki są pewnego rodzaju zaworami jednokierunkowymi. Każdy z nas ma po cztery.
  • Poncki dwa lata temu
    W sumie to podoba mi się Twój tok rozumowania.
  • Atriskel dwa lata temu
    Poncki hahhaa no o sercu to do głowy mi nie przyszło;-) ale w sumie też pasuje :)
  • Atriskel dwa lata temu
    Poncki Belki połączone przegubami- pomyślałam, że to nogi połączone stawami... i sztywność i elastyczność- no to skojarzyła mi się tylko z jednym :-)Punkt- pomyślałam, że to dziurka przez którą lawa wulkanu wybucha ;) a co jest głównym mechanizmem światowej trajektorni? Gdy kijanki wodospadem wypływają i tak maszyny gatunku ludzkiego budują się :-)))
  • Atriskel dwa lata temu
    Z drugiej strony pomyślałam też, że piszesz o maszynie jako całym świecie, który sztywno kręci się wokół okręgu i ma 4 strony świata.Punktem mocowania bieguny a Słońce i Księżyc to konstrukcja układu :)))
  • Poncki dwa lata temu
    Atriskel To też ciekawe interpretacja z tym całym światem. Kombinuj kombinuj :)
  • Atriskel dwa lata temu
    Poncki ale czemu powiedziałeś o sercu , że sztywne? Znaczy umarło? Zastawki się nie pootwierały czy co?
  • Poncki dwa lata temu
    Atriskel o sztywności pisałem w kontekście szkieletu - układu kostnego.
  • Atriskel dwa lata temu
    Poncki Tak wiem :-)) ale to mnie wyprowadziło w pole ;-))) Extra pomysł i na kilka sposobów można rozumieć :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania