Pokaż listęUkryj listę

Opowiw *** Ino, ino

Ławka ostrugana miłosnymi sentencjami, ma wygląd nowoczesnej rzeźby, gdzie każdy coś widzi, bo nie wypada, nie. Za to anielica siedząca na niej, pięknością i powabem poza niebo grzeszy. Jam też, spozierając na nią. W końcu zauroczony, przysiadam ciało, chuć i umysł, nieopodal końca zwieńczenia szczebli.

 

Mowa moja, o długich, rozkosznie falujących zębach, jest zaiste szczerze pokrętna, lecz finalna. Siedząca spogląda w mym kierunku figlarnie. Widocznie podziwia subtelny humor oraz żółte odzienie, lub przeciwnie. Jednakowoż wyraża zgodę na powtórne spotkanie, jutro, o tym samym czasie i na tej samej ławce. Spoziera przy tym dziwnie. Czyżby tajemnicę jakąś skrywała.

 

Nie bacząc na to i by nadać zdarzeniu pikanterii, składam werbalne przyrzeczenie, iż przybędę na spotkanie, z zamkniętymi oczami. Jeżeli trafię do celu… to tego tam, a jeżeli nie, to wypad czubku, już na początku, aczkolwiek intrygujesz.

 

Na drugi dzień, tak jak stoję, przychodzę do parku o umówionym czasie. Tkwię na początku, zakrzywionej ścieżki, pomiędzy tujami, na której końcu, po zakręcie, czeka – żywię tik takiem nadzieję – upragniona cudownie.

 

Już mam spuścić żaluzje na oczy, gdyż honorny jestem i pragnę słowa dotrzymać, aż tu nagle widzę przed sobą, migoczący tunel, słysząc jednocześnie, nad wyraz szybkie tykanie. Pomimo pewnego lęku, wspomniany wzrok powiekami zakrywam, wędrując w przód, choć natrętne tykanie, przeistoczone w jednostajny szum, wzmaga dokuczliwość.

 

Tunel jest wyjątkowo wąski, przeto dłońmi na boki macam, rozczapierzony, niczym do odlotu. Ściany sprawiają wrażenie płynnej przestrzeni. Mam wrażenie, iż opuszkami paluszków, tajemnic wszechświata dotykam.

 

Wędruję niespieszno, acz dziwnie długo, z deczko zestresowanym ego. I dobrze. Albowiem, gdy uderzam kończynami w ławkę, nie lecę do przodu, tylko stoję, chociaż i tak od razu siadam.

 

Momentalnie czuję, iż siedzi przy mnie. Miarkuję przebiegle, nie otwierając oczu: a niech to, zaryzykuję. Obejmuję bez ceregieli anielską kibić, mówiąc sentymentalnym głosem: jestem kochanie, śliczna tyś, a zatem…

 

Wtem słyszę zachrypnięty głosik:

 

–– Wim, wim, pamiętum, ale ja tera stara, bezzębna jestem, gdzie mi tam w głowie kumplementy i wygibasy jakieś. No chyba, że chce tak trochę. Ino, ino...

Średnia ocena: 3.8  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (13)

  • plath 8 miesięcy temu
    Właśnie i po co te wygibasy...aż na końcu się zaśmiałam xd
  • Dekaos Dondi 8 miesięcy temu
    Plath↔Dzięki:)↔Wprzódy napadło mnie zakończenie:)↔Pozdrawiam😆:)
  • droga_we_mgle 8 miesięcy temu
    A było przyjść po ludzku, bez udziwnień jakichś😆
    Pierwsze zdanie super, reszta też niczego sobie. No i końcówka rozwala.
    Pozdrawiam.
  • Dekaos Dondi 8 miesięcy temu
    Droga_we_mgle↔Dzięki:)↔Hmm... ale nie wszystkich udziwnień, człek autorem jest:)
    Ciekaw, co by zobaczył w lustrze, po otwarciu oczu? →Pozdrawiam😆:)
  • rozwiazanie 8 miesięcy temu
    Dekaosie, obrazowo ująłeś temat podróży przez życie, to tak jakby spotkać się na pokładzie pasażerskiego statku kosmicznego, a pośród pasażerów są również terroryści. Trzeba mieć dużo szczęścia, żeby zaliczyć taki lot do końca, aż do utraty zębów, realistycznie.:)) Pozdrawiam. :)
  • Dekaos Dondi 8 miesięcy temu
    Rozwiazanie→Dzięki:)↔Ciekawą interpretacją, Twój komet jest. Szczęście nie sługa.
    Czasami jak kot, chodzi swoimi drogami:)↔Pozdrawiam😆:)
  • Bettina 8 miesięcy temu
    To, że jesteśmy razem na Głównej, działa manie źle. Różnice.
  • Dekaos Dondi 8 miesięcy temu
    Bettina↔Na Głównej matematycznej, były by→różniczki:)↔Pozdrawiam😆:)
  • Bettina 8 miesięcy temu
    Dekaos Dondi
    Muszę jutro do roboty to mnie odkleją. :)
  • Khongsavan Prin Saparat 8 miesięcy temu
    Ciekawie się to czytało
  • Dekaos Dondi 8 miesięcy temu
    Khongsavan Prin Saparat↔Dzięki:)↔To fajnie, że ciekawie:)↔Pozdrawiam🙂:)
  • Marian 8 miesięcy temu
    Bardzo dekaośne, ale fajne.
  • Dekaos Dondi 8 miesięcy temu
    Marian↔Dzięki za... dekaośne:)↔Pozdrawiam🙂:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania