Pokaż listęUkryj listę

Drabble - Ostatni taniec

Prawdziwa miłość jest bodźcem nieokiełznanym. Nie ulega pod naporem strachu. Nie kieruje się też logiką.

Czy doświadczyłeś w życiu uczucia, zmuszającego cię, aby wytańczyć je w twarz całemu światu?

 

Parka zakochanych, postanowiła zrzucić na barki ludzkości odrobinę płomieni. Sfilmowane uliczne pląsy udostępnili każdemu, kto miał ochotę i był w stanie taniec obejrzeć.

Osobiście jestem przekonany, że nawet przez myśl im nie przeszło, że komukolwiek może się to nie spodobać.

 

Mieszkańcy nie mają prawa być szczęśliwi, a tym bardziej publicznie, dlatego buntowników skazano na dziesięć lat więzienia. Powinni się jednak cieszyć, bo za spiskowanie przeciwko władzy, wielu w Iranie zapłaciło życiem.

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (24)

  • Pobóg Welebor ponad rok temu
    Dobrze im tak!!
    Super ?
  • Poncki ponad rok temu
    Zgadza się. Nie powinni spiskować. Jeszcze przed kamerami...
  • A czegoż tego nie dano tam O! Taki ostatnie tango w karnawale, że hohoho
  • Poncki ponad rok temu
    Można było, ale ileż można? ?
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Ciężki jest los mieszkańców Iranu, inna sprawa, że rewolucję nigdy to niczego dobrego nie prowadzą. Pozdrawiam bez oceny
  • Poncki ponad rok temu
    Krwawa rewolucja to nic dobrego faktycznie, ale z drugiej strony jeżeli jest źle i nie ma innego wyjścia jak walka to co zrobić. Prawda jest taka, że wszystko zależy od punktu siedzenia, bo kogo obwinić za rewolucję? Rewolucjonistów czy władzę?
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Poncki Pewnie władze; chociaż różnie bywa. Zawsze trzeba patrzeć nie tylko na zło obecne, ale również co dana forma oporu przyniesie. Pamiętamy Majdan; wielu Polaków (ja nie) było zachwyconych rewolucją godności. Ale jakim mamy efekt? - Proruski prezydent uciekł, ale przybyli ruscy żołnierze. I idą dalej.
  • Poncki ponad rok temu
    Marek Adam Grabowski
    Z punktu widzenia osoby mającej z tytułu władzy totalitarnej przywileje to rewolucjonści będą postrzegani jako winni ? zakłucenia sielanki.

    Czy jeżeli majdan by się nie wydażył, żyło by się im lepiej teraz? Moim zdaniem wątpie, a my mieli byśmy kilkaset tysięcy kiepsko uzbrojonych Ukraińców pod granicą z rozkazem do walki bez względu na wszystko.
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Poncki Gdyby nie było Majdanu to po poru latach (musiałbym sprawdzić system wyborczy Ukrainy) byłby nowe wybory i tyle. Może zmieniłby władzę, a może nie. Nie byłby wojny.
  • Poncki ponad rok temu
    Marek Adam Grabowski
    Uważasz, że Ukraińcy mieli by wybór w marionetkowym reżimie Janukowycza? Czy możemy mieć pewność, że ruscy mając na Ukrainie kontrolę nie chcieliby doprowadzić do kolejnego holodomoru?

    Rusek żyje z wojny jak i stany zjednoczone, jestem zdania, że jeśli Ukraińcy uniknęliby konfliktu to rozgorzał by on w innej części świata.
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Poncki Jaki reżim? Był demokratycznie wybrany prezydentem i o słabej władzy. Nie mamy determinizmu, który prowadzi do wojen. Większości wojen wynika z sytuacji. Dlatego ważne jest utrzymanie ładu międzynarodowego. Wszelkie przetasowania rodzą niebezpieczeństwo.
  • Poncki ponad rok temu
    Marek Adam Grabowski
    Mówiąc o reżimie mam na myśli sytuację podobną jak teraz jest na Białorusi.
    Zgodzę się, że bardzo ważne jest utrzymanie ładu międzynarodowego, ale przyznasz, że nie wszystkim na tym zależy.
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Poncki Nawet z Białorusią bym nie porównywał. Ukraina była typową kiepską demokracją, gdzie rządy co chwila się zmieniają. Co do ładu, jedne kamyczek może zrobić lawinę. Taka lawina chyba już jest. Po wojnach Napoleońskich długo był spokój, aż znienacka przyszła I wojna światowa. Ta hekatomba zaskoczyła wszystkich. I przeraziła...
  • Poncki ponad rok temu
    Marek Adam Grabowski
    Ci co byli przerażeni wtedy już teraz nie żyją, a ci co teraz żyją, nie są przerażeni tym co się działo wiek temu. I tu jest pies pogrzebany, nie wyciągamy wniosków, nie uczymy się historii, będziemy sami przerabiać własną.
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Poncki Niestety.
  • Poncki ponad rok temu
    Marek Adam Grabowski
    Na Ukrainie Janukowycz zrobił swoje. Jego wybór był podwaliną do dalszych zmian w tym kraju, które moim zdaniem miały go przeobrazić do stanu jak takiego jak jest Kazachstan, czy Białoruś, albo w razie nie powodzenia rozpętanie wojny. Co teraz ma miejsce.
  • Poncki ponad rok temu
    Marek Adam Grabowski
    Mam u Ciebie Marku zaległy tekst o aniołach do przeczytania ?
    Widziałem już przelotnie, że się tam niezła dyskusja rozpętała. Kij w mrowisko, żeś Pan wsadził?
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Poncki Tu się nie zgodzę. Po za tym miał słabą władzę. Widzimy jak długo Łukaszenko musiał wszystko budować.
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Poncki Lubię kije w mrowiskach.
  • Zdzisław B. ponad rok temu
    Bardzo dobry tekst, poruszający ważki temat. Niestety, tak się dzieje i będzie dziać. Zawsze są chętni do totalitarnego rządzenia.

    "Aby dyktatorska władza mogła panować nad ludźmi, musi zapanować nad ich umysłami, zachowaniem i prywatnością. Każde odejście musi być bezwzględnie zwalczane, gdyż jest tą przysłowiową kroplą...". - to moja myśl.

    Drugie niestety - zwolennikiem takiego całkowitego panowania władzy nad człowiekiem był Platon; wystarczy przeczytać jego "Państwo". Oczywiście - ubrał to w piękne słówka o ważności, potrzebie, że człowiek musi być prowadzony, gdyż sam nie wie, co jest dla niego dobre itd.
  • Poncki ponad rok temu
    "... gdyż sam [człowiek] nie wie, co jest dla niego dobre..." prawda, ale jak ja nie wiem co jest dla mnie dobre to nikt inny nie ma takiej możliwości.

    Totalitaryzm nie opiera się na tym, żeby robić dobrze komukolwiek innemu niż temu co rządzi.

    A apropo Twojej myśli to całkowicie się zgodzę, że trzeba zwalczać, każdy objaw u władzy, mający na celu ograniczenie wolności lub prywatności.
  • Zdzisław B. ponad rok temu
    Poncki
    Mamy podobne zdanie.
  • Dekaos Dondi ponad rok temu
    Poncki↔Chciałoby się rzec↔Miłość ponad wszystko, nawet gdyby w tańcu "kroki pomylić"↔Pozdrawiam?:)
  • Poncki ponad rok temu
    Dzięki miłości taniec jest najwspanialszą forma komunikacji?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania