Pokaż listęUkryj listę

Wieersz <*> Witaj Jutrzenko

Myśli utkane w barwne łańcuchy, migoczą w gałązkach zrodzonych z chwil. Matka głupich dodaje otuchy, a ciepły wietrzyk owiewa wspomnieniem, soczyste owoce następnych dni.

Wtem błyskawicznie natura niewiasta, wyrzuca z sukienki pioruny grzmiące. Drzewo dygocze, wszak to nie skała, a tam daleko na horyzoncie, samotne wierzby ze strachu biedne, bardziej płaczące.

Nagle cisza, tylko kapanie, kropelek deszczu na listkach pobrzmiewa. Słoneczko łapkami chmurki rozgania, takimi ciepłymi jak piecyk gorący, w kałuży rozpływa się błękit nieba.

Wilgotne takie aż rozłożyste, krzewy się mienią na całej łące. Zroszone rosną pachnące ozonem, wśród ptaków śpiewu, spełnieniem w burzy, już przytulone, do miękkiej gładkiej trawy lśniącej.

Jutrzenka z woalką dzionka na licu, z białej pierzynki spogląda skrycie. Strumyczek szemrze: proszę gwiazdeczko, spraw swym odbiciem, że we mnie nie tylko woda popłynie, lecz pluskające z innymi życie.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (5)

  • Chyba mam słabość do takich opisów. Relaksująca, lekka i wywołująca uśmiech na twarzy opowiastka.
    Pozdrawiam!
  • Strumyczek szemrze: proszę gwiazdeczko, spraw swym odbiciem, że we mnie nie sama woda popłynie, lecz wraz z innymi ciekawe życie.

    Strumyczek szemrze: proszę gwiazdeczko, spraw swym odbiciem, by we mnie nie woda, lecz wraz z innymi ciekło już życie.

    Takie alternatywne zakończenie, mam nadzieję, że się nie pogniewasz.
    Całość bardzo mu się podoba, oczywiszcie nic nie musisz zmieniać.
    Pozdrawiam
  • Bożena Joanna 03.05.2018
    Piękne zakończenie z tęsknotą i refleksją; pragniemy ciekawego życia wśród ludzi. Urzekający obraz przyrody, Serdecznie pozdrawiam!
  • Canulas 04.05.2018
    Kurde, dla dzieci pewnie i cudne, ale ja chyba jestem już za bardzo zepsuty, by to docenić.
    Sorry, wolę szczerze. Od strony zapisu bardzo ładne, ale emocjonalnie się z moimi zapatrywaniami rozminęło.
  • Pasja 04.05.2018
    Urocze z refleksyjną puentą. Natura nie ma brzydoty, wszystko jest piękne i ma znaczenie dla człowieka
    Jutrzenka

    Witaj majowa jutrzenko
    Świeć naszej polskiej krainie
    Uczcimy ciebie piosenką
    Przy zabawie i przy winie

    Pozdrawiam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania